Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

VaSiLiS-T

Supreme Member
10 January 2007
8,208
παλλληηηηηνιηηηη
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Υ.Γ.2 και όσες κόρνες έχω ακούσει - προς το παρόν - έχω φρίξει από την διαστροφή της πραγματικότητας την οποίαν εισάγουν στην αναπαραγωγή της μουσικής ( βαράτε τώρα τον άσχετο όσοι έχετε κόρνες :flipout: )
θα αυτοκτονούσαν με χαρακίρι, κάμποσοι απο τους πιο κορυφαίους ιάπονες σχεδιαστές hifi και θα κλείνανε κάμποσα εργοστάσια εαν είχες δικίο σε αυτό , μάλλον το ανάποδο συμβαίνει ,αισχρή διαστροφή της πραγματικότητας με τεράστεια sub λες και κάνει σεισμό , και κουνουποδιόκτες για να ακούσουμε πιατίνι ,, -bye-
 

Δημήτρης Θ.

AVClub Fanatic
17 June 2006
12,625
Συμφωνώ με Στέργιο στο θέμα του όρου μουσικότητα.
πολύ τονισμένες μεσαίες, ατμοσφαιρικός, με αεράτα πρίμα, με πολύ πλούσιες αρμονικές
 

Guest

Established Member
18 June 2006
276
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Κύριοι, ναι, εμφανίζεστε ως δίδυμο ή υπερασπιστές αλλήλων.
Εγώ Δημήτρη απάντησα στο παρακάτω που αν τα ελληνικά μου είναι σωστά, με αφορά άμεσα μιας και αναφέρει το ονοματάκι μου και με βαφτίζει μπάτσο.
Πείτε μας λοιπόν εσείς κ. Κόγια κι εσείς κ. Τσαρουχά, τι καθορίζει τη μουσικότητα μιας συσκευής; Δώστε τις απαντήσεις σας όπως μπορείτε και αφήστε τους αναγνώστες του forum να τις μελετήσουν. Όπως έκανα κι εγώ. Τόσο δύσκολο είναι;
Υ.Γ Από επιχειρήματα οι μπάτσοι, άλλο τίποτα.
Συνεπώς, προφανώς υπερασπίζομαι τον εαυτό μου. Όμως και τον Κόγια να υπερασπίζομαι (τις θέσεις του δηλαδή), δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα. Εμμέσως είπα ότι συμφωνώ και με τον κύριο Τζωρτζάκη. Υπάρχει κι εκεί πρόβλημα? Όλα μας φταίνε πιά...

Βεβαίως, ο κύριος Κωτσής με το ήθος και την εμπειρία που τον διακρίνει, τα έχει βάλει με όλους μιας και κανένας δεν του κάνει για συζήτηση παρά ο κύριος Μανωλάκος. Είναι εκλεκτικός ρε παιδί μου τι να κάνουμε...

Οι άλλες αναφορές μάλλον στοχεύουν τις δικές μου και μακάρι να'ξερα γιατί....
Αυτό όμως ουδέποτε σχολιάστηκε, παρά επιμέναν κάποιοι να πει ο Κωτσής τι εννοεί ακριβώς όταν λέει για χρονισμό, τέμπο κλπ. Αυτό το λέτε διάλογο και τοποθέτηση στο ερώτημα του thread;
Μα γιατί αναρωτιέσαι, ακόμη δεν κατάλαβες?
Χρησιμοποιείς όρους, βγάζεις κανόνες και θέσφατα και μόλις σου ζητήσουν μια επεξήγηση του τι στο καλό εννοείς, ωρύεσαι για τον αντιχαϊεντισμό των ερωτούντων. Εφόσον ξέρεις τι λες, γιατί δεν εμβαθύνεις να μας δώσεις να καταλάβουμε τι εννοείς, παρά μόνον ψάχνεις για υποστηρικτές? Όποιος δεν αναφωνεί το:
Συμφωνώ με τον Πάρι.
...είναι αυτομάτως εχθρός του χάι έντ.

