Σικάγο / Τα Μπλουζ / Σήμερα!
Various - Chicago/The Blues/Today!, Volumes 1, 2 & 3 (1966, Vanguard) [3 μεμονωμένα LP]
Various - Chicago/The Blues/Today! (2009, Vanguard) [σετ 3 LP, 180 γραμμαρίων]
Various - Chicago/The Blues/Today! (1999, Vanguard) [σετ 3 CD]
Καλλιτέχνες • Τραγούδια:
-- Vol. 1
1-A1
Junior Wells Chicago Blues Band • A Tribute To Sonny Boy Williamson - 4:07, 1-A2
Junior Wells Chicago Blues Band • It Hurts Me Too - 2:44, 1-A3
Junior Wells Chicago Blues Band • Messin' With The Kid - 2:22, 1-A4
Junior Wells Chicago Blues Band • Vietcong Blues - 4:58, 1-A5
Junior Wells Chicago Blues Band • All Night Long - 3:45, 1-A6
J.B. Hutto And His Hawks • Going Ahead - 2:03, 1-A7
J.B. Hutto And His Hawks • Please Help - 2:52, 1-B1
J.B. Hutto And His Hawks • Too Much Alcohol - 2:29, 1-B2
J.B. Hutto And His Hawks • Married Woman Blues - 3:06, 1-B3
J.B. Hutto And His Hawks • That's The Truth - 2:46, 1-B4
Otis Spann's South Side Piano • Marie - 2:29, 1-B5
Otis Spann's South Side Piano • Burning Fire - 3:15, 1-B6
Otis Spann's South Side Piano • S.P. Blues - 2:51, 1-B7
Otis Spann's South Side Piano • Sometime I Wonder - 3:27, 1-B8
Otis Spann's South Side Piano • Spann's Stomp - 2:20
-- Vol. 2
2-A1
Jimmy Cotton Blues Quartet • Cotton Crop Blues - 2:19, 2-A2
Jimmy Cotton Blues Quartet • The Blues Keep Falling - 4:00, 2-A3
Jimmy Cotton Blues Quartet • Love Me Or Leave Me - 3:25, 2-A4
Jimmy Cotton Blues Quartet • Rocket 88 - 2:03, 2-A5
Jimmy Cotton Blues Quartet • West Helena Blues - 3:28, 2-A6
The Otis Rush Blues Band • Everything's Going To Turn Out Alright - 3:51, 2-A7
The Otis Rush Blues Band • It's A Mean Old World - 2:22, 2-B1
The Otis Rush Blues Band • I Can't Quit You Baby - 3:13, 2-B2
The Otis Rush Blues Band • Rock - 3:32, 2-B3
The Otis Rush Blues Band • It's My Own Fault - 5:55, 2-B4
Homesick James And His Dusters • Dust My Broom - 3:15, 2-B5
Homesick James And His Dusters • Somebody Been Talkin' - 2:16, 2-B6
Homesick James And His Dusters • Set A Date - 2:44, 2-B7
Homesick James And His Dusters • So Mean To Me - 2:50
-- Vol. 3
3-A1
Johnny Young's South Side Blues Band • One More Time - 2:26, 3-A2
Johnny Young's South Side Blues Band • Kid Man Blues - 3:00, 3-A3
Johnny Young's South Side Blues Band • My Black Mare - 3:41, 3-A4
Johnny Young's South Side Blues Band • Stealin' Back - 3:17, 3-A5
Johnny Young's South Side Blues Band • I Got Mine In Time - 4:17, 3-A6
Johnny Young's South Side Blues Band • Tighten Up On It - 3:11, 3-B1
The Johnny Shines Blues Band • Dynaflow Blues - 2:35, 3-B2
The Johnny Shines Blues Band • Black Spider Blues - 3:12, 3-B3
The Johnny Shines Blues Band • Layin' Down My Shoes And Clothes - 2:24, 3-B4
The Johnny Shines Blues Band • If I Get Lucky - 3:23, 3-B5
Big Walter Horton's Blues Harp Band • Rockin' My Boogie - 3:26, 3-B6
The Johnny Shines Blues Band • Mr. Boweevil - 3:11, 3-B7
The Johnny Shines Blues Band • Hey, Hey - 2:23
Μουσικοί: Junior Wells (1-A1 έως 1-A5), Jimmy Cotton (2-A1 έως 2-A5) - φυσαρμόνικα, φωνητικά • Memphis Charlie Musselwhite (3-B5), Walter Horton (3-A1 έως 3-B7) - φυσαρμόνικα • Buddy Guy (1-A1 έως 1-A5), James Madison (2-A1 έως 2-A1) - κιθάρα • Johnny Young (3-A1 έως 3-A6) - κιθάρα, μαντολίνο, φωνητικά • Homesick James Williamson (2-B4 έως 2-B7), J.B. Hutto (1-A6 έως 1-B3), Johnny Shines (3-B1 έως 3-B7), Otis Rush (2-A6 έως 2-B3) - κιθάρα, φωνητικά • Luther Tucker (2-A6 έως 2-B3) - ρυθμική κιθάρα • Otis Spann - πιάνο (2-A1 έως 2-A5, 1-B4 έως 1-B8), φωνητικά (1-B4 έως 1-B8) • Robert "Sax" Crowder (2-A6 έως 2-B3) - άλτο σαξόφωνο • Floyd Jones (3-B1 έως 3-B7), Hayes Ware (3-A1 έως 3-A6), Herman Hassell (1-A6 έως 1-B3), Jack Myers (1-A1 έως 1-A5), Roger Jones (2-A6 έως 2-B3), Willie Dixon (2-B4 έως 2-B4) - μπάσο • Elga Edmonds (3-A1 έως 3-A6), Frank Kirkland (1-A6 έως 1-B3, 2-B4 έως 2-B7, 3-B1 έως 3-B7), Fred Below (1-A1 έως 1-A5), S.P. Leary (1-B4 έως 1-B8, 2-A1 έως 2-A5), Willie Lion (2-A6 έως 2-B3) - τύμπανα
Παραγωγή, Σημειώσεις εξωφύλλων / Φωτογραφίες: Samuel Charters / Ann Charters
Το 1966, η
Vanguard Records κυκλοφόρησε τρία
LP με τίτλο,
Chicago/The Blues/Today! Το να πούμε ότι έστειλε ωστικά κύματα στον κόσμο της μουσικής θα ήταν λίγο. Ενώ όλοι οι καλλιτέχνες σε αυτές τις ηχογραφήσεις είχαν ηχογραφήσει τα προηγούμενα δέκα με δεκαπέντε χρόνια, η δημοσιότητά τους περιοριζόταν κυρίως στο Μαύρο κοινό που αγόραζε τα σινγκλ τους σε ετικέτες όπως
Chess,
Vee-Jay,
Duke/Peacock ή άλλες, καθώς και σε μερικά Λευκά παιδιά που έτυχε να ακούσουν τα τραγούδια τους στο ραδιόφωνο και από εκεί άρχισαν να ενδιαφέρονται για τα μπλουζ.
