Απάντηση: Re: Superlux HD-681 Evo
Βλέπω ότι κάνεις μία βαθμιαία μείωση στο χαμηλό (λογικό), αλλά και μία μείωση στη μπάντα γύρω από τα 6K.
Ενδιαφέρον, διότι εκεί βρίσκεται το λεγόμενο presence. Εκεί ακριβώς "τσιμπάνε" επίτηδες οι περισσότερες ηχογραφήσεις. Θεωρείται ως το μέρος του φάσματος που βοηθάει πιο πολύ την ανθρώπινη φωνή (intelligibility). Και πολλά κορυφαία μικρόφωνα έχουν ένα μικρό τσιμπηματάκι σ' αυτή την περιοχή.
Μου κάνει εντύπωση λοιπόν η επιλογή σου. Σημαίνει δύο πράγματα: Ή ότι τα EVO έχουν κι' αυτά ένα τσιμπηματάκι στην περιοχή που σε συνδυασμό με το ήδη υπάρχον στις ηχογραφήσεις υπερτονίζει την περιοχή.
Ή ότι έχεις εξασκήσει πραγματικά πολύ τις ικανότητες σου κριτικής ακρόασης και τείνεις αυθόρμητα προς όσο το δυνατόν ουδέτερα και φυσικά ακούσματα.
Και προφανώς κάνεις συγκρίσεις με την εμπειρία ζωντανής ακουστικής μουσικής που βρίσκεται θησαυρισμένη στη μνήμη σου! :smile:
Υ.Γ. Δεν έχω ακούσει ακόμα τα EVO. Με πρώτη ευκαιρία... -bye-
Όσον αφορά το χαμηλό, με τον ενισχυτή μου είναι υπερβολικό. Όπως έγραψα και παραπάνω: "ακούγεται σαν δύο αφρόντιστα 12" γούφερ σε μικρό χώρο". Η μείωση είναι επιβεβλημένη αν το ζητούμενο είναι μία σχετική ακρίβεια στις χαμηλές νότες των οργάνων. Δεν πειραματίστικα πολύ να πω την αλήθεια. Εφάρμοσα δύο-τρεις λύσεις που έχω στο μυαλό μου και αυτή έκατσε καλύτερα. Με την πρώτη ευκαιρία θα παίξω τόνους χαμηλών συχνοτήτων να δω που ακριβώς υπάρχουν τα προβλήματα και ίσως τα διορθώσω καλύτερα. Πάντως αυτή η ρύθμση αποδείχτηκε στην πράξη πολύ καλή! Έχω σχεδόν την ακρίβεια των Senns και ταυτόχρονα περισσότερη δύναμη.
Ίσως τα ακουστικά να είναι φτιαγμένα για να οδηγούνται από φτηνές onboard κάρτες και φορητά μέσα που γενικά παίζουν "άψυχα". Γι αυτό αυτό το φούσκωμα στις χαμηλές.
Θα παρακαλούσα τους φίλους που τα οδηγάνε μέσω "αξιοπρεπών" ενισχυτικών να μας πούνε δύο λόγια παραπάνω για τις χαμηλές τους.
Η μείωση στην μπάντα γύρω από τα 6Κ είναι κι αυτή μία πρακτική που ανακάλυψα όταν παλιότερα προσπαθούσα να κάνω τα δικά μου re-remaster σε αγαπημένες πλην προβληματικές ηχογραφήσεις. Γενικά αποφεύγω να πειράζω, σεβόμενος όσο γίνεται και την άποψη των δημιουργών. Στις καλές ηχογραφήσεις γενικά δεν υπάρχει πρόβλημα. Κι ένα μικρό "τσιμπηματάκι" το δέχεσαι. Αλλά κάποιες φορές το ψαλίδι επιβάλεται.. Σ αυτή την περιοχή υπάρχουν τα συριστικά στις φωνές, και κάποια σκληρότητα με μορφή σφυρίγματος. Σαν ένα πίκολο να "κοροιδεύει" τις νότες κρυμμένο κάπου πίσω τους.
Τα Superlux έχουν πράγματι ένα "τσιμπηματάκι" κάπου εκεί. Οπότε του έδωσα και κατάλαβε! Μου αρέσει η σχετική μουντάδα που μένει όταν αφαιρέσεις λιγάκι από την μπάντα των 6Κ. Τονίζεται έτσι το πραγματικό φάσμα των ανθρώπινων φωνών οι οποιες αποκτούνε ρεαλισμό και δύναμη. Τα πιατίνια είναι πιο αέρινα και τα έγχορδα πιο βελούδινα ή πιο τραχιά όταν πρέπει αλλά χωρίς "τσιρίγματα". Και μπορείς να ανεβάσεις την ένταση, κάτι που προσθέτει ρεαλισμό.
Με την καμπύλη του foobar που ανέβασα παραπάνω τα superlux έχουν άκουσμα κοντινό με τα ηχεία μου τα Adam P11A. Τα οποία κι αυτά είναι ρυθμισμένα πιο "μουντά" από την "flat" θέση και παίζουν σε χώρο με αρκετή απόσβεση.
Και πράγματι, έχω κάποια εμπειρία, ίσως όχι ασήμαντη, από ζωντανά ακούσματα συμφωνικής μουσικής.
Τα πρίμα του Superlux, στην περιοχή άνω των 6Κ, θα μπορούσαν να μειωθούν λιγάκι. Kατά 1,5-2db. Είναι κάτι που θα διερευνήσω. Αλλά και "φλατ" μετά την μείωση των 6Κ είναι αρκετά κολακευτικά και ξεκούραστα, στις καλές τουλάχιστον εγγραφές.
Χθές το βράδυ το φορούσα 5 ώρες συνεχώς! Δεν τα χόρταινα. Το άνοιγμα του σκελετού τα έκανε αρκετά άνετα στην εφαρμογή και η ισοστάθμιση τα απογείωσε ηχητικά. Αφού κάποια στιγμή μου πέρασε από το μυαλό πως ήταν καλύτερα συνολικά από τα Senns HD600! Αλλά αυτό χρειάζεται αρκετή διερεύνηση και πέσαμε και πάνω σε μετακόμιση και αρκετές άλλες υποχρεώσεις....
:guitarist: