Shogun [Disney+]

Βαθμολογήστε την Σειρά:

  • Εξαιρετική

    Votes: 17 48.6%
  • Πολύ Καλή

    Votes: 14 40.0%
  • Καλή

    Votes: 4 11.4%
  • Μέτρια

    Votes: 0 0.0%
  • Κακή

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    35

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,755
Εκεί ψηλά.....
Πέρα όμως απο το τεχνικό, που είναι η ντροπή της τεχνολογικής εξέλιξης (οι παλιές ταινίες θα είναι πάντα ανώτερες ποιοτικά σε εικόνα, εκτός κι αν τις πιάσει ο Κάμερον στα χέρια του), το στυλιστικό είναι άλλο μέγα πρόβλημα.

Ειπα να μην απαντησω αλλα ξεχειλιζει η λογικη .

Ποια ντροπη της τεχνολογικης εξελιξης ? Εχεις ιδεα για τι πραγμα μιλας ? Η εξελιξη της ψηφιακης κινηματογραφικης τεχνολογιας ειναι περαν καθε προσδοκιας συγκριτικα με την εξελιξη του φιλμ και ποσα χρονια του πηρε για να φτασει το κορυφωμα του (μιλαμε για τεχνολογια χημειας ετσι ? )

Οταν μιλατε για πραγματα που δεν κατανοειτε απλα καλο θα ηταν να επιλεγετε αλλου ειδους χαρακτηρισμους πιο ηπιους και σιγουρα πιο μετριοπαθεις.

Το οτι σου αρεσουν οι παλιοτερες ταινιες ειναι θεμα προσωπικου γουστου και τιποτα αλλο. Ισως και συνηθειας και εκπαιδευσης του ματιου του καθενος θα ελεγα.
 
Για την ιστορια για να κατανοησετε και το τεχνικο κομματι της σειρας η σειρα εχει γυριστει με καμερες μεγαλου φορμά δηλαδη LF (το αντιστοιχο των FF στην φωτογραφια) και με μια τρελλη σειρα φακων με διαφραγμα Τ1.0 τους Vantage ONE® T1 Primes (αλλα και με τους κλασσικους αναμορφικους vantage Hawk) εξ' ου και η μεγαλη τους ικανοτητα για ελαχιστο βαθος πεδιου οταν οι δημιουργοι (σκηνοθετης/οπερατερ) το εκριναν απαραιτητο.
Δηλαδή γύρισαν τη σειρά με τρελά μηχανήματα και μετά επέλεξαν να την τιγκάρουν στον κόκκο;

Btw σχετικά με το θέμα του ελάχιστου βάθους πεδίου, το παρατηρώ σχετικά συχνά πια σε παραγωγές και δεν μου αρέσει καθόλου. Κάνει το αποτέλεσμα (εκτός από θολό στο μεγαλύτερο μέρος του κάδρου) να φαίνεται και επιτηδευμένο, ψεύτικο.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,755
Εκεί ψηλά.....
Δηλαδή γύρισαν τη σειρά με τρελά μηχανήματα και μετά επέλεξαν να την τιγκάρουν στον κόκκο;

Το θεμα του κοκκου ειναι καθαρα επιλογη (πλεον). Η καθαροτητα ή οχι της εικονας επιλεγεται ειτε κατα την ληψη ειτε κατα το post production σε αντιθεση με την εποχη του φιλμ οπου καθαρα θεμα επιλογης film stock.

Η απαντηση λοιπον ειναι οτι ναι ειναι θεμα επιλογης τους. Τα τρελλα μηχανηματα δεν ειναι η καμερα ( πολλες παραγωγες πλεον γυριζονται σε μεγαλο φορμα μεγαλυτερο του s35 που ειναι το συνηθες στην κινηματογραφικη βιομηχανια) αλλα οι σφαιρικοι φακοι που επιλεχθηκαν . Οι οποιοι φακοι δεν εχουν καποια αναμιξη στον κοκκο αμεσα τουλαχιστον.


