Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

ParisK

Established Member
26 January 2007
146
Ειλικρινά, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί και σε ποιον χρωστώ ακριβείς απαντήσεις σε θέματα-ερωτήματα στα οποία ουδέποτε αυτός τοποθετήθηκε. Όσο για το "ανελλιπώς", προς θεού, απλώς οι απόψεις του είναι πια ανέκδοτο στους κύκλους των μουσικόφιλων. Θες δε θες τις ακούς και γελάς μ'αυτές. Πολύ ασχολήθηκα όμως με τα σχέδια και τις φιλοδοξίες τρίτων.
Πείτε μας λοιπόν εσείς κ. Κόγια κι εσείς κ. Τσαρουχά, τι καθορίζει τη μουσικότητα μιας συσκευής; Δώστε τις απαντήσεις σας όπως μπορείτε και αφήστε τους αναγνώστες του forum να τις μελετήσουν. Όπως έκανα κι εγώ. Τόσο δύσκολο είναι;

Υ.Γ Από επιχειρήματα οι μπάτσοι, άλλο τίποτα.
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Ειλικρινά, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί και σε ποιον χρωστώ ακριβείς απαντήσεις σε θέματα-ερωτήματα στα οποία ουδέποτε αυτός τοποθετήθηκε. Όσο για το "ανελλιπώς", προς θεού, απλώς οι απόψεις του είναι πια ανέκδοτο στους κύκλους των μουσικόφιλων. Θες δε θες τις ακούς και γελάς μ'αυτές. Πολύ ασχολήθηκα όμως με τα σχέδια και τις φιλοφοξίες τρίτων.
Πείτε μας λοιπόν εσείς κ. Κόγια κι εσείς κ. Τσαρουχά, τι καθορίζει τη μουσικότητα μιας συσκευής; Δώστε τις απαντήσεις σας όπως μπορείτε και αφήστε τους αναγνώστες του forum να τις μελετήσουν. Όπως έκανα κι εγώ. Τόσο δύσκολο είναι;

Υ.Γ Από επιχειρήματα οι μπάτσοι, άλλο τίποτα.

Δηλαδή, σαν να μας λέτε ότι συμμετέχετε στη συζήτηση μιλώντας αφηρημένα, περί ανέμων και υδάτων, μεταξύ άλλων, και συνδυάζοντας πράγματα άσχετα μεταξύ τους, ενώ έχετε τη διάθεση να μιλήσετε συγκεκριμένα, μόνον εάν απαντήσω εγώ επί του ορισμού της μουσικότητας. Μεγάλη μου τιμή. Να ξέρετε ότι έναντί μου, υποθέτω και έναντι των υπολοίπων συμμετεχόντων στην παρούσα συζήτηση, δεν έχετε καμιά υποχρέωση να μιλάτε με σαφήνεια, ούτε με επιχειρήματα. Έχετε όμως ηθική υποχρέωση να το κάνετε αυτό ως επαγγελματίας, τα γραπτά του οποίου λαμβάνουν υπ’ όψιν όσοι διαβάζουν τα κείμενά σας, (...), πριν βάλουν το χέρι στην τσέπη. Αντιλαμβάνεστε τώρα, "γιατί και σε ποιον χρωστάτε ακριβείς απαντήσεις σε θέματα-ερωτήματα στα οποία ουδέποτε εγώ τοποθετήθηκα";

Επί του προκειμένου λοιπόν, ανακεφαλαιώνω:

• Ποια η βάση της ανοησίας του staging σε μια ηχογράφηση, ακόμη κι αν αυτή δεν είναι ζωντανή, και ακόμη κι αν δεν προέρχεται από το λυρικό θέατρο.
• Τι εννοείτε με τον όρο tempo, όταν περιγράφετε την απόδοση μιας συσκευής, δεδομένου ότι είναι αδύνατο να μεταβληθεί το tempo κατά την αναπαραγωγή μιας ψηφιακής ηχογράφησης.
• Ποια είναι η διαφορά του δυναμικού από τον τονικό χρωματισμό μιας νότας, τέλος πάντων, πώς ορίζονται αυτοί οι όροι, (κατ’ εμέ, απολύτως έωλοι και γραφικοί νεολογισμοί).

Όσον αφορά την αδυναμία μου να ανιχνεύσω τη διαφορά ανάμεσα στο ΜΡ3 και το βινύλιο, πολύ ευχαρίστως να διερευνήσουμε και τη δική σας. Τουλάχιστον αυτό μπορούμε να το κάνουμε on line. Σας προκαλώ.
 

ParisK

Established Member
26 January 2007
146
Όσα είπα είναι απολύτως συγκεκριμένα. Αλλά, όπως φαίνεται, εσείς μάλλον δεν έχετε τι να απαντήσετε στο θέμα αυτού του thread. Πείτε μας επιτέλους, κ. Κόγια, σας παρακαλώ...Μάλιστα, ανυπομονώ να ακούσω μερικές από τις πλούσιες εμπειρίες σας σε μηχανές αναπαραγωγής: ποιες σας συγκίνησαν ως πιο μουσικές και που το αποδίδετε; Αν, τώρα, για να απαντήσετε θέλετε να σας ορίσω "ακριβώς" τι εννοούμε με τις έννοιες συγκίνηση και μουσικότητα, μπορείτε κάλλιστα να ανατρέξετε στο λεξικό.

ΥΓ. Το θέμα καταντά βαρετό. Σκέφτεστε με όρους 15ετίας, όταν τα πολύδρομα ηχεία και τα solid state με πληθώρα τρανζίστορ εξόδου ήταν ο κανόνας. Οι μέντορές σας, απλώς, δεν το έχουν αντιληφθεί ακόμη , γιατί ενδεχομένως αναπολούν τις παλαιές τους δόξες. Εγώ ώθησα την ελληνική κοινή γνώμη προς το μινιμαλισμό στα ηχεία, τα λίγα watt, τις λυχνίες και τα βινύλια και πολύ γουστάρω που το έκανα. Φυσικά, όλος ο πλανήτης έκανε παράλληλα το ίδιο, αλλά φαίνεται πως σε μερικές γειτονιές της Ελλάδας ο χρόνος κυλάει ανάποδα. Αλήθεια, πόση ανάδραση σας φθάνει; 70 db είναι αρκετά ή να βάλω και άλλο; Για χάριν της μουσικότητας, ντε!
 

VaSiLiS-T

Supreme Member
10 January 2007
8,209
παλλληηηηηνιηηηη
Ο amp που κατέληξα μετα απο καμια 30αρια, 40αρια κομάτια δε εχει μουσικότητα δεν εχει μπασα δεν εχει πρίμα δεν εχει μεσαια δεν είναι γρήγορος δεν είναι αργός δεν είναι μελανχολικός δεν είναι σπιρτόζος δεν είναι υπεραναλυτικός δεν είναι θαμπος
μια τρέλα μονο εχει ,1200 watt μτ (πιασε τον ρελε και τρεχα!!!) και μονο 20000mf ανόρθοση ,,, παλι πισω στο θέμα ,,
είναι ΥΠΗΡΕΤΗΣ , οτι πει ο αφέντης εεε, σορυ η πηγή , κάτι σαν το ερπετό ε δηλαδή ,πως διαολο το λένε να δεις,,,,χμχμχμχμχ ααα χαμελαίον!!!!!
ουδεμία μουσικότης δεν μερακλώνει , ουδεμία παραφωνία δεν κραυγάζει ,
(και αμα λαχει ακους και τα καμπανάκια, ακούς και τα σάλια μπλιααααχχχ)
αυτα και αλλα !!!
-bye-
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

... Αν, τώρα, για να απαντήσετε θέλετε να σας ορίσω "ακριβώς" τι εννοούμε με τις έννοιες συγκίνηση και μουσικότητα, μπορείτε κάλλιστα να ανατρέξετε στο λεξικό.

Συγγνώμη, αλλά δεν τα γράφω στα Κινέζικα. Επαναλαμβάνω λοιπόν:

• Ποια η βάση της ανοησίας του staging σε μια ηχογράφηση, ακόμη κι αν αυτή δεν είναι ζωντανή, και ακόμη κι αν δεν προέρχεται από το λυρικό θέατρο.
• Τι εννοείτε με τον όρο tempo, όταν περιγράφετε την απόδοση μιας συσκευής, δεδομένου ότι είναι αδύνατο να μεταβληθεί το tempo κατά την αναπαραγωγή μιας ψηφιακής ηχογράφησης.
• Ποια είναι η διαφορά του δυναμικού από τον τονικό χρωματισμό μιας νότας, τέλος πάντων, πώς ορίζονται αυτοί οι όροι, (κατ’ εμέ, απολύτως έωλοι και γραφικοί νεολογισμοί).
• ΠΩΣ συνδέεται ο χρόνος με την τονική απόσταση που χωρίζει δύο νότες.