Με την κυκλοφορία αυτού του σετ, όλοι αυτοί οι καλλιτέχνες εκτέθηκαν σε ένα ευρύτερο κοινό... σ' όλους αυτούς που αγόραζαν άλμπουμ αντί για σινγκλ, οι οποίοι εκείνη την εποχή ήταν κυρίως Λευκοί και λάτρεις του ροκ εντ ρολ και ό,τι μπλουζ είχαν ακούσει στο παρελθόν ήταν μέσω των προσπαθειών των Βρετανών ερμηνευτών όπως των
Rolling Stones,
John Mayall και άλλων, μαζί με τους Αμερικάνους καλλιτέχνες
Paul Butterfield και
Mike Bloomfield. Τώρα, άκουγαν τη μουσική από τις αυθεντικές πηγές, πράγμα συναρπαστικό για αυτούς τους νέους οπαδούς του μπλουζ.
Το 1966, τα μπλουζ έχασαν πολύ από το αρχικό τους κοινό, καθώς πολλοί Μαύροι ακροατές έλκονταν από τους νέους ήχους της σόουλ μουσικής από το Μέμφις, τη Φιλαδέλφεια, το Ντιτρόιτ και άλλες περιοχές, έτσι όλοι οι καλλιτέχνες αυτής της συλλογής βρήκαν ξαφνικά τις υπηρεσίες τους σε ζήτηση από ένα εντελώς νέο σύνολο θαυμαστών που πιθανότατα δεν περίμεναν ποτέ ότι θα είχαν. Περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ηχογράφηση της εποχής του, το
Chicago/The Blues/Today! έπαιξε έναν καθοριστικό ρόλο στην επέκταση του κοινού για τα μπλουζ στην Αμερική και τελικά στον υπόλοιπο κόσμο. Ο αντίκτυπός του εξακολουθεί να γίνεται αισθητός σχεδόν πενήντα χρόνια αργότερα.
Οι καλλιτέχνες που εκπροσωπούνται στο
Chicago/The Blues/Today! ήταν οι
Buddy Guy &
Junior Wells,
J.B. Hutto,
Otis Spann,
James Cotton,
Otis Rush,
Homesick James Williamson,
Johnny Young,
Johnny Shines, και
Big Walter Horton. Πραγματικά αντιπροσώπευαν τη μουσική της Πόλης των Ανέμων εκείνη την εποχή, αλλά οι περισσότεροι από αυτούς (με πιθανή εξαίρεση τους
Guy,
Wells και
Spann) πιθανότατα δεν ήταν ευρέως γνωστοί εκτός του βασικού πυρήνα του κοινού τους στο Σικάγο.
Ο
Sam Charters ήταν ένας αναγνωρισμένος ιστορικός των μπλουζ, ο οποίος εκείνη την εποχή επικεντρώθηκε κυρίως στα κάντρι μπλουζ, αλλά είχε επανεκδώσει πολλές μπλουζ ηχογραφήσεις στην ετικέτα
Vanguard Records, η οποία ήταν γνωστή για τους φολκ δίσκους της. Σε αντίθεση με πολλούς ιστορικούς, ο Τσάρτερς ήξερε ότι το μπλουζ ήταν ακόμα ζωντανό και υγιές, όχι ένας μουσικός δεινόσαυρος που φυλάσσεται κάπου σε μια βιβλιοθήκη. Αναζήτησε και πήρε άδεια από τη
Vanguard να ηχογραφήσει αυτούς τους "νέους" καλλιτέχνες, αλλά επειδή ήταν περιορισμένος στον προϋπολογισμό και μερικοί από αυτούς ήταν συμβεβλημένοι με άλλες ετικέτες, επέλεξε με την έγκριση του σωματείου να κάνει σέσιον τεσσάρων με έξι τραγουδιών για κάθε σχήμα, βάζοντας τρία σύνολα σε κάθε άλμπουμ.
Ο
Samuel Charters ηχογραφεί τον
Sleepy John Estes το 1962 (φωτογραφία από την
Ann Charters) /
Το 1959, εκδίδεται το βιβλίο του,
Country Blues