Btw σχετικά με το θέμα του ελάχιστου βάθους πεδίου, το παρατηρώ σχετικά συχνά πια σε παραγωγές και δεν μου αρέσει καθόλου. Κάνει το αποτέλεσμα (εκτός από θολό στο μεγαλύτερο μέρος του κάδρου) να φαίνεται και επιτηδευμένο, ψεύτικο.

Παλιοτερα ( ας πουμε την εποχη του φιλμ) για να πετυχουν τετοιο ρηχο βαθος πεδιου επρεπε να γυριζουν με μηχανες 65 χιλιοστων

Θαυμαστε μεγεθος ( αυτη ειναι μια κλασικη Αrri 765)

ARRIFLEX-765-A-Small-Tribute-to-a-Big-Camera-.005.jpeg



Προσθεστε και το αυξημενο κοστος αγορας, επεξεργασιας και post production το εκανε ασυμφορο για παραγωγες τηλεοπτικες.

Οποτε ειχε επιλεχθει το s35 εναντι του αστειου σημερα s16 για τις "καλες" παραγωγες.

Οσο αστειο ηταν να γυριζουν με S16 με το πολυ μεγαλο βαθος πεδιου οπου ολα ηταν εστιασμενα τοσο δυσκολο τεχνικα ηταν να επιχειρεις να δουλεψεις με ρηχο βαθος πεδιου.

Γιατι ? Γιατι τα μεσα εστιασης (δηλαδη τα ματια των focus pullers δεν εφθαναν να υπολογισουν επαρκως και σε καλο παραγωγικο επιπεδο τις αλλαγες εστιασης δηλαδη ειχαν πολλα φλου πλανα αρα κοστος παραγωγης).

Οι σκηνοθετες παντα το επιθυμουσαν για καλλιτεχνικους λογους ζηλευοντας τα υπεροχα bokeh της still photography αλλα τεχνικα φρικαραν....στην χρηση . Αυτα αλλαξαν τα τελευταια χρονια .

Οι φακοι πλεον εχουν ηλεκτρονικες επαφες δινοντας στην καμερα και τους χειριστες της ολα τα στοιχεια που χρειαζονται, τα εξωτερικα συστημα εστιασης εχουν παει σε διαπλανητικο επιπεδο δινοντας εναν ελεγχο εστιασης που παλια θα το θεωρουσαν εξωπραγματικο.


Το αν αρεσει σε καποιον ειναι θεμα γουστου. Οπως ειπα η σκηνοθετικη επιλογη ειναι καθαρα καλλιτεχνικο θεμα οπως ειναι και ολη η χαραξη του καδρου.
 

lakiss51

Supreme Member
8 December 2006
4,655
Δηλαδή γύρισαν τη σειρά με τρελά μηχανήματα και μετά επέλεξαν να την τιγκάρουν στον κόκκο;

Btw σχετικά με το θέμα του ελάχιστου βάθους πεδίου, το παρατηρώ σχετικά συχνά πια σε παραγωγές και δεν μου αρέσει καθόλου. Κάνει το αποτέλεσμα (εκτός από θολό στο μεγαλύτερο μέρος του κάδρου) να φαίνεται και επιτηδευμένο, ψεύτικο.
Αυτο το παρατηρησα κυριως στο Rebel moon β' μερος (που γενικα ηταν χαλια)
 

klamia71

AVClub Addicted Member
5 November 2007
2,147
Γιατί το αναλύετε τόσο πολύ για να στηρίξει ο καθένας το προσωπικο του γούστο; Η σειρά είναι σειραρα... ούτε γιατί έχει κόκκο, ούτε γιατί δεν έχει, ούτε γιατί έχει βάθος ούτε γιατί είναι έγχρωμη... Είναι σειραρα γιατί έχει ηθοποιαρες, έχει σεναριαρα, έχει σκηνοθεσιαρα και όλα τα σε ...άρα που την ανεβάζουν επίπεδο.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,755
Εκεί ψηλά.....
To αναλυουμε γιατι γραφονται τρομακτικες ανακριβειες σε τεχνικο επιπεδο και το φορουμ μας ειναι κυριως αυτο .Τεχνικο.

