dk31

AVClub Addicted Member
29 November 2016
2,806
Δεύτερη αγορά danish oil καθώς το παλιό (το μικρό κουτί) είναι σχεδόν άδειο. Μου έκανε εντύπωση ότι το παλιό έχει πυκνότητα που θυμίζει λάδι και χρώμα ξανθό, ενώ το καινούργιο έχει πυκνότητα που θυμίζει οινόπνευμα και χρώμα σκούρο γκρι. Η συσκευασία δείχνει ίδια και το αποτέλεσμα μετά την εφαρμογή στο ξύλο επίσης έδειχνε ίδιο. Εννοείται ανακατεύτηκαν καλά και τα δύο πριν τη χρήση.
Βαλε την ιδια ποσοτητα και απο τα δυο βερνικια σε μια μεταλλικη επιφανεια και δες αν η επιστρωση τους ειναι ιδια σε παχος οταν στεγνωσει.

Χτες πήγα να κάνω το πείραμα με τα δύο danish oil αλλά το παλιό κουτί παρέδωσε πνεύμα: το μόνο που είχε μέσα ήταν ένα πηχτό ζελέ, σαν νερωμένο γιαούρτι. Πιστεύω ότι το πήξιμο οφείλεται:
-είτε επειδή δεν ανακάτευα αρκετά, οπότε "έκατσε" το υλικό
-είτε επειδή στην αρχή έβρεχα το πανί απευθείας στο στόμιο του κουτιού, μεταφέροντας σκόνες κλπ από το ξύλο που βαφόταν. Πλέον ρίχνω λίγο λάδι σε ένα κεσεδάκι και βρέχω το πανί εκεί.
Φυσικά υπάρχει και το ενδεχόμενο να μην είχα κλείσει καλά το κουτί σε κάποια φάση.
Τα αναφέρω όλα προς αποφυγή.

20220824_193827.jpg
 

ΑποστόληςΠ

AVClub Addicted Member
9 August 2018
1,362
Πειραιάς
Άλλη μια περίπτωση που έχω συναντήσει σε βερνίκια είναι να φτάσει σε αυτό το σημείο μετά από πολύ κρύο.
Γιατί δεν δοκιμάζεις να βάλεις διαλυτικό και να το ανακατεύεις ώστε να το επαναφέρεις σε μια ικανοποιητική κατάσταση;
Στα περισσότερα του είδους μπορείς, αρκεί να το κάνεις σιγά - σιγά, με μικρές ποσότητες διαλυτικού κάθε φορά.
 
  • Like
Reactions: nikfor

dk31

AVClub Addicted Member
29 November 2016
2,806
Γιατί δεν δοκιμάζεις να βάλεις διαλυτικό και να το ανακατεύεις ώστε να το επαναφέρεις σε μια ικανοποιητική κατάσταση;
Αποστόλη, είναι μικρή η ποσότητα που έχει περισσέψει και έχω και το καινούργιο κουτί - το πέταξα.
 

ΑποστόληςΠ

AVClub Addicted Member
9 August 2018
1,362
Πειραιάς
Να σε ρωτήσω κάτι μιας κι εγώ δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ αλλά θέλω να το δοκιμάσω.
Απ' ότι έχω καταλάβει το danish oil είναι για να αναδεικνύει τα νερά του ξύλου που έχει από φυσικού του, σωστά;
Ή μπορεί να εφαρμοστεί και σαν «γυαλιστικό», δηλαδή πρώτα να περάσεις ένα βερνίκι εμποτισμού και μετά το danish oil από πάνω;
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,516
Βριλήσσια
Το Danish oil ειναι μιγμα κυριως λαδιου (πχ λινελαιο) και ολιγον βερνικιου. Δεν δίνει τη γυαλαδα ουτε την κρουστα του κλασσικου βερνικιου φινιρισματος.
 