Θέλετε να απαντήσετε; Καλώς; Δεν θέλετε; Πάλι καλώς.

Και κάτι ακόμα, σχετικά με την κουβέντα που πετάξατε περί MP3. Δέχεστε την προκλησή μου, ΝΑΙ ή ΟΧΙ;
 

petros_m

Supreme Member
18 June 2006
8,210
Αλιμος
Επανέρχομαι , διότι προβληματίζομαι από όσα διαβάζω και δεν μπορώ να ερμηνεύσω .

Σε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο της γνωστής και πολύ καλής πιανίστριας Δανάης Καρά , όπου πραγματεύεται την σημασία της ρωσικής σχολής στην διαμόρφωση της τέχνης του πιάνου , σε κάποιο σημείο του κειμένου αναφέρονται ορισμένες απόψεις σχετικά με το αδιάσπαστο , το αδιαχώριστο της μουσικότητας και της τεχνικής . Λέει λοιπόν η καλή πιανίστρια : " . . . Είναι ερασιτεχνικός συλλογισμός- ότι κάποιος έχει μουσικότητα αλλά του λείπει η τεχνική, καθώς και το αντίθετο, ότι έχει τεχνική αλλά του λείπει η μουσικότητα. Το μόνο που δηλώνει η ρήση αυτή είναι η άγνοια της μουσικής καθεαυτής. Δηλώνει, ένα μερικό μουσικό αναλφαβητισμό όπου ως «μουσικότητα» αναγνωρίζεται μόνο η συναισθηματική απόδοση/ ανταπόκριση, (συχνά λανθασμένα, όπως γίνεται με τον αισθηματία) και ως τεχνική τα γρήγορα περάσματα, οκτάβες η οτιδήποτε αποτελεί υποκειμενική δυσκολία κάποιου, με άλλα λόγια, χονδρικά, τα προβλήματα ταχύτητας και ακρίβειας. . ."

Πως το αντιλαμβάνομαι τώρα εγώ αυτό το κείμενο σε σχέση με τα μηχανήματα και την μουσικότητα τους ; ( σημειωτέον η αναλογία στην οποίαν προβαίνω , είναι αυθαίρετη , δική μου και δεν υπάρχει στο κείμενο , το οποίο απλώς χρησιμοποιώ ως εφαλτήριο για την διατύπωση μου )

Οτι είναι πολύ πιθανό να θεωρούμε ότι ένα μηχάνημα έχει μουσικότητα , όταν ακούγεται "συναισθηματικό" , "γλυκερό" και μάλιστα το κάνει σε όλα σχεδόν τα προγράμματα που θα κληθεί να αναπαράξει , ανεξαρτήτως είδους , αυτή δε η συναισθηματική , γλυκερή του απόδοση μπορεί να λειτουργήσει ακόμη και "συγχωρητικά " για ορισμένες τεχνικές του ατέλειες .

Τι λέτε ;

γνωριζω προσωπικα τουλαχιστον 2 μουσικους (με ολα τα πτυχια) που δεν εχουν καμια μουσικοτητα μεσα τους. μαλιστα, ακουν μονο οτι μπορουν να παιξουν και ποτε για προσωπικη τους απολαυση.
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Πως, όλα αυτά μπορεί να περιέχονται στον καινούργιο δίσκο του Θανάση Παπακωνσταντίνου. :grinning-smiley-043

Λες να βρήκαμε δίσκο αναφοράς;
 