:)

Κοινως συγχεεται η τεχνικη ανακριβεια στην περιγραφη καποιου με το προσωπικο του γουστο. Σε αυτο ειμαστε εδω να τα ξεκαθαριζουμε .
 
  • Like
Reactions: klamia71
17 June 2006
23,869
Αθήνα
Εγώ χαίρομαι, διότι καθώς φαίνεται ακόμα δεν χρειάζομαι οφθαλμίατρο.
Μ αρέσει που κάποιους τους πείραζε το 3D και δεν τους πειραζει αυτό το αποτελεσμα που σε κάνει αληθωρο. Ε δεν είναι φυσιολογικό , πως να το κάνουμε ας έχουν φακους εκατομμυρίων. Επειδη χρησιμοποιούν ακριβή τεχνολογία πρέπει σόνι και καλά να την αποδεχθούμε;
Στο τέλος θα γίνουμε σπανοβαγγελοδημήτρης Νικόλας του Νικόλα 😁
 
  • Haha
Reactions: vadergr
18 June 2006
734
Ειπώθηκε και πιο πάνω οπότε θα το επαναλάβω γιατί το βρίσκω πολύ εκνευριστικό. Εφόσον μιλάμε για τηλεοπτικά προϊόντα (φτιαγμένα για οθόνες τηλεόρασης άρα 16:9) γιατί τα γυρίζουν συνήθως σε 21:9 και έχουμε πάνω κάτω μαύρο;
 
Ειπώθηκε και πιο πάνω οπότε θα το επαναλάβω γιατί το βρίσκω πολύ εκνευριστικό. Εφόσον μιλάμε για τηλεοπτικά προϊόντα (φτιαγμένα για οθόνες τηλεόρασης άρα 16:9) γιατί τα γυρίζουν συνήθως σε 21:9 και έχουμε πάνω κάτω μαύρο;

Τώρα που πέσαν πια οι 77άρες σε σχετικά λογικά νούμερα, πρέπει κάπως να σε σπρώξουν στις 83-95άρες. :D

Πέρα απ'την πλάκα, συμφωνώ ότι είναι τελείως ατυχές αυτό σαν επιλογή. Υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να δώσεις κινηματογραφικό αποτέλεσμα χωρίς το μακρόστενο, ειδικά για κάτι που προορίζεται 100% για τηλεόραση.
 
  • Like
Reactions: takisot

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,755
Εκεί ψηλά.....
Ειπώθηκε και πιο πάνω οπότε θα το επαναλάβω γιατί το βρίσκω πολύ εκνευριστικό. Εφόσον μιλάμε για τηλεοπτικά προϊόντα (φτιαγμένα για οθόνες τηλεόρασης άρα 16:9) γιατί τα γυρίζουν συνήθως σε 21:9 και έχουμε πάνω κάτω μαύρο;

Γιατι αυτο το καδρο θεωρουν οι Σκηνοθετης/διευθυντης φωτογραφιας/ παραγωγοι οτι εξυπηρετει καλυτερα την αισθητικη του καδρου που θελουν να αποδωσουν.

Εχεις τις ιδιες ενστασεις για καθε κινηματογραφικη δημιουργια ? Γιατι για τετοια μιλαμε ασχετως πρωτου μεσου προβολης .


Πέρα απ'την πλάκα, συμφωνώ ότι είναι τελείως ατυχές αυτό σαν επιλογή. Υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να δώσεις κινηματογραφικό αποτέλεσμα χωρίς το μακρόστενο, ειδικά για κάτι που προορίζεται 100% για τηλεόραση.

