Sony DSLR-A100...

17 June 2006
1,235
Η συνεργάτιδά μου μου έχει πάρει τα αυτιά με τη νέα DSLR A-100 της Sony. Ένας γνωστός της φωτογράφος την έφερε από Αγγλία εδώ και ένα μήνα. Τράβηξαν κάποιες φωτογραφίες που μετά τις είδαν σε LACIE μόνιτορ που είναι αρκετά καλά καλιμπραρισμένο, λόγω του ότι χρησιμοποιείται για έλεγχο χρώματος κτλ. Από ότι μου είπε, έπαθαν τη πλάκα τους με τη χρωματική πιστότητα, τη καθαρότητα και την εν γένει συνολική ποιότητα των φωτογραφιών.

Πριν από δύο βδομάδες έκανα ένα ψάξιμο στο Διαδίκτυο αλλά η μηχανή δεν ήταν πουθενά διαθέσιμη, στα ιντερνετικά καταστήματα, ούτε καν στην Αγγλία, απλώς κάποια έδιναν διαθεσιμότητα για τον Αύγουστο. Μου έκανε εντύπωση το γεγονός ότι όλα τα καταστήματα έδιναν ακριβώς την ίδια τιμή, 900 ευρώ (μόνο το σώμα, χωρίς φακό). Τις τελευταίες μέρες κάπου πήρε το μάτι μου σε κάποιες γιγαντοαφίσες κάποιο κατάστημα που φαίνεται να την έχει φέρει στην Ελλάδα, αλλά δεν συγκράτησα την ηλεκτρονική διεύθυνση.

Να συμπληρώσω ότι η μηχανή προορίζεται για επαγγελματική χρήση (λήψη φωτογραφιών ως θέματα για εξώφυλλα βιβλίων). Στα reviews του εξωτερικού που διάβασα, η μηχανή αποσπά πολύ κολακευτικά σχόλια. Την έχει αποκτήσει μήπως κάποιο μέλος του forum για να μας πει τη γνώμη του; Να συμπληρώσω ότι η συνεργάτιδά μου δεν θα ήθελε να ξοδέψει παραπάνω χρήματα από τα 1200 ευρώ περίπου (που είναι περίπου το κόστος της Α-100 μαζί με τον 35mm φακό της Carl Zeiss).
 
Προσωπικά είμαι λιγάκι επιφυλακτικός ακόμη.
Δε ξέρω τι θα μπορέσει να καταφέρει η sony σε μια καλά "εδραιωμένη" αγορά από τις canon, nikon κλπ κλπ

Βέβαια, το καλό είναι ότι οι υπόλοιπες εταιρίες θα ανασκουμπωθούν και θα έχουμε φθηνότερα και καλύτερα προϊόντα από εδώ και πέρα!
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Εγώ θα πρότεινα αν πράγματι θέλει να πάρει αυτή τη μηχανή, να επενδύσει σε καλούς ( βλ. επαγγελματικούς φακούς MINOLTA ή έστω της SIGMA με σταθερό διάφραγμα π.χ. 18-50 2.8) γιατί αλλιώς δεν θα εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του αισθητήρα, δηλ. οι φωτο δεν θα είναι αντάξιες της μηχανής.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
εγώ ακόμη χτυπάω το κεφάλι μου που δεν πήρα μία 7d το χειμώνα με το ξεστοκάρισμα.... Την είχα βρει 800 € σε πακέτο με φακό των 500€!

Νομίζω ότι εάν έχει κρατήσει η sony την ποιότητα της 7d και μάλιστα στα 10mp, η μηχανή θα σαρώσει. Τι καλά να είναι όλοι οι φακοί σου anti-shake! Κάπου είχα διαβάσει όμως όχι ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια για τα χρώματά της. Μην ήταν pre-production κομμάτια;
 

panosxgr

Supreme Member
24 June 2006
8,604
Την συγκεκριμένη την έχω δει από κοντά κι όντως φαίνεται καταπληκτική φωτογραφική. Για όποιον θέλει να την δει στο ιντερνετ και να δει και τιμή:
http://www.jessops.com/Store/s35785...aspx?&IsSearch=y&pageindex=1&CatId=481&comp=y
Μάλιστα 2-3 φορές που πήγα στο σεγκεκριμένο κατάστημα, οι περισσότεροι που ήταν στο μαγαζί, μεγάλης ηλικίας και φαινόταν ότι δεν ήταν άσχετοι σαν εμενα, κοιτούσαν το συγκεκριμένο μοντέλο και του έκαναν δοκιμές.
 
