Taxi Driver

Βαθμολογήστε την Ταινία:


  • Total voters
    0

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,153
Εκεί ψηλά.....
taxi-driver.jpg





O Ταξιτζής




Η επανέκδοση της κλασικής πλέον ταινίας ο «Ταξιτζής» του Μάρτιν Σκορσέζε σε DCP (Digital Cinema Package) δεν θα μπορούσε να αποτελέσει καλύτερη ευκαιρία για τη γνωριμία του κοινού με τις νέες δυνατότητες του ψηφιακού κινηματογράφου στον θερινό κινηματογράφο Λαΐς.

Η Sony Pictures Entertainment προχώρησε στην επανέκδοση του «Ταξιτζή» με σκοπό την κυκλοφορία του σε Blu-Ray DVD, αλλά και τη διανομή του σε περιορισμένο αριθμό κινηματογραφικών αιθουσών που υποστηρίζουν το 4K όπως συμβαίνει με την Ταινιοθήκη.

Η αποκατεστημένη ψηφιακά ταινία είναι έτοιμη να κάνει πρεμιέρα στην Ταινιοθήκη μόλις ένα εξάμηνο μετά την πρεμιέρα της τον Γενάρη του 2012 στην κινηματογραφική αίθουσα της Ένωσης Αμερικανών Σκηνοθετών στη Νέα Υόρκη και 35 χρόνια μετά την πρώτη προβολή της ταινίας στις 8 Φεβρουαρίου του 1976.

Στην πολυβραβευμένη ταινία του Σκορσέζε που απέσπασε τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ (καλύτερης ταινίας, α' ανδρικού και β' γυναικείου ρόλου και μουσικής) και τον Χρυσό Φοίνικα του φεστιβάλ Κανών ,ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο υποδύεται έναν βετεράνο του πολέμου του Βιετνάμ, που αποκομμένος από την κοινωνία οδηγεί ταξί τις νύχτες στη Νέα Υόρκη. Η γνωριμία του με μια ανήλικη πόρνη (Τζόντι Φόστερ) που κακοποιείται από τον μαστροπό της (Χάρβεϊ Καϊτέλ) ωθεί τον πρώτο να γίνει φύλακας άγγελος και προστάτη της κοπέλας, στοχεύοντας στην απελευθέρωσή της.

Με αφορμή την επανέκδοση του «Ταξιτζή», η Ταινιοθήκη της Ελλάδος διοργανώνει την Κυριακή 1η Ιουλίου στις 20.00 avant-première και συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με θέμα Ψηφιακός κινηματογράφος και κινηματογραφικές αίθουσες: το παρόν και το μέλλον καλώντας τους επαγγελματίες του χώρου να συζητήσουν μεταξύ τους και με το ενδιαφερόμενο κοινό τις συνθήκες υπό τις οποίες έχει πραγματωθεί ως τώρα η ψηφιακή εξέλιξη, καθώς και τις προβλέψεις τους για το μέλλον.

Το καίριο ερώτημα που θα θέσουν οι συμμετέχοντες αφορά την εξαιρετικά περιορισμένη προβολή των δισδιάστατων ταινιών σε ψηφιακή μορφή 2Κ και 4Κ, παρά την ύπαρξη πλέον αρκετών αιθουσών εξοπλισμένων με ψηφιακή τεχνολογία.


http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=464282&h1=true
 

Kostas_Y

AVClub Fanatic
24 December 2009
13,466
North by Northeast
Μόνο εγω εκνευρίζομαι όταν διαβάζω για "Blu-Ray DVD"; Δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη οτι αυτός που γράφει τα δελτία τύπου είναι άσχετος με το θέμα.

Κατά τ'´άλλα, αν ειναι η έκδοση που κυκλοφορεί στην Αμερική εδω και ένα χρόνο, μιλάμε για κορυφαία ποιότητα εικόνας και ήχου.

http://www.blu-ray.com/movies/Taxi-Driver-Blu-ray/1105/#Review

$10 στο αμερικανικό Amazon, region free... Are you talking to me, Greek shops? :p
 

kblachos

Μέλος Σωματείου
18 February 2009
17,134
ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ
Η αποκατάσταση της ταινίας


Η ιδέα για αποκατάσταση του Ταξιτζή σε 4K προέκυψε όταν η Sony Pictures Entertainment άρχισε να εξετάζει το ενδεχόμενο κυκλοφορίας της ταινίας σε Blu-Ray DVD.

«Ήδη γνωρίζαμε ότι η παλαιότερη μεταφορά υψηλής ευκρίνειας (HD) δε θα άντεχε στο χρόνο», δηλώνει ο Γκρόβερ Κρισπ, αντιπρόεδρος της Sony Pictures Entertainment και επικεφαλής της αποκατάστασης.

