Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,365
δεν ξέρω τι εννοούμε staging, και συγκεκριμένα όπως τέθηκε εδώ.
Μάλιστα δεν ξέρω αν όλες οι πλευρές εννοούν το ίδιο.
Εγώ πάντως (και ως μουσικός) - το έχω ξανακαταθέσει - σπάζομαι αφάνταστα όταν τα όργανα στροβιλίζονται από εδώ και εκεί ή το το εύρος ενός σετ τυμπάνων εκτείνεται στα 8 μέτρα ή και 5, ανάλογα με το δωμάτιο, ή αν το μπάσο τύμπανο (μποτα) ακούγεται ψηλώτερα από τα πιατίνια ή το ταμπούρο στην άκρη του συνόλου.
Αν εννοούμε αυτό, εγώ δεν το βάζω στη μουσικότητα (ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ) αλλά στην αληθοφάνεια.
Και είναι απαραίτητο κριτήριο.
Τώρα περί ταχύτητας (όταν ακούω ταχύτατος ενισχυτής ή player...γελάω).
Επίσης όταν λένε ότι το τάδε μηχάνημα έχει τέμπο.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,778
Βόλος
Γιατί, δεν υπάρχουν ενισχυτές (ή έστω συνδυασμοί ενισχυτών ηχείων) που "τραβάνε" τις νότες; Και δεν είναι μετρήσιμο μέγεθος αυτό (με το damping factor);
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,365
τι εννοείτε τραβάνε?
Τι είναι η νότα?
λάστιχο?
Αλλωστε βάζετε και σεις εισαγωγικά?
Αν εννοείτε ότι μπορεί να εισάγουν μιά μικρή καθυστέρηση (άντε να τη δεχτώ) σαν ουρά αυτή δεν μπορεί να διαπιστωθεί από το αυτί, αλλά και πάλι αν εισαχθεί, θα εισαχθεί γιά όλες τις νότες, συνεπώς μετά την κατάληξη της πρώτης όλες οι επόμενες θα απέχουν τις ίδιες απόστάσεις με εκείνες που δεν είναι τραβηγμένες.

Ενδεχομένως ένας τόνος να έχει ανύψωση και πτώση (δεν ξέρω την σωστη ορολογία) αλλά έχω την άποψη ότι το αυτί ακούει την κορύφωση. Οι χρόνοι είναι απειροελάχιστοι.
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Γιατί, δεν υπάρχουν ενισχυτές (ή έστω συνδυασμοί ενισχυτών ηχείων) που "τραβάνε" τις νότες; Και δεν είναι μετρήσιμο μέγεθος αυτό (με το damping factor);

Εχεις δίκιο που ρωτάς ...
Λοιπόν το έχω ξαναγράψει , αλλά μιά φορά ακόμα δέν βλάπτει :
Δυστυχώς ο όρος "γρήγορος" , "ταχύς" ενισχυτής , έχει ανα τα χρόνια ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΘΕΙ (κυρίως απο τα περιοδικά )
Οταν αναφερόμαστε σε ταχύτητα , αναφερόμαστε σε ΔΕΙΚΤΗ ΡΥΘΜΟΥ ΕΝΑΛΛΑΓΩΝ (στάθμης σήματος ) ή πιο γνωστά (καθότι και ξενολάτρες ...) slew rate
Το φαινόμενο που έχει να κάνει με τήν μη ικανή (ταχύτητα) ρυθμού εναλλαγών στάθμης είναι το (πάλι ξενόφερτο ) slew limit
Τυπικά ένας ενισχυτής που διαθέτει 0.3-0.5V/μs ΣΥΜΜΕΤΡΙΚΟ ΡΥΘΜΟ ΕΝΑΛΛΑΓΩΝ / (ανά) W ισχύος στα 8 Ω είναι επαρκής για τήν απόδοση (στα 4Ω τυπικά το μισό είναι αρκετό )
Ετσι λοιπόν το slew απαντά κυρίως σε εύρος ζώνης ισχύος και έχει να κάνει με κάποια ικανότητα (settling time ) η οποία χρειάζεται (χονδρικά) για τήν καλύτερη δυνατή πιστότητα αναπαραγωγής κυρίως τών συχνοτήτων απο 5KHz και άνω