Last edited:

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
πάντως οι φακοί minolta που φοράει το σύστημα της Sony είναι ιδιαίτερα τσουχτεροί, εννοώ η καλή σειρά.
Βέβαια υπάρχουν και οι sigma, ειδικά η (άριστη) σειρά EX...
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Θα μου επιτρέψετε να αμφιβάλλω κατά πόσο είναι καταπληκτική μηχανή και κατά πόσο θα σαρώσει. Οι λόγοι είναι οι εξής:

1. Η μηχανή βασίζεται πάνω στην 5d και όχι στην 7d, άρα μιλούμε για ένα σώμα συγκρίσιμο με αυτά των NIKON D50, D70, CANON 350D και όχι των CANON 30D, NIKON D200. Και δεν είναι συγκρίσιμο σε σκόπευτρο, εστίαση, φωτομέτρηση και γενικότερα στην απόκριση της μηχανής.

2. Η αγορά δεν είναι μόνο αυτοί που μπαίνουν για πρώτη φορά στις ρεφλέξ, αλλά και όσοι είναι ήδη μέσα. Κι αυτοί βρίσκονται σε συντρριπτικά ποσοστά στα στρατόπεδα της CANON και της ΝΙΚΟΝ και πουθενά αλλού. Εδώ η OLYMPUS με πολύ επιθετική στρατηγική και δεν μπορεί να αποσπάσει μερίδιο πάνω από 7%. Και κανένας δεν πρόκειται να σουτάρει την προίκα του σε αυτά τα συστήματα για να μπει στο σύστημα της SONY.

3. Η μηχανή μπορεί να έχει antishake, μπορεί να έχει 10μεγα, αλλά είναι ακριβή. Και μιλούμε για 35% ακριβότερη από τις βασικές CANON, NIKON. Άρα.... δύσκολα τα πράγματα.

4. Το σύστημα SONY έχει πολλές τρύπες να καλύψει σε σχέση με τα καθιερωμένα CANON/NIKON. Χρειάζονται 20 και πλέον φακοί, καινούρια φλας, κλπ.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Η αλήθεια είναι ότι το σκόπευτρο των μικρών dslr είναι ίσως το ενοχλητικότερο χαρακτηριστικό τους (λόγω χρήσης "pentamirror" αντί του κλασικού πενταπρίσματος). Δυστυχώς και η sony έxει ακολουθήσει αυτή την οδό για το εισαγωγικό μοντέλο της. Στην ταχύτητα εστίασης και στη φωτομέτρηση υστερούν μεν τα εισαγωγικά μοντέλα, αλλά όχι τραγικά, τουλάχιστον για τη χρήση από ερασιτέχνη και όχι πχ από φωτορεπόρτερ. Αλλά το σκόπευτρο και μόνο είναι λόγος να ανεβεί κανείς κατηγορία.

Τώρα για την τιμή της sony, νομίζω πως είναι αντίστοιχη αυτής που είχαν τα ανταγωνιστικά της μοντέλα όταν πρωτοβγήκαν. Πριν διατεθεί και πριν καν την παραλάβουν τα καταστήματα, είναι παράλογο να διαφημίζουν τα τελευταία γενναίες εκπτώσεις.
 
16 July 2006
7,499
HAMBURG
Απάντηση: Re: Sony DSLR-A100...

ΒΛΑΣΙΔΗΣ said:
Θα μου επιτρέψετε να αμφιβάλλω κατά πόσο είναι καταπληκτική μηχανή και κατά πόσο θα σαρώσει. Οι λόγοι είναι οι εξής:

1. Η μηχανή βασίζεται πάνω στην 5d και όχι στην 7d, άρα μιλούμε για ένα σώμα συγκρίσιμο με αυτά των NIKON D50, D70, CANON 350D και όχι των CANON 30D, NIKON D200. Και δεν είναι συγκρίσιμο σε σκόπευτρο, εστίαση, φωτομέτρηση και γενικότερα στην απόκριση της μηχανής.

2. Η αγορά δεν είναι μόνο αυτοί που μπαίνουν για πρώτη φορά στις ρεφλέξ, αλλά και όσοι είναι ήδη μέσα. Κι αυτοί βρίσκονται σε συντρριπτικά ποσοστά στα στρατόπεδα της CANON και της ΝΙΚΟΝ και πουθενά αλλού. Εδώ η OLYMPUS με πολύ επιθετική στρατηγική και δεν μπορεί να αποσπάσει μερίδιο πάνω από 7%. Και κανένας δεν πρόκειται να σουτάρει την προίκα του σε αυτά τα συστήματα για να μπει στο σύστημα της SONY.

3. Η μηχανή μπορεί να έχει antishake, μπορεί να έχει 10μεγα, αλλά είναι ακριβή. Και μιλούμε για 35% ακριβότερη από τις βασικές CANON, NIKON. Άρα.... δύσκολα τα πράγματα.