Και συνεχίζει: «Πριν από την αποκατάσταση, το πρωτότυπο αρνητικό είχε αποθηκευτεί σε τελευταίας τεχνολογίας εγκαταστάσεις ελεγχόμενης θερμοκρασίας και υγρασίας. Για μια ταινία τέτοιας παλαιότητας, η κατάσταση του αρνητικού θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μέση. Είχε κάποια σκισμένα κομμάτια που ευτυχώς δεν είχαν αντικατασταθεί και πολλές γρατζουνιές συν τη συνηθισμένη ποσότητα βρωμιάς που κατακάθεται στην επιφάνεια. Είχε επίσης ξεθωριάσει ελαφρώς αλλά όχι τόσο ώστε να μη μπορούμε να επαναφέρουμε το χρώμα ψηφιακά».

Για όσους ανησυχούν ότι ο ψηφιακά αποκατεστημένος Ταξιτζής ενδεχομένως θα παρεκκλίνει από την αρχική βερσιόν, η εταιρεία είναι καθησυχαστική.

«Για τους φανατικούς του Ταξιτζή που έχουν δει την ταινία σε VHS ή DVD, η καινούρια ψηφιακά αποκατεστημένη βερσιόν θα είναι μια αποκάλυψη. Υπάρχουν πολλά σημεία που φαίνονται πολύ διαφορετικά απ’ ό, τι στις υπάρχουσες εμπορικές βερσιόν που κυκλοφορούν. Ανακαλύψαμε κοιτώντας τις κόπιες και δουλεύοντας με τον διευθυντή φωτογραφίας της ταινίας Μάικλ Τσάπμαν πως η τελευταία φορά που μεταγράφτηκε ψηφιακά η ταινία ήταν πριν από δέκα περίπου χρόνια, χωρίς την επίβλεψη ειδικών», λέει ο Κρισπ.

«Η παλιά μεταγραφή, που χρησιμοποιήθηκε για DVD επί σειρά ετών, μειονεκτούσε κατά πολλούς τρόπους. Ήταν πολύ φωτεινή σε κάποια σημεία και κάποιες σκηνές ήταν τελείως λάθος από άποψη χρωματικής ανάλυσης. Σε πολλές σκηνές επικρατούσε υπερβολικά το κυανό, ενώ το καδράρισμα δεν ήταν ακριβές λόγω επανειλημμένων ζουμ στις μετεγγραφές» προσθέτει.

Η χρωματική διόρθωση του Σκοτ Οστρόφσκι, υπεύθυνου από την εταιρεία Colorworks, αποκάλυψε προβλήματα, όπως ζητήματα συγχρονισμού και dissolve, τα οποία ήταν πολύ πιο εύκολο να επεξεργαστεί στο πρωτότυπο αρνητικό απ’ ότι στο φωτοχημικό αντίγραφο.

«Όταν είχαν π.χ. πρωτοδείξει την ταινία στην επιτροπή πιστοποίησης καταλληλότητας, είχε πάρει χαρακτηρισμό ‘ακατάλληλη’ εξαιτίας του αίματος σε εκείνην τη σκηνή. Πήγαν σε ένα εργαστήριο που έκανε μια επεξεργασία Chemtone, η οποία αποχρωμάτισε τη σκηνή. Παρόλο που οι σημερινές ταινίες δεν έχουν ζήτημα ως προς αυτό, το κρατήσαμε ίδιο στην αποκατεστημένη βερσιόν καθώς ο Μάικλ Τσάπμαν δεν ήθελε να το αλλάξει» δηλώνει ο Οστρόφσκι.

Τόσο ο διευθυντής φωτογραφίας Μάικλ Τσάπμαν, όσο και ο ίδιος ο Σκορσέζε έπαιξαν ενεργό ρόλο στην επίβλεψη της αποκατάστασης.


Ο πολυβραβευμένος Ταξιτζής (Taxi Driver, 1976) του Μάρτιν Σκορσέζε, απέσπασε τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ (καλύτερης ταινίας, α’ ανδρικού και Β' γυναικείου ρόλου και μουσικής). Η Τζόντι Φόστερ κέρδισε για την ερμηνεία της βραβείο Bafta της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, ενώ με το αντίστοιχο βραβείο τιμήθηκε και ο συνθέτης Μπέρναρντ Χέρμαν.

Για το σάουντρακ του Ταξιτζή ο Χέρμαν πήρε και βραβείο Grammy. Την ίδια χρονιά η ταινία πήρε το Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες.

Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο στο ρόλο ενός βετεράνου του πολέμου του Βιετνάμ, ενός ανθρώπου αποκομμένου από την κοινωνία που οδηγεί ταξί τις νύχτες στη Νέα Υόρκη. Η ανήλικη Τζόντι Φόστερ υποδύεται την πόρνη που κακοποιείται από το αφεντικό της και αποτελεί το βασικό αντικείμενο των φαντασιώσεων του πρωταγωνιστή, που αφού σκοτώσει τον προστάτη της και την απελευθερώσει θα γνωρίσει μια πρόσκαιρη δόξα.

Σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός ο ιταλοαμερικανός Μάρτιν Μαρκαντόνιο Λουτσιάνο Σκορσέζε (1942) σπούδασε σκηνοθεσία κινηματογράφου στη σχολή τεχνών Tisch του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.

Ο Σκορσέζε θεωρείται είναι ένας από τους πιο σημαντικούς εν ζωή σκηνοθέτες, με μεγάλη επιρροή στην πορεία του αμερικανικού κινηματογράφου.

Έχει λάβει πολλά βραβεία τόσο για τις ταινίες, όσο και για το έργο του συνολικά. Το 1990 ίδρυσε τη μη κερδοσκοπική οργάνωση The Film Foundation με σκοπό τη συντήρηση και αποκατάσταση ταινιών.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,153
Εκεί ψηλά.....
pegasus_LARGE_t_1581_105734320.JPG

pegasus_LARGE_t_1581_105734319.JPG





Τριανταέξι χρόνια μετά, ο «Ταξιτζής» του Μάρτιν Σκορσέζε παραμένει οργισμένος, καταξιωμένος από κοινό και κριτικούς, αμφιλεγόμενος, συγκλονιστικός, μία από τις καλύτερες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου που μοιάζει να αλλάζει με τις εποχές για να παραμείνει πάντα επίκαιρη. Με αφορμή τη ψηφιακή επανέκδοση της ταινίας, που προβάλλεται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, σας αποκαλύπτουμε την ιστορία πίσω από την δημιουργία της ταινίας.

* Ο σεναριογράφος Πολ Σρέιντερ έγραψε το σενάριο (πιο συγκεκριμένα τις πολλές εκδοχές του) μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες, και κατά κάποιο τρόπο βάσισε τον κεντρικό χαρακτήρα στον εαυτό του, αφού βίωνε την ίδια αίσθηση αποξένωσης από την υπόλοιπη κοινωνία - ζούσε εξάλλου στο αυτοκίνητό του, σύχναζε σε ερωτικούς κινηματογράφους και έπινε ασταμάτητα. Όταν κάποια στιγμή χρειάστηκε να πάει στο νοσοκομείο, συνειδητοποίησε ότι η νοσοκόμα ήταν ο πρώτος άνθρωπος στον οποίο είχε μιλήσει για εβδομάδες.

* Ο Όλιβερ Στόουν έχει διεκδικήσει και εκείνος μερίδιο της έμπνευσης - ήταν εξάλλου βετεράνος του Βιετνάμ που επέστρεψε για να γίνει ταξιτζής και φορούσε συχνά το σακάκι του στρατού την ώρα της δουλειάς. Ήδη γνώριζε επίσης τον Σκορσέζε, που ήταν καθηγητής του στο NYU.



* Στα πρώτα προσχέδια, ο προαγωγός Σπορτ ήταν Αφροαμερικανός και ο Τράβις σκότωνε μόνο μαύρους χαρακτήρες - αυτό άλλαξε γρήγορα και μάλλον σοφά, και τελικά ο ρόλος κατέληξε στον Χάρβεϊ Καϊτέλ. Επίσης, το σενάριο είχαν αρχικά αναλάβει το δίδυμο Ρόμπερτ Μάλιγκαν (σκηνοθέτης) και Τζεφ Μπρίτζες, που τελικά εγκατέλειψαν την παραγωγή.

* Μπορεί να δημιούργησε ένα σχεδόν τέλειο σενάριο αλλά ο Σρέιντερ προδόθηκε από την γεωγραφία του - ο Σκορσέζε, που γνώριζε πολύ καλύτερα την Νέα Υόρκη, παραπονέθηκε για τις ανακρίβειες στα ονόματα των δρόμων και την απόσταση μεταξύ τους. Αρχικά, βέβαια, ο Σρέιντερ είχε επιλέξει το Λος Άντζελες - η ιστορία τελικά μεταφέρθηκε στη Νέα Υόρκη για την πιο διαδομένη παρουσία των ταξί εκεί.

* Η ταινία είναι αφιερωμένη στην μνήμη του συνθέτη Μπέρναρντ Χέρμαν, ο οποίος απεβίωσε τον Δεκέμβριο του 1975.



* Σε μια προσπάθεια να αποφύγει το κόψιμο σκηνών από την επιτροπή λογοκρισίας, ο Σκορσέζε επεξεργάστηκε τα χρώματα των σκηνών της τελικής επίθεσης για να φαίνεται λιγότερο φωτεινό το κόκκινο χρώμα του άφθονου αίματος. Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του φεστιβάλ Καννών που έδωσε τον Χρυσό Φοίνικα στον «Ταξιτζή» ήταν ο Τενεσί Γουίλιαμς, αν και, σύμφωνα με φήμες, είχε μισήσει τις βίαιες σκηνές.

* Η πιο διάσημη σκηνή της ταινίας - και μία από τις διασημότερες στην ιστορία του κινηματογράφου - ήταν αποτέλεσμα αυτοσχεδιασμού: ενώ το σενάριο απλά ανέφερε «ο Τράβις κοιτά στον καθρέφτη», ο Ντε Νίρο σκέφτηκε την θρυλική ατάκα «You talkin' to me?».

* Τα γυρίσματα έγιναν το καλοκαίρι του 1975 (η Νέα Υόρκη έβραζε από την ζέστη και έζεχνε λόγω της απεργίας των απορριματοφόρων), ενώ ο Σκορσέζε συνεργάστηκε με τον Στίβεν Σπίλμπεργκ για το μοντάζ. Ο Ντε Νίρο αναγκάστηκε να αρχίσει την προετοιμασία του για το ρόλο πριν τελειώσει τα γυρίσματα του «1900» του Μπερνάντο Μπερτολούτσι, και πηγαινοερχόταν συχνά ανάμεσα στην Ιταλία και τις ΗΠΑ. Απορροφήθηκε από την διαδικασία, μαθαίνοντας να οδηγεί ταξί, παίρνοντας συνεντεύξεις από πραγματικούς στρατιώτες για να μελετήσει τις απαντήσεις αλλά και την προφορά τους, και χάνοντας σχεδόν 14 κιλά - δεν ξύρισε όμως το κεφάλι του.



* Η Τζόντι Φόστερ, που ήταν μόλις 12 ετών τον καιρό των γυρισμάτων, έπρεπε να περάσει ένα ειδικό ψυχολογικό τεστ για να διασφαλιστεί ότι δεν θα έβρισκε τα γυρίσματα της επίθεσης του Τράβις υπερβολικά τραυματική εμπειρία. Σε μερικές σκηνές δεν μπορούσε να είναι καν παρούσα, και έτσι η 19χρονη αδερφή της, Κόνι, πήρε την θέση της.

* Για τις σκηνές που ο Τράβις είναι μέσα στο ταξί και κάνει βόλτες στην πόλη, ο Σκορσέζε και ο καμεραμάν κάθονταν στο πίσω κάθισμα, ενώ ο μπούμαν έμπαινε στο πορτ μπαγκάζ!

* Την ιδέα του μόχοκ την έδωσε ο ηθοποιός Βίκτορ Μανιότα, φίλος του Σκορσέζε, ο οποίος είχε υπηρετήσει στο Βιετνάμ και ανέφερε κάποιους στρατιώτες που κουρεύονταν αντίστοιχα όταν αντιμετώπιζαν μια δύσκολη αποστολή.

* Αντικατοπτρίζοντας την απόπειρα δολοφονίας του πολιτικού υποψηφίου της ταινίας, ο Τζον Χίκλεϊ μιμήθηκε τον Τράβις Μπικλ, πραγματοποιώντας μια απόπειρα εις βάρος του Αμερικανού προέδρου Ρόναλντ Ρίγκαν το 1981 έξω από το Washington Hilton. «Ένιωσα σαν να βρισκόμουν σε ταινία,» δήλωσε ο Χίκλεϊ, ο οποίος απέδωσε την πράξη του σε μια προσπάθεια να «ενωθεί μυστικιστικά» με την Τζόντι Φόστερ.

* Τον Φεβρουάριο του 2010, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης σε εφημερίδα της Δανίας, ο Μάρτιν Σκορσέζε μίλησε για τα πλάνα του για σίκουελ, το οποίο θα συνσκηνοθετούσε με τον Λαρς Φον Τρίερ! Ευτυχώς για όλους εμάς ήταν από τις ειδήσεις που εμφανίζονται εντελώς αναπάντεχα για να εξαφανιστούν με την ίδια ταχύτητα αμέσως μετά...


http://www.e-go.gr/cinemag/article.asp?catid=10169&subid=2&pubid=129090274