Το chat του δικάναλου

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,648
Kως
Γιατί ρε 'σύ ήταν ποτέ διαφορετικό το hi-end? Εγώ απλησίαστο το θυμάμαι παλιά που το χάζευα σαν άφραγκος φοιτητής, απλησίαστο παραμένει και τώρα για μένα που ας πούμε έχω μια καλή δουλειά και μπορώ μια στο τόσο να κάνω και μια μικρή ατασταλία. Όταν ένα ζευγάρι ηχείων με τα ενισχυτικά τους κοστίζουν όσο ένα τριάρι, αυτό εκ των πραγμάτων δεν έχει καμία λογική για έναν κανονικό άνθρωπο. Και τελικά μάλλον είναι φαύλος κύκλος (ελάχιστο αγοραστικό κοινό, άρα οι τιμές παραμένουν τέτοιες).

Ευτυχώς δεν χρειάζεται να φτάσει κανείς εκεί για να ακούσει μουσική, ακόμα και με σοβαρές αξιώσεις, για μένα με 5-10Κ έχεις φτιάξει ένα άψογο σύστημα που θα σε συνοδεύει για μια ζωή. Τα υπόλοιπα είναι απλά η ασθένεια του hobby. Ευχάριστη, για όποιον μπορεί να την υποστηρίξει, αλλά σίγουρα αχρείαστη!
Δεν βγάζω συμπεράσματα αυθαίρετα,έγραψα ότι ακολουθώ μερικά έντυπα ξένα όχι μηνιαίως όπως επί τριακονταετία αλλά παίρνω αρκετά ..(τα Ελληνικά τεύχη εννοείται ότι δεν έχω χάσει ούτε ένα απ το 1986 ,ενώ κάποια που δάνεισα και έχασα φρόντισα και τα βρήκα)..
Κοιτάζω τιμές που όχι απλά είναι τσιμπημένες ,αλλά παραφουσκωμένες.
Σ ένα τεύχος του Av Extreme έγραφε reviewer (Π.Κ.) ότι με 4.5-5.000 έχεις την 'γεύση' του Hi -End.
Υπήρχε η γνωστή σε όλους τράμπα με τις αναβαθμίσεις.
Τώρα ανοίγω ξένα περιοδικά και θέλω υπογλώσσια.
Ειδικά στο θέμα πλατό ,αναλογικός ήχος μου έρχεται στο μυαλό η γνωστή διαφήμιση του Ριχάρδου και η 'μόδα' του ενεχυροδανειστηρίου .
Θυμάμαι ότι μέχρι τα μέσα των 90ς πέρασαν πολλά Βρετανικά πλατό , ένα Καναδέζικο, και το πρώτο Kuzma απ τα χέρια μου.
Μπορεί να περίσσευαν χρήματα από διάφορες αιτίες.
Όχι μόνο από πληθωριστικές τάσεις αλλά και η προσέγγιση στο θέμα του 'Ήχου' δεν είχε σχέση με κοσμηματοπωλεία.
Θυμάμαι μια συνέντευξη του κ. Ιωνά στον ήχο μέσα των 90ς που έλεγε ότι η ψαλίδα έχει 'κλείσει', ότι η συνάρτηση απόδοσης με τιμή έχει γίνει 'ομαλότερη' .
Κάποια προϊόντα ,dac ,πλατό, βραχίονες ακόμα και πλίνθοι όπως έγραψα πριν μια βδομάδα ακόμα και απ το Τίμιο ξύλο να ήταν,δεν θα κόστιζαν τόσο.
Οι συγκριτικές ακροάσεις ήταν ευκολότερες ,καθώς θυμάμαι να υπήρχαν μαγαζιά με στημένα προϊόντα προς ακρόαση.
Τώρα ελάχιστα στούντιο έχουν τέτοιες πολυτέλειες.
Υπάρχουν σε στατική επίδειξη βέβαια, αλλά απρόσιτα.
Ένα παράδειγμα το σετ Leema Acoustics Neutron/Graviton Pre/Power στα 3300 ευρώ περίπου χωρίς ηχεία, καλώδια και αναλογική πηγή, μου 'ακούγεται' ευκαιρία ανάμεσα στα υπόλοιπα υπό δοκιμή στο ίδιο τεύχος μηχανήματα.
 
  • Like
Reactions: Θρησκος

Θρησκος

AVClub Enthusiast
23 April 2016
1,270
Αχαρνες Αττικης.
Όταν οι υποψήφιοι αγοραστές λιγοστεύουν,είναι επομενο να εκτοξευθούν οι τιμές.Οταν μάλιστα κάποιες εταιρίες μεταφέρουν την κατασκευή στην Κίνα χωρίς να χαμηλώνουν τις τιμές,κερδίζουν εις διπλούν.
 
