Returned from the dead...

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,432
Βριλήσσια
Σωστα, εχεις δικιο, αλλο να φορτιζεις σε κοινο φορτιστη μια μπαταρια και αλλο τεσσερεις 18650 σε holder.
 

tzoutzis

AVClub Addicted Member
18 February 2016
2,509
δεν εχω κανει παρουσιαση. απλα την ελυσα, πηρα εναν φορεα 4χ18650 και με ΧΟΝΔΡΑ καλωδια τον συνεδεσα με τις επαφες την μπαταριας. δεν ειναι σωστη μεθοδος γιαιτ κανονικα θελειε πλακετα ελεγχου.
σωστα και πολυ αναλυτικα το εχει κaνει η carmem απο το thelab.gr

Γιατι τονίζεις τα χονδρά καλώδια ;
Κατι φορείς που βλέπω απο Κίνα, μοιάζουν να εχουν ψιλά καλωδιάκια.
Και θυμάσαι τι τύπο μπαταρίες είχες χρησιμοποιήσει στην μετατροπή ;


Sent from my iPad using Tapatalk
 

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,181
γιατι τραβα σιγουρα πολλα αμπερ..δεν μπορω να μετρησω ποσα αλλα σιγουρα δεν ειναι 1-2.
Στα 8-10 εκατοστα καλωδιο που χρειαζεται η απωλεια ειναι σημαντικη

μπαταριες NCR18650PD που εχω απο στοκ, αγορασμενες και οι 4 μαζι (ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ). Δουελουν ΟΚ αλλα σε καποιο πιο δυνατο κατσαβιδι θα θελει κανεις μπαταριες υψηλςη εντασης (των 20-30αμπερ)
 

tzoutzis

AVClub Addicted Member
18 February 2016
2,509
γιατι τραβα σιγουρα πολλα αμπερ..δεν μπορω να μετρησω ποσα αλλα σιγουρα δεν ειναι 1-2.
Στα 8-10 εκατοστα καλωδιο που χρειαζεται η απωλεια ειναι σημαντικη

μπαταριες NCR18650PD που εχω απο στοκ, αγορασμενες και οι 4 μαζι (ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ). Δουελουν ΟΚ αλλα σε καποιο πιο δυνατο κατσαβιδι θα θελει κανεις μπαταριες υψηλςη εντασης (των 20-30αμπερ)

Ευχαριστώ.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

xristossl2000

Senior Member
24 August 2013
573
Πύργος
kospap δεν κατάλαβα πως φορτίζεις τις μπαταρίες. Για την εκφόρτιση τι κάνεις για να μην πέσουν πολύ χαμηλά; Σε ρωτάω γατί έχω κι εγώ ένα B&D και κάτι ΙNR που κάθονται και λέω να το δοκιμάσω.
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,432
Βριλήσσια
Τις βγαζει απο το holder και τις φορτιζει κανονικα σε εναν κοινο φορτιστη μπαταριων λιθιου.
Οι μπαταριες εαν ειναι protected (εχουν μια πλακετιτσα που προστατευει απο την εκφορτιση/υπερφορτιση) σταματανε να δινουν ρευμα αν πεσουν κατω απο 3.6/3.7v, δεν χρειαζεται παρακολουθηση, οποτε σταματησει το εργαλειο τις φορτιζει.
 

xristossl2000

Senior Member
24 August 2013
573
Πύργος
Δηλαδή κάθε φορά βιδώνεις-ξεβιδώνεις την μπαταρία αν κατάλαβα καλά; Με τις INR που είναι unprotected φαντάζομαι δεν γίνεται. Υπάρχει κάποια πλακέτα BMS που να τις φορτίζει με τον απλό φορτιστή;
 

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,181
για την εκφορτιση το ειπα νωριτερα. ειδα που χανει ισχυ το δραπανοκατσαβιδο και συσχετισα το βολταζ. στις 3 φορες που μετρησα ηταν στα 3,8-3,9. Με iNR μαλλον θα δεις πτωση της δυναμης πιο χαμηλα, που δεν ειανι και πολυ καλο απο θεμα σφαλειας.
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,432
Βριλήσσια
Aνοιγεις το battery pack, βγαζεις τις μπαταριες απο το holder, τις φορτιζεις και αντιστροφα οταν τις φορτισεις. Ειναι απλο αλλα αβολο.
 