Το συνηθες κινηματογραφικο καδρο ειναι 2,35:1.

Στην σειρα αυτη εχουμε κατι αρκετα λιγοτερο δηλαδη 2:1.

Καντε ενα zoom in στο φιναλε αμα θελετε να "γεμιζει" το γυαλι :p αν δεν σας αφορα η καλλιτεχνικη συμμετρια του καδρου.


Εναλλακτικα στειλτε ενα email στους παραγωγους να σας επιλεξουν για αλλη σειρα για σκηνοθετες .:love:
 
17 June 2006
23,869
Αθήνα
Το συνηθες κινηματογραφικο καδρο ειναι 2,35:1.

Στην σειρα αυτη εχουμε κατι αρκετα λιγοτερο δηλαδη 2:1.

Καντε ενα zoom in στο φιναλε αμα θελετε να "γεμιζει" το γυαλι :p αν δεν σας αφορα η καλλιτεχνικη συμμετρια του καδρου.


Εναλλακτικα στειλτε ενα email στους παραγωγους να σας επιλεξουν για αλλη σειρα για σκηνοθετες .:love:
Εκτός από zoom-in στην εικόνα επιβάλεται κι ένα μόνιμο ελαφρύ de-focus στον προβολέα, αλλιώς δεν θα μας κάνουν δεκτούς για σκηνοθέτες.😁😁
 
18 June 2006
734
Εσύ αγαπητέ μιλάς για καλλιτεχνική δημιουργία ενώ εγώ για σειρές του κιλού. Τι εννοείς "μέσο πρώτης προβολής"; Ότι απώτερος σκοπός είναι η προβολή σε κινηματογράφο; Και ξέρεις πολύ καλά σαν επαγγελματίας του χώρου ότι το σινεμασκόπ και το σινεραμα δεν δημιουργήθηκαν για καλλιτεχνικούς λογους
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,755
Εκεί ψηλά.....
Εσύ αγαπητέ μιλάς για καλλιτεχνική δημιουργία ενώ εγώ για σειρές του κιλού. Τι εννοείς "μέσο πρώτης προβολής"; Ότι απώτερος σκοπός είναι η προβολή σε κινηματογράφο;

Eννοω οτι τα ορια του "τηλεοπτικου" και του κινηματογραφικου προιοντος ειναι πλεον πολυ αχνα και γινονται αντιληπτα μονο σε πολυ μεγαλα μπατζετ (και τεχνικα οχι σε πολυ κοσμο κατα πως φαινεται.....)

Αυτη η σειρα τεχνικα ανετα θα μπορουσε να παιχτει και στον κινηματογραφο.

Οι συντελεστες ετσι ηθελαν. Ποιοι ειμαστε εμεις που θα κρινουμε οτι αυτο δεν ηταν "σωστο" ?

Οσον αφορα αυτο που ρωτησες για το καδρο και τις αναλογιες απαντησα αναλυτικα


Εκτός από zoom-in στην εικόνα επιβάλεται κι ένα μόνιμο ελαφρύ de-focus στον προβολέα, αλλιώς δεν θα μας κάνουν δεκτούς για σκηνοθέτες.😁😁

και σκρολαρισμα στο κινητο να περασει η ωρα ;)

Κυριοι δεν συμφωνουμε.

Μπορουμε να διαφωνουμε με τις ωρες αλλα με επιχειρηματα για την ουσια οχι οτι δεν το βρηκαμε καλο. Αυτο για τον καθεναν ειναι το γουστο του και ειναι απολυτως αποδεκτο αυτο ελειπε να πεισω καποιον τι ωραια και ποιητικη αναπαρασταση της μεσαιωνικης ιαπωνιας αποδωσαν.

