Το chat του δικάναλου

Πιστεύω ότι είναι μια τάση που κυριαρχεί γενικά .
Τα μεγάφωνα έχουν εξελιχθεί και περνάει απ τα πηνία πολύ πληροφορία που ένα π.χ. tweeter Seas,Vifa των 90ς φίλτραρε κατά κάποιον τρόπο.
Ένα παράδειγμα είναι τα tweeters των Spendor κλασσικής σειράς που είχα/έχω διάφορα μοντέλα εδώ και 40 χρόνια.
Κάηκαν,'άρπαξαν',επισκευάστηκαν απ τον συγχωρεμένο Μιλανάκη κ.ά,μετά τα έστειλα στην εταιρεία ,αλλά δεν δίστασα να πάρω ένα ζεύγος των πιο εξελιγμένων από κατάστημα της Βρετανίας που επισκευάζει τα πάντα.
Όντως τοποθετώντας τα απέδιδαν πιο λεπτομερή ήχο από Tsakiridis,Α.R.,Linn,H/K,Cyrous που διαθέτω.
Γενικά τα νέα μοντέλα των Βρετανικών Εταιρειών όπως διαβάζω στον διεθνή τύπο ,δεν στρογγυλεύουν τα άκρα όπως πριν χρόνια,που έδιναν μεγαλύτερη σημασία στην μουσικότητα.
Μα τα ATC που όλοι εδώ φαίνεται ότι τα γουστάρουν,δεν έχουν πιο λεπτομερή πρίμα στην νέα σειρά?
Η Monitor Audio Silver,Platinum ,Gold έχουν καμιά σχέση με τα παλιότερα που είχα 30 χρόνια πριν?
Μήπως έχει καμιά σχέση ο ήχος της Linn των '20ς με τα Cirkus ,Valhala,Nirvana ?
Nομίζω η πιο ρετρό είναι η Naim.
Δεν το βλέπω ότι 'γεννάει' περιεχόμενο ανύπαρκτο, αλλά 'αφήνει' να περάσει πληροφορία που γίνεται ακουστικά αντιληπτή ευκολότερα.
Αυτά είναι απόλυτα λογικά, και αν δεν συνέβαιναν θα σήμαινε ότι δεν υπάρχει πρόοδος στον τομέα του audio. Οπότε ευτυχώς που συμβαίνουν.

Τώρα, αν κάποια παλιότερα masters ήταν επίτηδες κάπως "hot" στα άκρα, ώστε να ακούγονται πιο σωστά με τα μηχανήματα της τότε εποχής, είναι λογικό να ακούγονται κάπως λάθος με σύγχρονα μηχανήματα.

Γιαυτό (θα έπρεπε να) υπάρχει το remastering.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,273
Αθήνα
Στη δεκαετία του 70 το σημείο αναφοράς στον ήχο ήταν το βινύλιο. Αυτό από μόνο του έσπρωχνε τα πράγματα προς μια κατεύθυνση σχεδιασμού των ηχείων.
Σήμερα για να αναβιώσεις ένα κλασικό μοντέλο ηχείου, θα πρέπει να λάβεις υπ όψη τις δυνατότητες των σημερινών φόρμα όσο και το mastering που σήμερα είναι αλλιώς.

Δεν θα ήταν μεγάλη επιτυχία να αναβιώσεις ένα ηχείο του παρελθόντος χωρίς να έχεις πρώτα επέμβει στα σημεία εκείνα που θα το κάνουν ικανό να ανταπεξέλθει στον μουσικό κόσμο του σήμερα.
 

