Small lights Big lights

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
you could convince yourself that your photographic aesthetic precludes the use of “artificial light” and you only work with “natural light”.

Going “natural” may be fine in other areas of your life. Hug all the trees you want. Grow hair everywhere. Eat lots of fiber. Run naked through the forest and howl at the moon. Start primal scream therapy.

But here’s the deal. If you pick up camera with any short of serious intent, you will at least occasionally need to use a flash. Done deal. Lock solid. Take it to the bank. So let’s get into it, shall we?

Διαλεξα ν αρχισω μ ενα μερος απο την εισαγωγη στο part one του νεου βιβλιου του Joe McNaly “The Hot Shoe Diaries” Big Light From Small Flashes.
Ο McNally ειναι για μενα ενας μεγαλος φωτογραφος/δασκαλος. Δεν ειναι art photographer. Ειναι οπως ο ιδιος λεει ενας people photographer αλλα εγω θεωρω οτι ειναι κατι πιο ευρυ. Ενας φωτογραφος που μπορει να φωτογραφισει σχεδον τα παντα απο ενα προσωπο μεχρι ενα αεροπλανο στον αεροδιαδρομο με περιπου 58 φλας να επικοινωνουν μεταξυ τους.
Παρακολουθωντας την πορεια του απο νωρις αρχισα να πεφτω πανω και σε αλλους σπουδαιους δασκαλους. Ο David Hobby απο to strobist που ξεκινησε την ιντερνετικη μανια για τα φλας, o upcoming κ φοβερος Ζack Arias, το τρομερο παιδι της βρεττανικης σκηνης Drew Gardner, ο μεαα σε ολα αρηγος Scott Kelby και αρκετοι αλλοι. Ολοι βοηθανε. Dεν ειναι απαραιτητο να αρεσουν οι φωτογραφιες τους σε ολους μας. Και σιγουρα υπαρχουν αλλοι πιο σπουδαιοι φωτογραφοι. Το βεβαιο ομως ειναι οτι ολοι αυτοι εχουν κατι να πουν που το πιο πιθανο ειναι οτι θα μας βοηθησει να βγαλουμε καλυτερες φωτογραφιες. Και για αυτο ειναι σημαντικοι. Μεταφερουν την γνωση, αποκαλυπτουν τα μυστικα τους, δειχνουν πως δουλευουν και ο κοσμος τους επιβραβευει,

Λεω λοιπον αυτο το χωρο να τον αφιερωσουμε στις φωτογταφιες που θα φτιαχνουμε χρησιμοποιωντας καποιου ειδους “τεχνητο φως”. Mπορει να ειναι φως απο small lights (τα συνηθισμενα φλας) μπορει να ειναι και απο big lights με umbrellas, softboxes κλπ ή απλως απο καποιο φωτιστικο σωμα στο σπιτι. Oτι και να ειναι παντως καλο θα ειναι για καθε φωτογραφικη προσπαθεια που κανουμε να λεμε και πως χρησιμοποιησαμε το φως. Αυτο εχει περισσοτερη αξια απο την ιδια την φωτογραφια στην παρουσα φαση.

Βεβαια το να μιλησουμε για το φως ειναι κουβεντα μεγαλη και σιγουρα εγω δεν ειμαι ο ειδικος για να την κανω. Πρεπει ομως με καποιο τροπο να ειπωθουν καποια πραγματα. Το πιο αποδοτικο ειναι να διαβασουμε καποια βιβλια η να δουμε καποια βιντεο για αυτο. Ειναι πολυ πιο ευκολο να μαθεις ετσι απο το να καθησει καποιος να γραφει ατελειωτα και εσυ να προσπαθεις να φανταστεις γιατι μιλαει. Χρειαζονται εικονες και παραδειγματα. Και οταν μιλαμε για φως πρεπει να ξερουμε οτι το φως ειναι ενα και οι ιδιοτητες του εχουν την ιδια εφαρμογη ειτε μιλαμε για τεχνητο ειτε για φυσικο φως. Ειτε δηλ ακουσεις εναν landscape photographer να μιλαει για το φως ειτε εναν studio photographer, οι αρχες που θα ακουσεις θα ειναι οι ιδιες. Εντελως επιγραμματικα και πολυ γενικα αναφερω τα 3 βασικα χαρακτηριτικα, Color (cool, warm), Quality (soft, hard), Direction (front back side). Ελπιζω στην πορεια να γραφτουν πιο αναλυτικα πραγματα.

