Οι περισσότερες εταιρίες και ειδικά οι μεγάλες παίζουν με τα νεύρα μας όταν είναι να βγει ένα νέο μοντέλο.
Κάθε μήνα βγάζουν και από 2-3 χαρακτηριστικά του σε διαρροές (από τις ιδιες στην πράξη στα φιλικά rumors) και σέρνουν τον χορό για μήνες για να κρατάνε ζεστό το ακροατήριο που αρχίζει και φαντάζεται τι θα κάνει το νέο μοντέλο και γεμιζουν τα νήματα στα φόρουμ χωρίς στην πράξη ποτέ να επιβεβαιωθουν οι προσδοκίες για τα περισσότερα.
Τα φωτογραφικα teaser είναι τα πιο ακίνδυνα , δεν ενοχλούν τουλαχιστον εμένα.
Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει σε λίγους μήνες , κανεις δεν ξέρει με ακρίβεια πότε.
Οι φήμες λένε οτι μέσα στο μήνα θα δοθει για beta test σε reviewers, αν αληθεύει σε κανενα δίμηνο θα σκάσει μύτη στα ράφια.
Μέχρι τώρα κανεις δεν γνωρίζει τα χαρακτηριστικα που θα εχει. Θα είναι το πρώτο high end μοντέλο της νέας εταιρίας και θα είναι σαφέστατα οδηγός της νέας πολιτικής της αφού σύμφωνα με όσα διαρρέουν θα αποτελέσει τη νέα ναυαρχιδα της.
Για την τιμή τώρα. Η ΕΜ1Χ τιμολογήθηκε 2800€ στην κυκλοφορία της πριν τρία χρόνια που δεν είχαν πάρει στα πάνω τους οι τιμές και η ΕΜ1.3 κοντά στα 1850€ όταν βγήκε . Αν το μοντέλο αποτελεί την συνέχεια της ΕΜ1Χ δεν πιστευω να είναι ούτε κάτω από 2500€ , αν θα έκανα πρόβλεψη με νέο αισθητήρα και όλες τις προδιαγραφές ιδιες σε νέο μικρότερο σώμα αλλά ΕΜ1.3 θα το πλασάρουν κάπου ενδιάμεσα στα 2200-2300€.
Δεν πιστευω ότι ο βασικός στόχος θα είναι να πουλήσουν κομμάτια να σωθεί η εταιρία από αυτό το μοντέλο χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν θα θέλουν πωλήσεις.
Αλλα ο αντικειμενικός σκοπός θα είναι να δείξουν αν η νέα εταιρία παταει στα πόδια της και μπορεί να συνεχισει να παράγει πρωτοπόρα προϊόντα όπως η προκάτοχος που πάντα στα μοντέλα της ενσωμάτωνε καινοτομίες και νέες τεχνολογίες.
Στην πράξη η τριετίας ΕΜ1Χ δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τις ναυαρχιδες των μεγάλων εταιριών , μάλλον το ανάποδο συμβαίνει όσο κάνω συγκρίσεις σε αρκετά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά της. Το αδύναμο σημείο προς βελτίωση ως γνωστόν είναι η καρδιά κάθε συστήματος , ο παλιός αισθητήρας σε συνδιασμο με το μικρότερο μέγεθος αφήνει πίσω σε επιδόσεις κάθε αξιόλογο κατά τα λοιπά m43 μοντέλο.
Δευτερευόντως μικρές βελτιώσεις χρειαζονται και στο βίντεο (για μεγάλες βελτιώσεις θα υπαρχει η GH6 που δεν θα ανταγωνιστούν) και στο ΕVF , τις θεωρώ απαραίτητες σε ναυαρχιδα μοντέλο για αυτή την κατηγορία τιμής. Αντίθετα βελτιωση δεν νομίζω να δούμε σοβαρές στην οθόνη αφού οι περισσότερες εταιρίες 3- 3.2ίντσες έχουν.
Το μέγεθος του νέου σωματος ξέρουμε ηδη οτι έχει έρθει πολύ κοντά σε αυτό της ΕΜ1.3 που είναι και το πιο λογικό για το m43 φορμά. Την αυτονομία ενέργειας και την εργονομία/ζύγισμα με βαριους τηλεφακούς την εξασφαλίζει κανεις και με ένα πρόσθετο γκριπ μπαταριοθηκη, εκτός και αν κάνουν την έκπληξη και δουμε mini EM1X στο μέγεθος της παλιάς Ε-1 με γκριπ.
Παραδοσιακα σε κάθε μοντέλο ναυαρχιδα φοράνε και μια νέα τεχνολογία για να το προμοτάρουν . Πιστευω οτι καλύτερα θα είναι να το αποφύγουν στο νέο μοντέλο. Δεν χρειάζεται τέτοιος εντυπωσιασμός. Ήδη υπάρχουν όλες οι νέες τεχνολογίες (που πολλοι δεν ξέρουν κάν να τις χρησιμοποιήσουν σωστά) τόσο στην ΕΜ1Χ όσο και στην ΕΜ1.3 , γνώμη μου βελτίωση χρειαζονται αυτές , δηλ. ακόμη καλύτερη υλοποιηση ώστε να είναι πιο λειτουργικές με τον νέο αισθητήρα και ένα ταχύ επεξεργαστή.
Αν θα διάλεγα να παρουσίαζα κάτι νέο έξτρα θα ήταν στη διασυνδεση , Wifi-Bluetooth-GPS με τον χρηστη για διαμοιρασμο των εικόνων βίντεο στα social, δεν νομίζω όμως να έχουν προλάβει να φορέσουν κάποιο λειτουργικό. Αυτό θα μείνει για το μέλλον (αν και εφοσον …..)
Αναμονή λοιπόν