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
381
Παρακολουθώ το νήμα υποχρεωτικά διότι έχω καθήκοντα παιδονόμου και ειλικρινά κουράστηκα..... πολύς θόρυβος, πιο πολύ και από κακή ασύρματη σύνδεση...
Γιατί κουράστηκες ; Δεν παρατήρησα κάτι περίεργο
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,658
127.0.0.1
Δεν νομίζω ότι η μουσική ή το μέσον αναπαραγωγής επηρέαζε αρνητικά τη σχεδίαση των ηχείων.
Ίσα ίσα που θεωρώ την κλασσική μουσική πιο δύσκολη από την σύγχρονη όσον αφορά την αναπαραγωγή της.
Τι να μας πει μία κιθάρα ή μία ντραμς μπροστά σε ένα πιάνο, μία μεγάλη ορχήστρα ή ένα εκκλησιαστικό όργανο;

Τα υλικά έχουν αλλάξει, η τεχνολογία επεξεργασίας τους και έχουν κάνει τα μεγάφωνα πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια/λεπτομέρεια.
Ειδικά στα tweeter μιλάμε για υλικά και τρόπους ψύξης που αλλάζουν κάθε λίγο και λιγάκι και σχεδόν κάθε κατασκευαστής έχει και μία δική του "τεχνολογία" να μας δείξει.
Το δικό μου φτάνει στα 30khz, το άλλο στα 50khz, το super tweeter μου φτάνει στα 100khz (τέτοιο έχω βάλει στις νυχτερίδες μου και την έχουν καταβρεί)...
 
  • Like
Reactions: christos56

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,273
Αθήνα
Δεν νομίζω ότι η μουσική ή το μέσον αναπαραγωγής επηρέαζε αρνητικά τη σχεδίαση των ηχείων.
Ίσα ίσα που θεωρώ την κλασσική μουσική πιο δύσκολη από την σύγχρονη όσον αφορά την αναπαραγωγή της.
Τι να μας πει μία κιθάρα ή μία ντραμς μπροστά σε ένα πιάνο, μία μεγάλη ορχήστρα ή ένα εκκλησιαστικό όργανο;

Τα υλικά έχουν αλλάξει, η τεχνολογία επεξεργασίας τους και έχουν κάνει τα μεγάφωνα πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια/λεπτομέρεια.
Ειδικά στα tweeter μιλάμε για υλικά και τρόπους ψύξης που αλλάζουν κάθε λίγο και λιγάκι και σχεδόν κάθε κατασκευαστής έχει και μία δική του "τεχνολογία" να μας δείξει.
Το δικό μου φτάνει στα 30khz, το άλλο στα 50khz, το super tweeter μου φτάνει στα 100khz (τέτοιο έχω βάλει στις νυχτερίδες μου και την έχουν καταβρεί)...

Δεν υπάρχει αρνητικά και θετικά. Κάθε προιόν στην εποχή του σχεδιασμένο για τις απαιτήσεις της εποχής του ήταν (και είναι).

Αυτό με τις νυχτερίδες έχει προκύψει ως μύθος από την εποχή που ήταν της μόδας τα ηχεία με εκτεταμένη συχνότητα απόκρισης στο άνω άκρο. Το πλεονέκτημα ήταν απλώς ότι μπορούσες να μεταφέρεις το φίλτρο του Redbook σε άλλο σημείο στο φάσμα, έτσι ώστε να μην δημιουργεί πρόβλημα. Και από τότε όμως έχουν βελτιωθεί πολύ τα πράγματα.

Τώρα επειδή η Sony εκείνη την εποχή έβγαζε το SACD στην αγορά, στην Ιαπωνία δεν μπορούσαν να πουλήσουν ηχεία που δεν είχαν εκτεταμένη απόκριση, μια και τα specs του SACD ήταν έως 100KHz.

Και κάπως έτσι, για να λυθεί το πρόβλημα των πωλήσεων, ξεκίνησε να παράγεται αυτό που έχω στο Avatar μου, το οποίο βέβαια δεν έχει ακριβώς την απόκριση που λέει, αλλά μια αρμονική της αρμονικής ω αρμονική το κάνει να φτάνει μέχρι εκεί... . Αυτό αρκεί για να το πάρει το τμήμα marketing και να γράψει ότι η απόκριση συχνότητας είναι μέχρι... τόσα KHz. Και το μεγαλύτερο νούμερο ως γνωστόν είναι εκείνο που κερδΑει. :giggle:

10 HI-FI MYTHS BUSTED! w/ Peter Comeau
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,658
127.0.0.1
Δεν υπάρχει αρνητικά και θετικά. Κάθε προιόν στην εποχή του σχεδιασμένο για τις απαιτήσεις της εποχής του ήταν (και είναι).