Κύριε Κωτσή, έχεις ερωτηθεί για όλα όσα πήρες θέση και απλά δεν μπορείς να τα υποστηρίξεις επαρκώς, ίσως διότι είσαι μαθημένος στα έντυπα και στα διαδικτυακά μέσα που γράφεις να μην έχεις αντίλογο. Εμείς όμως τι φταίμε? Εδώ θα πρέπει να αλλάξεις νοοτροπία ή απλά να μην συμμετέχεις.

Το θέμα γίνεται εντελώς γελοίο διότι ο συντονιστής αντί να απαντήσει με διευκρινήσεις επί των θέσεών του, προβάλει τον καρα-χαϊεντισμό του ως λύση δια πάσα νόσο και απόλυτο πειστήριο των απόψεών του. 40 χρόνια φούρναρης, με ποιόν να καταδεχθεί να μιλήσει η αυτού μεγαλειότητα. Ίσως μόνον με κάτι ανώνυμα user names σε ένα κατ' ευφημισμόν φόρουμ, (μαγαζί για να σπρώχνει το σινάφι τα μεταχειρισμένα είναι), που έχω υπόψη μου. Θα σας το συστήσω σε κάποια φάση για να γελάσετε...


- Κύριε Κωτσή, χαιρετίσματα και περαστικά από έναν λάτρη του μονόδρομου ηλεκτροστατικού. Αχ, μια μουσικότητα... μούρλια. -bye-
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Έτσι, κατέληξα να γοητεύομαι από τα ATC και τα Dynaudio. Ιδίως τα δεύτερα με τα οποία έζησα στο σπίτι μου παρέα με ένα προ της Mark Levinson... Μαγεία!
Μέσα από την ακρίβεια και την ουδετερότητα στον ήχο πηγάζει για μένα η μεγαλύτερη... "μουσικότητα".

Αλλά αν δε συμφωνείτε μαζί μου ας μη το κάνουμε και θέμα...

Κανόνισε, έτσι και πάρω ML και δε μου "κάτσει", μ' έχεις πάρει στο λαιμό σου! :flipout:
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Ανάτρεξα στις τελευταίες σελίδες και δεν βρήκα ούτε ένα post που να απαντάει στο ερώτημα του thread. Μόνο του Μανωλάκου. Και όχι επειδή μιλάει για λυχνίες. Οι άλλες αναφορές μάλλον στοχεύουν τις δικές μου και μακάρι να'ξερα γιατί. Υπάρχει και η παρακάτω αναφορά του McZab:



Εδώ φαίνεται αυτό που λέω: ο ΜcZab κάνει μεν λόγο για παίξιμο του καλλιτέχνη, και ακολούθως κάνει ένα μεγάλο άλμα σκέψης και το αντιπαραθέτει με μηχανές που καπελώνουν την original με τη δήθεν δικιά τους μουσικότητα. Ο στόχος είναι σαφής. Για κάποιο λόγο που δεν καταλαβαίνω, τα τυπικά μηχανήματα με τα οποία ακούτε οι περισσότεροι εδώ μέσα θεωρείτε ότι ΔΕΝ ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΟΥΔΕΤΕΡΑ. Κι εγώ, το ξαναγράφω άλλη μια φορά, πιστεύω ότι ΤΗΝ ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ ΕΠΕΙΔΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΚΟΥΡΕΥΟΥΝ ΤΙΣ ΑΡΜΟΝΙΚΕΣ.
Αυτό όμως ουδέποτε σχολιάστηκε, παρά επιμέναν κάποιοι να πει ο Κωτσής τι εννοεί ακριβώς όταν λέει για χρονισμό, τέμπο κλπ. Αυτό το λέτε διάλογο και τοποθέτηση στο ερώτημα του thread;

