Γιατί, δεν υπάρχουν ενισχυτές (ή έστω συνδυασμοί ενισχυτών ηχείων) που "τραβάνε" τις νότες; Και δεν είναι μετρήσιμο μέγεθος αυτό (με το damping factor);
Εχεις δίκιο που ρωτάς ...
Λοιπόν το έχω ξαναγράψει , αλλά μιά φορά ακόμα δέν βλάπτει :
Δυστυχώς ο όρος "γρήγορος" , "ταχύς" ενισχυτής , έχει ανα τα χρόνια ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΘΕΙ (κυρίως απο τα περιοδικά )
Οταν αναφερόμαστε σε ταχύτητα , αναφερόμαστε σε ΔΕΙΚΤΗ ΡΥΘΜΟΥ ΕΝΑΛΛΑΓΩΝ (στάθμης σήματος ) ή πιο γνωστά (καθότι και ξενολάτρες ...) slew rate
Το φαινόμενο που έχει να κάνει με τήν μη ικανή (ταχύτητα) ρυθμού εναλλαγών στάθμης είναι το (πάλι ξενόφερτο ) slew limit
Τυπικά ένας ενισχυτής που διαθέτει 0.3-0.5V/μs ΣΥΜΜΕΤΡΙΚΟ ΡΥΘΜΟ ΕΝΑΛΛΑΓΩΝ / (ανά) W ισχύος στα 8 Ω είναι επαρκής για τήν απόδοση (στα 4Ω τυπικά το μισό είναι αρκετό )
Ετσι λοιπόν το slew απαντά κυρίως σε εύρος ζώνης ισχύος και έχει να κάνει με κάποια ικανότητα (settling time ) η οποία χρειάζεται (χονδρικά) για τήν καλύτερη δυνατή πιστότητα αναπαραγωγής κυρίως τών συχνοτήτων απο 5KHz και άνω
Τώρα , τι γίνεται οταν ένας χομπίστας , λέει οτι ο τάδε ή ο δείνα είναι γρήγορος ?
Αναφέρεται στο ακουστό αποτέλεσμα τής λαβής (συντελεστής απόσβεσης - DF) του ενισχυτή πάω στο φορτίο , ΑΛΛΑ πάντα μαζί με τήν απόσβεση του χώρου...
Δυστυχώς η ΑΠΟΣΒΕΣΗ (δηλ χονδρικά το πόσο κοφτό και στακάτο είναι ένα χαμηλό-μεσοχαμηλό ) ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΟΛΛΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ φυσικά με τήν
μερίδα του λέοντος στα ενισχυτικά με τον χώρο
Εννοείται οτι η λαβή αυτή , ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ οπουδήποτε υπάρχει γραμμή μεταφοράς ,δηλαδή και μεταξύ πηγής -πρό και μεταξύ πρό -τελικού ..ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ αλλοιώνεται απο κακές/βρώμικες επαφές , ακατάλληλα ηλεκτρικά καλώδια/ φίλτρα κτένας χώρου /στάσιμα κλπ
Τώρα σε σχέση με τήν απόσβεση και τήν μέτρησή της :
Φυσικά και αυτά τα μεγέθη και μετριώνται και συγκρίνονται απο μιά συσκευή (μετρησης ) που λέγεται αναλυτής περιβάλλουσας (περιβάλλουσα = το σύνολο τεσσάρων "περιοδών" απο τήν αρχή μέχρι τήν σβέση ενός παλμού attack-sustain-decay-release + τήν ανάλυση τής ενεργειακής κατανομής αρμονικών )
Δυστυχώς , λόγω του οτι η audio βιομηχανία , δέν αποτελεί είδος βιομηχανίας που διέπεται απο κάποιες υποχρεωτικές νόρμες , ο καθένας δηλώνει /μετρά /ανακοινώνει οπως γουστάρει ή όπως τον βολεύει ...
TIPS
1) Η "ευφωνική" αντήχηση (που κυρίως δέν προέρχεται απο τίς πρώτες πλάγιες ανακλάσεις ) , αρέσει (στήν αρχή) σε πολύ κόσμο
2) Μικρά ηχεία / μικροί ενισχυτες και γενικώς "αφρόντιστα" συστήματα που παίζουν σε χαμηλές εντάσεις , ΚΟΛΑΚΕΥΟΝΤΑΙ απο χαμηλό DF
3) Υπάρχει η λογική οτι η πολύ ανάλυση ΑΜΑ υπάρχουν προβληματα στο χώρο και στήν οδήγηση χαλά το αποτέλεσμα , οπότε πολλές φορές αναγκαστικά επικρατει η λογική ...--> πονάει χέρι ? - κόψει χέρι ...
4) Οσο πιο καλά αρχίζει και "συνεργάζεται" το σύστημα , μεταξύ συσκευών και χώρου , τόσο πιο πολύ έρχονται στήν επιφάνεια τα οποια προβλήματα που πρέπει να μεθοδευτούν
5) Το 70% τών χομπιστών , αλλαζει διαρκώς άποψη (αυτό δέν είναι ουτε καλό ούτε κακό ) , σηματοδοτεί όμως το τι νομίζει ο καθένας αναλογα το χρονικό παράθυρο