  • Like
Reactions: westsound

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,648
Kως
Υπάρχει μια τάση στην υπερανάλυση και στα εξωτικά 'οπτικά ' σχήματα, χρήση νέων υλικών η και συνδυασμό νέων υλικών.
 
Αυτό πάντως με την "υπερανάλυση" ποτέ δεν το κατάλαβα.

Η συσκευή είτε παίζει το υλικό είτε όχι. Δεν έχω συναντήσει συσκευή που να "γεννάει" περιεχόμενο εκεί που αυτό δεν υπάρχει. Εξαίρεση το μπάσο, που μπορεί να υπερτονιστεί για διάφορους λόγους.
 

Dim.AR

Established Member
26 May 2012
271
Aθηνα - Βυρωνας
IMHO , Αναλυση ειναι ο σωστος ορος , αφου ειτε το θελουμε ειτε οχι καποια συστηματα ειναι πιο αναλυτικα απο καποια αλλα , και αυτο οφειλεται πιο πολυ στο οτι εχουν χαμηλοτερς παραμορφωσεις και οχι στο οτι τονιζουν η οχι τα τα πριμα , εγω γελαω ομως με καποιους που ακουνε καποιες ( αρκετες κιολας ) διαφορες στα καλωδια ρευματος ( αναλογα με την τιμη τους κιολας ) , ενω εχουν ενισχυτη 30W η και 50W , με την ισχυ αυτη να ερχεται στα 3% ΤΗD , αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα ! .
 

Θρησκος

AVClub Enthusiast
23 April 2016
1,270
Αχαρνες Αττικης.
IMHO , Αναλυση ειναι ο σωστος ορος , αφου ειτε το θελουμε ειτε οχι καποια συστηματα ειναι πιο αναλυτικα απο καποια αλλα , και αυτο οφειλεται πιο πολυ στο οτι εχουν χαμηλοτερς παραμορφωσεις και οχι στο οτι τονιζουν η οχι τα τα πριμα , εγω γελαω ομως με καποιους που ακουνε καποιες ( αρκετες κιολας ) διαφορες στα καλωδια ρευματος ( αναλογα με την τιμη τους κιολας ) , ενω εχουν ενισχυτη 30W η και 50W , με την ισχυ αυτη να ερχεται στα 3% ΤΗD , αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα ! .
Έχεις παραβρεθεί σε ανάλογη δοκιμή και ο κάτοχος άκουγε διαφορες ενώ εσύ όχι;
 

Dim.AR

Established Member
26 May 2012
271
Aθηνα - Βυρωνας
Μήν είσαι τόσο σίγουρος.
Η αναφορα μου ηταν συγκεκριμενα για ενισχυτες με υψηλες εως καπως υψηλες παραμορφωσεις , γενικα ομως δεν παω να ακουσω καλωδια ρευματος , πιο πολυ παω να ακουσω λαμπατα η τρανζιστορατα μηχανηματα , τοπολογιες ενισχυτων κ.τ.λ , εκει ειναι οι μεγαλες διαφορες ! .
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,568
127.0.0.1
Τα πάντα έχουν πάρει την πάνω βόλτα, όχι μόνο το δικό μας χόμπι.
Το Rega Planar 3 π.χ. το είχα αγοράσει το 1989, 120.000 δραχμές.
Είχα βρει και την απόδειξη πρόσφατα.
120.000 δραχμές τότε ήταν ΠΟΛΛΑ λεφτά. Περισσότερα από έναν καλό μισθό και σαν φοιτητής τότε, μόνο επειδή δούλευα κατάφερα να το πάρω.
Αν θα μπορούσα να το τοποθετήσω σε μία κατηγορία τιμής σήμερα, αυτή θα ήταν σίγουρα εκεί που είναι τώρα, στα 1000€.
Τα ATC δεν είναι καλό παράδειγμα γιατί τα 40άρια που έκαναν 3.000€ (τιμή αντιπροσωπείας πάντα) ήταν άλλο ηχείο, η εταιρία έχει αλλάξει το tweeter και ας μην ξεχνάμε ότι από τότε μέχρι σήμερα είχαμε και το Brexit που σίγουρα ανέβασε τις τιμές.
Αν δείτε τι γίνεται σε άλλα, ανάλογα πράγματα (δηλαδή όχι απαραίτητα) στην αγορά θα πείτε "μια χαρά είμαστε"
Τα πούρα π.χ. μέσα σε μία νύχτα υπερπολλαπλασίασαν την τιμή τους.
Το 2000 έπαιρνες Cohiba με 15€ και σήμερα θέλεις για το ίδιο, 90€.
Στυλό και πένες, υπερδιπλασίασαν την τιμή τους μέσα στην περίοδο του covid.