Αρχικά να διευκρινήσω ότι την κουβέντα τη θεωρώ χρήσιμη και η οποιαδήποτε συμπτωματική ταύτιση απόψεων με άλλους να μην γίνει αφορμή για κοινή αντιμετώπιση, έτσι? Πάμε στο ζουμί τώρα.
Αυτό που έγραψα δεν το θεωρώ τόσο "αλματώδες" ως σκέψη αλλά προφανώς χρειάζεται διευκρίνηση. Σαφώς και το μεγαλύτερο ποσοστό πείρας μου προέρχεται από "τυπικά" μηχανήματα αφού δεν είμαι ούτε επαγγελματίας του χώρου, ούτε εφοπλιστής. Για αυτό το λόγο όμως, αυτό που έγραψα ΔΕΝ βασίζεται στην πείρα μου αλλά στην άποψή μου για τον ρόλο που πρέπει να έχει ένα μηχάνημα. Ελπίζω να συμφωνήσουμε στο ότι ο ρόλος του ΔΕΝ είναι να επιβάλλει τη "μουσικότητά" του (όπως εσείς την ορίζετε) στη μουσικότητα του έργου. Υποθέτω ότι συμφωνούμε (αλλιώς η κουβέντα δεν έχει νόημα) και συνεχίζω.
Δεν υπερασπίστηκα σε κανένα σημείο τα μηχανήματα που "κοβουν αρμονικές" έναντι αυτών που "προσθέτουν μουσικότητα". Υπερασπίζομαι αυτά που ΔΕΝ κάνουν τίποτα από τα δύο ελπίζοντας (ίσως κακώς) ότι το δικό μου είναι ένα από αυτά. Αν δεν είναι θα το παραδεχτώ και θα το αλλάξω.
Σημασία για εμένα έχει ποιος είναι ο στόχος που αναζητούμε. Ξαναλέω λοιπόν για τρίτη φορά ευθαρσώς: Δεν θέλω να είναι "μουσικό" το μηχάνημα μου. Για αυτή τη δουλειά έχω τη δισκοθήκη μου. Δεν θέλω ούτε να κόβει αρμονικές για να το πετύχει. Δεν θέλω ούτε να προσθέτει. Μπορώ? Αν μπορώ με 50.000 , τότε θα γνωρίζω ότι υπάρχει στο μέλλον μια πιθανότητα να ακούσω αυτό που ονειρεύομαι ως απόλυτα ουδέτερο ήχο. Αν δεν μπορώ (τεχνικά) και απλά διαλέγω τη μουσικότητα που μου ταιριάζει στο αυτί, τότε δεν χρειάζεται να φτάσω και σε αυτά τα ύψη. Τι να ζεις με μια "πλαστή" μουσικότητα, τι να ζεις με μερικές αρμονικές λιγότερες. Παρακαλώ θερμά αν δεν έγινα σαφής, αντί ειρωνικών σχολίων να δεχθώ απλές διευκρινιστικές ερωτήσεις. Έχω την καλύτερη των διαθέσεων να απαντήσω.

ΥΓ. Με τα χρόνια έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι για την απόλυτη κρίση ενός συστήματος, αρκεί η 5λεπτη ακρόαση ενός πιανιστικού έργου μέτριας δυσκολίας το οποίο όμως έχουμε ακούσει τουλάχιστον μια φορά στη ζωή μας ζωντανά και αγαπήσαμε. Η "μουσικότητα" μια τέτοιας εμπειρίας θα μας κατατρέχει για τόσα χρόνια, που κάθε ακρόαση έπειτα θα συγκρίνεται αυτόματα με αυτή και θα μας οδηγεί σε πρακτικά αλάνθαστα συμπεράσματα και στον εύκολο διαχωρισμό του μουσικού από το εντυπωσιακό.
 
Last edited:

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

[...]
Μέσα από την ακρίβεια και την ουδετερότητα στον ήχο πηγάζει για μένα η μεγαλύτερη... "μουσικότητα".

[...]

Αυτό εννοώ με λίγα λόγια τα οποία δεν είναι το φόρτε μου :flipout: ...
 