KOSSTV

AVClub Fanatic
4 February 2015
11,960
Αθηνα
Χτες πήγα να κάνω το πείραμα με τα δύο danish oil αλλά το παλιό κουτί παρέδωσε πνεύμα: το μόνο που είχε μέσα ήταν ένα πηχτό ζελέ, σαν νερωμένο γιαούρτι. Πιστεύω ότι το πήξιμο οφείλεται:
-είτε επειδή δεν ανακάτευα αρκετά, οπότε "έκατσε" το υλικό
-είτε επειδή στην αρχή έβρεχα το πανί απευθείας στο στόμιο του κουτιού, μεταφέροντας σκόνες κλπ από το ξύλο που βαφόταν. Πλέον ρίχνω λίγο λάδι σε ένα κεσεδάκι και βρέχω το πανί εκεί.
Φυσικά υπάρχει και το ενδεχόμενο να μην είχα κλείσει καλά το κουτί σε κάποια φάση.
Τα αναφέρω όλα προς αποφυγή.

View attachment 201259
Η εξηγηση ειναι απλη...
Το πηξιμο η το σβολιασμα δημιουργηται μονο απο κενα αερος η απο λαθος αναμειξει υλικων(νερο στην προκειμενη) με αποτελεσμνα τα σημεια αυτα να εχουν "στεγνωσει" τοπικα και δεν αναμειγνιονται με το υπολοιπο υλικο ειναι τα ονομαζομενα πειγμαιντα....αυτο εμφανιζεται οταν τα κυρια συστατικα του υλικου,στην προκειμενη λαδι,ερθουν σε επαφη με νερο η αερα τα οποια παρουσιαζουν καταστροφικες ιδιοτητες σε ολο το μειγμα σε βαθος χρονου....

Η αναμειξη παλιου με νεου υλικου σε τετοιες περιπτωσεις δεν συνησταται σε καμια των περιπτωσεων καθως τα σβολια δεν αποσυνθεονται με νεο μειγμα...
Κοινος ειναι για πεταγμα το παλιο...

Με λιγα λογια το βρεξιμο του πανιου πριν μπει στο δοχειο ειναι το προβλημα για μενα καθως σταγονιδια ειτε μικρα ειτε μεγαλα σε ποσοτητα αφηναν καταλοιπα στο μειγμα Δημητρη..
Αυτα..
 
Last edited:

dk31

AVClub Addicted Member
29 November 2016
2,806
Να σε ρωτήσω κάτι μιας κι εγώ δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ αλλά θέλω να το δοκιμάσω.
Απ' ότι έχω καταλάβει το danish oil είναι για να αναδεικνύει τα νερά του ξύλου που έχει από φυσικού του, σωστά;
Ή μπορεί να εφαρμοστεί και σαν «γυαλιστικό», δηλαδή πρώτα να περάσεις ένα βερνίκι εμποτισμού και μετά το danish oil από πάνω;
Σωστά, αναδεικνύει τα νερά. Επειδή εμποτίζει το ξύλο δεν έχει νόημα να περάσεις πρώτα βερνίκι εμποτισμού.
 

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,956
Μελίσσια
Η τεχνική βαψιματος είναι ένα πράγμα που δεν μπορεί να ειπωθεί με λέξεις πάρα μόνο με άμεση εκείνη την ώρα υποδείξη στον τρόπο απλωματος και αραίωσης υλικού...
Θα προσπαθήσω όμως να σου εξηγήσω οσο μπορω..

Καταρχήν για να απλωθουν σωστά τα υλικα θέλουν αραίωση ανάλογα τις καιρικές συνθήκες...Το καλοκαίρι 10% το χειμώνα 5%... η ριπολινη Ίσως λίγο λιγότερο...
Εγώ στην βελατουρα/ριπολινη χρησιμοποιώ μικρή σκαφη...
Όντως βουτάς όλο το ρολακι μες στην σκαφη και το στραγγας καλά. .
Σε ένα κομμάτι 40Χ100 Θα "φορτώσεις" το φύλλο 2 φορές τουλάχιστον..
Στην ουσία με την πρώτη φορά απλώνεις το μισό φύλλο και με την δεύτερη το υπόλοιπο...
Άμεσος αφού το απλώσεις όλο..αμεσος χωρίς χρώμα πιάνεις το ρολακι και σουμαρεις το φύλλο από άκρη σε άκρη 2 φορές...
Τους καλοκαιρινούς μήνες δεν έχεις πολύ περιθώριο χρόνου οπότε οι κινήσεις θα πρέπει να είναι γρήγορες...
Τα παραπάνω συγουρα θέλουν μεγάλη εξοικείωση και χρόνο
Εμένα μου πήρε μια 5ετια για να βγάλω και φτάσω σε ένα καλό αποτέλεσμα πριν από χρόνια και αυτό έρχεται εμπειρικα...Ετσι και ο ελαιοχρωματιστης σου φανταζομαι..