Εγω εχω αρχισει εδω και λιγο καιρο και διαβαζω για flash και studio photography. Δεν ειχα χρησιμοποιησει ποτε στη ζωη μου flash. To εβρισκα ομως συνεχως μπροστα μου οποτε ειπα να δοκιμασω. Η αληθεια ειναι οτι θελει χρονο και εξασκηση. Εμενα ο ελευθερος χρονος μου τελευταια εχει μειωθει και η μελετη μου δεν ειναι πολυ συστηματικη. (κ η συνεχεια μαλλον ειναι πιο δυσκολη). Παρ ολα αυτα μπορω να σας λεω οτι μαθαινω και ισως καποιοι να το βρουν χρησιμο.

Λοιπον η ιστορια με το flash αρχισε οταν με το σκεπτικο να το αναμειξω με portraits on a location. Δηλ να κρατησουμε το landscape και να βαλουμε και τους ανθρωπους μας μεσα.

Ολες ομως οι φωτογραφιες-πορτρετα που εβγαζα στο ηλιοβασιλεμα απλως δεν λειτουργουσαν. Ακομα και με το flash ηταν οι απλες snapshots που φαινοταν το προσωπο συνηθως ασπρισμενο απο τη φλασια και πισω μαυριλα.

Η λυση ειναι απλη και μου ηρθε απο τον Holly 58 Joe. Eχουμε και λεμε.

Διαλεγουμε aperture priority. (Ενταξει και με manual γινεται αλλα αν ο Μcnally διαλεγει aperture mode τοτε εμενα μου περισσευει).
Φοραμε το φλας και το ρυθμιζουμε στην κλασσικη TTL(BL) στις nikon. Kαι οι canon νομιζω το ιδιο εχουν.

Διαλεγουμε το διαφραγμα με βαση το βαθος πεδιου που θελουμε και να μας δινει ταχυτητες μεχρι 1/200 ή 250 (αναλογως μεχρι που συγχρονιζει η καμερα μας)
Τραβαμε την πρωτη χωρις αλλη ρυθμιση. Το πιο πιθανο ειναι οτι ο ουρανος θα δειχνει μετριος και το προσωπο αρκετα φωτισμενο. Ωραια μεχρι εδω. Τι θελουμε εμεις ομως? Σιγουρα θελουμε τον ουρανο με πιο saturated colors (ειναι ηλιοβασιλεμα after all). Ok, ριχουμε το exposure της καμερας στο -2 ΕV ας πουμε. Τραβαμε.

Σουπερ, ειμαστε τυχεροι και με την 1η μαντεψια πιασαμε τον ουρανο. Πιασαμε μεν τον ουρανο ομως μαζι σκοτεινιασε και το προσωπο. Νο problem. Η λογικη μας λεει οτι πρεπει να δυναμωσουμε το φλας. Ωραια. Ανεβαζουμε στο flash apo 0.0 ας πουμε +2.0 ΕV (αφου κατεβηκαμε -2 στην μηχανη ας ανεβουμε +2 στοflash). Tραβαμε και …ξαναπηραμε το προσωπο. Μονο που το παρακαναμε και βγηκε ψιλοκαμμενο. Οκ ξαναπροσπαθουμε με το flash sto +1.3 και ……ναι ειμαστε μεσα. Αυτο ηταν, Ειμαστε στη ζωνη (ballpark) που θελουμε. Μπορουμε να παιξουμε λιγο πανω λιγο κατω ετσι ωστε το μπλεξιμο του τεχνητου φωτισμου (flash) με το φυσικο φως να εχει μια ισοροπια και να μην κραυγαζει…flash. Γενικα δεν ισχυει οτι οσο κατεβαζουμε στην μηχανη, ανεβαζουμε στο flash. Ειναι ενα παιχνιδι δοκιμων.

Παρακατω βαζω μερικες φωτο απο τα πρωτα πειραματα και τελειωνω. Ειναι περασμενες δυο, γραφω με την ταχυτητα χελωνας (γενικοτερα) και αυριο εχει πολυ δουλεια.

attachment.php



attachment.php



attachment.php
 

Attachments

  • _DFX1372 - Version 2.jpg
    _DFX1372 - Version 2.jpg
    99.6 KB · Views: 825
  • _DFX1377 - Version 2.jpg
    _DFX1377 - Version 2.jpg
    112.1 KB · Views: 823
  • _DFX1402 - Version 2.jpg
    _DFX1402 - Version 2.jpg
    78.6 KB · Views: 821

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Πολύ καλή ιδέα Νίκο, απουσίαζε ένα τέτοιο νήμα.

Μιά παρόμοιας τεχνικής φωτογραφία.
Εγώ επειδή το φλάς δεν λειτουργεί σε TTL στην μηχανή μου ακολουθώ άλλο δρόμο για να έχω το ίδιο αποτέλεσμα. Ο δρόμος αυτός σου δίνει και περισσότερο έλεγχο επίσης.
Βήμα 1ο : Επιλέγεις το διάφραγμα που θα σου δώσει το βάθος πεδίου που θές.

Βήμα 2ο : Ρυθμίζεις την ταχύτητα ώστε να εκθέσεις όπως ακριβώς θές το φόντο. Δεν σε νοίζει καθόλου αν το "μοντέλο" σου είναι σκοτεινό, μόνο το φόντο κοιτάς. Εδώ πχ έβαλα ταχύτητα τέτοια ώστε να γράψει καλά ο μπλέ ουρανός (είχα και πολωτικό...)

Βήμα 3ο : Στο φλάς τώρα ρυθμίζεις την ένταση του ώστε να εκθέσει το μοντέλο σωστά. Στις συνήθεις κεφαλές στο manual mode δίνοντας πίσω στην οθόνη το διάφραγμα και iso σου δίχνει την απόσταση που θα εκθέσει σωστά για κάθε ένταση.
Δοκιμάζεις μία και βλέπεις. Αν το μοντέλο δεν φαίνεται όπως θές αλλάζεις την ένταση του φλάς. Αν δεν είναι το φόντο αλλάζεις την ταχύτητα.
Στην συγκεκριμένη ήθελε περισσότερη ένταση για να φωτίσει λίγο ακόμα τις σκιές στο πρόσωπο.
3469006357_b785e1932a_b.jpg
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Μέχρι να εμφανιστεί και ο paulmarinis με τα gel και τις ομπρέλες του να γράψω και για άλλη μία χρήση του φλάς που κάνω συχνά. Είναι ίσως η πιό προφανής αλλά και καμιά φορά η λιγότερο χρησιμοποιούμενη.

Για νυχτερινές φωτογραφίες!!!
Όλοι ξέρουμε και μισούμε τις κλασικές φώτο με τα καμένα άσπρα στα πρόσωπα όπου φαίνονται όλοι σαν να είναι βρεγμένοι και γενικά δεν αποτυπώνεται η στιγμή όπως θα θέλαμε.

Η λύση είναι πολύ απλή. Bounce it!

Βήμα 1ο : Βάζουμε μιά ταχύτητα που θα μας επιτρέπει να αποφύγουμε το motion blur αλλα να είναι κάτω απο την sync speed της μηχανής. Συνήθως μεταξύ 60-80 είναι καλά. Να ποιάνει και λίγο απο το "φυσικό" φώς...

Βήμα 2ο : Βάζουμε ένα διάφραγμα που να μας εξασφαλίζει ένα σχετικό βάθος πεδίου και μία οξύτητα. όχι πολύ μεγάλο όμως. Μεταξύ 5.6 και 7 είναι συνήθως αρκετό.

Βήμα 3ο : Υπολογίζουμε περίπου το ύψος της οροφής. Ρυθμίζουμε το φλάς ανάλογα. Δλδ αν η οροφή είναι περίπου στα 2 μέτρα απο το κεφάλι μας ρυθμίζουμε την ένταση του φλάς (με δεδομένα iso και διαφραγμα) για τα 4-5 μέτρα.

Βήμα 4ο : Γυρνάμε την κεφαλή του φλάς να κοιτάει προς το ταβάνι. Όχι κάθετα εντελώς αλλα υπο μία σχετική γωνία. Βοηθάει να φανταστούμε μιά ακτίνα να ξεκινάει απο το φλας να χτυπάει (bounce) στο ταβάνι και να γυρνάει προς το μοντέλο μας.

Βήμα 5ο : Τραβάμε!

Παρακάτω είναι φωτογραφίες που έχω τραβήξει κατ'αυτόν τον τρόπο. Είναι μεγάλη η διαφορά με τις κλασικές νυχτερινές και οφείλεται σε αυτό. Παράλληλα σε κάθε μία θα αναφέρω και προβληματα που μπορεί να υπάρξουν και πώς τα ξεπερναμε.