Γιατί;
Αρχίσαμε να ακούμε πιο υψηλές συχνότητες ή τα πιατίνια έβγαλαν ξαφνικά κάποια πρωτόγνωρη συχνότητα; :unsure:
Εγώ απλά πιστεύω ότι όσο προχωράει η τεχνολογία τόσο γίνεται και πιο προσιτή στο τελικό καταναλωτή.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,273
Αθήνα
Γιατί;
Αρχίσαμε να ακούμε πιο υψηλές συχνότητες ή τα πιατίνια έβγαλαν ξαφνικά κάποια πρωτόγνωρη συχνότητα; :unsure:
Εγώ απλά πιστεύω ότι όσο προχωράει η τεχνολογία τόσο γίνεται και πιο προσιτή στο τελικό καταναλωτή.

Υπάρχουν άλλα είδη μουσικής με άλλες απαιτήσεις από τα ηχεία. ΕDM για παράδειγμα. Τα κασόνια της τότε εποχής, για να μπορέσουν να παίξουν κάτι τέτοιο χωρίς να βουίζουν, θέλουν επέμβαση από τους σχεδιαστές. Ιδιαίτερα αν πρόκειται να διατηρήσουν το ίδιο look.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,658
127.0.0.1
Και ένα synth που κάνει τσίκι τσίκι μπουμ μπουμ μπορεί να συγκριθεί με ένα εκκλησιαστικό όργανο που έχει απόκριση από τα 16hz έως τα 14khz;
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,273
Αθήνα
Και ένα synth που κάνει τσίκι τσίκι μπουμ μπουμ μπορεί να συγκριθεί με ένα εκκλησιαστικό όργανο που έχει απόκριση από τα 16hz έως τα 14khz;

Όλα τα new vintage ηχεία με αυτό το σκεπτικό ξαναπλασαρίστηκαν στην αγορά. Γι' αυτό και παίζουν διαφορετικά απ' ό,τι έπαιζαν εκείνα πάνω στα οποία έχουν βασιστεί.

Το synth μπορεί να έχει από 0Hz έως 100KHz απόκριση, δεν είναι συχνοτικό μόνο το θέμα.

Δεν περιμένεις από εμένα να σου αποκαλύψω ότι τα παλιά ηχεία έπαιζαν... λάθος. ;)
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,658
127.0.0.1
To ότι έπαιζαν διαφορετικά (λάθος αν σου αρέσει) είναι γεγονός για την πλειοψηφία τους.
Το να επιμένεις ότι η ηλεκτρονική μουσική είναι πιο απαιτητική από ένα έργο με εκκλησιαστικό όργανο ή μεγάλη ορχήστρα είναι τουλάχιστον αφελές.
Θέλεις συχνοτικά; Θέλεις σε χροιές; Θέλεις σε λεπτομέρειες;
Από που να το πιάσεις και που να το αφήσεις
 
  • Like
Reactions: christos56

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,273
Αθήνα
Έπαιζαν σύμφωνα με το ταλέντο και το αυτί του σχεδιαστή τους τότε. Σήμερα οι σχεδιαστές έχουν περισσότερα εργαλεία στα χέρια τους και τεχνολογία και γι' αυτό μπορούν και τα φτιάχνουν καλύτερα και ως εκ τούτου να παίζουν καλύτερα.