Στα στερεοφωνικά νομίζω τρώει τη νέα γενιά η ευκολία. Και καλά κάνει δηλαδή μήπως και μάθουν το μάθημά τους οι δισκογραφικές.
Όταν με το κινητό που ήδη έχεις, μπορείς να πάρεις ένα ζευγάρι ηχεία bluetooth των 100,200 άντε 300€ βαριά βαριά και να ακούς μια χαρά, γιατί να ματώσεις και να δώσεις τόσα χιλιάρικα;
Για να πεις ότι έχεις μία αρχική δισκοθήκη των 100 δίσκων, θα πρέπει να δώσεις τουλάχιστον 3.000€ με τις σημερινές τιμές!
Μα, με το ίδιο ποσό αγοράζεις ένα πολύ σοβαρό streamer με DAC και έχεις στήσει ήδη το μισό στερεοφωνικό σου.
Με τους επόμενους 100 δίσκους αγοράζεις και ένα ζευγάρι πολύ δυνατά ενεργά ηχεία κα κλείνεις.
Και 200-300 δίσκοι δεν είναι και καμιά wow δισκοθήκη...
 
  • Like
Reactions: mdvq and vlad66
Στα στερεοφωνικά νομίζω τρώει τη νέα γενιά η ευκολία. Και καλά κάνει δηλαδή μήπως και μάθουν το μάθημά τους οι δισκογραφικές.

Μιλάμε τους έχουμε κάνει τα μούτρα κρέας:

1713771424005.png


Κυρίως λόγω streaming προφανώς..
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,568
127.0.0.1
Κυρίως λόγω streaming προφανώς..

Όχι μόνο λόγω streaming.
Πλέον τα συγκροτήματα μπορούν να διαθέσουν τη μουσική τους μέσω bandcamp, ή άλλων ενεργειών όπου τα κέρδη των δισκογραφικών είναι πολύ λιγότερα από το να πουλήσουν ένα βινύλιο.
Το ότι τα έσοδα του 99 με τα έσοδα του 21 ήταν σχεδόν ίδια με τέτοιο πληθωρισμό δεν το λες και ανθηρή "επιχείρηση".
Γιατί σίγουρα η πίτα κόβεται πλέον σε περισσότερα κομμάτια.
Για να μη σου πω ότι τα κέρδη είναι πτωτικά.
Η αύξηση που βλέπουμε οφείλεται και στο youtube, το spotify free κλπ πλατφόρμες που ο χρήστης δεν πληρώνει μία αλλά το μέσον αποδίδει στον καλλιτέχνη λεφτά.
Το ότι από το 20 με το lockdown βλέπουμε μία αύξηση είναι σίγουρα επειδή ο κόσμος έμεινε μέσα και άκουγε μουσική από το youtube ή το spotify, ακόμη και την ώρα που δούλευε!
Πιστεύεις ότι οποιοσδήποτε μανατζαρέος δισκογραφικής μπορεί να κάνει καλύτερο πλασάρισμα σε δίσκο από ότι το facebook, το youtube ή το spotify;
Αν δεν σου δώσει το κάτι παραπάνω, δεν έχεις λόγο να πληρώσεις παραπάνω για να πάρεις τον δίσκο από αυτόν.
Ή νομίζουν ότι αν κλείσουν οι δισκογραφικές δεν θα μπορούμε να βρούμε μουσική ή νέα συγκροτήματα;
Ένας καλός ηχολήπτης χρειάζεται και με 100€ promotion τον μήνα για κανένα χρόνο έχεις πουλήσει ότι είναι να πουλήσεις.
 
Σύμφωνα με το παραπάνω, κυρίως λόγω streaming:

Data on the revenue generated by the different segments of the music industry worldwide show that music streaming is responsible for by far the biggest share in the industry in recent years. The streaming revenue has been growing year by year since the late 2000s and early 2010s and overtook the revenue from physical sales as of 2017. While two thirds of the global music revenue in 2023 came from streaming, making it undoubtedly the backbone of the industry, the physical segment recorded a higher growth rate than streaming compared to the year before. This is based on a resurging interest in CD and vinyl purchases.

Streaming είναι και το youtube, και το Spotify Free, κτλ.

Τα Bandcamp κτλ είναι για τους λίγους που τα ξέρουν και τους νοιάζει να αποκτήσουν δικιά τους "κόπια" του υλικού.

Το 99% του κόσμου απλά θέλει να ακούσει, οπότε είναι φουλ ικανοποιημένοι με τα streaming services.

Τα έσοδα του 99 είναι ίδια με του 21 επειδή μεσολάβησαν τα file sharing apps.. Τώρα συνέρχεται η μουσική βιομηχανία από εκείνη τη σφαλιάρα.

Η ποπ μουσική καλώς ή κακώς χρειάζεται την μουσική βιομηχανία. Είναι έτσι στημένο όλο το σύστημα.