ParisK

Established Member
26 January 2007
146
Χαίρομαι που η κουβέντα αρχίζει να ρολάρει.
Mc Zab, απόλυτα σεβαστές και κατανοητές οι θέσεις σου, το πρόβλημα όμως είναι ότι δεν υπάρχει τέτοιο μηχάνημα. Δυστυχώς θα πρέπει να διαλέξεις ανάμεσα σε ένα που κόβει και σε ένα που προσθέτει, αν και το δίλλημα δεν είναι ακριβώς τόσο απλό. Εν πάσει περιπτώσει, απλά διαλέγεις το "δηλητήριό σου".
Δημήτρη Ντοκατζή, μια διευκρίνηση: η μουσικότητα πιστεύω πως ελέγχεται όταν ζεις με έναν ήχο, όταν δηλαδή έχεις ξεπεράσει το στάδιο αξιολόγησής του και καλείσαι απλά να ακούσεις μουσική μέσα από αυτό. Αυτό το χόμπι πολύ συχνά μας ξεγελάει όλους μας σχετικά με τι αληθινά μας αρέσει/είναι πιο φυσικό, οπότε η ύστατη δοκιμασία είναι αυτή του χρόνου που το αντέχουμε.
Στέργιε, για ML, ATC και Dynaudio είναι ξεκάθαρη η θέση, χαίρομαι που σου δίνει ικανοποίηση και εύχομαι να συνεχίσει να το κάνει για πολύ καιρό ακόμη, αν και προσωπικά δεν θα το άντεχα για πάνω από πέντε λεπτά. Και δεν χαίρομαι καθόλου γι'αυτό.
Για τις πολιτικές αντεγκλήσεις ανάμεσα στο avsite και το audiopoint δεν δίνω δεκάρα. Όσο για τους "μπάτσους", το ανέφερε ο Κόγιας μιλώντας για την επιχειρηματολογία τους και σ'αυτόν αναφερόταν το ΥΓ.
 

VaSiLiS-T

Supreme Member
10 January 2007
8,208
παλλληηηηηνιηηηη
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

ΥΓ. Με τα χρόνια έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι για την απόλυτη κρίση ενός συστήματος, αρκεί η 5λεπτη ακρόαση ενός πιανιστικού έργου μέτριας δυσκολίας το οποίο όμως έχουμε ακούσει τουλάχιστον μια φορά στη ζωή μας ζωντανά και αγαπήσαμε. Η "μουσικότητα" μια τέτοιας εμπειρίας θα μας κατατρέχει για τόσα χρόνια, που κάθε ακρόαση έπειτα θα συγκρίνεται αυτόματα με αυτή και θα μας οδηγεί σε πρακτικά αλάνθαστα συμπεράσματα και στον εύκολο διαχωρισμό του μουσικού από το εντυπωσιακό.

Λές να μου ρθε απο κει η βλάβη με τα στέρεα και τους amp,,
τι 5 λεπτά ????? 10 ολόκληρα χρόνια μεσοτοιχία με ενα
τεράστιο grand piano και μια μικρη χαριτωμένη σπουδάστρια , που εντέλει έγινε σχεδόν μαίτρ !!! (πο ρε στηπου το βρήκα !!!! καλά τα λέει ο froid!!!!) αντε να τα αλαφρήνουμε λιγάκι γιατί χέστηκε το έργο!!!
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,899
Εκεί ψηλά.....
απο αυτην την κουβεντα εχουμε πολλα να μαθουμε και χαιρομαι να σας διαβαζω....εσχατως.....

Ελπιζω να συνεχισετε ετσι.....
 

ParisK

Established Member
26 January 2007
146
Ας προσπαθήσω λοιπόν να φωτίσω τις δύο πλευρές του διλλήματος όπως τέθηκε εδώ
Τι να ζεις με μια "πλαστή" μουσικότητα, τι να ζεις με μερικές αρμονικές λιγότερες.
από τον McZab.
Σημειώνω ότι δεν θα αναφέρω εξισώσεις, φυσικά, αφού η δουλειά μου είναι "εκτιμητής ήχου" και όχι τεχνικός. Αυτά που θα αναφέρω, τα έχω παρατηρήσει και αυτό εννούσα όταν αναφερόμουν σε πείρα. Δεν πούλαγα μούρη. Λοιπόν:
Τα μηχανήματα που χαμηλώνουν πολύ τις παραμορφώσεις και ανεβάζουν αντίστοιχα το εύρος και τη δυναμική περιοχή αναπαριστούν πειστικά το ηχητικό γεγονός στις τρεις διαστάσεις του χώρου, αλλά δεν του επιτρέπουν να κυλήσει στο χρόνο με την ίδια φυσικότητα, ενώ μειώνουν και τις αρμονικές. Από εδώ προέρχεται η άποψη ότι αυτά ασχολούνται κυρίως με το "εικονίζειν".
Τα μηχανήματα που αφήνουν τα υλικά και τα κυκλώματα πιο ελεύθερα να χρωματίσουν σημειώνοντας τυπικές επιδόσεις στους άνω τομείς, παρουσιάζουν σαφώς μεγαλύτερη άνεση ροής και πληρέστερο αρμονικό περιεχόμενο. Αυτό θεωρείται σήμερα ως "μουσικό" και όχι κάποια τονική καμπύλη με φουσκωμένες μεσαίες. Αυτή είναι συνήθως -αλλά όχι πάντα-το αναγκαίο κακό.
Εγώ, απέναντι σε αυτό το δίλλημα, διαλέγω τη δεύτερη τάση. Το γιατί το κάνω είναι μια εντελώς άλλη κουβέντα την οποία ευχαρίστως θα κάνω, αρκεί να συμφωνήσουμε για το ότι υφίσταται κάποιο δίλλημα τελικά ανάμεσα στις σχεδιαστικές προσεγγίσεις και ότι τα πράγματα δεν είναι μονοδιάστατα, απλά "καλό και καλύτερο".
 