Για τα τεχνικα ομως ειναι αλλη κουβεντα και αν θελετε να την κανουμε να την κανουμε σοβαρα οχι με ειρωνειες για την τεχνη του κινηματογραφου. Εκει θα υπαρχει αντιλογος παντα.
 
17 June 2006
23,869
Αθήνα
Κάνεις δεν αμφισβήτησε ότι έκαναν φοβερή αναπαράσταση της μεσαιωνικής Ιαωπινας. Είναι μάλιστα ένας από τους λόγους να δει κάποιος την σειρά.

Τα περί ειρωνείας μάλλον εσυ τα ξεκίνησες , όταν λες να κάνουμε zoom-in για να μην έχουμε μπάρες , πως θες να σου απαντήσουμε;

Στα σοβαρά λοιπόν τώρα, ο κυριότερος παράγοντας για μια επιτυχημένη θέαση όπως μας έλεγαν και στο isf , είναι να μην κάνει distract τίποτα το βλέμμα την στιγμή της θεασης. Φαντάζομαι το ξερεις. Γι'αυτό και ανακάλυψαν το masking, γι αυτό και την σωστή ρύθμιση της εικόνας. Το ματι είναι ο απόλυτος κριτής. Κανένας σκηνοθέτης οπερατέρ δεν είναι υπεράνω του ματιου.
Μια εικόνα ξεπλυμενη (πολύ λάθος brightness) κάνει distract το βλέμμα άρα αποτυχημένη θεαση.
Μια εικόνα με χαλια χρώματα κάνει distract το βλέμμα άρα αποτυχημένη θεαση.
Μια εικόνα επιτηδευμένα θολή κάνει επίσης distract το βλέμμα.

Ο άνθρωπος δεν βλέπει το μισό πρόσωπο καθαρά και τον μισό θολό. Πώς να το κάνουμε τώρα; Αν δεις κάποιον απέναντι σου βλέπεις το μισό πουκάμισο καθαρό και το μισό θολό; Συγνώμη αλλά αν το δεις αυτό σίγουρα θα θες οφθαλμίατρο.

Είναι κάποια πράγματα που είναι by default σωστά..Τι με ενδιαφέρει τι φακούς χρησιμοποίησαν αν είναι μουρατοι, πανάκριβοι και σπάνιοι. Αδιάφορο. Σαν θεατής το αποτέλεσμα με ενδιαφέρει.

Και αυτό το αποτέλεσμα που βλέπουμε είναι αφύσικο. Το παράκαναν. Απλά πράγματα. Χωρίς τεχνικές δικαιολογίες.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,755
Εκεί ψηλά.....
Είναι κάποια πράγματα που είναι by default σωστά..Τι με ενδιαφέρει τι φακούς χρησιμοποίησαν αν είναι μουρατοι, πανάκριβοι και σπάνιοι. Αδιάφορο. Σαν θεατής το αποτέλεσμα με ενδιαφέρει.

Και αυτό το αποτέλεσμα που βλέπουμε είναι αφύσικο. Το παράκαναν. Απλά πράγματα. Χωρίς τεχνικές δικαιολογίες.


Δεν υπαρχει by default πως να στο πω.

Υπαρχει τι εχεις συνηθισει εσυ ως θεατης .

Αν τραβουσαν με s16 και ηταν ολα εστιασμενα θα ηταν ακομα χειροτερο το προβλημα για οσους ασπαζονται αυτην την αποψη.

Και ξαναλεω αν ενα παιδι γεννηθει και μαθει να βλεπει με ρηχο βαθος πεδιου και ξαφνικα δει καμια ταινια του Wes Anderson θα παθει πολιτισμικο σοκ .

Σκεψου πως ενιωσες οταν ειδες πρωτη φορα στο Χομπιτ ταινια τραβηγμενη με 48 καρε το δευτερολεπτο. Ολοι ελεγαν για μια βιντειλα οτι ηταν σαν να επαιζαν βιντεογκειμ κλπ.