Σωφρον

Supreme Member
3 March 2008
4,980
Κορωπί
Απάντηση: Re: Returned from the dead...

Δεν σας πρόλαβα. Υπάρχει κάποια πλακέτα BMS που να τις φορτίζει με τον παλιό απλό φορτιστή;

και βεβαια μπορεις να βαλεις BMS, που ειναι ο σωστος και ασφαλης τροπος εαν εχεις unprotected μπαταριες λιθιου.
πες μου volt και μαρκα δραπανου, για να σου δωσω λυσεις
 

QEDD

New member
12 February 2009
50
Λάρισα
Re: Απάντηση: Returned from the dead...

Καλησπέρα σε όλους,


έχω κάνει πρόσφατα μετατροπή το πράσινο Bosch PSR12.

3 μπαταρίες Sony US18650VTC4 συνδεδεμένες σε σειρά.

Οι μπαταρίες που αγόρασα είναι οι παρακάτω, τις αγόρασα με λαμάκια πονταρισμένα.
https://eu.nkon.nl/sony-us18650vtc4-flat-top.html

Το BMS είναι αυτό:
http://www.ebay.com/itm/331949478817

Η μετατροπή δουλεύει πάρα πολύ καλά και η πλακέτα έχει τις απαραίτητες προστασίες. Υπερέβαλα για να δω αν σκάσει και το έφτασα αρκετές φορές στα όριά του βιδώνοντας (ή καλύτερα προσπαθώντας να βιδώσω!) ξυλόβιδες 8*220 fisco σε πελεκητό ξύλο 12*12 και κολώνα ΔΕΗ σε μια κατασκευή υπόστεγου 15 Χ 6 μέτρα που ασχολούμαι τελευταία.
* Για την ιστορία επειδή δεν είχα παλμικό τα βίδωσα όλα με το Makita hr2470ft!

Δεν κράτησα φωτογραφίες της προκοπής από τη διαδικασία της μετατροπή

http://imgur.com/a/g2gjx
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,432
Βριλήσσια
Re: Απάντηση: Returned from the dead...

Καλησπέρα σε όλους,


έχω κάνει πρόσφατα μετατροπή το πράσινο Bosch PSR12.

3 μπαταρίες Sony US18650VTC4 συνδεδεμένες σε σειρά.

Οι μπαταρίες που αγόρασα είναι οι παρακάτω, τις αγόρασα με λαμάκια πονταρισμένα.
https://eu.nkon.nl/sony-us18650vtc4-flat-top.html

Το BMS είναι αυτό:
http://www.ebay.com/itm/331949478817

Η μετατροπή δουλεύει πάρα πολύ καλά και η πλακέτα έχει τις απαραίτητες προστασίες. Υπερέβαλα για να δω αν σκάσει και το έφτασα αρκετές φορές στα όριά του βιδώνοντας (ή καλύτερα προσπαθώντας να βιδώσω!) ξυλόβιδες 8*220 fisco σε πελεκητό ξύλο 12*12 και κολώνα ΔΕΗ σε μια κατασκευή υπόστεγου 15 Χ 6 μέτρα που ασχολούμαι τελευταία.
* Για την ιστορία επειδή δεν είχα παλμικό τα βίδωσα όλα με το Makita hr2470ft!

Δεν κράτησα φωτογραφίες της προκοπής από τη διαδικασία της μετατροπή

http://imgur.com/a/g2gjx

Μπραβο πολυ καλη δουλεια και χρησιμα λινκς!

Το BMS βλεπω οτι εχει κοφτη στα 2.5ν στην αποφορτιση ενω οι μπαταριες συνιστουν overdischarge στα 3v. Πρακτικα δεν νομιζω να υπαρχει θεμα.
 

QEDD

New member
12 February 2009
50
Λάρισα
Re: Απάντηση: Returned from the dead...