ΔημήτρηςΤοπ.

AVClub Addicted Member
11 March 2007
1,666
μπορει να ειμαι εκτος θεματος...
Και γω πιστευω οτι μουσικοτητα =πολύ τονισμένες μεσαίες, ατμοσφαιρικός, με αεράτα πρίμα, με πολύ πλούσιες αρμονικές
Καθως και οτι ειναι ακρως υποκειμενικο το θεμα δεδομενου οτι ο καθενας ακουει και αντιλαμβανεται διαφορετικα το αποτελεσμα.
Και εφοσον μιλαμε για αληθοφανεια στην αναπαραγωγη χωρις φρου φρου και αρωματα .....
Ποσοι ειναι αυτοι λοιπον που προσπαθουν απεγνωσμενα να "φερουν" το συστημα τους ετσι ωστε να νιωθουν γλυκο τον ηχο μιας τρομπετας?
Αστειο ακουγετε ετσι?
Ποσοι ειναι σε θεση να γνωριζουν πως ακουγετε αυτο το οργανο ?
Ποσοι πληρωσαν το ακριβο εισητηριο να "δουν" απο κοντα τους roling stones?
Ποιοι ειναι αυτοι που απολαυσαν την diana live
Που πινουν το κρασακι τους στο πρωτο τραπεζι του εκαστοτε τζαζ κλαμπ?
Που τρυπωνουν στη λυρικη και το μεγαρο να ''δουν'' μια προβα? κοκ.
ακουσματα λοιπον....
ο λατρης της μουσικης ειναι παντου..στην αναζητηση του αληθινου και πλεκει με μερακι
ο λατρης των συσκευων ειναι στη διαδρομη σπιτι-καταστημα ηλεκτρονικων
Και για να μιλησει καποιος για εσωτερικοτητα, πρεπει να την εχει, ποσο μαλλον να την νιωσει κιολας
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

ΥΓ. Με τα χρόνια έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι για την απόλυτη κρίση ενός συστήματος, αρκεί η 5λεπτη ακρόαση ενός πιανιστικού έργου μέτριας δυσκολίας το οποίο όμως έχουμε ακούσει τουλάχιστον μια φορά στη ζωή μας ζωντανά και αγαπήσαμε. Η "μουσικότητα" μια τέτοιας εμπειρίας θα μας κατατρέχει για τόσα χρόνια, που κάθε ακρόαση έπειτα θα συγκρίνεται αυτόματα με αυτή και θα μας οδηγεί σε πρακτικά αλάνθαστα συμπεράσματα και στον εύκολο διαχωρισμό του μουσικού από το εντυπωσιακό.

Πιστεύω πως η ακουστική μνήμη είναι πολύ βραχεία για να επιτρέψει τέτοιου είδους συγκρίσεις , ακόμα και μετά από μία ημέρα , πόσο δε μάλλον μετά από χρόνια .

