Xρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ τών Καννών 2008 γιά τον Πρωτοεμφανιζόμενο ,ως Σκηνοθέτη Steve Mac Queen...
Μέχρις αυτή την πρώτη του ταινία ο Queen ήταν γνωστός σάν ένας εξαιρετικός Εικαστικός(κάτοχος τού Βραβείου Turner ,κυρίως γιά τίς φωτογραφίες πού τράβηξε στό Ιράκ).
H Tαινία πραγματεύεται τήν Απεργία Πείνας τού μέλους τού Ι.R.A.,Bobby Sands,και παρακολουθεί τίς 6 τελευταίες δραματικές εβδομάδες τής Ζωής του στήν Φυλακή.
Ο Sands πέθανε λόγω τής απεργίας πείνας στήν οποία υπεβλήθη καί διήρκεσε 66 μέρες τό 1981, διεκδικώντας το δικαίωμα νά χαρακτηριστούν οι Μαχητές τού I.R.A.πολιτικοί κρατούμενοι και όχι κοινοί εγκληματίες.
Η Ταινία τού Queen είναι Συγκλονιστική.
Ο Σκηνοθέτης στήνει τήν Κάμερα μέ εξαιρετική Γεωμετρία,τραβά αργόσυρτα πλάνα και ´παρακολουθεί´Ψυχρά και απο Απόσταση τά δρώμενα στην Φυλακή όπου κρατούνται οι Αγωνιστές τού I.R.A.
Περιγράφει κατ´αρχήν τήν Απεργία ´απλυσιάς´τών Κρατουμένων πού ζωγραφίζουν τούς τοίχους τών κελιών τους μέ τα περιττώματά τους.
Δείχνει τήν Βία πού επικρατεί στίς Φυλακές χωρίς φιοριτούρες και υπερβολές ,αλλά μέ έναν τρόπο πού κυριολεκτικά σοκάρει λόγω τής Ψυχρότητάς του..
Η Σκηνή πού όλοι οι κρατούμενοι αδειάζουν τά δοχεία μέ τα ούρα τους κατω απο τις χαραμάδες τών Κελλιών τους δημιουργώντας έτσι υδάτινες γραμμές στον διάδρομο τής Φυλακής τά ´λέει ´όλα..
Το Ξύλο πού τρώνε όταν τούς υποχρεώνουν να πλυθούν ,περνώντας ανάμεσα απο γκλόμπς τών Βρεττανικών ΜΑΤ(To Mαρτύριο τής Φυσσούνας)...
Oι μικρές λεπτομέρειες τής καθημερινότητάς τους,όπου εφευρίσκουν πάμπολλους τρόπους γιά να επικοινωνήσουν μεταξύ τους ή και με τους Συγγενείς τους(αλλά και βοήθεια πού αυτοί τούς παρέχουν μέ διάφορους ´παράνομους τρόπους´)περιγράφονται υπό μορφή Ντοκυμανταίρ.
Οι διάλογοι είναι Ελάχιστοι,μέ εξαίρεση στην μέση περίπου τής Ταινίας, ένα εικοσάλεπτο άψογο Μονοπλάνο όπου ο Bobby Sands συζητά μέ τον Ομόθρησκό του Ιερέα (κάθονται και καπνίζουν ,ο ένας αντικρυστά στον άλλο σε ένα Τραπέζι σέ κάποιο Χώρο τής Φυλακής) και τού ανακοινώνει τήν απόφασή του γιά τήν Απεργία Πείνας μέχρις θανάτου,προσπαθώντας νά τού εξηγήσει τούς Ηθικούς Λόγους τής απόφασής του...
Ο Διάλογος μεταξύ τους είναι μνημειώδης..
Δέν υπάρχει συναισθηματισμός αλλά ιδεολογική αντιπαράθεση δυό ανθρώπων πού διαφωνούν μεταξύ τους ως πρός τό Μέσον τού Αγώνα γιά Ανεξαρτησία.
Ο Ιερέας χρησιμοποιεί και αυτός ,επί τής ουσίας,Πολιτικά Επιχειρήματα καί ούτε μιά στιγμή δέν ´απειλεί´τόν Sands μέ Θρησκευτικά Ιδεολογήματα γιά την ´αμαρτία´τής Αυτοκτονίας...
Στην συνέχεια ο Σκηνοθέτης παρακολουθεί τήν Πορεία τού Sands πρός τον Θάνατο εστιάζοντας στήν κατάρρευση τού Σώματος,το οποίο αποτελεί τον Υστατο Αγώνα γιά Δικαιοσύνη και Ελευθερία.
