Re: Sony α6000 (Ο αντικαταστάτης της NEX6)
Καλησπερα και απο μενα στην ομαδα και απλα συγχαρητηρια για την βοηθεια που παρεχετε σε ολους μας.
Εδω και περιπου 6 μηνες λοιπον ειμαι και εγω κατοχος μιας α6000 με τον κιτ 16-50.
Δεν μπορω να πω οτι δεν ειμαι ικανοποιημενος τουλαχιστον για τις δικες μου ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ απαιτησεις.
Μετα ομως απο ολο αυτον το πειραματισμο, κατεληξα να ξοδεψω καποια χρηματα για την αγορα καποιων φακων ωστε να καλυψω το φασμα στο οποιο υποτιθεται κατεληξα οτι με ενδιφερει.
Σε αυτο το σημειο λοιπον ερχομαι να ζητησω την γνωμη σας αφου σας παραθεσω τις αναγκες μου.
1. Με ενδιαφερει 99% φωτογραφια.
2. Δεν με ενδιαφερει καθολου το power zoom.
3. Με ενδιαφερει το auto focus.
4. Με ενδιαφερει το OSS αλλα δεν ειναι critical.
5. Εχω καταληξει οτι με τραβαει υπερβολικα η νυχτερινη/low light φωτογραφηση.Απο city lights το βραδυ μεχρι και κοντινα σε αναμενα κερια πανω στο τραπεζι του σπιτιου μου.
6. Lanscapes,πορτραιτα και street photo.
Με βαση λοιπον τα παραπανω και με αρκετο ψαξιμο και διαβασμα συγκριτικων κτλ εχω καταληξει οτι χρειαζομαι τους παρακατω φακους.
1. Sony SELP 18-105 G OSS
Ο φακος που υποθετω θα ειναι περισσοτερο κουμπωμενος πανω στην μηχανη.Focal length για all around χρηση,αρκετα οξυς οπως λενε και γενικα ο φακος που θα σου δωσει ενα ικανοποιητικο αποτελεσμα στην φαση «να μην χασω την στιγμη» μεχρι να αλλαξεις φακο.
2. Sigma 30mm F1.4 DC DN
Ο φακος με τις σουπερ κριτικες που υπολογιζω να καλυψει τις αναγκες μου σε συνθηκες χαμηλου φωτισμου.
3. Rokinon 12mm F2.0
Ο wide φακος για την lanscape πλευρα.
Αυτες λοιπον ειναι οι επιλογες που εχω κανει μεχρι τωρα με βαση το τι ζηταω και το τι υπαρχει.
Η πρωτη ερωτηση ειναι ποιος απο τους παραπανω θα με καλυψει στο θεμα πορτραιτου?
Ή χρειαζομαι να προσθεσω και καποιον αλλο φακο στην συλλογη?
Φυσικα ειναι δεκτες οι οποιεσδηποτε προτασεις/εναλλακτικες/συνδυασμοι κτλ.
Σας ευχαριστω εκ των προτερων.
έχω λίγο χρόνο επομένως ας ξεκινήσουμε να πούμε κάποια πράγματα για τον τηλεφακό. Ένας φακός όπως ο 18-105 είναι γαλλικό κλειδί, κάνει λίγο πολύ τα πάντα και αρκετά καλά. Αλλά δεν μπορεί να είναι άριστος. Κι εγώ έχω έναν τέτοιο φακό τον Olympus 14-150 II και τον χρησιμοποιώ συχνά.
Για το θέμα του τηλεφακού τώρα.
Γιατί να θέλει κάποιος έναν τηλεφακό; Για δυο λόγους:
1. Να μπορεί να τραβήξει αυτά που θέλει να τραβήξει από μεσαία προς μεγάλη απόσταση.
2. Να απομονώσει ένα πρόσωπο, ένα ζώο από το φυσικό του χώρο, έτσι ώστε να θολώσει το φόντο και να αναδείξει το πρόσωπο.
Για την πρώτη περίπτωση είναι κατάλληλοι όλοι οι τηλεφακοί ζουμ με την προυπόθεση ότι θα έχουν ένα αξιοπρεπές σύστημα σταθεροποίησης, και φυσικά τουλάχιστον ικανοποιητική οξύτητα, διότι οι σημερινοί αισθητήρες των μηχανών δεν αστιεύονται. Ένας 55-300 ή ένας 70-300 είναι μια χαρά και φθηνός αφού στοιχίζει 300-400 ευρώ ίσως και λιγότερο. Το μέγιστο διάφραγμα συνήθως 5.6 δεν ενοχλεί.