Ξέχασα να αναφέρω ένα μειονέκτημα του συγκεκριμένου bms. Όταν θέλω να φορτίσω πρέπει να εφαρμόσω ακριβή τάση 12.6V στα λαμάκια της μπαταρίας, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορώ απλά να την καρφώσω στο φορτιστή του psr και να παίξει. Τη φορτίζω με ένα ρυθμιζόμενο τροφοδοτικό που έχω φτιάξει με περιορισμό ρεύματος.
 

xristossl2000

Senior Member
24 August 2013
573
Πύργος
Re: Απάντηση: Returned from the dead...

ανοιξε το pack των μπαταριων και μετρα ποσα στοιχεια εχει

Έχει 10 στοιχεία ni-cd subc. Η μπαταρία πλήρως φορτισμένη είναι 14volt και ο φορτιστής με το πολύμετρο δείχνει 18volt.
 

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,181
δυσκολα....η δικια μου ειχε δωδεκα που βολευει...3 νικελιου για καθε 1 λιθιου. Τιαριαζουν ακριβως τα βολτ.
Η Καρμεν εκανε αντιστοιχη μετατροπη (10->3) αλλα δεν μου απαντησε αν ειχε απωλια ισχυος.
ολα παιζονται στην πραγαμτικη ταησ των μπαταριων ΥΠΟ ΦΟΡΤΙΟ. Λογικα οι λιθιου γονατιζουν λιγοτερο απο τις νικελιου και ισως αυτο να καλυπτει την απωλεια της 10ης μπαταριας.

QEDD
να ξερεις οτι η μεθοδος σου δεν ειναι πολυ καλη. οι λιθιου θελουν διαφορετικο αλγοριθμο φορτισης (constant Current/Constant Voltage)..εσυ απο οσο καταλαβα εφαρμοζεις μονο constant Current.
το bms ειναι μονο για προστασια, οχι για ελεγχο φορτισης.
λογικα υπερφορτιζονται οι μπαταριες σε βολταζ. στα 4.25 ειναι ασφαλες, αλλα ειναι καταστροφη για την ζωη της μπαταριας. (πχ λεηεται οτι 3 φορτισεις στα 4.25 βλαπτουν την χωρητικοτητα της μπαταριας σε λιγοτερο απο 50%)
πρεπει να παρεις ενα hobby charger

να γιατι εκανα οτι εκανα...γιατι τα εξοδα (και ο πονοκεφαλος) θα ητανε μεγαλυερα απο το κοστος του τρυπανιου... με τις μπαταριες να χρησιμοποιουνται και αλλου, ο κοπος ειναι ελαχιστος.
Συν οτι μπορω να παρακολουθω την κατασταση τους εμτα απο καθε κυκλο με τον φορτιστη/αναλυτη μου.
 

QEDD

New member
12 February 2009
50
Λάρισα
δυσκολα....η δικια μου ειχε δωδεκα που βολευει...3 νικελιου για καθε 1 λιθιου. Τιαριαζουν ακριβως τα βολτ.
Η Καρμεν εκανε αντιστοιχη μετατροπη (10->3) αλλα δεν μου απαντησε αν ειχε απωλια ισχυος.
ολα παιζονται στην πραγαμτικη ταησ των μπαταριων ΥΠΟ ΦΟΡΤΙΟ. Λογικα οι λιθιου γονατιζουν λιγοτερο απο τις νικελιου και ισως αυτο να καλυπτει την απωλεια της 10ης μπαταριας.

QEDD
να ξερεις οτι η μεθοδος σου δεν ειναι πολυ καλη. οι λιθιου θελουν διαφορετικο αλγοριθμο φορτισης (constant Current/Constant Voltage)..εσυ απο οσο καταλαβα εφαρμοζεις μονο constant Current.
το bms ειναι μονο για προστασια, οχι για ελεγχο φορτισης.
λογικα υπερφορτιζονται οι μπαταριες σε βολταζ. στα 4.25 ειναι ασφαλες, αλλα ειναι καταστροφη για την ζωη της μπαταριας. (πχ λεηεται οτι 3 φορτισεις στα 4.25 βλαπτουν την χωρητικοτητα της μπαταριας σε λιγοτερο απο 50%)
πρεπει να παρεις ενα hobby charger

