Η Ταινία, ο Μπάρι και το Σάουντρακ!
John Barry -
On Her Majesty's Secret Service (Original Motion Picture Soundtrack) (Δεκέμβριος 1969, United Artists Records)
Τραγούδια: A1 We Have All The Time In The World (
John Barry, Hal David / φωνητικά: Louis Armstrong), A2 This Never Happened To The Other Fella (
περιέχει το "James Bond Theme"), A3 Try, A4 Ski Chase, A5 Do You Know How Christmas Trees Are Grown? (
John Barry, Hal David / φωνητικά: Nina), B1 Main Title - On Her Majesty's Secret Service, B2 Journey To Blofeld's Hideaway, B3 We Have All The Time In The World (
Οργανικό), B4 Over And Out, B5 Battle At Piz Gloria, B6 We Have All The Time In The World - James Bond Theme (
σύνθεση: Monty Norman)
Συντελεστές: John Barry (σύνθεση, ενορχήστρωση, διεύθυνση)
Παραγωγή / Μηχανικός: Phil Ramone / John Richards
Ηχογραφήθηκε, από τις 23 Σεπτεμβρίου έως τις 18 Οκτωβρίου 1969, στα στούντιο
Cine-Tele Sound (CTS) στο
Bayswater, Λονδίνο
Στην αναζήτησή τους για νέες αγορές, οι δισκογραφικές εταιρείες ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι θα αγόραζαν το μουσικό σάουντρακ ταινιών που είχαν απολαύσει. Από αυτή την άποψη, κανένα φραντσάιζ δεν ήταν πιο επιτυχημένο, από τις ταινίες του
James Bond.
Τα σάουντρακ κυκλοφόρησαν ξεχωριστά ως άλμπουμ με τα πόστερ των ταινιών για εντυπωσιακά εξώφυλλα, και έχουν χρησιμοποιηθεί σε πάμπολλες συλλογές με τις μεγαλύτερες επιτυχίες του
Bond. Στις ταινίες του
Bond, η μουσική ήταν ένα κρίσιμο μέρος της γοητείας, κάνοντας πολλά για να δημιουργηθεί ο ερωτικός, γεμάτος δράση, συναρπαστικός κόσμος του μυστικού πράκτορα του
Ian Fleming. Η μαγεία μερικών ταινιών της σειράς μπορεί να εξασθενίζει ( ; ) με το πέρασμα του χρόνου, αλλά όχι της μουσικής, και ο άνθρωπος που ήταν υπεύθυνος για τη διαμόρφωσή της στη δεκαετία του 1960, ήταν ο
John Barry (1933-2011).
Ο Μπάρι γνώριζε από την ηλικία των εννέα ότι ήθελε να γίνει συνθέτης. Βοηθώντας τον πατέρα του να λειτουργήσει έναν κινηματογράφο είχε εκτεθεί σε αμέτρητα σάουντρακ ταινιών, παρόλο που αρχικά είχε ελκυστεί από την κλασική μουσική. Ωστόσο, η ανακάλυψη της σουίνγκ τζαζ διεύρυνε τους ορίζοντές του και άρχισε την τρομπέτα. Αυτή η συνδυασμένη γνώση της ενορχήστρωσης των χάλκινων και της συγκοπής της τζαζ έγινε κρίσιμη για το συνθετικό του έργο.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ο
Barry δούλευε σε βρετανικές τηλεοπτικές σειρές, όπως το
Six-Five Special και το
Oh Boy!, παίζοντας στο συγκρότημά του,
The John Barry Seven. Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 έγραψε μουσικά θέματα για ταινίες - πρώιμα παραδείγματα είναι τα
From Russia With Love (1963) και
Zulu (1964) - και έκτοτε έχει συνθέσει πάνω από 60 ταινίες, για να γίνει ο πιο επιτυχημένος Βρετανός συνθέτης ταινιών ποτέ. Σπάνια σάουντρακ ταινίας έχει επιτύχει το επίπεδο ταυτοποίησης με το θέμα της, όπως έχει ο
Barry με τις ταινίες
Bond - για να μην αναφέρουμε τα επιτυχημένα σινγκλ θεματικά τραγούδια. Στη δεκαετία του 1990 η δημοτικότητά του αυξήθηκε και πάλι, και η επίδραση της αρμονίας, των θεμάτων και της ενορχήστρωσης στυλ
Barry μπορούσε να ακουστεί στην μέινστριμ ποπ.
Τα σάουντρακ των
From Russia With Love,
Goldfinger και
Thunderball είναι κορεσμένα με την ατμόσφαιρα του Ψυχρού Πολέμου της προ-ψυχεδελικής δεκαετίας του 1960. Ο Μπάρι έβρισκε πάντα τον σωστό τραγουδιστή για τα τραγούδια του τίτλου: Το στριγκό "
Goldfinger" της
Shirley Bassey και το ξέπνοο "
Diamonds Are Forever", το ορμονικό "
Thunderball" του
Tom Jones και το συγκινητικό "
We Have All The Time In The World" του
Louis Armstrong από το
On Her Majesty's Secret Service. Πολλά από τα τραγούδια - όπως το τελευταίο, για παράδειγμα - γράφτηκαν με τον στιχουργό του
Burt Bacharach,
Hal David.
Η έκτη ταινία Bond επρόκειτο να είναι το
On Her Majesty's Secret Service, η επί μακρόν αναβληθείσα ταινία του 10ου
Bond μυθιστορήματος του
Ian Fleming, που δημοσιεύθηκε το 1963. Στην ιστορία, ο Μποντ συναντά και ερωτεύεται την Τρέισι (
Diana Rigg), την όμορφη κόρη ενός βαρόνου του εγκλήματος της Κορσικής, του Ντράκο (
Gabriele Ferzetti). Ο Μποντ βρίσκει τον Μπλόφελντ (
Telly Savalas) στην Ελβετία και σταματά τη συνωμοσία του για βιολογικό πόλεμο, αλλά ο
Blofeld καταφέρνει να εκδικηθεί, λίγο μετά τον γάμο του Μποντ και της Τρέισι, όταν αυτή δολοφονείται.
Όταν ο
Sean Connery αποφάσισε ότι ξεμπέρδεψε παίζοντας τον
James Bond και οι
Broccoli και
Saltzman επέλεξαν κάποιον άγνωστο για τον ρόλο του
007, η πίεση δεν ήταν μόνο στον Αυστραλό μοντέλο,
George Lazenby για να αποδείξει ότι ήταν ο ακατάβλητος μυστικός πράκτορας του
Ian Fleming, ήταν και στον
John Barry για να ενισχύσει μουσικά την ιδέα στο μυαλό των κινηματογραφόφιλων. «
Ακόμα κι αν τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά με τον Λάζενμπι», είπε ο σκηνοθέτης
Peter Hunt πολλά χρόνια αργότερα, «
ήξερα πως, ό,τι και αν συνέβαινε, ο Τζον Μπάρι θα έκανε καλά τη δουλειά. Γιατί διαφορετικά, αν δεν το έκανε, του είπα ότι θα τον σκότωνα!». Ο Μπάρι συμφώνησε ότι η μουσική επένδυση ήταν ακόμη πιο κρίσιμη από το συνηθισμένο λόγω του νέου πρωταγωνιστή - «
για να κάνει το κοινό να ξεχάσει ότι δεν έχουν Σον Κόνερι», όπως είπε αργότερα. «
Αυτό που έκανα ήταν να δώσω έμφαση σε όλα όσα είχα κάνει στις πρώτες ταινίες, απλώς έπρεπε να μεγιστοποιήσω την προσπάθεια για να κάνω το σάουντρακ δυνατό. Να το κάνω Μποντικό πέρα από το Μποντικό».