Φαντάζεσαι μια Beyonce να προσπαθεί να κάνει δουλειά με 100€ το μήνα budget για promotion?

Από την άλλη, ένα indy γκρουπάκι που δεν ενδιαφέρεται να το αναλάβει μια μεγάλη δισκογραφική με 100€ το μήνα για διαφήμιση θα έχει πολύ καλό αποτέλεσμα.
 

analog-jimaras

AVClub Addicted Member
16 February 2012
2,195
Να προσθέσω ότι δυστυχώς η νεα γενιά βαριέται να κοπιάσει, από πολύ νεαρή ηλικία έχουν κακομάθει στον απόλυτο αυτοματισμό και την ευκολία των αυτόματων συνδέσεων.
Φέρνω το παράδειγμα των κοριτσιών μου που τουλάχιστον έχουν και το δικό μου παράδειγμα της τεράστιας δισκοθήκης στο σπίτι. Η άποψή τους ωραίο το βυνίλιο αλλά που να ρυθμίζεις κεφαλές και βλακείες που να αλλάζεις πλευρά που να συνδέεις γειώσεις και rca, bluetooth όλα και τέλος.
Στο μόνο που δεν διαφωνούμε όμως τελικά είναι στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,568
127.0.0.1
Φαντάζεσαι μια Beyonce να προσπαθεί να κάνει δουλειά με 100€ το μήνα budget για promotion?
Το 100€ το μήνα το είπα σαν Χ ποσό.
Θεωρώ ότι η κάθε Beyonce χρειάζεται λιγότερα χρήματα για να κάνει promotion από ένα άγνωστο συγκρότημα.
Γιατί με το που θα κυκλοφορήσει ο δίσκος, τα ραδιόφωνα, το spotify, το youtube θα σου τη σερβίρουν από την πρώτη μέρα. Και έχει ακόλουθους που ακούνε αυτή συγκεκριμένα.
Άντε να μάθει ο μεταλάς ότι κυκλοφόρησαν δίσκο οι Dødheimsgard ή οι Hyperborean. ;)
 

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
375
Να προσθέσω ότι δυστυχώς η νεα γενιά βαριέται να κοπιάσει, από πολύ νεαρή ηλικία έχουν κακομάθει στον απόλυτο αυτοματισμό και την ευκολία των αυτόματων συνδέσεων.
Φέρνω το παράδειγμα των κοριτσιών μου που τουλάχιστον έχουν και το δικό μου παράδειγμα της τεράστιας δισκοθήκης στο σπίτι. Η άποψή τους ωραίο το βυνίλιο αλλά που να ρυθμίζεις κεφαλές και βλακείες που να αλλάζεις πλευρά που να συνδέεις γειώσεις και rca, bluetooth όλα και τέλος.
Στο μόνο που δεν διαφωνούμε όμως τελικά είναι στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.
Να κοπιασεις αρκει να εχει σημασια...Αυτο που περιγραφεις ειναι ιδιαιτεροτητα και υποκειμενικη αποψη οτι ο καλος ηχος μπορει να βρεθει μονο εκει. Μπορει να κοπιασεις για να φτιαξεις ενα ψηφιακο συστημα κανοντας ερευνα, να το στησεις μια φορα και μετα να απολαμβανεις την ευκολια και την ποιοτητα που σου προσφερει. Μη το αναγαγεις στον κοπο.

Μερικες φορες κανω streaming απο bluetooth απευθειας στο dac του ενισχυτη και αρχιζω και σκεφτομαι οτι τελικα θα ζουσα ανετα και χωρις το ψηφιακο κομματι του streaming που εχω προσθεσει και παλι θα ακουγα ποιοτικο ηχο, αν δεν ειχα μια τρελα για την λεπτομερεια της λεπτομερειας ω λεπτομερεια... Γιατι ειναι πολυ κοντα μεταξυ τους...
 
Last edited:

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,568
127.0.0.1
Μπορει να κοπιασεις για να φτιαξεις ενα ψηφιακο συστημα κανοντας ερευνα, να το στησεις μια φορα και μετα να απολαμβανεις την ευκολια και την ποιοτητα που σου προσφερει.

Αν περιμένεις να ακούσεις ποιότητα μέσω bluetooth από streaming, τσάμπα περιμένεις, δεν θα περάσει ούτε από κοντά.
Από άυλα, κάτι γίνεται.
 

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
375
Αν περιμένεις να ακούσεις ποιότητα μέσω bluetooth από streaming, τσάμπα περιμένεις, δεν θα περάσει ούτε από κοντά.
Από άυλα, κάτι γίνεται.
Ως προς τη δικη μου πραγματικοτητα δεν βρισκω τοσο χαοτικες διαφορες οσο περιγραφεις...