Το πιό εντυπωσιακό σύστημα αναπαραγωγής μουσικής- και εννοώ αυτό που μου προξένησε την μεγαλύτερη εντύπωση και με μαράζωσε τότε όταν επέστρεψα σπίτι μου - ήταν το σύστημα του κ. Στεφανίδη Λουκά . Ακουσα λίγα λεπτά από ένα τζαζ δίσκο βινυλίου και έπαθα πλάκα . Θυμάμαι μόνο το πικαπ του πλέον ( Symphonic Line νομίζω ) και όταν προσπάθησα να ακούσω τον ίδιο δίσκο - το ίδιο έργο μάλλον όχι όμως την ίδια εκτύπωση - σπίτι μου με τα τότε φτωχά μου Monitor Audio , τον Arcam Delta 290 και το 1200 , το έκλεισα αμέσως .

Τώρα πιά όμως δεν θυμάμαι πως έπαιζε το σύστημα του κ. Στεφανίδη , ούτε μπορώ να το χρησιμοποιήσω ως ήχο αναφοράς . Η ακουστική μου μνήμη έχει σβύσει και έχει μείνει μόνον η αίσθηση του εντυπωσιακού .

( είμαι ανοικτός να ακούσω και κόρνες ακόμη ή οτιδήποτε άλλο . Ετσι θα έχει νόημα η συζήτηση μας - με ηχητικά παραδείγματα , μπορούμε να προσεγγίσουμε την αλήθεια ή την "αλήθεια" του άλλου ) .
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,899
Εκεί ψηλά.....
αν ειναι ποτε δυνατον να μαραζωσει καποιος επειδη ακουσε μουσικη "καλυτερα" απο ενα αλλο συστημα.......

μπας και εχουμε χασει το μετρο??

ειναι σαν να στενοχωριεσαι στην κορυφη ενος βουνου γιατι η θεα απο το προηγουμενο ηταν καλυτερη....



καθε μας στιγμη ειναι μοναδικη....το ιδιο και η μουσικη.....


Ακουστε την και χαρειτε την και το θεωρητικα ανεφικτο τελειο συστημα αφηστε το στους δυστηχεις που ψαχνουν την χαρα μεσα απο τα μηχανηματα......

Δεν θα την βρουν ποτε τους
 

Χιούστον

Supreme Member
19 November 2006
4,862
Δίπλα στον economides...
Απάντηση: Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Αρχικά να διευκρινήσω ότι την κουβέντα τη θεωρώ χρήσιμη και η οποιαδήποτε συμπτωματική ταύτιση απόψεων με άλλους να μην γίνει αφορμή για κοινή αντιμετώπιση, έτσι? Πάμε στο ζουμί τώρα.
Αυτό που έγραψα δεν το θεωρώ τόσο "αλματώδες" ως σκέψη αλλά προφανώς χρειάζεται διευκρίνηση. Σαφώς και το μεγαλύτερο ποσοστό πείρας μου προέρχεται από "τυπικά" μηχανήματα αφού δεν είμαι ούτε επαγγελματίας του χώρου, ούτε εφοπλιστής. Για αυτό το λόγο όμως, αυτό που έγραψα ΔΕΝ βασίζεται στην πείρα μου αλλά στην άποψή μου για τον ρόλο που πρέπει να έχει ένα μηχάνημα. Ελπίζω να συμφωνήσουμε στο ότι ο ρόλος του ΔΕΝ είναι να επιβάλλει τη "μουσικότητά" του (όπως εσείς την ορίζετε) στη μουσικότητα του έργου. Υποθέτω ότι συμφωνούμε (αλλιώς η κουβέντα δεν έχει νόημα) και συνεχίζω.
Δεν υπερασπίστηκα σε κανένα σημείο τα μηχανήματα που "κοβουν αρμονικές" έναντι αυτών που "προσθέτουν μουσικότητα". Υπερασπίζομαι αυτά που ΔΕΝ κάνουν τίποτα από τα δύο ελπίζοντας (ίσως κακώς) ότι το δικό μου είναι ένα από αυτά. Αν δεν είναι θα το παραδεχτώ και θα το αλλάξω.
Σημασία για εμένα έχει ποιος είναι ο στόχος που αναζητούμε. Ξαναλέω λοιπόν για τρίτη φορά ευθαρσώς: Δεν θέλω να είναι "μουσικό" το μηχάνημα μου. Για αυτή τη δουλειά έχω τη δισκοθήκη μου. Δεν θέλω ούτε να κόβει αρμονικές για να το πετύχει. Δεν θέλω ούτε να προσθέτει. Μπορώ? Αν μπορώ με 50.000 , τότε θα γνωρίζω ότι υπάρχει στο μέλλον μια πιθανότητα να ακούσω αυτό που ονειρεύομαι ως απόλυτα ουδέτερο ήχο. Αν δεν μπορώ (τεχνικά) και απλά διαλέγω τη μουσικότητα που μου ταιριάζει στο αυτί, τότε δεν χρειάζεται να φτάσω και σε αυτά τα ύψη. Τι να ζεις με μια "πλαστή" μουσικότητα, τι να ζεις με μερικές αρμονικές λιγότερες. Παρακαλώ θερμά αν δεν έγινα σαφής, αντί ειρωνικών σχολίων να δεχθώ απλές διευκρινιστικές ερωτήσεις. Έχω την καλύτερη των διαθέσεων να απαντήσω.