ParisK

Established Member
26 January 2007
146
Kαι επανέρχομαι στο θέμα μας (αφού άκρη μ'αυτόν δεν θα βγει ποτέ) γιατί θα καταντήσουμε αηδία. Σχεδόν ζηλεύω την DIY...
Μόλις έκανα μια φοβερή ακρόαση με το σετ Ocellia Calliope & Quaerro, που είναι το μεγάλο ηχείο, με το ομοκεντρικό 12ιντσο και ο SET με 300B (WE) της γαλλικής εταιρίας. Aυτό το σύστημα ορίζει για τα δικά μου γουστα την έννοια της μουσικότητας στα μηχανήματα.
Για να το πω απλά, με κίνδυνο να μην καταλάβει ο Κόγιας και να αρχίζει πάλι να ρωτάει, όταν το ακούς ξεχνάς τον ήχο και βιώνεις τη μουσική. Η ενέργεια ρέει άφθονη και άμεση. Η πληρότητα της ερμηνείας είναι ανεπανάληπτη, κάτι που αντισταθμίζει τις αποκλίσεις από μια επίπεδη απόκριση. Δεν είναι τυχαίο, αφού παρόμοια χαρακτηριστικά έχουν όλα τα σετ μονόδρομου ηχείου και single-ended zero feedback ενισχυτή. Απλά, αναλόγως κατηγορίας τιμής, συνήθως διαφέρει ο βαθμός της εκλέπτυνσης της πληροφορίας και ο όγκος του ήχου.
Αντιλαμβάνομαι ότι κάποιοι ακροατές αναζητούν τη δική τους νιρβάνα στις χαμηλές παραμορφώσεις και το layering της εικόνας. Είναι απόλυτα σεβαστό.
Όπως σεβαστό πρέπει να είναι και ότι υπάρχει και η διαφορετική άποψη.
Δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν για τις αξίες της απλότητας στα συστήματα και του καλύτερου χρονισμού που αυτή συνεπάγεται. Δεν με ενδιαφέρει να το κάνω και δεν είναι αυτός ο ρόλος μου στο Forum. Όπως δεν είναι και η εκπροσώπηση του οποιουδήποτε εντύπου. Είμαι εδώ επώνυμα μεν - όχι ως "ΗΧΟΣ" δε. Μεταφέρω μία άποψη, τη δική μου, και αυτή καταθέτω, όπως κάνω και στο εκάστοτε περιοδικό.
Εκείνο που θα ήθελα από όσους έρχονται να γράψουν στην κατηγορία, γενικότερα μιλώνας και όχι μόνο με τον Κόγια κατά νου, είναι περισσότερη κατάθεση εμπειριών και μικρότερη τάση μοντελοποίησης- θεωρητικοποίησης του χόμπι, που για εμένα αποκαλύπτει κατά βάθος τη μικρή σχετικά εμπειρία που κατά μέσο όρο υπάρχει. Και δεν το κρίνω μόνο με βάση τα συμφραζόμενα αλλά και από τα συστήματα που βλέπω στα προφίλ.
Δεν υπάρχουν συνταγές επιτυχίας στο hi-end ή αν, θέλετε, υπάρχουν τόσες όσοι και οι χομπίστες. Η αφεντιά μου, π.χ, σας λέει ότι αν θέλετε να βγάλετε άκρη μην φύγετε ποτέ από το ένα μεγάφωνο και το single-ended. Αν έγραφε εδώ π.χ ο Παναγόπουλος θα σας έλεγε κάτι άλλο. Ποιός έχει δίκιο; Έχει νόημα να το ψάχνουμε; Εκείνο όμως που θα είχε νόημα στο AV Club θα ήταν μερικές δεκάδες απαντήσεις που θα μας πρόσφεραν ισάριθμες οπτικές για το θέμα της μουσικότητας. Γιατί αποκλείεται να υπάρχει μόνο μία.
Ακόμη περιμένω του Κόγια. Σοβαρά.
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Πάρη , ανεξάρτητα απο το τι θεωρεί κανείς μουσικότητα , θα ήταν χρήσιμο (πιστεύω ) ,να κατανοήσεις (ή το λιγότερο να σεβαστείς) τον χρόνο και τον κόπο κάποιων ανθρώπων που έχοντας φάει μιά ζωή στο εργαστήριο με πειράματα / ακροάσεις / μετρήσεις , μπορούν να εφαρμόζουν κάποια ηχητικά αποτελέσματα τα οποία έχουν προβλεψιμότητα και επαναληψιμότητα

Στο επίμαχο θέμα τής μουσικότητας , θα σου πώ οτι υπάρχουν χομπίστες που τήν βρίσκουν ακούγοντας με ATC και άλλοι τόσοι ακούγοντας με ένα 5αράκι Fostex , άλλοι τόσοι με Dynaudio και επίσης ισάριθμοι με B&W ....οπότε όπως καταλαβαίνεις κι εσύ , αποκλείεται να είναι οι μισοί κουφοί ...

