- 17 June 2006
- 14,350
Πέρα από το γεγονός ότι εδώ μιλάμε για τρία εμβληματικά μοντέρνα άλμπουμ με άξονα το σαξόφωνο, ο κοινός παρονομαστής, και στους τρείς δίσκους, είναι τα Blues.
Τα Blues, όχι σαν ‘εργαλείο επιβίωσης’, όχι σαν τουριστική ατραξιόν όπως τα θέλει η κυρίαρχη, εξωραϊσμένη οπτική γωνία που θέλγει τα λευκά ακροατήρια - αλλά σαν οιμωγή και πανηγύρι, Γιορτή και κλαυσίγελως. Και βέβαια σαν φόρμα που δεν αρκείται, απλώς, σε ενστικτώδες ξεγύμνωμα της ψυχής: είναι έντεχνη, αδηφάγα, ακραία φιλοπαίγμων, τολμηρή και περίεργη. Εχει επίγνωση κάθε στιγμή από Πού έρχεται και ταυτόχρονα είναι ανοιχτή σε κάθε λογής πειραματισμούς που της δίνουν απροσμέτρητες νέες δυνατότητες. Η Σήμερον ως Αύριον και ως Χθές που έλεγε παλιότερα κι ένας δικός μας.
Είναι κρίμα που τόσο λαμπρές, αγαλλιάζουσες, ντόμπρες μουσικές παραμένουν προνόμιο των λίγων μυημένων.
Τα Blues, όχι σαν ‘εργαλείο επιβίωσης’, όχι σαν τουριστική ατραξιόν όπως τα θέλει η κυρίαρχη, εξωραϊσμένη οπτική γωνία που θέλγει τα λευκά ακροατήρια - αλλά σαν οιμωγή και πανηγύρι, Γιορτή και κλαυσίγελως. Και βέβαια σαν φόρμα που δεν αρκείται, απλώς, σε ενστικτώδες ξεγύμνωμα της ψυχής: είναι έντεχνη, αδηφάγα, ακραία φιλοπαίγμων, τολμηρή και περίεργη. Εχει επίγνωση κάθε στιγμή από Πού έρχεται και ταυτόχρονα είναι ανοιχτή σε κάθε λογής πειραματισμούς που της δίνουν απροσμέτρητες νέες δυνατότητες. Η Σήμερον ως Αύριον και ως Χθές που έλεγε παλιότερα κι ένας δικός μας.
Είναι κρίμα που τόσο λαμπρές, αγαλλιάζουσες, ντόμπρες μουσικές παραμένουν προνόμιο των λίγων μυημένων.