ΥΓ. Με τα χρόνια έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι για την απόλυτη κρίση ενός συστήματος, αρκεί η 5λεπτη ακρόαση ενός πιανιστικού έργου μέτριας δυσκολίας το οποίο όμως έχουμε ακούσει τουλάχιστον μια φορά στη ζωή μας ζωντανά και αγαπήσαμε. Η "μουσικότητα" μια τέτοιας εμπειρίας θα μας κατατρέχει για τόσα χρόνια, που κάθε ακρόαση έπειτα θα συγκρίνεται αυτόματα με αυτή και θα μας οδηγεί σε πρακτικά αλάνθαστα συμπεράσματα και στον εύκολο διαχωρισμό του μουσικού από το εντυπωσιακό.

Φυσικα και υπαρχει η μεση κατασταση...η ζωη δεν ειναι ασπρο μαυρο.......υπαρχει κατι το γκρι...απλα θελει ΠΟΛΥ ΨΑΞΙΜΟ και εκει αναγκαστικα μπαινουν και παραμετροι οπως καλωδεια, χωρος κτλ.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,373
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Πιστεύω πως η ακουστική μνήμη είναι πολύ βραχεία για να επιτρέψει τέτοιου είδους συγκρίσεις , ακόμα και μετά από μία ημέρα , πόσο δε μάλλον μετά από χρόνια .

Το πιό εντυπωσιακό σύστημα αναπαραγωγής μουσικής- και εννοώ αυτό που μου προξένησε την μεγαλύτερη εντύπωση και με μαράζωσε τότε όταν επέστρεψα σπίτι μου - ήταν το σύστημα του κ. Στεφανίδη Λουκά . Ακουσα λίγα λεπτά από ένα τζαζ δίσκο βινυλίου και έπαθα πλάκα . Θυμάμαι μόνο το πικαπ του πλέον ( Symphonic Line νομίζω ) και όταν προσπάθησα να ακούσω τον ίδιο δίσκο - το ίδιο έργο μάλλον όχι όμως την ίδια εκτύπωση - σπίτι μου με τα τότε φτωχά μου Monitor Audio , τον Arcam Delta 290 και το 1200 , το έκλεισα αμέσως .

Τώρα πιά όμως δεν θυμάμαι πως έπαιζε το σύστημα του κ. Στεφανίδη , ούτε μπορώ να το χρησιμοποιήσω ως ήχο αναφοράς . Η ακουστική μου μνήμη έχει σβύσει και έχει μείνει μόνον η αίσθηση του εντυπωσιακού .

( είμαι ανοικτός να ακούσω και κόρνες ακόμη ή οτιδήποτε άλλο . Ετσι θα έχει νόημα η συζήτηση μας - με ηχητικά παραδείγματα , μπορούμε να προσεγγίσουμε την αλήθεια ή την "αλήθεια" του άλλου ) .


για αυτό το λόγο κάθε φορά που έρχεσαι στο σπίτι, μετά εξαφανίζεσαι γιά δυό μέρες?-bye-
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Ακουστικη μνημνη δεν υπαρχει, θυμασαι ομως πως ενιωσες ακουγοντας κατι......

Ακριβώς αυτό εννοούσα κι εγώ. Το συνολικό μουσικό αποτέλεσμα σου εντυπώνεται.
 

Δημήτρης Θ.

