Selig sind, die da Leid tragen...

Βιέννη, Μusikvereinsaal, 1997:

Ο Claudio Abaddo, ένας από τους πιο πολύπλευρους διευθυντές ορχήστρας της δύσης του 20ου αιώνα, παρουσιάζει με το "greatest musical instrument in the world", όπως πολύ εύστοχα έχει ειπωθεί, την Φιλαρμονική ορχήστρα του Βερολίνου, τη χορωδία της Σουηδικής Ραδιοφωνίας, και δύο από τους πλέον διακεκριμένους σολίστ της εποχής μας, την Barbara Bonney και τον Βryn Terfel ένα από τα συγκλονιστικότερα έργα της μουσικής φιλολογίας: Το γερμανικό ρέκβιεμ (σε ακριβή μετάφραση: "Ένα γερμανικό ρέκβιεμ").

Για το έργο έχει γραφτεί μια πληρέστατη παρουσίαση, που καλό θα είναι να διαβάσουν τόσο οι "πρωτάρηδες" σ'αυτό, όσο και οι παλιότεροι.


Η συγκεκριμένη συναυλία είναι μια απ'αυτές τις μαγικές στιγμές που συμβαίνουν λίγες φορές μέσα σε έναν αιώνα... όπου όλα εναρμονίζονται, και η παρτιτούρα ζωντανεύει μπροστά στο άφωνο ακροατήριο.

Η ορχήστρα απογειώνει το έργο, ηχητικά και οπτικά, λεπτομερέστατο φραζάρισμα παντού, απόλυτος συντονισμός, τόσο τονικά όσο και από άποψη δυναμικών, ακόμα και κάνοντας mute τον ήχο, αντιλαμβάνεσαι μια ολόκληρη συμφωνική ορχήστρα με τον ίδιο παλμό, μουσικούς που ο καθένας έχει ξεπεράσει οποιοδήποτε θέμα τεχνικών δυσκολιών και συμμετέχει ψυχικά και σωματικά σε μια ιδιότυπη τελετή.

O Terfel καλύπτει μοναδικά το κενό που άφησε πίσω του ο Dieskau, ερμηνεύει δυναμικά και ευαίσθητα το έργο, που μην ξεχνάμε ότι έχει μια ιδιαίτερα απαιτητική γραμμή για τον βαρύτονο.

Η Βοnney δίνει μια διακριτική ερμηνεία σε ένα από τα πιο εσωτερικά κομμάτια για soprano...


Ο Αbbado τέλος, δίνει μια από τις ερμηνείες της ζωής του. Οποιοδήοποτε κρυμμένο μελωδικό σχήμα αναδύεται την απολύτως κατάλληλη στιγμή, το περίφημο crescendo του 2oυ μέρους είναι συγκλονιστικότερο από ποτέ, το a capella της χορωδίας στο πρώτο μέρος, η μεγαλειώδης φούγκα... και άλλες μεγάλες στιγμές σε όλη τη διάρκεια του έργου... ο Abbado σε κάνει να παρακολουθείς αποσβολωμένος... χάνοντας την αίσθηση του χρόνου.

Brahms_Requiem_Abbado_DVD.jpg



Απίστευτη στιγμή το τέλος της συναυλίας.... όπου το κοινό παρακολουθεί άφωνο για πάνω από 30 δευτερόλεπτα μετά το σβήσιμο του ήχου πριν χειροκροτήσει...


Ένα μικρό δείγμα της μεγάλης αυτής συναυλίας: Denn alles Fleisch, es ist wie Grass:

http://www.youtube.com/watch?v=Kil29XlkI78&feature=related


Ηχητικά και οπτικά? Ποιος ενδιαφέρεται.......
 
Last edited:

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
11,043
Ελλαδα
σ' ευχαριστουμε για την θαυμασια παρουσιαση
σε πιστευω ,πρεπει να ειναι πολυ καλο
απο εδω το πηρες ?

εχω λιγα μουσικα dvd με κλασσικη μουσικη
και πολυ θα ηθελα μερικα ακομα



.
 
Στέλιο σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Το συγκεκριμένο δισκάκι το έχω εδώ και πολλά χρόνια, αγορασμένο από Ελλάδα, αλλά με διαφορετικό τελείως εξώφυλλο, μάλλον τώρα κυκλοφορεί επανέκδοση.

Πάντως, μια βόλτα στη στοά της Όπερας θα σας πείσει να μην ξαναγοράσετε ποτέ μουσικό dvd από ελληνικό κατάστημα. Οι τιμές χωρίς υπερβολή είναι κατά κανόνα 60% ακριβότερα από το amazon, φτάνοντας καμιά φορά και double score, ενώ η ποικιλία υποδεκαπλάσια.... Εξάλλου ελληνικοί υπότιτλοι δεν υπάρχουν, οπότε δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος να μας πιάσουν τον.... #@$ο...

Θεωρώ πάντως ότι το συγκεκριμένο DVD μπορεί άνετα να κρατήσει το βάρος του... μοναδικού γερμανικού ρέκβιεμ σε μια δισκοθήκη, οπότε αξίζει όπωσδήποτε η αγορά...
 
Last edited:

Wanderer

New member
3 July 2008
70
Όντως, πάρα πολύ καλή ερμηνεία (άκουσα και κάποια άλλα αποσπάσματα που υπάρχουν στο youtube).

Βιέννη, Μusikvereinsaal, 1997:
Ηχητικά και οπτικά? Ποιος ενδιαφέρεται.......

Φαντάζομαι ότι, ως είθισται στην πλειονότητα των DVD κλασικής και όπερας, υπάρχει (και) ασυμπίεστο LPCM track και όχι μόνο το ταπεινό:violent-smiley-030:Dolby;
 
Eχει και PCM... η αίθουσα είναι λίγο περίεργης αντήχησης όπως θα'χεις δει και από άλλες συναυλίες, επειδή είναι ψηλοτάβανη θυμίζει πιο πολύ αντήχηση εκκλησίας παρά αίθουσας συμφωνικής, ωστόσο ο ήχος είναι αξιοπρεπέστατος. Και η εικόνα το ίδιο...


Άλλα και μονοφωνικό να'ταν με ασπρόμαυρη εικόνα, πάλι δε θα το άλλαζα...;)