#1
Την έχω ξαναβάλει αυτήν σε άλλο νήμα. Είναι με αυτήν ακριβώς την τεχνική. Η κεφαλή ήταν στραμένη αρκετά κάθετα και σε μικρή ένταση γιαυτό και ξεχωρίζουν τόσο πολύ απο το σκοτεινό φόντο. Αν δείτε στην οροφή φαίνεται το πού χτυπάει το φλας
3009378976_cb74660a46_b.jpg


#2
Ένα απο τα προβλήματα που παρουσιάζονται είναι αυτό της εστίασης. Επειδή είναι αρκετά σκοτεινά το αυτόματο δυσκολέυεται και απο το σκόπευτρο δεν βλέπεις τίποτε. Μπορεί να βγούν λίγο ανεστίαστες όπως αυτή. Ένας τρόπους που το ξεπερνάς είναι οι ενδείξεις απόστασης πάνω στον φακό. Υπολογίζεις περίπου την απόσταση απο το θέμα σου (συνήθως γύρω στο 1-1.5μ) γυρνάς το δαχτυλίδι της εστίασης ώστε να είναι εκεί που θές (αν έχει και DOF scale ο φακός ακόμα καλύτερα...) και χτυπάς. Το θετικό, είναι η ενδιαφέρουσα γωνία λήψης απο χαμηλά.
3469042613_78606a49c0_b.jpg


#3
Άλλο πρόβλημα είναι να είναι σε μερικά σημεία η οροφή πολύ ψηλά ή κεκλιμένη και να μην μπορείς να κάνεις bounce εκεί. Μπορείς εξίσου καλά αντί να στρέψεις το φλάς προς έναν τοίχο!
3469007975_705a97cc74_b.jpg



Βέβαια για το μεγάλο προσόν του να κυκλοφορείς σε μπαρ και πάρτυ με ρεφλέξ και φλασοκεφαλή επάνω δεν είπα τπτ ακόμα... Έρχονται όλες οι κοπέλες να τις φωτογραφίσεις!!! :handkiss::handkiss:
 

sTeLiTo

AVClub Enthusiast
10 November 2007
797
Thessaloniki
Πολύ καλή ιδέα Νίκο, απουσίαζε ένα τέτοιο νήμα.

Μιά παρόμοιας τεχνικής φωτογραφία.
Εγώ επειδή το φλάς δεν λειτουργεί σε TTL στην μηχανή μου ακολουθώ άλλο δρόμο για να έχω το ίδιο αποτέλεσμα. Ο δρόμος αυτός σου δίνει και περισσότερο έλεγχο επίσης.
Βήμα 1ο : Επιλέγεις το διάφραγμα που θα σου δώσει το βάθος πεδίου που θές.

Βήμα 2ο : Ρυθμίζεις την ταχύτητα ώστε να εκθέσεις όπως ακριβώς θές το φόντο. Δεν σε νοίζει καθόλου αν το "μοντέλο" σου είναι σκοτεινό, μόνο το φόντο κοιτάς. Εδώ πχ έβαλα ταχύτητα τέτοια ώστε να γράψει καλά ο μπλέ ουρανός (είχα και πολωτικό...)

Βήμα 3ο : Στο φλάς τώρα ρυθμίζεις την ένταση του ώστε να εκθέσει το μοντέλο σωστά. Στις συνήθεις κεφαλές στο manual mode δίνοντας πίσω στην οθόνη το διάφραγμα και iso σου δίχνει την απόσταση που θα εκθέσει σωστά για κάθε ένταση.
Δοκιμάζεις μία και βλέπεις. Αν το μοντέλο δεν φαίνεται όπως θές αλλάζεις την ένταση του φλάς. Αν δεν είναι το φόντο αλλάζεις την ταχύτητα.
Στην συγκεκριμένη ήθελε περισσότερη ένταση για να φωτίσει λίγο ακόμα τις σκιές στο πρόσωπο.
3469006357_b785e1932a_b.jpg
Δε ξερω γιατι, αλλα μου κανει σα διαφημιση της Νεας Δημοκρατιας:p

(Σορρυ για το off topic):p
 

Γιώργος.Χ

Moderator
Staff member
23 June 2006
5,883
Αττική
Πολύ καλή ιδέα Νικο και μπράβο σου!!