Τώρα , τι γίνεται οταν ένας χομπίστας , λέει οτι ο τάδε ή ο δείνα είναι γρήγορος ?
Αναφέρεται στο ακουστό αποτέλεσμα τής λαβής (συντελεστής απόσβεσης - DF) του ενισχυτή πάω στο φορτίο , ΑΛΛΑ πάντα μαζί με τήν απόσβεση του χώρου...
Δυστυχώς η ΑΠΟΣΒΕΣΗ (δηλ χονδρικά το πόσο κοφτό και στακάτο είναι ένα χαμηλό-μεσοχαμηλό ) ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΟΛΛΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ φυσικά με τήν μερίδα του λέοντος στα ενισχυτικά με τον χώρο

Εννοείται οτι η λαβή αυτή , ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ οπουδήποτε υπάρχει γραμμή μεταφοράς ,δηλαδή και μεταξύ πηγής -πρό και μεταξύ πρό -τελικού ..ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ αλλοιώνεται απο κακές/βρώμικες επαφές , ακατάλληλα ηλεκτρικά καλώδια/ φίλτρα κτένας χώρου /στάσιμα κλπ

Τώρα σε σχέση με τήν απόσβεση και τήν μέτρησή της :
Φυσικά και αυτά τα μεγέθη και μετριώνται και συγκρίνονται απο μιά συσκευή (μετρησης ) που λέγεται αναλυτής περιβάλλουσας (περιβάλλουσα = το σύνολο τεσσάρων "περιοδών" απο τήν αρχή μέχρι τήν σβέση ενός παλμού attack-sustain-decay-release + τήν ανάλυση τής ενεργειακής κατανομής αρμονικών )

Δυστυχώς , λόγω του οτι η audio βιομηχανία , δέν αποτελεί είδος βιομηχανίας που διέπεται απο κάποιες υποχρεωτικές νόρμες , ο καθένας δηλώνει /μετρά /ανακοινώνει οπως γουστάρει ή όπως τον βολεύει ...

TIPS

1) Η "ευφωνική" αντήχηση (που κυρίως δέν προέρχεται απο τίς πρώτες πλάγιες ανακλάσεις ) , αρέσει (στήν αρχή) σε πολύ κόσμο

2) Μικρά ηχεία / μικροί ενισχυτες και γενικώς "αφρόντιστα" συστήματα που παίζουν σε χαμηλές εντάσεις , ΚΟΛΑΚΕΥΟΝΤΑΙ απο χαμηλό DF

3) Υπάρχει η λογική οτι η πολύ ανάλυση ΑΜΑ υπάρχουν προβληματα στο χώρο και στήν οδήγηση χαλά το αποτέλεσμα , οπότε πολλές φορές αναγκαστικά επικρατει η λογική ...--> πονάει χέρι ? - κόψει χέρι ...

4) Οσο πιο καλά αρχίζει και "συνεργάζεται" το σύστημα , μεταξύ συσκευών και χώρου , τόσο πιο πολύ έρχονται στήν επιφάνεια τα οποια προβλήματα που πρέπει να μεθοδευτούν

5) Το 70% τών χομπιστών , αλλαζει διαρκώς άποψη (αυτό δέν είναι ουτε καλό ούτε κακό ) , σηματοδοτεί όμως το τι νομίζει ο καθένας αναλογα το χρονικό παράθυρο
 

Guest

Established Member
18 June 2006
276
Δημήτρη, όταν μιλάμε για χρόνους και δεν μιλάμε για χώρους, μας φταίει η μουσικότητα...
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

τι εννοείτε τραβάνε?
Τι είναι η νότα?
λάστιχο?
Αλλωστε βάζετε και σεις εισαγωγικά?
Αν εννοείτε ότι μπορεί να εισάγουν μιά μικρή καθυστέρηση (άντε να τη δεχτώ) σαν ουρά αυτή δεν μπορεί να διαπιστωθεί από το αυτί, αλλά και πάλι αν εισαχθεί, θα εισαχθεί γιά όλες τις νότες, συνεπώς μετά την κατάληξη της πρώτης όλες οι επόμενες θα απέχουν τις ίδιες απόστάσεις με εκείνες που δεν είναι τραβηγμένες.

Ενδεχομένως ένας τόνος να έχει ανύψωση και πτώση (δεν ξέρω την σωστη ορολογία) αλλά έχω την άποψη ότι το αυτί ακούει την κορύφωση. Οι χρόνοι είναι απειροελάχιστοι.
Έχει να κάνει κυρίως με την ικανότητα της τροφοδοσίας στα ενισχυτικά στάδια -ακόμη και στο phono! Υπάρχουν νότες χαμηλής οκτάβας που απαιτούν πολύ ρεύμα σε ελάχιστο χρόνο, που αν η τροφοδοσία γονατίσει αυτές απλώνουν σε χρόνο και ακούγονται ασύγχρονα σε σχέση με το υπόλοιπο μουσικό πρόγραμμα. Λερώνουν τόσο πολύ, που δεν μπορούμε να τις αγνοήσουμε αφού επηρεάζουν συναισθηματική την υπόλοιπη ακολουθεία. Ναι!, γίνονται πλαδαρές, μακραίνουν ανεξέλεγκτα και ακούγονται τραβηγμένες σαν λάστιχο :ADFADF1:
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Τα μουσικά μηχανήματα είναι μια "πλαστή" έκδοση της μουσικής, και αν μου επιτρέπετε, αυτό γίνετε απόλυτα κατανοητό σε ελάχιστα είδη μουσικής τα οποία απαιτούν κάτι παραπάνω από τεχνικά άρτια αναπαραγωγή.

Bull's eye! Σε ποιά; Μήπως δεν πρόκειται για είδη μουσικής, έτσι όπως τα τυποποιούμε συνήθως, αλλά για μεγέθη; Μήπως παίζουν ρόλο και οι κλίμακες, και η ερμηνεία του έργου;
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
1) Master Handbook Of Acoustics (4th edition) ISBN 0-07-136097-2
F. Alton Everest

2) M.I.T Radiation Laboratory Series No 18 - Bosto Tecnh Publ. 1964

3) High Performance Audio AMPS Ben Duncan ISBN 0-7506-2629-1

4) Audio Electronics John Linsley Hood ISBN 0-7508-4332-3

5) Ηχος - Μουσική & Τεχνολογία Λουκάς Χαδέλης ISBN 960-7287-04-5

6) Εφαρμογές Ηλεκτρακουστικής στο HIFI Γεώργιος Σάγος ISBN 960-405-843-6 (Σετ δύο βιβλίων)

7) Ηχοτεχνία Ι & ΙΙ Κ.Κουλούρη -Α.Πετρίδη ISBN 960-405-368-3 (Σετ δυο βιβλίων )

8) AUDIO POWER AMPLIFIER design hanbook Douglas Self ( 2nd Edition )
 
Last edited:

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Amadeus, Eine kleine nachtmusik - Rondo υπό τη διεύθυνση του Janos Rolla, ταχύ, με πολύ γρήγορο tempo, σχεδόν βιαστικό, σκέτη διεκπεραίωση θα έλεγα, διάρκεια 3:54

Amadeus, Eine kleine nachtmusik - Rondo υπό τη διεύθυνση του Karl Bοhm, πιο αργό, ατμοσφαιρικό, εσώτερο, διάρκεια 4:54.

Allego το ένα, allegro το άλλο. Τί μπορεί να κάνε ένα λεπτό παραπάνω; Αυτό που μπορεί να κάνει ένα 25% παραπάνω. Σχόλια;
 

ParisK

Established Member
26 January 2007
146
Αν δεν απατώμαι, ακόμη να ακούσω από τους διαφωνούντες τι θεωρούν εκείνοι ως μουσικότητα σε ένα μηχάνημα.
Κύριοι, μην κωλώνετε, ομολογείστε ανοιχτά στο forum ότι δεν πιστεύετε πως υπάρχει αυτή η έννοια, πως δεν υπάρχει περίπτωση να αφορά μηχανές αναπαραγωγής. Ομολογείστε πως δεν υπάρχουν μηχανήματα που ομογενοποιούν και στεγνώνουν τις αρμονικές μιας ηχογράφησης, πως μετατρέπουν το παίξιμο του καλλιτέχνη από ανθρώπινο σε μηχανικό. Πως κάνουν τη μουσική ΚΟΝΣΕΡΒΑ. Πως δίνουν ήχο για τα μάτια (βλ. staging) και όχι για τα αυτιά. Αυτά είναι τα πιο σοβαρά λάθη.
Συνεπαγόμενα, πως δεν τίθεται θέμα ρυθμού/ερμηνείας/εκτέλεσης. Ομολογείστε επιτέλους ότι θεωρείτε πως η τρέχουσα, mainstream τεχνολογία προσφέρει "τέλειο ήχο για πάντα" και μάλιστα παραπάνω από όσο χρειάζεται (φτάνει και το ΜΡ3). Πως τα μονόδρομα, οι κόρνες, οι λάμπες, τα βινύλια είναι τικ του παρελθόντος για να τα "κονομάνε" οι hi-endάδες.
Ομολογείστε πως οι ιδιοκατασκευές σας καθιστούν άχρηστα τα όποια Lamm, Kondo κλπ.
Αυτά έλεγε και ένας φίλος μου ηχολήπτης που δεν είχε στήσει ποτέ του σύστημα της προκοπής. Αλλά όταν ήθελε να τσεκάρει τις δουλειές του, σε εμένα ερχόταν και άκουγε από λάμπες και ευαίσθητα ηχεία.
Αλλά, αν τα ομολογήσετε, καλό είναι να αλλάξετε κατηγορία, αφού η hi-end είναι για ψώνια όπως η αφεντιά μου. Ή να φτιάξουμε μια "αντι hi-end" για να θάβετε και να κοροϊδεύετε χωρίς να ενοχλείτε.
Εγώ, δυστυχώς δεν μπορώ να σας κάνω το χατίρι να απαρνηθώ τόσο χρόνια ακροάσεων και εμπειριών και να ομολογήσω ότι δεν ξεχωρίζω το βινύλιο από το ΜΡ3.
Η πρόσκληση ακόμη ισχύει: περιμένω πάντα κάποιον/κάποιους να αναφέρουν αν είναι πιο μουσικά π.χ τα αγγλικά από τα γερμανικά ηχεία και γιατί.
Μόνο ο Μανωλάκος είναι εντός θέματος, διότι απλά ο άνθρωπος ακούει μουσική και όχι ήχους.

Και μια απορία: γιατί απαντά ο Τσαρουχάς σε αυτά που γράφω για τον Κόγια;
 

Guest

Established Member
18 June 2006
276
Πάλι αερολογείς ασύστολα ρε μάστορα και είσαι εντελώς εκτός θέματος. Άλλα αντί άλλων για μια ακόμη φορά. Εντάξει αν δεν μπορείς να απαντήσεις πες δεν μπορώ, δεν είναι κακό. Κλασική αντίδραση η απαξίωση των συνομιλητών (η προσπάθεια δηλαδή)...

Τελικά ίσως αυτό είναι το ζητούμενο, να επιλέξεις τους συνομιλητές σου έτσι ώστε να μην σου φέρνει κανείς αντιρρήσεις. Μήπως να σου ανοίξουν μια κατηγορία να γράφεις μόνον εσύ (άντε και 1-2 της επιλογής σου)? Αλλά προφανώς είσαι σε λάθος χώρο. Συνέχισε να μας γράφεις για τα χρόνια των ακροάσεων, την καταπληκτική σου εμπειρία και άλλα ωραία. Τουλάχιστον προσφέρεις άφθονη διασκέδαση... :flipout:

- Το όνομά μου εσύ το ανέφερες εκεί στους μπάτσους και σου απάντησα. Για διάβασε τι γράφεις. Αν μπορείς (είναι και πρωί ακόμη)... -bye-
 
Last edited:

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,365
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Μόνο ο Μανωλάκος είναι εντός θέματος, διότι απλά ο άνθρωπος ακούει μουσική και όχι ήχους.


τώρα αυτό θίγει πολύ κόσμο. Μάλλον άστοχη παρατήρηση.
Εμένα πάντως με στεναχωρεί να μου λές ότι 40 χρόνια ακούω ήχους...


