TRANSFORMER BALANCED OR TRANSFORMERLESS – WHICH IS BETTER?

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Το καλοκαίρι που πέρασε, ευτύχισα να αγοράσω ένα Studer A820. Το μηχάνημα ήταν "δίπλα" μου, σε εξαιρετική κατάσταση απ'όλες τις απόψεις και δεν άντεξα, το αγόρασα παρ'όλο που ήδη είχα και το παλαιότερο Α80.
Στο θέμα μας τώρα:
Οι Line Amp του ήταν συμμετρικοί (Balanced) με Transformer.
Η Studer σου έδινε τη δυνατότητα να επιλέξεις (λίγο καιρό αργότερα) Κάρτα Transform less. Με έτρωγε.. να ακούσω τέτοιες και βρήκα 2.
Η διαφορά του ήχου με μετασχηματιστή και όχι είναι εμφανέστατη αμέσως, υπέρ του Χωρίς ΜΤ.
Πώς το βλέπετε;
Δικαιολογείται για κάποιο λόγο;
 

dinos

Moderator
Staff member
17 June 2006
811
Πάτρα
Έχει λογική.
Η ύπαρξη ενός Μ/Τ, όσο καλός κι αν είναι, πάντα υποβαθμίζει το σήμα.
Απλά μου κάνει εντύπωση ότι είναι τόσο ακουστή η διαφορά.
Γενικά Μ/Τα χρησιμοποιούμε όπου δεν είναι δυνατή άλλη λύση (απομόνωση, προσαρμογή φορτιών, ασφάλεια, προστασία κτλ).
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Ντίνο άμεση ήταν η διαφορά. Είχαμε επίσης φροντίσει να ελέγξουμε τις στάθμες με το IVIE IE-30A**

Σημείωση: Ενώ στις κάρτες με ΜΤ είχε γίνει πρόσφατα αντικατάσταση όλων των πυκνωτών, οι κάρτες χωρίς ΜΤ είχαν τους αρχικούς προ 30ετίας.
** https://reverb.com/item/13573277-ivie-ie-30-vintage-audio-analyis-system?locale=en-NZ
 

dinos

Moderator
Staff member
17 June 2006
811
Πάτρα
Μην ξεχνιόμαστε, το Α820 είναι μηχάνημα 40 ετών.
Το Α820 ξεκίνησε το 1984 με κύκλωμα εξόδου με Μ/Τ (παγία τακτική για αποφυγή των βρόγχων γείωσης).
Από μια πρόχειρη ανάγνωση το κύκλωμα χρησιμοποιούσε τους τελεστικούς MC 33078 και TL072 που οδηγούν
μια διακριτή βαθμίδα εξόδου με BC 327 BC 337 και αυτή με την σειρά της το Μ/Τ εξόδου.
Ο ίδιος ο Μ/Τ γραμμικοποιείται με πρόσθετο ανεξάρτητο πρωτεύων που οδηγεί την ανάδραση.
Τα υλικά είναι ίσως μια χαρά για την εποχή (τέλη δεκαετίας 60 και όλο το 70) και ο Μ/Τ ότι πιο φιλότιμο υπήρχε (επίσης σχεδίαση της Studer).
Όμως για μηχάνημα επιπέδου Α820 ………μάλλον λίγα, δεδομένων των εξελίξεων (κυρίως η εμφάνιση το CD και γενικότερα του ψηφιακού ήχου
που έβαλε μεγάλες απαιτήσεις τουλάχιστον στην δυναμική περιοχή και την παραμόρφωση).
Το 1993 στην έκδοση ΜΚΙΙ, απέκτησε και εξόδους χωρίς Μ/Τ, με εκτεταμένη χρήση των ΝΕ5532.
Αυτό ήταν μια μεγάλη βελτίωση, τουλάχιστον σχεδιαστικά.
Οι πλακέτες είναι εναλλάξιμες μεταξύ των δύο εκδόσεων.