Η ταινία «Τα Τέρατα» παρουσιάστηκε στις ΗΠΑ το 1932 και είχε όλα τα εχέγγυα να γίνει μεγάλη επιτυχία, κάτι που όμως δεν έγινε.
Γιατί;
Ο σκηνοθέτης ήταν ο Tod Brownig που μόλις είχε γνωρίσει μεγάλο θρίαμβο με την ταινία του «Δράκουλας».
Στην Αμερική εκείνης της εποχής είχαν τρομερή ζήτηση τα σόου με τέρατα, δηλαδή με αδικημένους απ’ τη φύση ανθρώπους. Κόσμος συνωστίζονταν για να δει , να χλευάσει και να διασκεδάσει με τα άτυχα πλάσματα που γεννήθηκαν είτε ως νάνοι, στην καλύτερη περίπτωση, ή χωρίς άκρα, παραμορφωμένα πρόσωπα κλπ. Πολύ γνωστοί για την ζήτησή τους ήταν οι θρυλικοί Σιαμαίοι Αδελφοί.
Ο σκηνοθέτης όμως μας παρουσίασε ένα στόρι όπου η γοητευτική και πονηρή ακροβάτης του τσίρκου, αν και αρτιμελής, παντρεύεται με έναν νάνο της παράστασης διότι έμαθε ότι κληρονόμησε μεγάλη περιουσία. Σκοπός της ήταν να καρπωθεί τα χρήματά του και μετά να τον ξαποστείλει. Τα τέρατα όταν κατάλαβαν τον σκοπό της, εκδικήθηκαν.
Το κοινό αποδοκίμασε την ταινία.
Κανένας δεν μπορούσε να δεχτεί ότι οι κακοί ήταν οι φυσιολογικοί, οι αρτιμελείς και οι συμπαθείς και αδικημένοι ήταν «τα τέρατα».
Αν επρόκειτο να δουν μια ταινία με τέρατα, θα ήθελαν να γελάσουν και να διασκεδάσουν με τους διαφορετικούς και όχι να κάνουν αυτοκριτική. Ακούστηκαν ύβρεις και απειλές σε σημείο που οι παραγωγοί αναγκάστηκαν να κατεβάσουν την ταινία άρον-άρον και να την καταχωνιάσουν σε κάποια συρτάρια όπου παρέμεινε για χρόνια ξεχασμένη. Πέρασε πολύς καιρός ώσπου να ξαναανακαλυφθεί και να πάρει την θέση που της αξίζει ανάμεσα στα κλασικά αριστουργήματα του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Σημειώστε ότι μέχρι πριν λύγα χρόνια η ταινία ήταν απαγορευμένη στην Αγγλία.
Η δικαιολογία ήταν ότι με την παρουσίαση αναξιοπαθούντων ατόμων, θίγεται οι αξιοπρέπειά τους.
Ας το πιστέψουμε!
Γιατί;
Ο σκηνοθέτης ήταν ο Tod Brownig που μόλις είχε γνωρίσει μεγάλο θρίαμβο με την ταινία του «Δράκουλας».
Στην Αμερική εκείνης της εποχής είχαν τρομερή ζήτηση τα σόου με τέρατα, δηλαδή με αδικημένους απ’ τη φύση ανθρώπους. Κόσμος συνωστίζονταν για να δει , να χλευάσει και να διασκεδάσει με τα άτυχα πλάσματα που γεννήθηκαν είτε ως νάνοι, στην καλύτερη περίπτωση, ή χωρίς άκρα, παραμορφωμένα πρόσωπα κλπ. Πολύ γνωστοί για την ζήτησή τους ήταν οι θρυλικοί Σιαμαίοι Αδελφοί.
Ο σκηνοθέτης όμως μας παρουσίασε ένα στόρι όπου η γοητευτική και πονηρή ακροβάτης του τσίρκου, αν και αρτιμελής, παντρεύεται με έναν νάνο της παράστασης διότι έμαθε ότι κληρονόμησε μεγάλη περιουσία. Σκοπός της ήταν να καρπωθεί τα χρήματά του και μετά να τον ξαποστείλει. Τα τέρατα όταν κατάλαβαν τον σκοπό της, εκδικήθηκαν.
Το κοινό αποδοκίμασε την ταινία.
Κανένας δεν μπορούσε να δεχτεί ότι οι κακοί ήταν οι φυσιολογικοί, οι αρτιμελείς και οι συμπαθείς και αδικημένοι ήταν «τα τέρατα».
Αν επρόκειτο να δουν μια ταινία με τέρατα, θα ήθελαν να γελάσουν και να διασκεδάσουν με τους διαφορετικούς και όχι να κάνουν αυτοκριτική. Ακούστηκαν ύβρεις και απειλές σε σημείο που οι παραγωγοί αναγκάστηκαν να κατεβάσουν την ταινία άρον-άρον και να την καταχωνιάσουν σε κάποια συρτάρια όπου παρέμεινε για χρόνια ξεχασμένη. Πέρασε πολύς καιρός ώσπου να ξαναανακαλυφθεί και να πάρει την θέση που της αξίζει ανάμεσα στα κλασικά αριστουργήματα του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Σημειώστε ότι μέχρι πριν λύγα χρόνια η ταινία ήταν απαγορευμένη στην Αγγλία.
Η δικαιολογία ήταν ότι με την παρουσίαση αναξιοπαθούντων ατόμων, θίγεται οι αξιοπρέπειά τους.
Ας το πιστέψουμε!