Το ότι είναι καλύτερα σήμερα τα ηχεία απ' ό,τι ας πούμε πριν 30-40 χρόνια είναι γεγονός.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,273
Αθήνα
Το να επιμένεις ότι η ηλεκτρονική μουσική είναι πιο απαιτητική από ένα έργο με εκκλησιαστικό όργανο ή μεγάλη ορχήστρα είναι τουλάχιστον αφελές.
Θέλεις συχνοτικά; Θέλεις σε χροιές; Θέλεις σε λεπτομέρειες;
Από που να το πιάσεις και που να το αφήσεις

Βασικά δεν έγραψα ότι είναι συγκεκριμένα πιο απαιτητική αυτή από την άλλη. Αυτό είναι δικό σου συμπέρασμα. Έγραψα ότι σήμερα υπάρχουν απαιτήσεις σε μουσικό περιεχόμενο που δεν υπήρχανε τότε, στην εποχή του βινυλίου.

Και ναι, ακόμα και την κλασική εξ' ίσου λάθος την έπαιζαν τα παλιά ηχεία. Σήμερα προστίθεται και άλλο περιεχόμενο με απαιτήσεις που δεν υπήρχε τότε, όπως η EDM μουσική.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,658
127.0.0.1
Βασικά δεν έγραψα ότι είναι συγκεκριμένα πιο απαιτητική αυτή από την άλλη. Αυτό είναι δικό σου συμπέρασμα. Έγραψα ότι σήμερα υπάρχουν απαιτήσεις σε μουσικό περιεχόμενο που δεν υπήρχανε τότε, στην εποχή του βινυλίου.
???
Δεν είναι πιο απαιτητική η ηλεκτρονική μουσική από την κλασσική αλλά οι απαιτήσεις της ηλεκτρονικής μουσικής (σαν μουσικό περιεχόμενο) είναι μεγαλύτερες από την κλασσική μουσική...
Έχεις βραχυκυκλώσει;
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,273
Αθήνα
???
Δεν είναι πιο απαιτητική η ηλεκτρονική μουσική από την κλασσική αλλά οι απαιτήσεις της ηλεκτρονικής μουσικής (σαν μουσικό περιεχόμενο) είναι μεγαλύτερες από την κλασσική μουσική...
Έχεις βραχυκυκλώσει;

Αυτό που γράφεις λέγεται whataboutism.

Εγώ έγραψα αυτό ακριβώς, όχι αυτό που γράφεις τώρα και πριν σχετικά με τη σύγκριση που εσύ κάνεις και όχι εγώ.

Υπάρχουν άλλα είδη μουσικής με άλλες απαιτήσεις από τα ηχεία. ΕDM για παράδειγμα. Τα κασόνια της τότε εποχής, για να μπορέσουν να παίξουν κάτι τέτοιο χωρίς να βουίζουν, θέλουν επέμβαση από τους σχεδιαστές. Ιδιαίτερα αν πρόκειται να διατηρήσουν το ίδιο look.


Δεν έγραψα πουθενά για απαιτήσεις περισσότερες ή λιγότερες μεταξύ της EDM μουσικής και της κλασικής. Αυτό είναι το λάθος στο σκεπτικό σου και δεν σε οδήγησα εγώ εκεί. Μόνος σου έβγαλες το συμπέρασμα.
Ούτε την κλασική την έπαιζαν το ίδιο καλά με τα σημερινά ηχεία, έτσι κι αλλιώς, οπότε δεν έχει καν βάση αυτό που έγραψες ως επιχείρημα.


Προσθετικά η EDM μουσική φορτώνει απαιτήσεις μια σύγχρονη σχεδίαση ηχείου και οι σχεδιαστές το λαμβάνουν υπ' όψη και σχεδιάζουν έτσι κι αλλιώς καλύτερα ηχεία. Γιατί μπορούν. ;)
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,658
127.0.0.1
Αυτό που γράφεις λέγεται whataboutism.
Τη φράση σου έγραψα.
Βασικά δεν έγραψα ότι είναι συγκεκριμένα πιο απαιτητική αυτή από την άλλη.
Έγραψα ότι σήμερα υπάρχουν απαιτήσεις σε μουσικό περιεχόμενο που δεν υπήρχανε τότε, στην εποχή του βινυλίου.