4. Το σύστημα SONY έχει πολλές τρύπες να καλύψει σε σχέση με τα καθιερωμένα CANON/NIKON. Χρειάζονται 20 και πλέον φακοί, καινούρια φλας, κλπ.


μα νομιζω οτι μπαινουν οι περισοτεροι φακοι της ΜΙΝΟΛΤΑ ......
που δηλαδη δεν εχει φακους ;;;;

η δεν κανουν αυτοι που ηδη υπαρχουν ;;;; για να μαθαινουμε και εμεις οι ΑΚΟΜΑ αναποφασιστοι ...... :nounder: :nounder:
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Όλοι οι φακοί για μοντούρα MINOLTA A κάνουν και δουλεύουν κανονικά. Όμως είναι πολύ πιο λίγοι σε σχέση με τους δυο μεγάλους και επίσης αρκετά πιο ακριβοί (35-40% περίπου).
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
τουλάχιστον οι περισσότεροι SIGMA βγαίνουν σε μοντούρα Α. Αρκετά μεγάλη γκάμα συνεπώς. Ίσως ο ιδιαίτερα απαιτητικός ανάμεσα στο επαγγελματικό κοινό να μη βρει αυτό που του προσφέρει λ.χ. η σειρά της canon, αλλά θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι για παράδειγμα στην τιμή του EF 70-200 2.8 is βγαίνει ο αντίστοιχος της σειράς EX της Sigma μαζί με την α-100.
 
16 July 2006
7,499
HAMBURG
ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ..........

μααααααααααλιστα !!!!!!!

τωρα μπηκα στο νοημα !!! παντως ειναι και αυτη η 2η επιλογη μου και η ΕΟΣ 20 .....

η τριτη ......... η εντελως σε αλλο στυλ FUJIFILM 9500 η οποια τα εχει ολα σε ενα και μου αρκει απλα για ......

...... να ξεφορτωθω το βαλιτσακι με τα συμπραγκαλα το οποιο καθε φορα το αφηνω Σπιτι ........








ΔΕΝ ξερω τι να κανω ρε να παρει ............
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Μόνο που ο SIGMA 70-200 2.8 HSM μπορεί να είναι άριστος φακός, αλλά CANON 70-200 2.8 L δεν είναι, όπως -δυστυχώς- δεν είναι ούτε και οι NIKKOR 70-200 2.8 VR, AFS 80-200 2.8.

Και σας ξαναλέω ότι μετά τα 8 μεγα, είδα πράγματα από τους φακούς, που δεν είχα δει μέχρι εκεί.

Βλέπω τη SONY να βγαίνει με μέτρια τιμή για το εισαγωγικό κοινό, αλλά με προυποθέσεις να μπορεί να χτυοπήσει άλλο κοινό, πιο απαιτητικό. Πόσοι όμως από αυτούς δεν έχουν μπει στον κόσμο των DSLR;
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
νόμιζα ότι η α-100 δεν είχε έρθει ακόμη σε εμάς, όμως σήμερα την είδα στη βιτρίνα γνωστού καταστήματος της Θεσσαλονίκης, 949 € κιτ με τον 18-70 (άσχετο, και ένα κυάλι δώρο). Καθόλου άσχημη για τιμή πρώτης κυκλοφορίας... Μόλις 150 € περίπου επάνω από ό,τι δίνουν την 350D κιτ τα (κανονικά) καταστήματα.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
διάβαζα σήμερα στο dpreview τη δοκιμή (από τις πλέον εξαντλητικές που έχω διαβάσει γενικώς για μηχανή, βγήκε εδώ και ένα μήνα) της α100 και μπορώ να πω ότι το μοντέλο ανέβηκε πολύ στην εκτίμησή μου...
Με εντυπωσίασε το χαρακτηριστικό της βελτιστοποίησης του δυναμικού εύρους σε επίπεδο hardware, φαίνεται να δίνει πολύ καλά αποτελέσματα στα σκοτεινά και στις σκιές δίχως να κλιπάρει τα highlights... Και το antishake (supersteadyshot πλέον) δοκιμασμένα αποτελεσματικό στα +2στοπ! Ο αισθητήρας όντως αποδίδει τα αναμενόμενα σε ανάλυση (περίπου 2600LPH αντί των 2300 περίπου των canon 30D-350D), βέβαια η δοκιμή έγινε με φακό minolta 50 1.4 με το διάφραγμα στο 9.0.

Όσο για το θόρυβο είναι μεν αυξημένος, αλλά όχι και τραγικά πράγματα. Το iso 800 της α100 είναι όσο το 1600 της 30D. 1 στοπ δλδ. Όμως το κέρδος 2 στοπ από το antishake πού το βάζουμε?

Πιστεύω με 100 € χαμηλότερη τιμή και μία καλύτερη τιμολόγηση των (τσουχτερών) φακών (βέβαια, πάντα υπάρχει και η Sigma...) θα ήταν ασυναγώνιστη...
 
17 June 2006
1,235
Πρέπει να είναι καλή η Sony...

Παιδιά, δεν έχω ιδέα πως τα πηγαίνει η Sony σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά ξέρω πως η συνεργάτιδά μου που κόβει πολύ το μάτι της (περισσότερα από δεκαπέντε χρόνια επαγγελματική ενασχόληση με το χρώμα), της έπεσε το σαγόνι μόλις είδε τις φωτογραφίες που τράβηξαν με το γνωστό της φωτογράφο.

Βέβαια, μιλάω για φωτεινά θέματα (κτίρια, τοπία κτλ.). Δεν έχω ιδέα πώς τα πηγαίνει στα σκοτεινά θέματα με τον θόρυβο κτλ. Από ότι μου λέει, είναι αποφασισμένη να την αγοράσει σύντομα, οπότε θα έχω κι εγώ την ευκαιρία να τη χαζέψω από κοντά, μια και δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με το σπορ μέχρι σήμερα.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
παναγιώτη και στα φωτογραφικά γίνεται το ίδιο με το hiend-homecinema. Δηλαδή όλοι έχουν μια γνώμη και όλοι προτείνουν κάτι. Όλοι όμως δεν έχουν την ίδια όραση και δεν έχουν τις ίδιες απαιτήσεις. Επομένως αυτό που κάποιος το θεωρεί ιδανικό, για έναν άλλο να είναι μέτριο.

Ειδικά τώρα στην περίπτωση που αναφέρεις έχουμε άλλες δυο παραμέτρους. Η πρώτη είναι το θέμα της φωτογράφησης (δηλ. τί τραβάς, π.χ. ανθρώπους, κτήρια, αθλήματα, δράση, ρεπορτάζ,) και σε τί συνθήκες τα τραβάς (π.χ. ιδανικές ή οτιδήποτε). Αν έχεις τη δυνατότητα να ξανατραβάς πολλές φορές το θέμα σου κι όχι την ίδια μέρα, κανένα πρόβλημα. Αν όμως η μια λήψη θα είναι και η μοναδική, τα πράγματα αλλάζουν. Και φυσικά το σημαντικότερο είναι άλλο.... Ο φωτογράφος. Οι μηχανές δεν κάνουν τις φωτογραφίες, τις κάνει ο φωτογράφος. Ενας καλός επαγγελματίας θα βγάλει εξαιρετικές φωτογραφίες με μηχανές σκουπίδια. Και ένας τυχαίος με ένα θηρίο στα χέρια του θα βγάλει κατά πάσα πιθανότητα αδιάφορες φωτο. Έτσι είναι....

Αν πάω εγώ σε φωτογράφηση στούντιο με μοντέλα, απλά θα μου πέσει η μηχανή (και το σαγόνι), ενώ ο Κορωναίος θα μεγαλουργεί. Αν πάω στον πόλεμο μαζί με τον Κόντο και τον Μπεχράκη, εγώ θα κοιτώ να φυλαχτώ και να μη φαίνεται το κατουρημένο παντελόνι μου και εκείνοι, όχι μόνο θα έχουν πλάνα εξαιρετικά, αλλά μέσα στο χαλασμό θα τις στέλνουν στα πρακτορεία.
 
Απάντηση: Re: Sony DSLR-A100...

ΒΛΑΣΙΔΗΣ said:
Οι μηχανές δεν κάνουν τις φωτογραφίες, τις κάνει ο φωτογράφος. Ενας καλός επαγγελματίας θα βγάλει εξαιρετικές φωτογραφίες με μηχανές σκουπίδια. Και ένας τυχαίος με ένα θηρίο στα χέρια του θα βγάλει κατά πάσα πιθανότητα αδιάφορες φωτο. Έτσι είναι....

Τεράστια αλήθεια.
Η τέχνη της φωτογραφίας απέχει από την τεχνολογία!

Ψάχνοντας για φακούς για την 350 μου, μπήκα στο pbase.com για να δω δείγματα, αφού εκεί μπορείς να κάνεις αναζήτηση με βάση τον εξοπλισμό.
Έτσι για πλάκα έκανα αναζήτηση με βάση την παλιά μου μηχανή, την Olympus 5060W.
H οθόνη γέμισε με καταπληκτικές φωτογραφίες που αντίστοιχες τους εγώ δε κατάφερα ποτέ να βγάλω.