AVClub Fanatic
17 June 2006
12,625
Αν έχεις περάσει και καλά, εκεί να δεις. Αν έχεις πιεί και κανά καλό ποτάκι (λέμε τώρα)
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Τα μηχανήματα που χαμηλώνουν πολύ τις παραμορφώσεις και ανεβάζουν αντίστοιχα το εύρος και τη δυναμική περιοχή αναπαριστούν πειστικά το ηχητικό γεγονός στις τρεις διαστάσεις του χώρου, αλλά δεν του επιτρέπουν να κυλήσει στο χρόνο με την ίδια φυσικότητα, ενώ μειώνουν και τις αρμονικές (Μου μυρίζει τρανζίστορ ή κάνω λάθος?) Γιατί συμβαίνει αυτό που περιγράφετε ως κανόνα και επίσης γιατί υποβαθμίζετε την αξία της τρισδιάστατης αναπαράστασης?. Από εδώ προέρχεται η άποψη ότι αυτά ασχολούνται κυρίως με το "εικονίζειν".
Τα μηχανήματα που αφήνουν τα υλικά και τα κυκλώματα πιο ελεύθερα να χρωματίσουν σημειώνοντας τυπικές επιδόσεις στους άνω τομείς, παρουσιάζουν σαφώς μεγαλύτερη άνεση ροής και πληρέστερο αρμονικό περιεχόμενο. Επίσης από που προκύπτει αυτό τεχνικά (Εδώ καλώς μου μυρίζουν λάμπες?)Αυτό θεωρείται σήμερα ως "μουσικό" και όχι κάποια τονική καμπύλη με φουσκωμένες μεσαίες. Αυτή είναι συνήθως -αλλά όχι πάντα-το αναγκαίο κακό.
Πραγματικά τώρα φωτίστηκαν τα σκοτεινά σημεία της άποψης με την οποία είμαι πλέον 100% σίγουρος ότι διαφωνώ...:flipout:
Εξακολουθώ να έχω κάποιες τεχνικές απορίες στις οποίες θα ήθελα κάποιες διευκρινήσεις και τις οποίες σημειώνω παραπάνω.
 

angelo

Senior Member
21 June 2006
473
How can we explain musicality ? Musicality is a complex human action as a result of many factors. The first pre-requisite is the feeling for rhytm and the ability to reproduce the preset rhythm. An exact ear or the understandings of acoustical sensations is absolutely necessary as the next pre-requisite as well again the ability to reproduce acoustical sensations in precise pitch. But this are pre-requisites only.
The other important requirements: an instantaneous understanding of written rhythm and written music including all different expression and dynamical marks. But not enough: instantaneous understanding of the given mood is also necessary, plus the ability to integrate one's own playing into the organism of the music and/or of the ensemble.

Again, this is not enough: one has to understand where to place the beat or more emphasis, one has to understand one's own importance or unimportance as part of the musical action. One has to know also which notes are more important than others, where to reduce the dynamics even for up to two steps or where to rise the dynamic level even for up to two or sometimes three steps.

And again, this is not enough, as one has to understand the musical forms & miniforms ("gruppetti") instantaneously.

Some of this abilities can be acquired by hard work or simple experience: rhythmical training, ear training, recognizing forms knowing the works very well. Exact memory for music is a good tool also, but requires some analytic memory. Feeling for forms & the interaction between forms can be developed by great experience in the arts, in all arts, which can be acquired by visiting museums, reading encyclopaedias, specially about the classical arts from Egyptian arts to Greece & Rome. So one gets a feeling about esthetic.

But most of it, musicality is depending on intelligence as it is part of the intelligence. Provocative ? Me ? Yes ! You should know, that shaking the body more or less within the rhythm or starting grinning while listening music or starting humming less out of tune than others, that's not musicality. Musicality is more. Playing a piece in tune, playing the right notes at the right place, is not enough. Musicality is more. Like intelligence it is a gift of nature, plus much work.

If you listen to certain chords, and it starts running down your back icecold, and your flesh begins to creep, that's where musicality starts. If you listen to music, and you feel like flying in outer space, that's where musicality starts. If you listen to music, and you become angry or sad, that's where musicality starts. And if you are able, to bring others into the moods said above by your playing, well, then you are a musical musician.

Think about.