να γιατι εκανα οτι εκανα...γιατι τα εξοδα (και ο πονοκεφαλος) θα ητανε μεγαλυερα απο το κοστος του τρυπανιου... με τις μπαταριες να χρησιμοποιουνται και αλλου, ο κοπος ειναι ελαχιστος.
Συν οτι μπορω να παρακολουθω την κατασταση τους εμτα απο καθε κυκλο με τον φορτιστη/αναλυτη μου.
Μάλλον δεν το μετέφερα σωστά αυτό με τη φόρτιση. Αν δεν κάνω λάθος το πλακετάκι το συγκεκριμένο τα αναλαμβάνει όλα, φόρτιση, προστασία υπερφόρτισης - εκφόρτισης - overcurrent και θερμοκρασίας. Όταν έγραψα μπαταρία εννοούσα όλη τη συστοιχία - pack. Δεν φορτιζω τα cells ξεχωριστά.
Αυτό που σημείωσα ότι δεν μου έκατσε καλά είναι το γεγονός ότι στο πλακετάκι αλλού είναι οι ακροδέκτες της κατανάλωσης (μοτέρ) και αλλού της τροφοδοσίας της ελεγχόμενης φόρτισης. Θα βόλευε πάρα πολύ αυτοί οι ακροδέκτες να ήταν κοινοί διότι έτσι θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω τον υπάρχον φορτιστή για 2 διαφορετικά packs που έχω, ένα nicd και τον εν λόγω της μετατροπής.

Sent from my SM-J320FN using Tapatalk
 

Σωφρον

Supreme Member
3 March 2008
4,980
Κορωπί
Τα BMS προστατευουν απο την αποφορτιση αλλά και εν μερη απο την υπερφορτιση, στο δευτερο συμβαλει και το θερμιστορ (οπως στο BMS του φιλου QEDD αλλά τα 30Α τα βλεπω για μουφα!). Οπως και να εχει ομως, επειδη προεχει η ασφαλεια μας, στη φορτιση του pack με BMS φροντιζουμε η ταση που θα εφαρμοσουμε να μην ξεπερναει τα 4 volt ανα μπαταρια, δηλαδη εχουμε 3 x 18530 τοτε εφαρμοζουμε 12 volt, και δεν ξεχναμε τις μπαταριες στον φορτιστη.
Εγω σε 3 δραπανα που εχω μετατρεψει (με BMS 4S) τις φορτιζω απο 60 εως 90 λεπτα με 16V στο 1 Amber. Εαν το BMS δεν εχει θερμιστορ τοτε στις πρωτες φορτισεις θα πρεπει να ελεγχουμε τη θερμοκρασια του pack, για να διακοψουμε τη φορτιση.
Φιλε xristossl2000 γενικως τα 12 voltα δραπανα ειναι λιγο πονοκεφαλος για μετατροπη, αναγκαστικα θα πρεπει να βαλεις μεχρι τρεις unprotected 18530 και BMS 3S αυτο ή αυτό ή αυτο (οι προτασεις μου δεν ειναι δεσμευτικες). Για την φορτιση, ή θα επεμβεις στον υπαρχον φορτιστη και να βγαζει 12 V ή θα χρησιμοποιησεις κοινο τροφοδοτικο 1Α και θα το συνδεσεις εσωτερικα στον φορτιστη σου (στα λαμακια της βασης μπαταριας) για μην "χασεις" τη βαση φορτισης. Φροντισε τα καλωδια εισοδου/εξοδου στο BMS να ειναι max 10 cm μακρια και 2 – 2,5 mm διατομη.
Σημαντικο, εαν οι μπαταριες δεν εχουν λαμακια, κολλας τα καλωδια με γρηγορες εφαρμογες του κολλητηριου για να μην ζεσταθει η μπαταρια. Οι unprotected 18530 εαν αποφορτιστουν αποτομα ή εαν υπερφορτιστουν, ή τελος παντων ζεσταθουν πολυ, μπορει να εκραγουν.
Ολα τα παραπανω τα εχω εφαρμοσει στην πραξη με επιτυχια, ωστοσο για τις μετατροπες που μπορει να κανει ο οποιοσδηποτε δεν φερω καμια ευθυνη.