Το εν λογω βιβλίο το αγορασα πρόσφατα από το Amazon.. Ειμαι ακομα στην εισαγωγή, μου φαινεται δύσκολο (λογω ελλειψης εμπειρίας) αλλά .. με έχει μαγέψει..

Διαβάζοντάς το λιγο θυμάμαι τα λογια του Scott Kelby στο Digital Photography 1

"The only reason that the companies place the built in flashes on their DSLRs is only to sell more dedicated flash units!"

Την άλλη εβδομάδα παραλαμβάνω το SB-600 και ελπίζω να μπορέσω να το ξεζουμίσω ...
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Ωραιος Αλεξ, Το ΣΚ θα κανουμε δοκιμες. Το manual mode με καθυστερει λιγο και επειδη απο οτι διαβαζω το ΤΤL καλυπτει σχεδον το 90% των περιπτωσεων βολευομαι εκει. Βεβαια θα περασω και απο το manual.

Kανονικα επρεπε να αρχισω απο αλλου. Η πρωτη κινηση για καλυτερα αποτελεσματα σε εσωτερικο χωρο ειναι το bounce flash. Aλλα ευτυχως το καλυψες.
Στη συνεχεια για ακομα καλυτερα αποτελεσματα θα βγαλουμε το flash off the camera και θα το κανουμε commander απο master που ειναι οταν ειναι φορεμενο στην μηχανη. Θα μιλησουμε για αυτο αργοτερα.

Στα παραδειγματα που εβαλα το φλας ηταν πανω στην μηχανη (SB900) και στραμμενο στο προσωπο.

Με τον ιδιο ακριβως τροπο μπορουμε νε εχουμε και ενα αλλο εφφε, Αρκει να εχουμε ενα gel κιτρινωπο.
Γυρισζουμε το white balance της μηχανης στην λαμπα φθοριου για να μας δωσει την γνωστη μπλε αποχρωση στην φωτογραφια. Για να μην βγαλουμε ομως και τον ανθρωπο μπλε, βαζουμε ενα κιτρινο gel μπροστα στο φλας. Στην παρακατω φωτο εχω χρησιμοποιησει πορτοκαλι gel . H ενταση του φλας ειναι στο -1,7 (περιμενα οτι θα ηταν στο +κατι αλλα με 2-3 δοκιμες επεσα στο -1,7)


attachment.php
 

Attachments

  • _DFX1432 - Version 2.jpg
    _DFX1432 - Version 2.jpg
    79.4 KB · Views: 785

paulmarinis

Supreme Member
7 September 2007
4,578
Πολύ ωραίο θέμα:)
Δεν εχω δοκιμάσει να τραβήξω εξω με φλας ακομα.
ΝΙκο ,στις 3 πρωτες η κοπέλα καλύπτει τον ηλιο, έχεις μήπως καμια που να φαίνεται και ο ήλιος μέσα στο κάδρο?Απο περιέργειά άπλα, να δω άμα παίζει κανένα ρολο....
Κάποια tips από μενα, αυτα που εχω παρατηρισει μεχρι στηγμης...
Αποσο ξέρω τα περισσότερα φλας έχουν κάποιο είδος ζοομ. Αυτό είναι χρήσιμο άμα δεν θες να φωτίσεις όλο το κάδρο, άλλα Μονό το κύριός θέμα πχ, μονό το πρόσωπο. Αμα δεν φτάνει το ζοομ του φλας, βάζεις ένα σνοοτ, που είναι άπλα ένα μαύρος σωλήνας, και ανάλογά με το μήκος του σωλήνα μεγαλώνει η μικραίνει η δέσμη του φωτός.Επισης μπορεις να ελεγχεις το φως απο το φλας με διαφορες επιφανιες.
Πχ εδω...

3344833406_dd18425bd6.jpg


Εδω ειναι 2 φλας .1 απο την καθε μερια, για να μην μπλεκονται τα δυο χρωματα εβαλα βιβλια απο τις 2 μεριες του καθε φλας για να ελεγχουν το φως.
Ενα κόλπο για να ελέγχεις την έντασή του φλας.Αντι να χαμηλώνεις την έντασή του φλας μπορείς να κλείνεις το διάφραγμά , αυτό είναι πολυ χρήσιμο όταν έχεις πάνω από ένα εξωτερικά φλας. Επισης με το να κλεινεις το διαφραγμα σκοτινιαζει και το background.
Για το bounce ο Αλεξ τα κάλυψέ όλα. Βbounce μπορεί να γίνει και στο πίσω τοίχο και όχι Μονό στους πλάηους, και δινει πολυ καλα αποτελεσματα.
Η μονη φωτο που ειμαι 100 % συγουρος οτι είναι με bounce στο πίσω τοίχο

3401837931_e1865597d0.jpg


Στο bounce ομως λιγο προσοχη στο χρωμα του τοιχου. Εδω χωρις bounce, με ομπρελλα, αλλα με ροζ τοιχο, που δινει δικους του τονους....

3444297274_3747cb8625.jpg
 
Last edited:

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,979
Αθήνα
Μπράβο βρε Νίκο για το θέμα-bye-
Το θέμα του φωτισμού σηκώνει πολλούς πειραματισμούς, προσωπικά προτιμώ την σπότ ρύθμιση στο φλάς γιατί δίνει την αίσθηση της "πινελιάς"

Ρε τι μου θύμισες, πίσω στο 1988 όταν δούλευα στο στούντιο φωτογραφίας του Γ.Λιζάρδου. Τότε φωτογραφίσαμε για το εξώφυλλο του δίσκου του Σ.Κορκολή "Λές κι είσαι νύχτα"
Δυστυχώς δεν έχω τα original slides (τα έχει η BMG) και τα κακής ποιότητας jpg είναι απο το web.

attachment.php


attachment.php


Η δεύτερη φωτο ( του CD) είναι λιιιιγο πιο κοντα στην πραγματικότητα
Οι λήψεις έχουν γίνει με Νikon F3 , Nikkor 35mm και φιλμ tungsten Kodak Ektachrome EPY 64T
 
Last edited:

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Πολύ ωραίο θέμα:)
Δεν εχω δοκιμάσει να τραβήξω εξω με φλας ακομα.
ΝΙκο ,στις 3 πρωτες η κοπέλα καλύπτει τον ηλιο, έχεις μήπως καμια που να φαίνεται και ο ήλιος μέσα στο κάδρο?Απο περιέργειά άπλα, να δω άμα παίζει κανένα ρολο....


Paul οπως βλεπεις δεν παιζει ρολο. Απλως εβαλα τον ηλιο πισω απο το κεφαλι να δω αν θα πιασω rim light στο κεφαλι.
attachment.php


Βασιλη εσενα σε κραταμε για τα δυσκολα (oταν προχωρησουμε σε softboxes, reflectors etc:grandpa:)
 

Attachments

  • 20090420-_DFX1379.jpg
    20090420-_DFX1379.jpg
    167.1 KB · Views: 753

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Επειδή το συζητούσαμε τις προάλλες με τον paul μία λίστα με τα φλάς που έχουν manual ρύθμιση της έντασης, μαζί με τιμές ενδεικτικές.

Canon 430EZ
Canon 540EZ 175$
Jessops 360AFD
Kodak P20 110$
Lumopro 120 130$
Metz 40 AF-1
metz 40mz5
nikon sb-24 160$ used (adorama)
Nikon SB-26 180$ used (adorama)
Nikon SB-28/DX 160$ used (adorama)
Nikon SB-80DX 130$ used (B&H Photo)
nikon sb20 64$ used (adorama)
Nikon SB600 230$
Nikon SB800 800$ ??? 450$ used (amazon)
Nikon SB900 450$
Nissin 3600
Quantum q flash 635$
Sigma EF 500 90$ used (adorama)
Sigma 530 DG ST/Super 219$
sunpack 120j
Sunpak 30DX 50$ used (adorama
sunpak 383
Sunpak 422D
Sunpak 433D 44$ used (adorama)
Sunpak 611 100$ used (adorama)
Sunpak 622 250$
Sunpak Auto 24
Sunpak PZ40X 140$
vivitar 283 with vp1 adapter 114$ used (adorama)
Vivitar 285HV 90$
YN460

Είναι απο το φόρουμ των strobist εδώ το λίνκ στο νήμα
 

paulmarinis

Supreme Member
7 September 2007
4,578
Ευχαριστω πολυ Αλεξ!!
Και εγω πσαχνω τωρα για κατι οικονομικο για δευτερο η τριτο φλας που να εχει και ρύθμιση της έντασης. Το vivitar 285 ειναι πολυ καλο αποσα εχω διαβασει ,αλλα δεν το βρισκω στα μαγαζια εδω....
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Το vivitar 283 είναι το πιο καλοπουλημένο και με διαφορά. Το πιο μελετημένο και σκυλί σε θέματα αντοχής και το βρίσκει κανείς συχνά στο ebay.
 

soulkeeper

AVClub Addicted Member
5 October 2006
1,989
ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Σημερα το απογευμα στο παρτυ γενεθλιων της βαφτιστηρας μου....Με το sb800 πανω στη μηχανη(ttl και apert.mode),με το diffuser...
 