Ο Ηθοποιός Michael Fassbender,φτάνει την ερμηνεία του στά Ακρα ,αδυνατίζοντας γιά τον Ρόλο μέ Ειδική Διατροφή, καί μέσα απο το παίξιμό του ,πού είναι επιφανειακά απολύτως ήρεμο,φαίνεται η απόλυτη πεποίθηση τού Ηρωα του γιά το δίκαιο και Ηθικό τής απόφασής του και τού αγώνα του...
Ελάχιστες είναι οι στιγμές πού ο Queen καταφεύγει σέ συναισθηματισμούς-κυρίως πρός το τέλος-αλλά αυτές δέν ακυρώνουν σέ τίποτα τό εξαιρετικό του εγχείρημα...
Ο Queen δέν παίρνει Ιδεολογική θέση ,μέσω του λόγου,αλλά κυρίως μέσω τής Εικόνας...
Μιάς εικόνας πού κυριολεκτικά τσακίζει κόκκαλα,καί πού κάποιες στιγμές εμβαθύνει και σέ ορισμένες πλευρές τών Δεσμοφυλάκων,αλλά δείχνει καί κάποιες ακρότητες τού I.R.A.
Soundtrack δέν υπάρχει...
Και δικαίως..
Αρκεί η Εικόνα,οι Κραυγές,ο περιορισμένος λόγος,οι Ηχοι τής Φυλακής και πάνω απ´όλα η φωνή τής Μάργκαρετ Θάτσερ πού μιλά περιφρονητικά γιά τούς Απεργούς Πείνας,κάποια στιγμή....
Μιά Φωνή γεμάτη Μίσος,Φόβο ,Ειρωνεία και Στυγνότητα,όπως ήταν και τό Καθεστώς της...
Τό 'The Hunger' πέρα απο τίς όποιες Ιδεολογικές διαφωνίες πού κάποιος μπορεί να έχει,αποτελεί ένα Εργο Τέχνης υψηλής Αισθητικής και ένας Κινηματογράφος πού αποδεικνύει πώς δέν έχει πεθάνει η Ευρώπη,αλλά ακόμα μπορεί εν μέρει να αντιστέκεται.
Ο Τρόπος πού επέλεξε να παρουσιάσει το θέμα του ο Mac Queen τόν κατατάσσει στίς Μεγάλες Ελπίδες τού Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου...
Η Ταινία συστήνεται ανεπιφύλακτα ...Οποιος βέβαια περιμένει Πλοκή,μεγαλόσχημους ηρωισμούς,μάχες μεταξύ κρατουμένων και δεσμοφυλάκων και τον Καλό να κερδίζει στό τέλος,μην μπεί στον κόπο κάν νά την νοικιάσει..
Μέχρις αυτή την πρώτη του ταινία ο Queen ήταν γνωστός σάν ένας εξαιρετικός Εικαστικός(κάτοχος τού Βραβείου Turner ,κυρίως γιά τίς φωτογραφίες πού τράβηξε στό Ιράκ).
H Tαινία πραγματεύεται τήν Απεργία Πείνας τού μέλους τού Ι.R.A.,Bobby Sands,και παρακολουθεί τίς 6 τελευταίες δραματικές εβδομάδες τής Ζωής του στήν Φυλακή.
Ο Sands πέθανε λόγω τής απεργίας πείνας στήν οποία υπεβλήθη καί διήρκεσε 66 μέρες τό 1981, διεκδικώντας το δικαίωμα νά χαρακτηριστούν οι Μαχητές τού I.R.A.πολιτικοί κρατούμενοι και όχι κοινοί εγκληματίες.
Η Ταινία τού Queen είναι Συγκλονιστική.
Ο Σκηνοθέτης στήνει τήν Κάμερα μέ εξαιρετική Γεωμετρία,τραβά αργόσυρτα πλάνα και ´παρακολουθεί´Ψυχρά και απο Απόσταση τά δρώμενα στην Φυλακή όπου κρατούνται οι Αγωνιστές τού I.R.A.
Περιγράφει κατ´αρχήν τήν Απεργία ´απλυσιάς´τών Κρατουμένων πού ζωγραφίζουν τούς τοίχους τών κελιών τους μέ τα περιττώματά τους.
Δείχνει τήν Βία πού επικρατεί στίς Φυλακές χωρίς φιοριτούρες και υπερβολές ,αλλά μέ έναν τρόπο πού κυριολεκτικά σοκάρει λόγω τής Ψυχρότητάς του..
Η Σκηνή πού όλοι οι κρατούμενοι αδειάζουν τά δοχεία μέ τα ούρα τους κατω απο τις χαραμάδες τών Κελλιών τους δημιουργώντας έτσι υδάτινες γραμμές στον διάδρομο τής Φυλακής τά ´λέει ´όλα..
Το Ξύλο πού τρώνε όταν τούς υποχρεώνουν να πλυθούν ,περνώντας ανάμεσα απο γκλόμπς τών Βρεττανικών ΜΑΤ(To Mαρτύριο τής Φυσσούνας)...