Γιατι εχεις γεννηθει να διαβαζεις ταινιες γυρισμενες στα 24 καρε και να δουλευει το μετεικασμα. Αν εξ'αρχης εβλεπες ταινιες στα 48 καρε δεν θα υπηρχε κανενα θεμα .....

Επισης αυτο που δεν ενδιαφερει εσενα μπορει να ενδιαφερει αλλους θεατες. Οποτε το σωστο ειναι να λες οτι δεν μου αρεσει εμενα η ταδε τεχνικη και να μην απαξιωνεις εναν κλαδο καλλιτεχνων για τις επιλογες τους.
 

vadergr

Super Moderator
Staff member
17 August 2007
27,569
Μεταμορφωση
Μα δεν γίνεται καμία απαξίωση κλάδου.
Η σκηνοθετική επιλογή κρίνεται, η τέλος πάντων όποιου την έκανε.

Σχετικά με το "Επισης αυτο που δεν ενδιαφερει εσενα μπορει να ενδιαφερει αλλους θεατες.", όσο και να είναι, μετράει αν δεις ένα σκασμό επικριτές και σχεδόν κανένα υποστηριχτη της εν λόγω επιλογής.
 

Λάκης

AVClub Fanatic
26 September 2007
13,855
Είμαι παντού
Κάνεις δεν αμφισβήτησε ότι έκαναν φοβερή αναπαράσταση της μεσαιωνικής Ιαωπινας. Είναι μάλιστα ένας από τους λόγους να δει κάποιος την σειρά.

Τα περί ειρωνείας μάλλον εσυ τα ξεκίνησες , όταν λες να κάνουμε zoom-in για να μην έχουμε μπάρες , πως θες να σου απαντήσουμε;

Στα σοβαρά λοιπόν τώρα, ο κυριότερος παράγοντας για μια επιτυχημένη θέαση όπως μας έλεγαν και στο isf , είναι να μην κάνει distract τίποτα το βλέμμα την στιγμή της θεασης. Φαντάζομαι το ξερεις. Γι'αυτό και ανακάλυψαν το masking, γι αυτό και την σωστή ρύθμιση της εικόνας. Το ματι είναι ο απόλυτος κριτής. Κανένας σκηνοθέτης οπερατέρ δεν είναι υπεράνω του ματιου.
Μια εικόνα ξεπλυμενη (πολύ λάθος brightness) κάνει distract το βλέμμα άρα αποτυχημένη θεαση.
Μια εικόνα με χαλια χρώματα κάνει distract το βλέμμα άρα αποτυχημένη θεαση.
Μια εικόνα επιτηδευμένα θολή κάνει επίσης distract το βλέμμα.

Ο άνθρωπος δεν βλέπει το μισό πρόσωπο καθαρά και τον μισό θολό. Πώς να το κάνουμε τώρα; Αν δεις κάποιον απέναντι σου βλέπεις το μισό πουκάμισο καθαρό και το μισό θολό; Συγνώμη αλλά αν το δεις αυτό σίγουρα θα θες οφθαλμίατρο.

Είναι κάποια πράγματα που είναι by default σωστά..Τι με ενδιαφέρει τι φακούς χρησιμοποίησαν αν είναι μουρατοι, πανάκριβοι και σπάνιοι. Αδιάφορο. Σαν θεατής το αποτέλεσμα με ενδιαφέρει.

Και αυτό το αποτέλεσμα που βλέπουμε είναι αφύσικο. Το παράκαναν. Απλά πράγματα. Χωρίς τεχνικές δικαιολογίες.

Τελικά Τάσο, την έπαθες τη ζημιά!


Πριν κάποια χρόνια ''τσακωνόμουν'' για τον ίδιο λόγο για τη θολούρα στη κίνηση.
Ε, πώς να το κάνουμε ρε παιδιά, δεν είναι φυσιολογικό να βλέπεις τέτοια θολούρα στη κίνηση.