Αν τώρα θέλουμε να απομονώσουμε ένα άτομο από το περιβάλλον του τότε ένας τέτοιος φακός δεν είναι κατάλληλος. Διότι το ξεφοντάρισμα χρειάζεται μεγάλα διαφράγματα και μεγάλη απόσταση του θέματος από το φόντο. Ή και τα δυο μαζί ή έστω το ένα. Από εκεί πέρα πρέπει ο φωτογράφος να δει πώς βολεύεται για να δουλέψει. Κοντά στο μοντέλο ή μακριά από το μοντέλο. Αν θέλει να δουλεύει κοντά στο μοντέλο, τότε είναι απαραίτητος ένας κοντός τηλεφακός σταθερής εστιακής απόστασης 85-135 κι ανοιχτό διάφραγμα, ιδανικά 1.8-2.0. Υπάρχουν και φακοί με πιο ανοιχτά διαφράγματα, αλλά αυτοί που τους χρησιμοποιούν δεν είναι το κοινό αυτό του ποστ. Το ανοιχτό διάφραγμα απαιτείται ώστε να απομονωθεί το θέμα από το φόντο του. Συνήθως δουλεύουν στο στούντιο.
Υπάρχουν κι άλλοι που προτιμούν να εργάζονται σε μεγαλύτερη απόσταση από το θέμα τους Τουλάχιστον 4-7 μέτρα απόσταση. Εκεί χρειαζόμαστε ένα φακό με μεγαλύτερη εστιακή απόσταση (ιδανικά 200 -200+) και με διάφραγμα ανοιχτό αλλά όχι τόσο. Κι εκεί μπαίνει ο τηλεφακός 70-200 2.8. Η κύρια χρησιμότητά του είναι ότι δίνει μεγάλο αέρα από το μοντέλο, επομένως δεν νιώθει ότι τον καταπιέζει η κάμερα, άρα θα εκφραστεί πιο ελεύθερα. Στην αρχή βέβαια όταν θα δει το μέγεθος του φακού θα κομπλάρει, αλλά αργότερα θα χαλαρώσει και τότε θα πάρουμε τα καλά αποτελέσματα. Η πολύ καλή εστιακή απόδοση σε συνδυασμό με το καλό ξεφοντάρισμα (δεν έχουν όλοι οι τηλεφακοί καλό ξεφοντάρισμα) δίνουν ονειρικά πορτρέτα. Μπορεί οι φίλοι σας να μην το εκτιμήσουν στην αρχή, θα δείτε όμως ότι όλοι θα προτιμήσουν να βάλουν στο facebook ως "καλές" φωτογραφίες τους αυτή που τους τραβήξατε εσείς από απόσταση με τηλεφακό και χωρίς φόντο.
Υπάρχει αντίρρηση; ναι, ότι είναι ακριβοί φακοί και βαρείς και ότι υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις των φακών ζουμ με διάφραγμα 4.0 αντί για 2.8. Ισχύει; Για το βάρος ναι, καθώς είναι 30% πιο ελαφρείς, είναι 25% πιο φθηνοί και ότι έχουν καλή οπτική απόδοση. Σωστά όλα αυτά, αλλά προσωπικά δεν μπορώ να πω ότι με ικανοποιεί το διάφραγμα 4.0 ειδικά όταν μιλούμε για αισθητήρα apsc/dx και όχι ff. Το φόντο παραμενει εκεί και φαίνεται, τό θέμα μας σχεδόν ποτέ δεν μπορεί να ξεχωρίσει.
Υπάρχει λύση γι αυτό; Ναι, θα πρέπει να το τοποθετήσουμε το θέμα μας σε μεγάλη απόσταση από το φόντο. Αλλά τότε είναι δύσκολο το θέμα μας να λειτουργήσει ελεύθερα, να εκφραστεί ελεύθερα, χωρίς να μας υπολογίζει, επομένως έχουμε χάσει ένα μεγάλο μέρος από τις καλές εκφράσεις, αυτές τις ιδιαίτερες φωτογραφίες.