O Πολωνός τρομπετίστας Tomasz Stanko παλιά καραβάνα τής free και avant guarde jazz συνεχίζει απτόητος να παράγει Μουσική.Τύπος ξερακιανός,θά μπορούσε να περιγραφεί σάν κάτι μεταξύ βυζαντινής προσωπογραφίας και περιθωριακού Νεοϋορκέζου.
Απο το 1993 σχηματίζει ένα κουαρτέτο μέ τούς κατά πολύ νεώτερούς του Marcin Wasilewski(πιάνο),Slawomir Kurkiewicz(κόντραμπάσσο)και Michal Miskiewich(drums)ξεπερνώντας και μιά σοβαρή προσωπική περιπέτεια πού αφορούσε στήν στοματική του κοιλότητα, και η οποία τον εξανάγκασε να αλλάξει με μεγάλο κόπο τήν τεχνική παιξίματος του.
Το 2004 στά 62 του ηχογραφεί μέ το κουαρτέτο του ,στην Ε.C.M.,τό ´Suspended Night'.
Πέραν του ιδίου στον συγκεκριμένο δίσκο αναδεικνύεται η εκπληκτική τεχνική τών Wasilewski καί Kurkiewicz....
To έργο ξεκινά μέ μιά ελεγεία αφιερωμένη στην Sarah και ακολουθούν 10 παραλλαγές (suspended variations)αιωρούμενες μεταξύ λυρισμού ,ατονικότητας,αισιοδοξίας ,ελπίδας,υπαρξιακής ομφαλοσκόπησης,υποταγής ,χαράς τής ζωής και μυστηρίου....
Ο Νυκτερινός λυρισμός εναλλάσσεται μέ τον ρυθμό(παράδειγμα η εξαιρετική variation 2,πού παραπέμπει σέ ένα φρενιτώδες τανγκό αντεστραμένου Πιατσόλα)o ρομαντισμός με τον ενθουσιασμό και το μυστήριο μέ την ελπίδα.
Οι αυτοσχεδιασμοί τού Stanko είναι οργανωμένοι πάνω σε δρόμους πιό οικείους απο τού Sclavis επί παραδείγματι,αλλά παρά ταύτα υπερβαίνουν την έννοια τής κλασσικής Τζάζ καί αγγίζουν πιό δύσβατες περιοχές...
Ο Stanko αποτελεί τον ενδιάμεσο μεταξύ τής Νέας Μουσικής Σκηνής και τής Παράδοσης αλλά σάν γνήσιος και ασφαλής γνώστης τής Τεχνης του ´παραχωρεί´συχνά την Σκηνή στούς συμπαίκτες του μένοντας διακριτικά σέ ένα πολύ προσεγμένο φόντο πού επι τής ουσίας προσδίδει και τον χαρακτήρα τού δίσκου.
Οι Variations 3 και 4 αποτελούν τίς ´μεγάλες στιγμές τού Δίσκου´υπό τό πρόσχημα τής μπαλάντας...Εδώ τρομπέτα,πιάνο και μπάσσο υπο την ´υπόκωφη´συνοδεία τών drums κυριολεκτικά υπνωτίζουν τον ακροατή θέτοντάς τον ´εκτός μουσικού χρόνου´.
Η 5 αφήνει πίσω της την όποια παράδοση και αγγίζει ´ελευθερες περιοχές´.
Η 7 μοιάζει με ´Προσευχή γιά 4 Οργανα´και η 9 παραπέμπει στήν Αυγή πού αλλάζει βάρδια σιγά-σιγά μέ την έναστρη Νύκτα.
Η 10η και τελευταία παραλλαγή μάς αποχαιρετά σαν ένας καλοδουλεμένος Μουσικός Ψιθυρος πού σβήνει αφήνοντάς μας τήν Υπόσχεση οτι τίποτα δέν έχει πραγματικά τελειώσει...
Ο Stanko και η παρέα του μάς προσφέρουν Μουσική πού στολίζει τό Σαλόνι μας.
Απο το 1993 σχηματίζει ένα κουαρτέτο μέ τούς κατά πολύ νεώτερούς του Marcin Wasilewski(πιάνο),Slawomir Kurkiewicz(κόντραμπάσσο)και Michal Miskiewich(drums)ξεπερνώντας και μιά σοβαρή προσωπική περιπέτεια πού αφορούσε στήν στοματική του κοιλότητα, και η οποία τον εξανάγκασε να αλλάξει με μεγάλο κόπο τήν τεχνική παιξίματος του.
Το 2004 στά 62 του ηχογραφεί μέ το κουαρτέτο του ,στην Ε.C.M.,τό ´Suspended Night'.
Πέραν του ιδίου στον συγκεκριμένο δίσκο αναδεικνύεται η εκπληκτική τεχνική τών Wasilewski καί Kurkiewicz....
To έργο ξεκινά μέ μιά ελεγεία αφιερωμένη στην Sarah και ακολουθούν 10 παραλλαγές (suspended variations)αιωρούμενες μεταξύ λυρισμού ,ατονικότητας,αισιοδοξίας ,ελπίδας,υπαρξιακής ομφαλοσκόπησης,υποταγής ,χαράς τής ζωής και μυστηρίου....
Ο Νυκτερινός λυρισμός εναλλάσσεται μέ τον ρυθμό(παράδειγμα η εξαιρετική variation 2,πού παραπέμπει σέ ένα φρενιτώδες τανγκό αντεστραμένου Πιατσόλα)o ρομαντισμός με τον ενθουσιασμό και το μυστήριο μέ την ελπίδα.
Οι αυτοσχεδιασμοί τού Stanko είναι οργανωμένοι πάνω σε δρόμους πιό οικείους απο τού Sclavis επί παραδείγματι,αλλά παρά ταύτα υπερβαίνουν την έννοια τής κλασσικής Τζάζ καί αγγίζουν πιό δύσβατες περιοχές...
Ο Stanko αποτελεί τον ενδιάμεσο μεταξύ τής Νέας Μουσικής Σκηνής και τής Παράδοσης αλλά σάν γνήσιος και ασφαλής γνώστης τής Τεχνης του ´παραχωρεί´συχνά την Σκηνή στούς συμπαίκτες του μένοντας διακριτικά σέ ένα πολύ προσεγμένο φόντο πού επι τής ουσίας προσδίδει και τον χαρακτήρα τού δίσκου.
Οι Variations 3 και 4 αποτελούν τίς ´μεγάλες στιγμές τού Δίσκου´υπό τό πρόσχημα τής μπαλάντας...Εδώ τρομπέτα,πιάνο και μπάσσο υπο την ´υπόκωφη´συνοδεία τών drums κυριολεκτικά υπνωτίζουν τον ακροατή θέτοντάς τον ´εκτός μουσικού χρόνου´.
Η 5 αφήνει πίσω της την όποια παράδοση και αγγίζει ´ελευθερες περιοχές´.
Η 7 μοιάζει με ´Προσευχή γιά 4 Οργανα´και η 9 παραπέμπει στήν Αυγή πού αλλάζει βάρδια σιγά-σιγά μέ την έναστρη Νύκτα.
Η 10η και τελευταία παραλλαγή μάς αποχαιρετά σαν ένας καλοδουλεμένος Μουσικός Ψιθυρος πού σβήνει αφήνοντάς μας τήν Υπόσχεση οτι τίποτα δέν έχει πραγματικά τελειώσει...
Ο Stanko και η παρέα του μάς προσφέρουν Μουσική πού στολίζει τό Σαλόνι μας.