Oι μικρές λεπτομέρειες τής καθημερινότητάς τους,όπου εφευρίσκουν πάμπολλους τρόπους γιά να επικοινωνήσουν μεταξύ τους ή και με τους Συγγενείς τους(αλλά και βοήθεια πού αυτοί τούς παρέχουν μέ διάφορους ´παράνομους τρόπους´)περιγράφονται υπό μορφή Ντοκυμανταίρ.
Οι διάλογοι είναι Ελάχιστοι,μέ εξαίρεση στην μέση περίπου τής Ταινίας, ένα εικοσάλεπτο άψογο Μονοπλάνο όπου ο Bobby Sands συζητά μέ τον Ομόθρησκό του Ιερέα (κάθονται και καπνίζουν ,ο ένας αντικρυστά στον άλλο σε ένα Τραπέζι σέ κάποιο Χώρο τής Φυλακής) και τού ανακοινώνει τήν απόφασή του γιά τήν Απεργία Πείνας μέχρις θανάτου,προσπαθώντας νά τού εξηγήσει τούς Ηθικούς Λόγους τής απόφασής του...
Ο Διάλογος μεταξύ τους είναι μνημειώδης..
Δέν υπάρχει συναισθηματισμός αλλά ιδεολογική αντιπαράθεση δυό ανθρώπων πού διαφωνούν μεταξύ τους ως πρός τό Μέσον τού Αγώνα γιά Ανεξαρτησία.
Ο Ιερέας χρησιμοποιεί και αυτός ,επί τής ουσίας,Πολιτικά Επιχειρήματα καί ούτε μιά στιγμή δέν ´απειλεί´τόν Sands μέ Θρησκευτικά Ιδεολογήματα γιά την ´αμαρτία´τής Αυτοκτονίας...
Στην συνέχεια ο Σκηνοθέτης παρακολουθεί τήν Πορεία τού Sands πρός τον Θάνατο εστιάζοντας στήν κατάρρευση τού Σώματος,το οποίο αποτελεί τον Υστατο Αγώνα γιά Δικαιοσύνη και Ελευθερία.
Ο Ηθοποιός Michael Fassbender,φτάνει την ερμηνεία του στά Ακρα ,αδυνατίζοντας γιά τον Ρόλο μέ Ειδική Διατροφή, καί μέσα απο το παίξιμό του ,πού είναι επιφανειακά απολύτως ήρεμο,φαίνεται η απόλυτη πεποίθηση τού Ηρωα του γιά το δίκαιο και Ηθικό τής απόφασής του και τού αγώνα του...
Ελάχιστες είναι οι στιγμές πού ο Queen καταφεύγει σέ συναισθηματισμούς-κυρίως πρός το τέλος-αλλά αυτές δέν ακυρώνουν σέ τίποτα τό εξαιρετικό του εγχείρημα...
Ο Queen δέν παίρνει Ιδεολογική θέση ,μέσω του λόγου,αλλά κυρίως μέσω τής Εικόνας...
Μιάς εικόνας πού κυριολεκτικά τσακίζει κόκκαλα,καί πού κάποιες στιγμές εμβαθύνει και σέ ορισμένες πλευρές τών Δεσμοφυλάκων,αλλά δείχνει καί κάποιες ακρότητες τού I.R.A.
Soundtrack δέν υπάρχει...
Και δικαίως..
Αρκεί η Εικόνα,οι Κραυγές,ο περιορισμένος λόγος,οι Ηχοι τής Φυλακής και πάνω απ´όλα η φωνή τής Μάργκαρετ Θάτσερ πού μιλά περιφρονητικά γιά τούς Απεργούς Πείνας,κάποια στιγμή....
Μιά Φωνή γεμάτη Μίσος,Φόβο ,Ειρωνεία και Στυγνότητα,όπως ήταν και τό Καθεστώς της...
Τό 'The Hunger' πέρα απο τίς όποιες Ιδεολογικές διαφωνίες πού κάποιος μπορεί να έχει,αποτελεί ένα Εργο Τέχνης υψηλής Αισθητικής και ένας Κινηματογράφος πού αποδεικνύει πώς δέν έχει πεθάνει η Ευρώπη,αλλά ακόμα μπορεί εν μέρει να αντιστέκεται.
Ο Τρόπος πού επέλεξε να παρουσιάσει το θέμα του ο Mac Queen τόν κατατάσσει στίς Μεγάλες Ελπίδες τού Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου...
Η Ταινία συστήνεται ανεπιφύλακτα ...Οποιος βέβαια περιμένει Πλοκή,μεγαλόσχημους ηρωισμούς,μάχες μεταξύ κρατουμένων και δεσμοφυλάκων και τον Καλό να κερδίζει στό τέλος,μην μπεί στον κόπο κάν νά την νοικιάσει..
Last edited: