Τεχνικά ζητήματα και ανάλυση ειδικών λειτουργιών m4/3 σωμάτων και φακών

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,463
Απάντηση: Φακοί για m4/3

Αυτό εννοείτε ; Το παρουσιάζει μεταξύ 18-22mm και αφού το επιδιώξω (με λίγη αλλαγή κλίσης στην μηχανή χάνεται) , στις υπόλοιπες εστιακές φαίνεται από ελάχιστο έως καθόλου .
Σας έχω και τα jpg της μηχανής και τα raw .
 

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,463
Απάντηση: Φακοί για m4/3

Στην τέταρτη φωτογραφία επάνω δεξιά στην κουρτίνα δεν είναι αυτό που θες ;
Εάν όχι πες μου πως το αναπαράγω .
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Φακοί για m4/3

στην ....510 ειναι εμφανές, στην "......508 επιςης, στις αλλες λιγότερο, σε Panasonic δύσκολα θα το δεις αυτο σε flare,
το magenta highlights εξήγησα πως αναφερόμουν κυριως σε CA δηλ. χρωματικές εκτροπές γύρω απο περιγράμματα αντικειμένων στην μετάβαση στο φωτεινό background,
 
Last edited:

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Φακοί για m4/3

Που είναι τα magenta βρέ Μπουκ ?? Στα περιγράμματα μόνο κατι λίγα (τα πιο πολλά είναι purple-blue electric) .. αυτά λες ? .. εγώ άλλο κατάλαβα .. σορρυ

ναι η ακριβής απόχρωση μας μάρανε, το θέμα ειναι οτι ο συνδιαςμος Πανυ φακου σε Ολυ σωμα δινει αρκετές φορες αυτη την μπλεδιλα κατι που δενθα έπρεπε να συμβαινει αν οι σχιστοματηδες αποφάσιζαν να κρατήσουν σταθερά καποια πράγματα στον σχεδιασμό των σωμάτων και ΦΑΚΩΝ.
 

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,463
Απάντηση: Φακοί για m4/3


το magenta highlights εξήγησα πως αναφερόμουν κυριως σε CA δηλ. χρωματικές εκτροπές γύρω απο περιγράμματα αντικειμένων στην μετάβαση στο φωτεινό background,

Ξαναάνοιξε το link Κώστα διότι πρόσθεσα και άλλες με περιγράμματα , αλλά δεν βλέπω αυτό που πόσταραν στο dpreview .
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Φακοί για m4/3

όντως δεν βλέπω σοβαρό θέμα σε αυτες, να σου θυμίσω οτι εγω το είχα δει στην ΕΜ10 στο ευρυγωνιο 12-14mm και οχι παντα αλλα οταν το φως ειχε καποια γωνία εισόδου, το ιδιο ειδα και με τον παλιο καλο Πανυ 14-45 στα 14mm, τελος πάντων μην σε αγχώνει και ψάχνεις να το αναπαραγαγεις οπωσδήποτε, ο 12-32 ειναι αςτερι φακος συνολικά, εχε το στην άκρη του μυαλού σου αν τυχον στο παρουσιάσει στο μέλλον παρατηρείς και καταγράφεις υπο ποιες συνθήκες συμβαινει και αν θελεις ενημερώνεις σχετικά, εγω σπάνια θα ξαναβάλω τον 12-32 πανω στην ΕΜ1, εχω μια μικρη στρατιά που προηγείται...:afro:

Υ.Σ
το magenta του AUTOCAD (που ειναι το σχεδιαστικό που χρηςιμοποιω καθημερινά στην δουλειά μου) ειναι περίπου η απόχρωση που βλέπω συνηθως σε αυτο που περιέγραψα, απο εκεί το έγραψα στα γρηγορα λανθασμένα, η πραγματική απόχρωση οπως ειπε και ο ΗΛΙΑΣ ειναι το purple (μωβ) με καποιες παραλλαγές
 

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,463
Απάντηση: Φακοί για m4/3

Και όμως ο 12-32 με κρέμασε , βρέθηκα εχθές το βράδυ σε έναν πολύ όμορφα διακοσμημένο με φωτάκια κήπο (θα ανεβάσω σύντομα φωτογραφίες στο ανάλογο νήμα) και ενώ μετά τις ρυθμίσεις είχα την έκθεση που ήθελα , σε μεγέθυνση η περίμετρος από τα λαμπάκια και όχι μόνο , ήταν ελαφρώς θολή σαν να κουνήθηκε (αν και ήταν σε τρίποδο) ελαφρώς η μηχανή .
Τι anti-shock , τι χρονοκαθυστέρηση (εννοείται το is off) το πρόβλημα παρέμενε , είπα θα φταίει το φθηνό τρίποδο απομίμηση gorilla (αν και έχω τραβήξει καλές φωτογραφίες με αυτό) και συνέχισα μη μπορώντας να κάνω κάτι καλύτερο μιας και τα οπτικά , ή αλλιώς η κόπια του 12-32 που διαθέτω , αποδείχθηκαν αρκετά καλά .
Μετά το τοπίο που οριακά καλύπτονταν με τα 12mm , ήρθε η ώρα για την οικογένεια όπου φυσικά η ταχύτητα ήταν το ζητούμενο και το όποιο background καλοδεχούμενο .
Έβαλα λοιπόν τον 20/1.7 και βλέπω χειρότερο αποτέλεσμα , το οποίο τελικά δεν οφείλονταν σε κούνημα , αλλά φαίνονταν καθαρά πλέον πως ήταν ανεστίαστη η φωτογραφία , χρησιμοποίησα το δαχτυλίδι εστίασης (μιας και μόνιμα έχω ρύθμιση s-af+mf με αυτόματη μεγέθυνση χ14) και να'σου η σωστή με πεντακάθαρες άκρες και περιμέτρους αντικειμένων φωτογραφία .

Επιβεβαιώνοντας τα λεγόμενα του Κώστα <<ακομη και υπερφωτισμενo background μπορει να κανει μια ακαθρεπτη μηχανη να λαθεψει>> είδα δυστυχώς πως η έλλειψη χειροκίνητης εστίασης του συγκεκριμένου φακού σε σώματα Olympus , είναι σημαντικό μειονέκτημα , κρίμα που δεν είχα μαζί μου τον 14-42pz .

Σημειώστε και πως σε δύσκολες συνθήκες με όχι τόσο καλό αποτέλεσμα όπως έγραψα , η αυτόματη εστίαση του 12-32 φάνηκε καλύτερη του 20/1.7 II .


Τι στο καλό , όλοι οι δρόμοι οδηγούν στον 12-40 ?:vroam:
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Φακοί για m4/3

Φυσικα το δαχτυλιδι χειροκινητης εστιασης ειναι σοβαρη ελλειψη και στα σκοτεινα ή οπου βρεις προβλημα και δεν εχεις αλλο φακο πρεπει να αυτοσχεδιασεις και να το κανεις πλαγιως, αν το θεμα σου ειναι κοντα στα 3-4μ η φωτεινη δεσμη της μηχανης με το λαμπακι εστιασης θα τον βοηθησει να βρει σχεδον παντα στοχο, αν οχι ή εχεις θεμα μακρινο διαλεγεις απο το καδρο σου με το δαχτυλο (ειδικα αν εισαι σε τριποδο και εχεις χρονο) ενα ισσοροπημενο σε φωτισμο σημειο και ελεγχεις με το 14Χ την εστιαση ευκολα, αν δεις οτι εσαι ΟΚ τραβας αλλιως μετακινεις το σημειο με τα βελακια ή με το δαχτυλο πατας μεχρι την μεση το κλειστρο να ξαναεστιασεις κλπ.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Φακοί για m4/3

o Panasonic 7-14 ειναι γνωστός για τα purple blobs που παρουσιαζει σε ορισμενες περιπτωσεις σε εντονο flare στα σωματα της Olympus ( λιγοτερο στην ΕΜ1) λογω του ότι ο αισθητηρας τους στις επικαλύψεις του με φίλτρο ΑΑ δεν εχει τις αντιστοιχες επστρωσεις που βαζει η Panasonic (αυτος ειναι και ενας απο τους λόγους που οι φακοί της δεν παρουσιάζουν εντονο CA στα δικα της σωματα),

η λύση ειναι να φορεσεις στην μοντουρα του φακου ενα προσθετο accessory filter holder που έρχεται ενσωματωμένο στο LUMIX 8mm fishey αλλα μπορεις να το παραγγείλεις και ξέχωρα απο την Panasonic (αν το βρεις σε στοκ) και να το φορεσεις στο πισω μερος του φακου, στην μοντούρα του εφοσον πιάνουν λίγο τα χερια σου, αυτο όμως ειναι το εύκολο κομμάτι της ιστορίας,

στη συνεχεια πρεπει να βρεις και να του φορεσεις το καταλληλο φιλτρο Kodac Wratten gel , που απο μετρήσεις και δοκιμες τα σαΐνια που ασχολήθηκαν είδαν ότι αυτο που φιλτράρει καλυτερα ειναι αυτό με κωδικό 2Α ή ως δευτερη επιλογη το 2Ε, ΦΙΛΤΡΑ όμως εξαιρετικά σπάνια στον εντοπισμό γιατι έχουν καταργηθεί και αρκετα ακριβά αν τα βρεις σε νέα παραγωγή απο την Tiffen Αμερικής (τα φέρνει και ο Μανιος με παραγγελια και πολλαπλάσιο κόστος) ,

με πάρα πολυ υπομονή και ψάξιμο κατάφερα σιγα σιγα και βρηκα και τον filter holder και ενα φιλτρο 2Α και έχω πια εδω και λίγο καιρό στον φακό φορεμένη την απαραίτητη όπως εγω ονομάζω <εξάτμιση>,
 

_tzo_

Banned
18 November 2007
11,985
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Φακοί για m4/3

GH4 + Panasonic 7-14

KpewoH.jpg
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Φακοί για m4/3

αν έβλεπες την φωτο σε σωμα Ολυ θα ηταν πολυ χειρότερη, πίστεψε με, τις περισσοτερες φορες αν εισαι προσεκτικός στην οθονη σου μπορεις να το αποφύγεις γιατι ελέγχεις την γωνια προσπτωσης των φωτεινών πηγών, αλλα οχι παντα,
ειναι το μονο μειονεκτημα του φακου και επίσης δεν εχει σταθεροποιηση κατι που εμενα στην ΕΜ1 δεν με απασχολεί.
 

