Sen To Chihiro No Kamikakushi
Ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων
Ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων
Για αρκετό καιρό το Τιτανικός βρισκόταν πρώτο στις εισπράξεις από εισιτήρια στις ΗΠΑ. Και ήλε η ώρα για την αποκαθήλωση Η αποκαθήλωση έγινε όταν η Ντίσνεϊ αποφάσισε να μεταγλωττίσει στα Αγγλικά το Ιαπωνικό animation ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ, Sen To Chihiro No Kamikakushi.(Βραβείο στο φεστιβάλ Βερολίνου).
Ο Hayao Miyazaki, δίκαια αποκαλείται ο Γουόλ Ντίσνεϊ της Άπω Ανατολής. Πρόκειται για φοβερό καλλιτέχνη! Ασχολείται με το πραγματικό animation, δηλαδή το πενάκι και όχι με κούκλες, ρομποτάκια και άλλα μπαρτοϊδή που γνωρίσαμε τα τελευταία χρόνια! Το ότι είναι μεγάλος καλλιτέχνης το διαπιστώνουμε όταν βλέπουμε με τι φυσιολογικό τρόπο γκρεμίζεται η μικρή ηρωίδα του από της σκάλες και ότι πολλές φορές παρασυρόμεθα και είμαστε έτοιμοι να παινέσουμε την καταπληκτική φωτογραφία!
Για την ιστορία να πούμε ότι μας ξυπνά ότι φοβερότερο ζήσαμε στις παιδικές μας φαντασιώσεις. Δηλαδή φόβος για την απώλεια των γονέων και φόβος για το άγνωστο.
Στο έργο παρακολουθούμε την μικρή ηρωίδα να ταξιδεύει στο αυτοκίνητο με τους γονείς της προς αλλαγή τόπου κατοικίας. Σε μια στιγμή ο πατέρας της αποφασίζει να βγει από τον αυτοκινητόδρομο για να κόψει δρόμο. Εισέρχεται σε ένα παράξενο μέρος που παρά τις αντιρρήσεις της μικρής προσπαθεί να εξερευνήσει. Το μέρος είναι μαγικό, κατοικείτε από παράξενα μαγικά πλάσματα και οι λίγοι κανονικοί άνθρωποι που υπάρχουν εκεί έχουν πλήρως υποταχθεί στις μάγισσες για να γλυτώσουν. Οι γονείς τις μικρής μετατρέπονται σε γουρούνια και αυτή ζητά να δουλέψει οικιοθελώς σα σκλάβα, για να βρει την ευκαιρία να τους σώσει. Εισέρχεται λοιπόν σε έναν μαγικό, εφιαλτικό κόσμο, που μπροστά του ωχριά και αυτός ο μαγικός κόσμος της Αλίκης!
Στην προσπάθειά της αυτή η μικρή έχει κάποια όπλα. Είναι η παιδική της αθωότητα και η καλοσύνη της. Με τα όπλα αυτά καταφέρνει να συγκινήσει πολλά τέρατα και να τα κάνει σύμμαχούς της. Στο τέλος τα καταφέρνει, ξαναμετατρέπονται σε κανονικούς ανθρώπους οι γονείς της και όλοι τους αναχωρούν από το εφιαλτικό αυτό μέρος. Έτσι τελειώνει και η δική μας αγονία, όχι όμως και ο απέραντος θαυμασμός μας για τον μεγάλο αυτό καλλιτέχνη, τον Hayao Miyazaki.
Στη χώρα μας άργησε να έλθει το αριστούργημα αυτό, αλλά κάλιο αργά παρά ποτέ.