Ξέρεις , επίσης , πολύ καλά , οτι αυτοί που θέλγονται στήν φωνή και σε μερικά είδη μουσικής , ΔΕΝ πολυ-ενδιαφέρονται για τα υπόλοιπα και τούμπαλιν

Ξέρεις επίσης οτι το σήκωμα τών 1000-1500Hz μαζί με ένα καλό δέσιμο στο X κάποιο πρώϊμο καμπύλωμα μετά τα 13KHz και κάπως χαμηλό /οριακό DF , αποτελούσε ΠΑΝΤΑ τήν συνταγή επιτυχίας - μουσικότητας με τήν ευρεία εννοια που τής έχει αποδοθεί απο ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ τού κόσμου και οχι μόνον

Οπότε δέν θα συμφωνήσω με τήν έννοια που αποδίδεις εσύ στήν μουσικότητα , για τον απλό λόγο οτι ΑΝΑΛΟΓΑ με το ειδος μουσικής , τήν ηλικία , τήν εμπειρία , τα βιώματα , τα βίτσια και άλλα πολλά , ο καθένας απο εμάς ψάχνει (αρκετές φορές αν οχι ολες ) διαφορετικά στοιχεία στήν αναπαραγωγή απο τα (διαφορετικά) οποια , θα αντλήσει τέρψη και ικανοποίηση

PS
...χαριτολογώντας , αν νομίζεις οτι το συναίσθημα πχ που βγάζουν οι Μετάλλικα ή οι Ramstein , μπορεί να βγεί απο ένα μονόδρομο με ένα SE 10W , τότε μιλάμε μάλλον για διαφορετικά πράγματα κι απο άλλους κόσμους
To πχ το έκανα bold για να τονίσω οτι υπάρχουν άπειρα παραδείγματα ...
 

Guest

Established Member
18 June 2006
276
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Πείτε μας λοιπόν εσείς κ. Κόγια κι εσείς κ. Τσαρουχά, τι καθορίζει τη μουσικότητα μιας συσκευής;
Υ.Γ Από επιχειρήματα οι μπάτσοι, άλλο τίποτα.

Πάμε πάλι. Το λάθος είναι αλλού, το αναφέρει και ο Τζωρτζάκης.
Η μουσικότητα, είναι ένας άκρως υποκειμενικός όρος, εντελώς ακαθόριστος (δεν μπορείτε κι εσείς να τον καθορίσετε, αοριστίες λέτε τόση ώρα) και τοιουτοτρόπως ΔΕΝ μπορεί να χαρακτηρίσει μηχανές.

Επιπλέον, αυτά τα ηχητικά χαρακτηριστικά που προσδίδετε στις μηχανές, των οποίων μάλιστα την βαρύτητα, κατά το δοκούν και εντελώς αυθαίρετα ανεβοκατεβάζετε, (ανόητο staging, υψηλής σημασίας η μουσικότητα), δεν είναι παρά χαρακτηριστικά των ηχογραφήσεων και των ερμηνειών. Μια μηχανή δεν μπορεί να βγάλει συναίσθημα κύριε Κωτσή. Μια μηχανή οφείλει να αναπαράγει ορθά την ηχογράφηση. Η δουλεία της είναι η διεκπεραίωση. Διαφωνείτε? Γιατί? Απαντήστε επιτέλους και αφήστε τις γενικολογίες.

Αυθαιρετείτε, δεν δίνετε εξηγήσεις στα γραφόμενά σας, δεν απαντάτε στις ερωτήσεις, ταυτόχρονα μιλάτε και για αφεντικά και ζητάτε επιχειρήματα από αυτούς που σας τα δίνουν, ενώ εσείς απλά κάνετε... δηλώσεις. Κοινώς δεν κάνετε διάλογο. Πρέπει να σας ενημερώσουν ότι τα φόρα στηρίζονται στον διάλογο. Εδώ δεν μπορεί να γραφτεί ένα κείμενο και να μείνει ασχολίαστο, όπως στον "ειδικό" τύπο. Αν δηλαδή μας κάνετε την τιμή και έχετε και τι να πείτε, μπορούμε να συζητήσουμε και όχι να μας μιλήσετε για την μεγάλη σας εμπειρία σε ακροάσεις. Αυτό εκτός από το ότι είναι άσκοπο, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως επιχείρημα σε μια συζήτηση...