Την εποχή του βινυλίου άκουγαν κλασσική μουσική και Jazz και εμφανίστηκε η ηλεκτρονική μουσική που έχει άλλες απαιτήσεις σε μουσικό περιεχόμενο, για αυτό εξελίχθηκαν τα ηχεία;


Εγώ έγραψα ότι η τεχνολογία προχώρησε και μας προσέφερε λύσεις προσιτές στον καταναλωτή, για αυτό και τα καινούργια ηχεία παίζουν καλύτερα. Δεδομένο σε όποιο τομέα της ζωής σου και να το δεις.
Και να ζητούσαν λοιπόν καλύτερες υλοποιήσεις, αν δεν υπήρχε η τεχνολογία να το κάνουν ΔΕΝ θα εξελισσόντουσαν τα ηχεία.
Ok?

Γιατί μπορούν.

Μπορούν γιατί έχουν την τεχνολογία να το κάνουν!
Και δεν είχαν καμία ηλεκτρονική μουσική στο μυαλό τους όταν το έκαναν. Το πορτοφόλι σου είχαν.
Σε κανένα, μα κανένα και σίγουρα κανένα δωμάτιο έκθεσης δεν θα ακούσεις ηλεκτρονική μουσική γιατί οι επισκέπτες θα φύγουν.
Όταν πας σε έκθεση high end απαιτείς να ακούσεις φυσικό όργανο και φωνή για να καταλάβεις αν παίζει σωστά. Ούτε synth ούτε autotune.
Αυτά θα τα ακούσεις εκεί που αγοράζουν οι κάγκουρες ηχεία για τα αυτοκίνητά τους για να μας τα κάνουν πεπόνια.
 
  • Like
Reactions: christos56

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,273
Αθήνα
Τη φράση σου έγραψα.



Την εποχή του βινυλίου άκουγαν κλασσική μουσική και Jazz και εμφανίστηκε η ηλεκτρονική μουσική που έχει άλλες απαιτήσεις σε μουσικό περιεχόμενο, για αυτό εξελίχθηκαν τα ηχεία;


Εγώ έγραψα ότι η τεχνολογία προχώρησε και μας προσέφερε λύσεις προσιτές στον καταναλωτή, για αυτό και τα καινούργια ηχεία παίζουν καλύτερα. Δεδομένο σε όποιο τομέα της ζωής σου και να το δεις.
Και να ζητούσαν λοιπόν καλύτερες υλοποιήσεις, αν δεν υπήρχε η τεχνολογία να το κάνουν ΔΕΝ θα εξελισσόντουσαν τα ηχεία.
Ok?



Μπορούν γιατί έχουν την τεχνολογία να το κάνουν!
Και δεν είχαν καμία ηλεκτρονική μουσική στο μυαλό τους όταν το έκαναν. Το πορτοφόλι σου είχαν.
Σε κανένα, μα κανένα και σίγουρα κανένα δωμάτιο έκθεσης δεν θα ακούσεις ηλεκτρονική μουσική γιατί οι επισκέπτες θα φύγουν.
Όταν πας σε έκθεση high end απαιτείς να ακούσεις φυσικό όργανο και φωνή για να καταλάβεις αν παίζει σωστά. Ούτε synth ούτε autotune.
Αυτά θα τα ακούσεις εκεί που αγοράζουν οι κάγκουρες ηχεία για τα αυτοκίνητά τους για να μας τα κάνουν πεπόνια.

Βασικά συνεχίζεις να γράφεις κάτι που δεν έγραψα ούτε ενόησα ποτέ, καθώς έτσι κι αλλιώς όλα τα είδη μουσικής τα παίζουν καλύτερα τα σημερινά ηχεία, με το οποίο συμφωνείς γιατί δέχεσαι ότι είναι καλύτερα, οπότε ας πάμε παρακάτω, συμφωνόντας στη γενική διαπίστωση και αφήνοντας τις επιμέρους διαφωνίες στον καθένα σύμφωνα με την άποψή του.

Μπορείς συνοπτικά να καταλάβεις τι εννοώ παρακολουθώντας αυτό εδώ.