Ταινία "πικρού" μήκους

psaxtiris

New member
7 April 2009
8
Καλησπέρα σε όλους, καλως σας βρηκα.

Το εφεραν ετσι τα πραγματα που μεσα σε αυτό που λέμε κριση, εμεινα χωρις δουλεια. Γινονται αυτα, αλλα δεν ειναι αυτο το δραμα μου!
τωρα που εχω απλετο ελευθερο χρονο, μου καρφωθηκε η ιδεα να γυρισω μια ταινια μικρου μηκους.
Πρεπει να σας πω πως ειμαι εντελως ασχετος , η μονη επαφη με το θεμα, ειναι αυτη ως θεατης.
Α, επισης στοχος μου ειναι ενα πολυ ελεγχομενο μπατζετ, που να σας πω την αληθεια θα ειναι τα 300 ευρω για αγορα καμερας. Σε μια εποχη που ολοι εχουν απαιτησεις απο εμάς, επιτρέψτε μου να εχω και εγω απαιτησεις απο κατι που θα κανω για την παρτη μου. (απαντω στους φιλους μου που θα ελεγαν "καλα με 300 ευρω ασε μας κατω"
Επειδη το φορουμ ειναι τεραστιο, μπορει να εχουν αναφερθει τετοια θεματα, ναι εχω δει και εγω. Βοηθηστε με απλα με την αναφορα των λινκς.

Πρωτο θεμα ειναι η αγορα ψηφιακης καμερας.
εχω βρει μερικες υποψηφιοτητες.
1. Samsung VP-D391 Βιντεοκάμερα (mini DV)
2. Panasonic vdr-d50
3. Sony dcr-sx30e

Θα κατεληγα στην πρωτη ως μια καλη φθηνη λυση. αλλα λιγο με εβαλε σε σκεψεις οτι δεν εχει εισοδο για μικροφωνο, δηλαδή οτι δεν μπορω να βαλω ενα εξωτερικο μικροφωνο, που για την ταινια μαλλον δεν με βολευει.
Η δευτερη εχει καλυτερες επιδοσεις σε οπτικα και ψηφιακα ζουμ.
Η τριτη νομιζω πως με καλυπτει, αλλα δεν παυει να ειναι η ακριβοτερη, μην ξεχνιομαστε!

Κατι αλλα που δεν καταλαβαινω ειναι η αναλυση 4:3 και 16:9 που επηρεαζομαι εγω για τη δημιουργια ταινιας μικρου μηκους.

Αυτο το θεμα , ειναι ενας κουβας προσωπικών προβλημάτων μου. Αν εχετε τη διαθεση, μιλήστε μου σαν να μιλάτε σε ενα 8χρονο παιδι (χεχε κλεμμενο) γιατι δεν ξερω τιποτα.
ευχαριστω
 

psaxtiris

New member
7 April 2009
8
συγγνωμη για το πρωτο που βγηκε ως λινκ, δεν βρισκω ακομα το κουμπι του edit
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Σε αυτά τα χρήματα και για τη δουλειά που τη θέλεις, ξέχνα DVD, κάρτες μνήμης και σκληρούς δίσκους.

Μία miniDV θα πάρεις.

Είναι το μόνο καταναλωτικό φορμά με το οποίο μπορείς να κάνεις non-destructive editing σε επίπεδο καρέ.

Ψάξε στα καταστήματα μήπως έχει μείνει κανένα από τα μοντέλα της Panasonic με 3CCD. Πριν κανένα εξάμηνο τα ξεστόκαραν οι περισσότεροι στα 250-300 ευρώ...
 

psaxtiris

New member
7 April 2009
8
ωραια. με καρτα μνημης ειναι η τριτη παντως.
πρεπει να αρχισω να ψαχνω και για στοκ καταστηματων. αφηστε που λογω των καιρών όλα στοκατζηδικα θα γινουν..
 

Lepton

Supreme Member
19 June 2006
5,346
Γλυφάδα
Καλωσήρθες στο avclub και καλή επιτυχία με την ταινία σου!

