Τί εννοείς παίζουν κανονικά?
Με 2 ηχεία, μόνο ο ενισχυτής σου μπορεί να τις "παίξει κανονικά", άν πάρει με by-pass τον ήχο (απ' τη κάρτα ήχου του pc) και του έχεις ορίσει ότι έχεις 2 μόνο ηχεία, οπότε θα "συμπιέσει" σ'αυτά και τον ήχο που κανονικά θα πήγαινε στα υπόλοιπα.
Αν όμως η αποκωδικοποίηση γίνεται στο pc, δεν ξέρω τι αποτέλεσμα θα έχει.
Με έχεις μπερδέψει.
Ας αρχίσουμε με το πόσα ηχεία έχεις πραγματικά, τί σύνδεση χρησιμοποιείς μετξύ PC και ενισχυτή και άν ο ενισχυτής σου μπορεί να αποκωδικοποιήσει τα σύγχρονα format ήχου.
Δηλ. θέλω 3 απαντήσεις. Δε λέω πως είμαι ειδικός, αλλά για να καταλάβουμε εγώ κι οι άλλοι. Ασε τους players στην άκρη, αυτοί έρχονται μετά.
Λοιπόν να τα πάρουμε από την αρχή επειδή γίνονται συνέχεια μπερδέματα.
Οταν λέμε HD Αudio εννοούμαι ασυμπίεστο/Lossless ήχο. Ακριβής bit-to-bit αναπαραγωγή του Studio Master,
καθε ήχος δηλαδή οσο το δυνατον πιο κοντά στον ηχο που ηχογραφήθηκε και ο σκηνοθέτης της ταινίας θέλει να μας δώσει.
O ήχος σε ένα δισκάκι bluray ειναι αποθηκευμένος είτε σε ασυμπίεστη μορφή LPCM = Linear Pulse Code Modulation
ειτε Πακεταρισμένη/συμπιεσμένη μορφή μέσω των HBR codecs (High Bit Rate Decoders: Dolby Digital TrueHD & DTS-HD MA)
Mην σας μπερδευέι το πακεταρισμένη. Δεν εχει καμια σχέση με την συμπίεση που εχουμε στα Mp3. Για να το πούμε διαφορετικά
ειναι μια μεθοδος πακεταρισματους του LPCM.To samle size, το samplerate και το bitrate, παραμένουν απείραχτα.
Συνοπτικά στα δισκάκια BLuRay και στα αρχεια .mkv & .m2ts που βγαίνουν απο τα rip αυτών,
υπάρχουν τρια έιδή HD Αudio (lossless):
- LPCM
- Dolby TrueHD
- DTS-HD Master Audio
Σε μερικά δισκάκια πχ στα 3 πρώτα δισκάκια από τους Πειρατές της Καραϊβικής υπάρχει
ακόμα LPCM. Πλέον το DTS-HD MA τους έχει φάει όλους.
Όχι για λόγους ποιότητας , καθαρά για λόγους ποσότητας.
Ενα 2ωρο ασυμπίεστο αρχείο LPCM πιάνει περιπου 4,14 GB ενώ ενα DD TrueHD ή ενα DTS-HD MA περιπου 1,26GB .
Το LPCM και το Dolby TrueHD Ουσιαστικά έχουν πεθάνει. To Dolby TrueHD γιατί? Γιατι δεν γινεται να υπάρξει δισκάκι με DD TrueHD χωρίς άλλο ένα άλλο lossy φορμά (dolby,dts)
αντίθετα το DTS-HD MA Μπορεί να παίξει σε παλιότερο σύστημα (πχ με spdiff) δίνοντας μόνο τον DTS core.
Mερικά παραδείγματα με δισκάκια με LPCM:
Aπο εκεί και μέτα άλλο μεγάλο ελάττωμα όταν δίνεις ασυμπίεστο ήχο, είναι το τι μπορεί να κάνει ο ενισχυτής στη διαχείριση του LPCM (πιο συγκεκριμένα στο Βass MAnagement,EQ) απο την στιγμή που τον ήχο τον πέρνει έτοιμο.
Επειδή λέμε μόνο τα κακά, μεγάλο θετικό είναι ότι το LPCM μπορεί να περάσει από
οποιαδήποτε HDMI χωρίς να έχουμε πρόβλημα αμα είναι παλιος ο ενισχυτής μας.
7.1 ηχεία έχω ορισει,όχι 2 ,μόνο με τον mpc-hc έχω το πρόβλημα και μόνο όταν η ταινία έχει γραμμένο το ασυμπίεστο pcm
Πάνω σε αυτό που λέει ο m_dalis, το Dolby TrueHD & το LPCM αποσυμπιέζεται/αποκωδικοποιείται από όλους τους free Αudio Decoders και ffdshow & LAV Audio decoder.
Για μενα αμα είναι για δισκάκια εννοείται την ψήφο μου την πέρνει ο Lav Audio μαζί με τον Lav Splitter. Aυτή είναι η δουλεία του άλλωστε, για αυτό φτιάχτηκε. Μόνη προσοχή θέλει στο Reclock ,για να μην κάνει downsampling τον ήχο.
(θεωρούμε δεδομένο ότι δεν μας πειράζει το resampling του reclock)
Για περισσότερα αμα θες ρίξε μια ματία σε αυτά:
Οδηγός Αναπαραγωγής αρχείων MKV στα Vista & 7 32bit με MPC-HC και KM Player Post #
358/
359/
360
Reclock Tutorial
How to config ffdshow and reclock for HD audio : αμα έχεις περασμένο ήδη τον ffdshow και δεν θες να μπλέξεις με άλλο audio decoder.
Decoding TrueHD/DTS-HD bit-perfect : Mια πιο σύνθετη μέθοδος