Όσο αφορά τα ρολακια περασματος υπάρχουν πολλά και διάφορα...μικροινων,σφουγγάρια και καλο να.
Τα ρολακια μικροινων τινουν να γίνουν εν 2022 η χρήση τιμή στο πέρασμα αφού μπορούν να φορτωθούν με αρκετό χρώμα ωστε νσ απλωνει το χρωμα περισσοτερο και να βγάζουν
Πράγματι και εγώ όρθια τα περναω τσ φυλλα, τις πόρτες η τις ντουλάπες και το αποτέλεσμα βγαίνει πολύ καλό...
Σε κάθε χέρι όμως ένα αποχαρταρισμα το θέλει...Αυτό γίνεται για να γατζωνει/ κολλάει το ένα χέρι χρωματος με το άλλο..
Το mdf συγουρα θα θέλει τριψιμο αφού μετα από κάθε χέρι "σηκωνει" "τριχα" και θέλει περιποίηση..

Αυτά.

Χθες παρέδωσα το κρεβατι της μικρής. Το σχεδίαζα κάποιες εβδομάδες, μου πηρε 3 απογεύματα να το φτιάξω και 5 να το βάψω.
Είναι με διαφορά η καλύτερη δουλειά που έχω κάνει μέχρι σήμερα και ειδικά όσον αφορά το βάψιμο ακόμα δυσκολεύομαι να το πιστέψω ότι αυτό το αποτέλεσμα το πέτυχα εγώ.

Είμαι πολύ χαρούμενος και ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας. Επίσης να σταθώ στις λεπτομέριες που έθεωρώ ότι βοήθησαν στο να βγει αυτό το καλό αποτέλεσμα μπς και βοηθήσει κανένα άλλο άπειρο μέλος.

1ο σημείο:: δεν είναι όλα τα ρολάκια και ολα τα πινέλα για την ίδια δουλειά. Πήγα στο μαγαζί του είπα ακριβώς τι θα βάψω και με τι μπογιές/βερνίκια και πήρα τα ρολά και τα πινέλα που έπρεπε.
2ο σημείο: παλιότερα έπερνα από τα φτηνά ρολά και πινέλα, με την λογική να τα χρησιμοποιήσω και μετά να τα πετάξω αντί να ταλαιπωρούμε με πλυσίματα κλπ. ΛΑΘΟΣ!!!! Ενα καλό πινέλο κρατά περισσότερο υλικό πάνω του και το διαχέει με πιο σταθερή ροή στο ξύλο. Επισης δεν σου αφήνει τρίχες όσο βάφεις. Λίγο νεράκι, λιγο σαπουνάκι, λίγο τίναγμα και λιγο φύσιμα με φυσητήρα και είναι σαν καινούργιο.
3ο σημείο: Στο γυαλοχαρτάρισμα ειδικά σε σημεία που έχει μπει στόκος, έπιανα το γυαλόχαρτο με το χέρι και έτριβα τοπικά. ΛΑΘΟΣ. Θέλεις πάντα κάτι να κρατά flat την επιφάνεια του γυαλόχαρτου αλλιώς υπάρχει ο κίνδυνος να τρίψεις παραπανω από όσο χρειάζεται το κομμάτι που στοκαρίστηκε και όταν βαφεί να εμφανίζεται κάποια λακουβίτσα που μαρτυράει ότι εκεί υπάρχει μια βιδα στοκαρισμένη.
4ο σημείο: πολυ καλό καθάρισμα τόσο των ξύλων που θα βαφτούν όσο και του περιβάλοντα χώρου από πριονίδια, σκονες κλπ. Στο τέλος με ένα βρεγμένο πανί καθάρισμα της επιφάνειας που θα βαφτει
5ο σημείο: Μεταξύ χεριών ένα πολύ ελαφρύ γυαλοχαρτάρισμα και βρεγμένο πανί για την σκόνη λιγο πριν περάσεις το επόμενο χέρι.
6ο σημείο: Καλό αστάρωμα. Εκανα ένα καλό 1ο χέρι παντού και ένα 2ο στα σόκωρα.
7ο σημείο:. Αν ο κατασκευαστείς σου λέει άσε 6 ώρες για το επόμενο χέρι, δεν το περνάς στις 4 ακόμα και αν σου φαίνεται στεγνό. Αν έχει πάει 12 το βράδυ και θες να τελειώνεις για να πας για υπνο, πέσε για υπνο και βάλε ξυπνητήρι στις 5.
8ο σημείο: ΔΕΝ πιέζουμε το ρολό ή το πινέλο για να βγάλει περισσότερο χρωμα και για κανένα λόγο
9ο σημείο: επαρκής φωτισμός του χώρου και οχι από ένα σημείο.

Πέραν από τις λεπτομέριες θεωρώ η μεγαλύτερη επιτυχία ήρθε που ακολούθησα κατά γράμμα αυτό που είπε ο έταιρος Κώστας. Ενα καλό φόρτωμα μιας περιοχής, ένα φόρτωμα μιας 2ης και στην συνέχεια σουμάρισμα.
Στο 1ο χέρι αρκετή ποσότητα μπογιάς, στο 2ο έβαλα λιγότερη και στο 3ο ακόμα λιγότερη.

Εκτός της βελατουρας και των 3 χεριών ριπολίνης πέρασα και 2 χέρια βερνίκι νερου κρούστας mat για να αντέχει περισσότερο το ξύλο που θα φάει από την μικρή.
Εδώ ξεκίνησα σε περιοχές που δεν φαίνονται ιδιαίτερα για να δοκιμάσω και πάλι καλά που το έκανα έτσι. Ξεκίνησα να το κάνω με ρολό αλλά δεν μου άρεσε το αποτέλεσμα,. Δεν ήταν τόσο flat και λείο το αποτέλεσμα. Ισως το ρολό να μην ήταν το κατάλληλο, δεν ξέρω. Δοκίμασα με πινέλο όπου το αποτέλεσμα μου άρεσε πολύ περισσότερο. Εκρινα ως καλύτερη μέθοδο να αποφεύγω τα πολά περάσματα μπρος και πισω. Βάφτιζα σχεδόν όλο το πινέλο και το άφηνα να ρουφίξει για τα καλά, ελαφρύ στραγγισμα και στην συνέχεια ένα πέρασμα από άκρη σε άκρη. Εδώ το καλό πινέλο με πυκνή και λεπτή τρίχα κάνει την διαφορά αφου το βερνίκι ρέει με σταθερή ροή και η πυκνή λεπτή τρίχα αφήνει λεία την επιφάνεια.

Αυτά μαστόρια μου.
 

KOSSTV

AVClub Fanatic
4 February 2015
11,960
Αθηνα
Έτσι είναι...
Με την διατριβή και τις αλλεπάλληλες εργασίες το αποτέλεσμα σου πάντα θα βελτιώνεται...
Από αυτά που γράφεις καταλαβαίνω επεισης ότι αφουγκραζεσαι τι είναι σωστό ή λάθος κατά την εργασία και το αποτέλεσμα...Είναι πολύ σημαντικό αυτό...
Πολύ ωραία λοιπόν άντε στο επόμενο...

Υ.γ....καμία φωτο από το αποτέλεσμα έχεις...;
 
  • Like
Reactions: Χιωτης

enduras1

Moderator
Staff member
Χθες παρέδωσα το κρεβατι της μικρής. Το σχεδίαζα κάποιες εβδομάδες, μου πηρε 3 απογεύματα να το φτιάξω και 5 να το βάψω.
Είναι με διαφορά η καλύτερη δουλειά που έχω κάνει μέχρι σήμερα και ειδικά όσον αφορά το βάψιμο ακόμα δυσκολεύομαι να το πιστέψω ότι αυτό το αποτέλεσμα το πέτυχα εγώ.

Είμαι πολύ χαρούμενος και ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας. Επίσης να σταθώ στις λεπτομέριες που έθεωρώ ότι βοήθησαν στο να βγει αυτό το καλό αποτέλεσμα μπς και βοηθήσει κανένα άλλο άπειρο μέλος.

1ο σημείο:: δεν είναι όλα τα ρολάκια και ολα τα πινέλα για την ίδια δουλειά. Πήγα στο μαγαζί του είπα ακριβώς τι θα βάψω και με τι μπογιές/βερνίκια και πήρα τα ρολά και τα πινέλα που έπρεπε.
2ο σημείο: παλιότερα έπερνα από τα φτηνά ρολά και πινέλα, με την λογική να τα χρησιμοποιήσω και μετά να τα πετάξω αντί να ταλαιπωρούμε με πλυσίματα κλπ. ΛΑΘΟΣ!!!! Ενα καλό πινέλο κρατά περισσότερο υλικό πάνω του και το διαχέει με πιο σταθερή ροή στο ξύλο. Επισης δεν σου αφήνει τρίχες όσο βάφεις. Λίγο νεράκι, λιγο σαπουνάκι, λίγο τίναγμα και λιγο φύσιμα με φυσητήρα και είναι σαν καινούργιο.
3ο σημείο: Στο γυαλοχαρτάρισμα ειδικά σε σημεία που έχει μπει στόκος, έπιανα το γυαλόχαρτο με το χέρι και έτριβα τοπικά. ΛΑΘΟΣ. Θέλεις πάντα κάτι να κρατά flat την επιφάνεια του γυαλόχαρτου αλλιώς υπάρχει ο κίνδυνος να τρίψεις παραπανω από όσο χρειάζεται το κομμάτι που στοκαρίστηκε και όταν βαφεί να εμφανίζεται κάποια λακουβίτσα που μαρτυράει ότι εκεί υπάρχει μια βιδα στοκαρισμένη.
4ο σημείο: πολυ καλό καθάρισμα τόσο των ξύλων που θα βαφτούν όσο και του περιβάλοντα χώρου από πριονίδια, σκονες κλπ. Στο τέλος με ένα βρεγμένο πανί καθάρισμα της επιφάνειας που θα βαφτει
5ο σημείο: Μεταξύ χεριών ένα πολύ ελαφρύ γυαλοχαρτάρισμα και βρεγμένο πανί για την σκόνη λιγο πριν περάσεις το επόμενο χέρι.
6ο σημείο: Καλό αστάρωμα. Εκανα ένα καλό 1ο χέρι παντού και ένα 2ο στα σόκωρα.
7ο σημείο:. Αν ο κατασκευαστείς σου λέει άσε 6 ώρες για το επόμενο χέρι, δεν το περνάς στις 4 ακόμα και αν σου φαίνεται στεγνό. Αν έχει πάει 12 το βράδυ και θες να τελειώνεις για να πας για υπνο, πέσε για υπνο και βάλε ξυπνητήρι στις 5.
8ο σημείο: ΔΕΝ πιέζουμε το ρολό ή το πινέλο για να βγάλει περισσότερο χρωμα και για κανένα λόγο
9ο σημείο: επαρκής φωτισμός του χώρου και οχι από ένα σημείο.

Πέραν από τις λεπτομέριες θεωρώ η μεγαλύτερη επιτυχία ήρθε που ακολούθησα κατά γράμμα αυτό που είπε ο έταιρος Κώστας. Ενα καλό φόρτωμα μιας περιοχής, ένα φόρτωμα μιας 2ης και στην συνέχεια σουμάρισμα.
Στο 1ο χέρι αρκετή ποσότητα μπογιάς, στο 2ο έβαλα λιγότερη και στο 3ο ακόμα λιγότερη.

Εκτός της βελατουρας και των 3 χεριών ριπολίνης πέρασα και 2 χέρια βερνίκι νερου κρούστας mat για να αντέχει περισσότερο το ξύλο που θα φάει από την μικρή.
Εδώ ξεκίνησα σε περιοχές που δεν φαίνονται ιδιαίτερα για να δοκιμάσω και πάλι καλά που το έκανα έτσι. Ξεκίνησα να το κάνω με ρολό αλλά δεν μου άρεσε το αποτέλεσμα,. Δεν ήταν τόσο flat και λείο το αποτέλεσμα. Ισως το ρολό να μην ήταν το κατάλληλο, δεν ξέρω. Δοκίμασα με πινέλο όπου το αποτέλεσμα μου άρεσε πολύ περισσότερο. Εκρινα ως καλύτερη μέθοδο να αποφεύγω τα πολά περάσματα μπρος και πισω. Βάφτιζα σχεδόν όλο το πινέλο και το άφηνα να ρουφίξει για τα καλά, ελαφρύ στραγγισμα και στην συνέχεια ένα πέρασμα από άκρη σε άκρη. Εδώ το καλό πινέλο με πυκνή και λεπτή τρίχα κάνει την διαφορά αφου το βερνίκι ρέει με σταθερή ροή και η πυκνή λεπτή τρίχα αφήνει λεία την επιφάνεια.

Αυτά μαστόρια μου.
Βάλε μας καμία φωτο να παίρνουμε ιδ
 

dk31

AVClub Addicted Member
29 November 2016
2,806
Μια ερώτηση για βερνίκι εμποτισμού:
Μετά την ταλαιπωρία με την vivechrom που αλλάζει τις αποχρώσεις από παρτίδα σε παρτίδα, έχουμε καμιά πρόταση για βερνίκι εμποτισμού ή συντηρητικό ξύλου εμποτισμού; Κάποια σειρά που να έχει τις βασικές αποχρώσεις (έτοιμες, όχι να τις φτιάχνει στο χρωματοπωλείο).
 

axrst

Established Member
18 November 2007
298
Καλησπέρα.

Δεν ξέρω αν έχει συζητηθεί νωρίτερα στο thread πάντως με ένα γρήγορο ψάξιμο δεν βρήκα ακριβώς αυτό που θέλω:

Τα δοκάρια που στηρίζουν την ξύλινη σκεπή της βεράντας, στην άκρη τους βρέχονται και έρχονται και σ' επαφή με τον ήλιο. Αυτό σημαίνει οτι σιγά σιγά «σαπίζουν». Λέω λοιπόν να βάψω τις άκρες με κάτι ανθεκτικό στη βροχή τουλάχιστον και ελπίζω ο ήλιος να μην το αποτελειώσει. Σκέφτηκα πρώτα το fiber glass, χωρίς το πανί βέβαια. Μετά αναρωτήθηκα αν υπάρχει εποξική βαφή που θα έκανε τη δουλειά.

Μόνο για τα τελευταία 20cm του δοκαριού και να είναι και διάφανο μην γίνει καραγκιόζης.

Έχετε να προτείνετε κάτι; Έχουν λογική αυτά που σκέφτομαι;

Ευχαριστώ.
 

diablo

AVClub Enthusiast
18 June 2006
1,026
Θεσσαλονίκη
Προς dk31:

Χρησιμοποιώ το Silicon της Berling σε απόχρωση καρυδιάς για τα έπιπλά μου. Είναι διαλύτη (έτοιμο προς χρήση όμως) και έχω μείνει ικανοποιημένος. Μάλιστα το καλύπτω με V33 βερνίκι πατώματος (για αντοχή) που είναι νερού, χωρίς κανένα πρόβλημα ως τώρα
 

dk31

AVClub Addicted Member
29 November 2016
2,806
Προς dk31:

Χρησιμοποιώ το Silicon της Berling σε απόχρωση καρυδιάς για τα έπιπλά μου. Είναι διαλύτη (έτοιμο προς χρήση όμως) και έχω μείνει ικανοποιημένος. Μάλιστα το καλύπτω με V33 βερνίκι πατώματος (για αντοχή) που είναι νερού, χωρίς κανένα πρόβλημα ως τώρα

Ευχαριστώ για την πρόταση - θα το δοκιμάσω.
 

KOSSTV

AVClub Fanatic
4 February 2015
11,960
Αθηνα
Μια ερώτηση για βερνίκι εμποτισμού:
Μετά την ταλαιπωρία με την vivechrom που αλλάζει τις αποχρώσεις από παρτίδα σε παρτίδα, έχουμε καμιά πρόταση για βερνίκι εμποτισμού ή συντηρητικό ξύλου εμποτισμού; Κάποια σειρά που να έχει τις βασικές αποχρώσεις (έτοιμες, όχι να τις φτιάχνει στο χρωματοπωλείο)
Φιλτατε Δημητρη η Vernilac εχει...και ειναι νερου,...

vernilac-70341-1.jpg
 
  • Like
Reactions: nikfor