...
 

Guest

Established Member
18 June 2006
276
Και ψιτ, κανόνισε να αποφεύγεις τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς σε παρακαλώ και να είσαι πιο ευγενικός. Άκου μπάτσος...
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Εφόσον λοιπόν...
Ποιός έχει δίκιο; Έχει νόημα να το ψάχνουμε; Εκείνο όμως που θα είχε νόημα στο AV Club θα ήταν μερικές δεκάδες απαντήσεις που θα μας πρόσφεραν ισάριθμες οπτικές για το θέμα της μουσικότητας. Γιατί αποκλείεται να υπάρχει μόνο μία.
Ακόμη περιμένω του Κόγια. Σοβαρά.


...άρα ο καθένας νομίζει ό,τι θέλει, χρησιμοποιεί τις λέξεις όπως θέλει, τους δίνει όποια έννοια θέλει, προς χάριν της ασυνεννοησίας.

Έτσι λοιπόν, για μένα, μουσικότητα είναι να συνεχίσω να ακούω αυτό που άκουγα, αλλά αναζητώντας την επίγευση μιας άλλης οπτικής γωνίας, φυσικά, διότι ανακάλυψα πως, όταν θελήσω να αγοράσω αυτοκίνητο με εξατάχυτο κιβώτιο, θα πρέπει από πριν να έχω ενημερώσει την ιδιαιτέρα του πρωθυπουργού της Βραζιλίας ότι από τα γεμιστά μου αρέσουν περισσότερο οι μελιτζάνες, και λιγότερο οι πιπεριές, διότι, ως ημίθεος, χω κι εγώ τις αδυναμίες μου. Ως audio μπάτσος, θα δούμε στο μέλλον, όταν βγει το Focus με εφτά ταχύτητες και αρχίσουν να ψηφίζουν τα μπαρμπούνια.
 
Last edited:
22 June 2006
1,097
Sweden
Ακόμα με τα μηχανάκια ασχολείστε και μαλώνετε για την ερμηνεία των λέξεων που τα περιγράφει;

Φιλική πρόταση σε όλους: Παρατήστε τα και ασχοληθείτε περισσότερο με την μουσική. Είναι το μόνο που αξίζει. Κάντε μια επίσκεψη στη μουσική κατηγορία.

Αυτή είναι μία ακόμα άποψη.
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Γιώργο, πας να ανεβάσεις την επισκεψιμότητα σε μας; :flipout:

Πέρα από την πλάκα, +1.
Άλλωστε, η μουσική εξημερώνει τα ήθη...
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,736
Εκεί ψηλά.....
Ακόμα με τα μηχανάκια ασχολείστε και μαλώνετε για την ερμηνεία των λέξεων που τα περιγράφει;

Φιλική πρόταση σε όλους: Παρατήστε τα και ασχοληθείτε περισσότερο με την μουσική. Είναι το μόνο που αξίζει. Κάντε μια επίσκεψη στη μουσική κατηγορία.

Αυτή είναι μία ακόμα άποψη.

+1


αν και αυτο απαιτει ωριμοτητα ........
 
Last edited:

Δημήτρης Θ.

AVClub Fanatic
17 June 2006
12,627
Διαφωνώ.
Απ αυτόν τον διάλογο οι υποψήφιοι αγοραστές βγαίνουν πολύ κερδισμένοι.
Για την μουσική Γιώργο και Guybrush δεν έχετε άδικο.
Havoc, εννοείς ότι ο Κωτσής και ο Κόγιας δεν είναι ώριμοι?
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

γνωριζω προσωπικα τουλαχιστον 2 μουσικους (με ολα τα πτυχια) που δεν εχουν καμια μουσικοτητα μεσα τους. μαλιστα, ακουν μονο οτι μπορουν να παιξουν και ποτε για προσωπικη τους απολαυση.