Τουλάχιστον τότε που ρωτούσα εγώ, η miniDV ήταν μονόδρομος αν θέλει κανείς να χρησιμοποιήσει τα γνωστά προγράμματα μοντάζ. Κάνε τον κόπο και διάβασε ολόκληρο το θέμα, ασχέτως αν εγώ ρωτούσα για HD. Θα μάθεις πολλά, και για φώτα, και για ήχο.
 

psaxtiris

New member
7 April 2009
8
σε ευχαριστω για το λινκ. θα το μελετησω και θα επανελθω με νεα ερωτηματα εφοσον εχω
 

psaxtiris

New member
7 April 2009
8
σιγα που δε θα ειχα. να πιασουμε λιγο κατι που δεν εχω ιδεα (όπως στα περισσοτερα δηλαδή)

1.τι ειναι 16mm και τι 35mm? Και πως αυτα σχετιζονται με την καμερα που θα παρω? (την πρωτη ή την τριτη που αναφερω)

2. δεν μπορω να αντιληφθω πως διαφερει η ποιοτητα ληψης, με την ποιοτητα προβολής. Εχουμε καποιο παραδειγμα να καταλαβω? Και τι χρειαζεται για να πετυχουμε κατι "που να βλεπεται"
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
σιγα που δε θα ειχα. να πιασουμε λιγο κατι που δεν εχω ιδεα (όπως στα περισσοτερα δηλαδή)

1.τι ειναι 16mm και τι 35mm? Και πως αυτα σχετιζονται με την καμερα που θα παρω? (την πρωτη ή την τριτη που αναφερω)

2. δεν μπορω να αντιληφθω πως διαφερει η ποιοτητα ληψης, με την ποιοτητα προβολής. Εχουμε καποιο παραδειγμα να καταλαβω? Και τι χρειαζεται για να πετυχουμε κατι "που να βλεπεται"

1. 16mm και 35mm είναι φορματ φιλμ. Οι ταινίες που βλέπουμε στον κινηματογράφο προβάλλονται σε φιλμ 35mm. Τα 16άρια συνήθως χρησιμοποιούνταν παλιότερα για παραγωγές μικρού μήκους (λόγω χαμηλότερου κόστους) και ακόμα παλιότερα στην TV. Δεν νομίζω να σε απασχολήσει το ζήτημα στη φάση του γυρίσματος τουλάχιστον, μιας και τα κόστη γυρίσματος σε φιλμ είναι απλά απαγορευτικά.

2. Πέρα από τα πολλά τεχνικά ζητήματα που μπαίνουν κατά την επεξεργασία του φιλμ και την απώλεια της ποιότητας κατά τα στάδια αυτής, υπάρχει και αυτό που λέμε διόρθωση. Μπορεί μια λήψη που έχεις κάνει να μην είναι καλά φωτισμένη. Με κάποιο πρόγραμμα χρωματικής διόρθωσης, αυτά τα λάθη μπορούν να διορθωθούν (πάντα ως έναν βαθμό). Τώρα το "κα´τι που να βλέπεται" παραείναι αόριστο. Αν σκοπός σου είναι να φτιάξεις κάτι που θα το δείξεις στους φίλους σου τότε όλα βλέπονται. Αν θες κάτι που θα το στείλεις σε κάποιο ανεξάρτητο φεστιβάλ τύπου "πλατφόρμα" τότε και πάλι δεν χρειάζεσαι πολλά πολλά. Αν πάλι θες να συμμετέχεις στο φεστιβάλ Δράμας (στο digital τμήμα του) πρέπει να έχεις αρκετά προσεγμένη φωτογραφία και να φύγεις από τις πολύ φτηνές λύσεις κάμερα.

Αλλά και πάλι αυτό που μετράει περισσότερο είναι τι έχεις να πεις στο πανί. Ο Δήμας για παράδειγμα όταν γύρισε τον "Αμερικάνο" χρησιμοποίησε πολύ φτηνά μέσα, έκανε ένα τράνσφερ σε 35mm όπου η εικόνα του πρόδιδε το χαμηλό του μπάτζετ, παρόλα αυτά η ταινία του είχε τέτοιο θέμα, τέτοια σκηνοθεσία, τέτοιο ρυθμό που το βραβειάκι του το τσίμπησε. Αν θες να δεις γιατί πράγμα μιλάω, στα videoclub η ταινία αυτή υπάρχει σε ένα dvd που λέγεται "4". Έχει μέσα 4 ταινίες μικρού μήκους του συγκεκριμένου σκηνοθέτη.
 

psaxtiris

New member
7 April 2009
8
thanx photis.

βραβειο για μενα θα ειναι η ολοκληρωση του εγχειρήματος , ανεξάρτητα με το που θα προβληθεί. Χεχε, στην τελική ας το στειλω στη δραμα για να γελασουν. Μπορει να με βαλουν στις κωμωδιες :)

Καθε μερα γεννιουνται νεα ερωτηματα, αλλα ειμαι σιγουρος πως παντα θα εμφανιζεται καποιος καλος ανθρωπος να μου τα απαντα.
Σας ευχαριστω και παλι
 

psaxtiris

New member
7 April 2009
8
ειμαι σε μια φορμα συγκρισης 2 καμερών , μιας jvc και μιας πανασονικ.

βλεπω και δεν καταλαβαινω


Άνοιγμα διαφράγματος φακού F/1,8-4,0 / F/1.9-4.3
Ελάχ. εστιακό μήκος 2.2 / 1,8
Μέγ. εστιακό μήκος 61.6 / 75,6


και ακομη..

Τύπος μέσου
Μονάδα σκληρού δίσκου / 3" DVD-R DL,3" DVD-RAM,3" DVD-R,3" DVD-RW


Ανάλυση αισθητήρα βιντεοκάμερας 800 / 800
Ενεργή ανάλυση εικόνας βιντεοκάμερας 800 / 400
Ενεργή ανάλυση φωτογραφιών 2,1 / 0,41


boldαρισμενες ειναι οι διαφορές τους. τις οποιες δεν μπορω να καταλαβω(αρα και να αξιολογησω)
με slash χωριζονται οι 2 καμερες μεταξυ τους.

το ενα μοντελο ειναι JVC Everio GZ-MS90 και το αλλο Panasonic VDR-D50EG-S .

ευχαριστω..
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
ειμαι σε μια φορμα συγκρισης 2 καμερών , μιας jvc και μιας πανασονικ.

βλεπω και δεν καταλαβαινω


Άνοιγμα διαφράγματος φακού F/1,8-4,0 / F/1.9-4.3
Ελάχ. εστιακό μήκος 2.2 / 1,8
Μέγ. εστιακό μήκος 61.6 / 75,6


και ακομη..

Τύπος μέσου
Μονάδα σκληρού δίσκου / 3" DVD-R DL,3" DVD-RAM,3" DVD-R,3" DVD-RW


Ανάλυση αισθητήρα βιντεοκάμερας 800 / 800
Ενεργή ανάλυση εικόνας βιντεοκάμερας 800 / 400
Ενεργή ανάλυση φωτογραφιών 2,1 / 0,41


boldαρισμενες ειναι οι διαφορές τους. τις οποιες δεν μπορω να καταλαβω(αρα και να αξιολογησω)
με slash χωριζονται οι 2 καμερες μεταξυ τους.

το ενα μοντελο ειναι JVC Everio GZ-MS90 και το αλλο Panasonic VDR-D50EG-S .

ευχαριστω..

Λοιπόν...
..το άνοιγμα διαφράγματος σου δείχνει πόσο "φωτεινός" είναι ο φακός σου. Χοντρικά μιλώντας το μικρότερο νούμερο σου εξασφαλίζει πιο ανοιχτό διάφραγμα και άρα πιο φωτεινό φακό.

Η πληροφορία για το εστιακό μήκος (μέγιστο, ελάχιστο) σου καθορίζει το οπτικό ζουμ και το πόσο ευρυγώνιος και τηλεφακός γίνεται ο φακός σου. Πολύ πρακτικά μιλώντας, και αναφερόμενος σε αυτές τις τιμές θεωρώ ότι όσο μεγαλύτερο το εύρος τόσο πιο εύχρηστη η βιντεοκάμερα.

Τύπος μέσου: Η πρώτη γράφει σε σκληρό δίσκο, ή δεύτερη σε mini DVD διαφορων φορματ. Προσωπικά προτιμώ τις κασέτες miniDV αλλά αν είχα να διαλέξω μια από αυτές που λες θα διάλεγα αυτή με το σκληρό δίσκο.

Η ενεργή ανάλυση (τόσο σε βίντεο όσο και σε ψηφιακή φωτογραφία) είναι αυτή που μας ενδιαφέρει. όσο μεγαλύτερη τόσο καλύτερα.

Ελπίζω να βοήθησα λιγάκι...