_tzo_

Banned
18 November 2007
11,985
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Φακοί για m4/3

Για φωτογραφία, και να με παρακαλούσαν δεν θα τον ξαναγόραζα τον Panasonic 7-14.
Είναι εφιάλτης όταν είναι flare-magnet o υπευρυγώνιος. Ο 7-14 δεν παλεύεται με το flare, είτε έξω στον ήλιο, είτε σε εσωτερικούς χώρους με τεχνητό φωτισμό.
Πλέον βρήκα την υγειά μου με τον Sony FE16-35, που και να τον ζορίσεις δεν θα σου βγάλει flare.

Για λήψη βίντεο σε glidecam βολεύει ο 7-14.

https://www.youtube.com/watch?v=4qFydfyJm0I
 

Pogolas

Senior Member
14 March 2012
411
Αχαρναί-Αττική
Τεχνικά ζητήματα m43 φακών

Μία γενική απορία γιά τους φακούς:
Γιατί ασχολούνται οι κριτικοί με την παραμόρφωση και το chromatic aberration;
Δεν είναι κάτι που με ένα πάτημα στο Lightroom διορθώνεται; Μου διαφεύγει κάτι;
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Φακοί για m4/3

Καλημέρα,

όχι ακριβώς... έχοντας δουλέψει με το Lightroom 5.7 αλλά και με τα dxo optics 8.0, 9.0 και κυρίως το 10.0 μπορώ να πω ότι η δουλειά του Lightroom είναι ημιτελής. Ούτε το σύνολο των παραμορφώσεων διορθώνει, ούτε την οξύτητα του αρχικού αρχείου κρατά. Μπορεί η άποψη να φαίνεται αιρετική, αλλά αν επεξεργαστείς τα ίδια αρχεία δίπλα δίπλα, και παρατηρείς τις αλλαγές στην οθόνη και ψειρίσεις τα αρχεία εκεί που υπάρχουν γραμμές η διαφορά είναι εμφανής.

Για τις χρωματικές εκτροπές ισχύει ότι διορθώνονται εύκολα, όχι όμως για όλους τους φακούς, ούτε για όλα τα συστήματα. Π.χ. φακοί Panasonic σε σώματα Olympus μάλλον πολύ δύσκολα.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
Re: Φακοί για m4/3

Κι εγώ για την πυρά... Το Lightroom το έχω πληρωμένο ως συνδρομητής της Adobe, αλλά ΔΕΝ το έχω εγκατεστημένο. Προτιμώ "δαγκωτό" το DxO και το Capture One - το πρώτο όταν θέλω άψογες διορθώσεις και ισορροπία, το δεύτερο όταν θέλω δυναμική περιοχή και "κόντρα ξύρισμα"...

edit: για να μην έχουμε παρεξήγηση, όλα πληρωμένα είναι...
 

Pogolas

Senior Member
14 March 2012
411
Αχαρναί-Αττική
Re: Φακοί για m4/3

Συγνώμη που ξεφεύγω εκτός κυρίου θέματος πάλι.
Όταν λέτε ότι δεν κρατά την οξύτητα του αρχικού αρχείου εννοείτε πως δεν αποδίδει το μέγιστο αποτέλεσμα;
Αυτό θα είναι κάτι νέο γιά εμένα.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Φακοί για m4/3

Πρόεσεξε να δεις. Όταν το Lightroom και σχεδόν όλα τα προγράμματα, κάνουν διορθώσεις σε αρχεία, παίρνουν πίξελς από την αρχική θέση και τα μεταθέτουν σε νέες θέσεις. Αυτό σημαίνει ότι ενώ π.χ. ένα μέρος μιας εικόνας αποτελούνταν σε ποσοστό 100% από πίξελς που ελήφθησαν από καλό φακό στο καλύτερο διάφραγμα, μετά τη διαδικασία αυτή ένα μέρος των πίξελς είτε απλώς λείπει, είτε έχει αντικατασθεί από άλλα, τα οποία δημιουργεί το πρόγραμμα. Όσο περισσότερες αλλαγές υπάρχουν μέσα σε μια φωτογραφία, τόσο πιο "μαλακή" φαίνεται η τελική φωτογραφία μετά τις διορθώσεις.

Αυτό δεν συμβαίνει με το dxo. Όμως γενικά το dxo δεν είναι το πρόγραμμα που δίνει τη μέγιστη οξύτητα στα αρχεία raw>jpgs. Αυτό το κάνει το captureone.