Συγγνώμη, αλλά αυτό είναι κατάντια για έναν μουσικό...
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Όσο αφορά στο staging πάντως, με προβλημάτισε κι εμένα ο χαρακτηρισμός του ως "ανόητου". Μπορεί να το εισέπραξα λάθος (οπότε θα ήθελα και μια παρέμβαση) αλλά η μεταφορά της μουσικής/στερεοφωνικής εικόνας (staging) με ακριβή τρόπο δεν είναι στοιχείο μουσικότητας? Δηλαδή ο διαφορετικός τρόπος "παρουσίασης" ενός κουαρτέτου εγχόρδων από μια συμφωνική ή μια όπερα δεν ενισχύουν την μουσικότητα και των δύο?
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Η βασική μου διαφωνία την οποία έχω ξαναεκφράσει, είναι ότι κακώς αναζητούμε την μουσικότητα στα μηχανήματα αντί της μουσικής. Δεν είναι η δουλειά τους να είναι μουσικά. Η δουλειά τους είναι να μεταφέρουν τη μουσικότητα της μουσικής χωρίς παρεμβάσεις. Τα μουσικά μηχανήματα είναι μια "πλαστή" έκδοση της μουσικής, και αν μου επιτρέπετε, αυτό γίνετε απόλυτα κατανοητό σε ελάχιστα είδη μουσικής τα οποία απαιτούν κάτι παραπάνω από τεχνικά άρτια αναπαραγωγή.

Πολλά συστήματα μπορούν να αποδώσουν "σωστά" το μπάσο της μπότας, λίγα όμως την -πραγματική- μουσικότητα του παιξίματος του Richter και τη διαφορά του από τη μουσικότητα του Gould χωρίς να την καπελώσουν με τη δικιά τους δήθεν "μουσικότητα". Το αν αυτό επιτυγχάνεται με λάμπες, τρανζίστορ, μονόδρομα ή πολύδρομα ηχεία δεν είμαι σε θέση να το γνωρίζω παρά μόνο κρίνοντας το τελικό μουσικό (και όχι ηχητικό) αποτέλεσμα.
 
19 June 2006
8,661
Καλημέρα.
Εγώ πάντως (πέρα από τις ψιλοπροσωπικές αιχμές-εντάξει δεν τρέχει τίποτα) μαθαίνω και από τους δύο πράγματα.
Οι διαφορετικές οπτικές γωνίες είναι απόλυτα φυσιολογικό πράγμα.
Αλλιώς όλοι θα ξέραμε τι να αγοράσουμε και το 80% των εταιρειών θα έκλεινε.
Να μη ξεχνάμε ποτέ και τις σχολές ήχου που ακόμη και στις μέρες μας κρατούν κάποια από τα ηχητικά χαρακτηριστικά του παρελθόντος.
Από τα ψυχρά -ακριβή Γερμανοβόρεια ,τα ταχύτατα λεπτόηχα Αγγλικά, μέχρι τα ογκώδη, πιο massive και εμφατικά Αμερικάνικα.

Παρθενογέννεση δεν υπάρχει ,άρα το αν οι κατασκευαστές είναι καλλιτέχνες θέλει κουβέντα.
Τα υλικά είναι δεδομένα. Όμως η επιλογή τους και το ταίριασμά τους για μένα αποτελεί ένα είδος τέχνης.
Από το γνωστό βελούδινο πέπλο των electrocompanient, μέχρι την σκοτεινιά των lamm και την ταχύτητα των Naim.
Yπάρχουν εταιρείες που έχουν χαρακτηριστικό ήχο και αυτό οφείλεται στο όραμα των δημιουργών τους.
Άνθρωποι που υλοποιούν το όραμα τους στο χώρο είναι καλλιτέχνες υπό μία έννοια.

Τώρα σε ότι με αφορά, έχω τη χαρά να επιλέγω πως θα ακούσω ανάλογα με τη διάθεση μου ,τις εποχές και το πρόγραμμα που γουστάρω.
Μόνο τις λάμπες στο player να αλλάξω ,έχω αλλάξει ήχο.
Σκεφτείτε προ ,τελικό. Κόλαση.
Μπορεί να μη βελτιώνω κάποια λάθη αλλά μπορώ και αλλάζω ήχο εύκολα.
Γι αυτό θα παραμείνω λαμπο-λάτρης.
Μόνο που ανάβουν αισθάνομαι νότες από τα νήματα.
Αλλά είμαι βαθιά υποκειμενικός.