Attachments

  • DSC_1381-2.jpg
    DSC_1381-2.jpg
    190.6 KB · Views: 160

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
George νομιζω οτι την καρφωσες την εκθεση. Ολα εγραψαν πολυ ωραια. Τα χρωματα στο ηλιοβασιλεμα αλλα και τα προσωπα δεν φαινεται σαν να εχουν φαει φλασια. Μπραβο!
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
και εδω μια με τον ιδιο τροπο. Αperture priority υποεκθεση για να πιασουμε τα χρωματα πισω και ittl ως balanced flash (δεν θυμαμαι την ενταση στο φλας, πιθανον ναειναι ελαφρως +).

attachment.php
 

Attachments

  • _DFX1357 - Version 2.jpg
    _DFX1357 - Version 2.jpg
    69.8 KB · Views: 367

soulkeeper

AVClub Addicted Member
5 October 2006
1,989
ΚΑΛΑΜΑΤΑ
George νομιζω οτι την καρφωσες την εκθεση. Ολα εγραψαν πολυ ωραια. Τα χρωματα στο ηλιοβασιλεμα αλλα και τα προσωπα δεν φαινεται σαν να εχουν φαει φλασια. Μπραβο!
Thanks Νικολα!
Το "κακο" ειναι οτι ηταν πιο πολυ "τυχερη" οσον αφορα στις ρυθμισεις για να βγει ετσι..(ωστε να μην "φαινεται" το φλας)....Πιανω κ εγω τον εαυτο μου σε αναλογες φασεις πλεον:D

ΥΓ Λεω να χτυπησω κ εγω το βιβλιο toy mcnally(hot shoe diaries)
 

Attachments

  • DSC_0402_crop.JPG
    DSC_0402_crop.JPG
    122.7 KB · Views: 132

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
Ενα αρκετα ενδιαφερον βιβλιο για lighting ειναι το "Minimalist lighting" by Kirk Tuck.

Παρακατω ειναι το link που εχει ενα preview του βιβλιου.

Στις σελιδες 34,35 αναφερεται και στα radio slaves που ενεργοποιουν απομακρυσμενα φλας.

Αν θελετε κυριοι διαχειριστες μπορειτε να βαλετε το ονομα του βιβλιου κ του συγγραφεα αντι για αυτο το κατεβατο γιατι εγω δεν γνωριζω τον τροπο:BDBDG54:

http://books.google.com/books?id=Ia...=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2#PPA44,M1
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Ο Kirk (βλ. οικιότητες...) έχει και ένα μπλογκ που γράφει συνεχώς απο τεχνικές μέχρι γενικά απόψεις για την φωτογραφία. Επίσης είναι τακτικός θαμώνας του φόρουμ των strobist όπου προσφέρει συμβουλές και σχόλια καθημερινά.

Είναι λάτρης του φίλμ, συγκεκριμένα μιλάει συνεχώς για το πόσο λατρέυει τα πορτραίτα με μεσαίο φορμά στα 120-180mm και TriX.

Όταν γυρίσω Αθήνα θα ποστάρω το λινκ για το μπλόγκ του καθώς το έχω στα bookmarks στο PC μου σπίτι.
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
To βαζω εγω για σενα Αλεξ μιας και το εχω ευκαιρο..

http://visualsciencelab.blogspot.com/

Το βιβλιο του που αναφερω πιο πανω ειναι αρκετα απλο και κατανοητο (εχω διαβασει σχεδον το μισο). Πολυ προσφατα κυκλοφορησε και το καινουργιο που λενε οτι ειναι επισης πολυ καλο.

http://www.amazon.com/Minimalist-Li...=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1229228748&sr=1-2

και ενα review του απο τον David Hobby (strobist).
http://strobist.blogspot.com/2009/05/kirk-tuck-on-minimalist-studio.html