Και μια απορία: γιατί απαντά ο Τσαρουχάς σε αυτά που γράφω για τον Κόγια;

Εδώ ομολογουμένως έχουμε πρόβλημα.
Κύριοι, ναι, εμφανίζεστε ως δίδυμο ή υπερασπιστές αλλήλων.
Αυτό αποδυναμώνει τη συζήτηση, που πιστεύω ότι έχει μεγάλο ενδιαφέρον και ας μην συμφωνώ απόλυτα με πολλά που γράφει ο Πάρις.
Κατά τα άλλα παρακαλώ να διατηρήσουμε λίγο το κόσμιο ύφος, γιά να δούμε που θα καταλήξουμε. Πχ το μπάτσοι και το ρε μάστορα δεν βοηθάνε


Σίγουρα κάποιοι θα λένε άσπρο και άλλοι μαύρο.
Υπάρχει και κάτι άλλο?
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Και μια απορία: γιατί απαντά ο Τσαρουχάς σε αυτά που γράφω για τον Κόγια;

Ως εντεταλμένος παρ' Εμού. Τί να κάνω, Ημίθεος είμαι, όχι Θεός. Δεν τα προλαβαίνω όλα.

Επί του προκειμένου, θα ήθελα να πληροφορήσω τον κ. Κωτσή ότι στην παρούσα συζήτηση συμμετέχουν αρκετά άτομα με νου και γνώση, τα οποία θα μπορέσουν να προσδιορίσουν και να αιτιάσουν τη μουσικότητα, και έτσι θα μάθει επιτέλους τί σημαίνει αυτός ο όρος. Παρακαλώ, ας ξεκινήσουμε από το χώρο της μουσικής. Ο κ. Ντοκατζής έθεσε ένα πολύ εύστοχο ερέθισμα. Μήπως ως μουσικότητα ονομάζεται η αρτιότητα της ερμηνείας; Ποιοί οι ικανοί και αναγκαίοι παράγοντες αυτής της ερμηνείας;
 

ParisK

Established Member
26 January 2007
146
Ανάτρεξα στις τελευταίες σελίδες και δεν βρήκα ούτε ένα post που να απαντάει στο ερώτημα του thread. Μόνο του Μανωλάκου. Και όχι επειδή μιλάει για λυχνίες. Οι άλλες αναφορές μάλλον στοχεύουν τις δικές μου και μακάρι να'ξερα γιατί. Υπάρχει και η παρακάτω αναφορά του McZab:

Πολλά συστήματα μπορούν να αποδώσουν "σωστά" το μπάσο της μπότας, λίγα όμως την -πραγματική- μουσικότητα του παιξίματος του Richter και τη διαφορά του από τη μουσικότητα του Gould χωρίς να την καπελώσουν με τη δικιά τους δήθεν "μουσικότητα". Το αν αυτό επιτυγχάνεται με λάμπες, τρανζίστορ, μονόδρομα ή πολύδρομα ηχεία δεν είμαι σε θέση να το γνωρίζω παρά μόνο κρίνοντας το τελικό μουσικό (και όχι ηχητικό) αποτέλεσμα.

Εδώ φαίνεται αυτό που λέω: ο ΜcZab κάνει μεν λόγο για παίξιμο του καλλιτέχνη, και ακολούθως κάνει ένα μεγάλο άλμα σκέψης και το αντιπαραθέτει με μηχανές που καπελώνουν την original με τη δήθεν δικιά τους μουσικότητα. Ο στόχος είναι σαφής. Για κάποιο λόγο που δεν καταλαβαίνω, τα τυπικά μηχανήματα με τα οποία ακούτε οι περισσότεροι εδώ μέσα θεωρείτε ότι ΔΕΝ ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΟΥΔΕΤΕΡΑ. Κι εγώ, το ξαναγράφω άλλη μια φορά, πιστεύω ότι ΤΗΝ ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ ΕΠΕΙΔΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΚΟΥΡΕΥΟΥΝ ΤΙΣ ΑΡΜΟΝΙΚΕΣ.
Αυτό όμως ουδέποτε σχολιάστηκε, παρά επιμέναν κάποιοι να πει ο Κωτσής τι εννοεί ακριβώς όταν λέει για χρονισμό, τέμπο κλπ. Αυτό το λέτε διάλογο και τοποθέτηση στο ερώτημα του thread;
 
χμμμμ.

Όταν είδα αυτό το θέμα γέλασα. Είχα στο μυαλό μου ή ότι δεν θα ασχοληθεί κανείς, ή ότι θα φτάσει τα34243234234 απαντήσεις και τις διπλές ακόμα θεάσεις.

Καλούμαστε να απαντήσουμε για κάτι το οποίο δεν έχει αντικειμενική ερμηνεία.

Τι είναι η μουσικότητα? Κάτι το οποίο μετράται? Πολλή? Λίγη? δυο κιλά?

Σαν να λέμε: πόσο σας αρέσει η Σκάρλετ Γιόχανσον?

Αν μπορείς απάντησε, αλλά με ακρίβεια: πχ "μου αρέσει 46,7%".

Όσο καιρό είμαι σε αυτό τον χώρο έχω συναντήσει δυο ειδών ανθρώπους:
α)Αυτοί που δεν προσέχουν μεμονωμένα ποσοτικά στοιχεία της μουσικής αναπαραγωγής και β)αυτοί που είναι με το πολύμετρο και το ντεσιμπελόμετρο στο χέρι.
Κατά τη γνώμη μου μπορούν να συνυπάρξουν και οι δυο στην παρέα. Και οι δύο από την πλευρά τους.
Οι μεν γιατί ανατριχιάζουν ακόμα στο άκουσμα μιας μαύρης γυναικείας φωνής με χαμηλά τα φώτα, καλή παρέα και αρκετό χυμό Σκωτίας, και οι δε γιατί κατάφεραν επιτέλους να φτιάξουν εκείνο το τροφοδοτικό που ταλάντωνε χωρίς λόγο και σηκώσανε 143 ντιμπί κορυφής στα -3db στο ένα μέτρο.
Λέμε τώρα...
Μπορεί αυτός που ανατρίχιαζε χθες με κάτι σήμερα να ανατριχιάζει με κάτι άλλο. Ε και?
Μπορεί ο άλλος που ήταν ορκισμένος οπαδός των μάγκνεπαν αύριο να γίνει φανατικός κορνάκιας. Ε και?

Όλοι χωράμε στην παρέα, μπορούμε να συνυπάρξουμε, τι στο καλό?

Χόμπι είναι, δεν είναι κανένας πόλεμος...
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Αν δεν απατώμαι, ακόμη να ακούσω από τους διαφωνούντες τι θεωρούν εκείνοι ως μουσικότητα σε ένα μηχάνημα.
Κύριοι, μην κωλώνετε, ομολογείστε ανοιχτά στο forum ότι δεν πιστεύετε πως υπάρχει αυτή η έννοια, πως δεν υπάρχει περίπτωση να αφορά μηχανές αναπαραγωγής.

Εγώ λοιπόν κ. Κωτσή δεν πιστεύω ότι υπάρχουν μηχανές αναπαραγωγής ήχου με μουσικότητα και άλλες χωρίς μουσικότητα . Το είπα και πιό πάνω σε άλλο ποστ . Είναι δυνατόν να υπάρχει βραχίονας με μουσικότητα και άλλος χωρίς ;

Εχω ακούσει συστήματα από 500 ευρώ έως 60.000 ( ανάμεσα σε αυτά και του Δημήτρη του Μανωλάκου ) . Ωρισμένα παίζουν πολύ καλά έως άριστα , ορισμένα μέτρια και άλλα χάλια πάντα σύμφωνα με τα γούστα μου και τις όποιες - επαναλαμβάνω - ακουστικές εμπειρίες μου. Αν ανάμεσα σε αυτές τις διαβαθμίσεις υπάρχει η έννοια της μουσικότητος , τότε μάλλον δεν την έχω αντιληφθεί ή μιλάμε για το ίδιο πράγμα με διαφορετικούς όρους .

Ολα αυτά μέχρι αποδείξεως του εναντίον , φυσικά . Εάν κάνω λάθος θα βγώ να το πω ( εάν ενδιαφέρει κάποιον ) .

Υ.Γ. Και δεν είμαι κατ' ανάγκην οπαδός της σχολής Κόγια και Τσαρουχά και υπερασπιστής του ότι για να ακούς μουσική , πρέπει να έχεις πτυχίο φυσικομαθηματικών και ηλεκτρονικής ....
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Αν δεν απατώμαι, ακόμη να ακούσω από τους διαφωνούντες τι θεωρούν εκείνοι ως μουσικότητα σε ένα μηχάνημα.
Κύριοι, μην κωλώνετε, ομολογείστε ανοιχτά στο forum ότι δεν πιστεύετε πως υπάρχει αυτή η έννοια, πως δεν υπάρχει περίπτωση να αφορά μηχανές αναπαραγωγής.

Εγώ λοιπόν κ. Κωτσή δεν πιστεύω ότι υπάρχουν μηχανές αναπαραγωγής ήχου με μουσικότητα και άλλες χωρίς μουσικότητα . Το είπα και πιό πάνω σε άλλο ποστ . Είναι δυνατόν να υπάρχει βραχίονας με μουσικότητα και άλλος χωρίς ;

Εχω ακούσει συστήματα από 500 ευρώ έως 60.000 ( ανάμεσα σε αυτά και του Δημήτρη του Μανωλάκου ) . Ωρισμένα παίζουν πολύ καλά έως άριστα , ορισμένα μέτρια και άλλα χάλια πάντα σύμφωνα με τα γούστα μου και τις όποιες - επαναλαμβάνω - ακουστικές εμπειρίες μου. Αν ανάμεσα σε αυτές τις διαβαθμίσεις υπάρχει η έννοια της μουσικότητος , τότε μάλλον δεν την έχω αντιληφθεί ή μιλάμε για το ίδιο πράγμα με διαφορετικούς όρους .

Ολα αυτά μέχρι αποδείξεως του εναντίον , φυσικά . Εάν κάνω λάθος θα βγώ να το πω ( εάν ενδιαφέρει κάποιον ) .

Υ.Γ.1. Και δεν είμαι κατ' ανάγκην οπαδός της σχολής Κόγια και Τσαρουχά και υπερασπιστής του ότι για να ακούς μουσική , πρέπει να έχεις πτυχίο φυσικομαθηματικών και ηλεκτρονικής ....

Υ.Γ.2 και όσες κόρνες έχω ακούσει - προς το παρόν - έχω φρίξει από την διαστροφή της πραγματικότητας την οποίαν εισάγουν στην αναπαραγωγή της μουσικής ( βαράτε τώρα τον άσχετο όσοι έχετε κόρνες :flipout: )
 
Αν προσπαθήσω να προσεγγίσω το θέμα, προσωπικά τη μουσικότητα την έχω συνδέσει με κάτι κακό.
Με τον όρο "μουσικότητα" στο μυαλό μου έρχεται ένας ήχος με πολύ τονισμένες μεσαίες, ατμοσφαιρικός, με αεράτα πρίμα, με πολύ πλούσιες αρμονικές.
Θα μου πείτε ότι αυτός ο ήχος είναι το ιδανικό στο μυαλό πολλών απο εμάς.

Φυσικά δε μπορώ να σας περιγράψω με αυτές τις απλές κουβέντες τι ακριβώς εννοώ. Αν το διαβάσετε 100 άτομα, 100 διαφορετικές απόψεις θα έχουμε γι'αυτό που προσπαθώ να περιγράψω...

Τέλος πάντων, μετά από πολλά χρόνια με διάφορα μηχανάκια, κατάλαβα ότι αυτό που ψάχνω να βρω είναι κάτι σωστότερο τονικά, παρά ωραίο στο αυτί. Κάθε φορά που άκουγα κάτι και ενθουσιαζόμουν, με μαθηματική ακρίβεια σε λίγο καιρό θα το βαριόμουν.
Έτσι, κατέληξα να γοητεύομαι από τα ATC και τα Dynaudio. Ιδίως τα δεύτερα με τα οποία έζησα στο σπίτι μου παρέα με ένα προ της Mark Levinson... Μαγεία!
Μέσα από την ακρίβεια και την ουδετερότητα στον ήχο πηγάζει για μένα η μεγαλύτερη... "μουσικότητα".

Αλλά αν δε συμφωνείτε μαζί μου ας μη το κάνουμε και θέμα...