Re: Απάντηση: Re: SL 1200 MK2 ερώτηση για βραχίονα
πρόσεξε τώρα να δεις τι γίνεται...
κατ' αρχάς τα 301, 501 κλπ δεν έχουν καμία σχέση με τα 901. Το μεγάλο πρόβλημα που έχουν τα 901 είναι ότι έχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις ως προς την τοποθέτησή τους στο χώρο. Οι περισσότεροι που τα κράζουν ή δεν τα έχουν ακούσει ποτέ ή τα έχουν ακούσει στημένα εντελώς λάθος. Γι αυτό είναι και τα πιό αμφιλεγόμενα ηχεία όλων των εποχών.
Προωπικά δεν θα ξεχάσω την πρώτη φορά που τα άκουσα (σε έκθεση BOSE όμως) που έπαθα πλάκα, όπως είχα πάθει πλάκα ας πούμε και την πρώτη φορά που άκουσα magnepan.
Φαντάσου ότι τα έβαλα για πούλημα και όσοι ενδιαφέρθηκαν όλοι τα είχαν στο παρελθόν και μετάνοιωσαν που τα εδωσαν και ένας τα είχε ακούσει σε κάποιο γνωστό του και εντυπωσιάστηκε. Και όποιος τα άκουσε σπίτι μου που είναι (στημένα λάθος) το πρώτο πράγμα που μου έλεγε ήταν "μπορούμε να τα ακούσουμε μόνα τους;" Εννοείται ότι έπαιζαν μόνα τους!
Για μένα λοιπόν υστερούν πραγματικά μόνο στη λεπτομέρεια, αλλά κατά τ' άλλα έχουν απίστευτο μπάσο, όση ένταση θες χωρίς να κάνουν κιχ αν δεν μπουκώσει ο χώρος πρώτα, ακούς το ίδιο όπου και να κάθεσαι και το φοβερό είναι ότι ακούς με την ίδια ένταση σε όλα τα δωμάτια του σπιτιού. Ειδικά σε 5κάναλο που τα έχω εγώ δεν παίζονται. Για μουσική ναι έχω ενστάσεις. Και πάλι όμως τώρα με τα συστήματα ισοστάθμισης που έχουν όλοι οι av τα πράγματα βελτιώνονται αρκετά.
Μα γράφω ότι τα είχα και τα 901...δεν μπορούσα να τα κρατήσω επειδή η στερεοφωνική εικόνα ήταν ασαφής και μπερδεμένη.
Δεν ήταν λίγα τα ζευγάρια ηχείων που αγόρασα και θα συμφωνήσω με το μπάσο,που προέρχεται απ τις τόσες μονάδες χαμηλών,αλλά δεν υπήρχε υποτυπώδης εστίαση που 'λαμβάνεις' και με φθηνότερο συμβατικά ηχεία..
Γι αυτό ανέφερα τα Studiocraft,που ήταν σειρά της Bose,σε σύγκριση μ αυτό που βλέπεις στο Video ,το 901 είχε συγκεχυμένη εικόνα,λόγω των γωνιών εκπομπής ακουστικού σήματος.
Η εκπομπή δεν κατευθυνόταν προς τους πίσω και μπροστά τοίχους σε 'πρώτο' χρόνο και μετά γίνονταν οι 'τράμπες',όπως συνήθως βλέπουμε στα σχεδιαγράμματα,αλλά πήγαιναν στους πλάγιους τοίχους και τα είδωλα δεν έμεναν κάπου σταθερά.
Μπορεί να ήταν και η τοποθέτηση μου λανθασμένη,αλλά επικοινώνησα και με την Bose ΕΠΊΣΗΣ ΣΕ ΚΑΝΈΝΑ ΣΟΒΑΡΌ ΠΕΡΙΟΔΙΚΌ ΔΕΝ διέπρεψε σε κάποιο τεστ,δεν μπήκε σε καμιά λίστα με τα Best of,αν θυμάσαι και το τεστ του ήχου,οι reviewers της εποχής είχαν και αυτοί τις ενστάσεις τους..
Επίσης στα Βρετανικά περιοδικά ,σε κανένα δεν υπήρχε σαν μηχάνημα 'αναφοράς' και το λέω γιατί αν παρακολουθείς το νήμα 'Silver Trip-37 χρόνια Cd',έχω ακόμα το 80-90% όλων των Βρετανικών ενώ αγόρασα όλα τα Ελληνικά (μα όλα για όλα),εκτός του Hi Tech.
Ίσως έπρεπε να μπει (κατοπινές σκέψεις μου) σε γωνία σαν τα Klipshorn,ή κάποια μεγάλα Tannoy π.χ. Wedmister ..ενώ είχα μέτριο δωμάτιο σε μέγεθος.
Όμως με ολοκληρωμένο και τελικό Onkyo (ίδια εταιρεία εισαγωγής αν θυμάσαι και από Εκθέσεις στο Hilton δεκαετία του '80),είχα πάει σε μια συναυλία του Dave Stewartμε κάτι άλλους και με Linn Sondek πηγή να παίζει το ίδιο κομμάτι στο Sudiocraft του Video και στο 901 ,δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε πως γίνεται καθιστός σε καρέκλα ο κιθαρίστας να μετακινείται στην 'σκηνή'...με το δεύτερο.
Αν έχεις κάνει τα δικά σου παρόμοια τεστ ,θα ήθελα να ξέρω σ αυτό το θέμα που σχετίζεται με την θέση του κάθε οργάνου,αν παρατήρησες παρόμοια συμπεριφορά.
Γι αυτό έγραψα το παράδειγμα...