Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Βασικές Αρχές Φωτογραφίας
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Γιαρίμης Ηλίας" data-source="post: 1058057690" data-attributes="member: 340"><p><strong>Re: Βασικές Αρχές Φωτογραφίας για Αρχάριους</strong></p><p></p><p>To σωστό φυσικά είναι ούτε να υποεκθέτεις ουτε να υπερεκθέτεις .. (το λέει και το λινκ σου) .. οπότε αν σε παίρνει για bracket (π.χ. -0,5 0 +0,5) είσαι ασφαλής ακόμα και σε περίπτωση μικρού λάθους.</p><p></p><p>Τώρα αν γίνει λάθος προς την υπερέκθεση και κάψεις χρήσιμα φωτεινά αυτά κατα κανόνα δεν επαναφέρονται αξιόπιστα. Ομως δεν θα κρίνεις την υπερέκθεση και το κάψιμο απο το preview της μηχανής ούτε απο το ιστόγραμμα .. διότι δεν σου δίνει την αληθινή εικόνα .. συνήθως έχει εφαρμόσει καμπύλη κοντραστ και αύξησης φωτεινότητας με ρολλ-οφφ στα φωτεινά.</p><p></p><p> Π.χ. στο still life του Dpreview στο Daylight mode βλέπεις το κείμενο ξεθωριασμένο - σχεδόν καμμένο στο δε Low light έχει καψίματα στα πορτραίτα δεξια .. δεν είναι καμμένα στο RAW αλλά στo conversion με την εφαρμογή του tone_curve</p><p></p><p>Πριν & μετά</p><p></p><p>[ATTACH]148783[/ATTACH]</p><p>[ATTACH]148784[/ATTACH]</p><p></p><p>Υπόψιν οτι ελαφρώς καμμένα ειδικά αν δεν είναι καμμένο το πράσινο ανακτώνται καλά. Κανονικά έπρεπε να δείξουμε RAW ιστογράμματα για να δείς οτι στο RAW το περιθώριο είναι μεγάλο ..</p><p></p><p>Χονδρικά περίπου μισό στοπ υπερέκθεση σε σχέση με αυτο που σου δείχνει η μηχανή μπορείς να υπολογίσεις οτι δεν θα έχει βλαβερές συνέπειες σε καψίματα. Πάντως όντως το καψιμο είναι επικύνδυνο (όταν είναι αληθινό)</p><p></p><p>Για τα σκοτεινά/υποεκτεθειμένα .. ναι .. επανέρχονται .. αλλά όσο πιο υποεκτεθειμένα τόσο πιο πολύ θόρυβο έχουν .. OK στο ISO100 έχεις 2-3 στοπ περιθώριο (στην D7100 είναι το Banding που τα χαλάει στα χαμηλά ISO, αλλιώς θα είχες παραπάνω) .. σε ψηλά ISO έχεις λιγότερη ελαστικότητα ..</p><p></p><p>- Υποθέτω τραβάς RAW σωστά ?. Διότι σε jpeg μειώνονται τα περιθώρια ..</p><p>- Eπίσης υποθέτω οτι με τον όρο "έκθεση" εννοούμε το ίδιο πράγμα <a href="https://en.wikipedia.org/wiki/Exposure_(photography)" target="_blank">https://en.wikipedia.org/wiki/Exposure_(photography)</a> δηλ. το φώς που φτάνει στον αισθητήρα .. οχι τα "τρίγωνα της έκθεσης" που βάζουν και το ISO μέσα στην έκθεση</p><p></p><p>Κάτι που είναι καλό να φροντίσεις είναι να μην ανεβάζεις ISO με το στανιό .. απο ένα σημείο και μετά (ISO1600 νομίζω στην 7100), ανεβάζοντας ISO τζαμπα ή μειώνεις την έκθεση (μειωμένη έκθεση = θόρυβος) ή καίς φωτεινά .. άς βλέπεις την φωτό σκοτεινή στο preview .. αν και υπάρχουν τρόποι να λυθεί και αυτό με το preview (highlight protection mode .. κάπως έτσι .. και βλέπεις 1 στοπ πιο φωτεινό jpeg σε σχέση με το πραγματικό περιεχόμενο του RAW .. επίσης κάτι κόλπα με τα προφάιλ ..)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Γιαρίμης Ηλίας, post: 1058057690, member: 340"] [b]Re: Βασικές Αρχές Φωτογραφίας για Αρχάριους[/b] To σωστό φυσικά είναι ούτε να υποεκθέτεις ουτε να υπερεκθέτεις .. (το λέει και το λινκ σου) .. οπότε αν σε παίρνει για bracket (π.χ. -0,5 0 +0,5) είσαι ασφαλής ακόμα και σε περίπτωση μικρού λάθους. Τώρα αν γίνει λάθος προς την υπερέκθεση και κάψεις χρήσιμα φωτεινά αυτά κατα κανόνα δεν επαναφέρονται αξιόπιστα. Ομως δεν θα κρίνεις την υπερέκθεση και το κάψιμο απο το preview της μηχανής ούτε απο το ιστόγραμμα .. διότι δεν σου δίνει την αληθινή εικόνα .. συνήθως έχει εφαρμόσει καμπύλη κοντραστ και αύξησης φωτεινότητας με ρολλ-οφφ στα φωτεινά. Π.χ. στο still life του Dpreview στο Daylight mode βλέπεις το κείμενο ξεθωριασμένο - σχεδόν καμμένο στο δε Low light έχει καψίματα στα πορτραίτα δεξια .. δεν είναι καμμένα στο RAW αλλά στo conversion με την εφαρμογή του tone_curve Πριν & μετά [ATTACH=CONFIG]148783._xfImport[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]148784._xfImport[/ATTACH] Υπόψιν οτι ελαφρώς καμμένα ειδικά αν δεν είναι καμμένο το πράσινο ανακτώνται καλά. Κανονικά έπρεπε να δείξουμε RAW ιστογράμματα για να δείς οτι στο RAW το περιθώριο είναι μεγάλο .. Χονδρικά περίπου μισό στοπ υπερέκθεση σε σχέση με αυτο που σου δείχνει η μηχανή μπορείς να υπολογίσεις οτι δεν θα έχει βλαβερές συνέπειες σε καψίματα. Πάντως όντως το καψιμο είναι επικύνδυνο (όταν είναι αληθινό) Για τα σκοτεινά/υποεκτεθειμένα .. ναι .. επανέρχονται .. αλλά όσο πιο υποεκτεθειμένα τόσο πιο πολύ θόρυβο έχουν .. OK στο ISO100 έχεις 2-3 στοπ περιθώριο (στην D7100 είναι το Banding που τα χαλάει στα χαμηλά ISO, αλλιώς θα είχες παραπάνω) .. σε ψηλά ISO έχεις λιγότερη ελαστικότητα .. - Υποθέτω τραβάς RAW σωστά ?. Διότι σε jpeg μειώνονται τα περιθώρια .. - Eπίσης υποθέτω οτι με τον όρο "έκθεση" εννοούμε το ίδιο πράγμα [url]https://en.wikipedia.org/wiki/Exposure_(photography)[/url] δηλ. το φώς που φτάνει στον αισθητήρα .. οχι τα "τρίγωνα της έκθεσης" που βάζουν και το ISO μέσα στην έκθεση Κάτι που είναι καλό να φροντίσεις είναι να μην ανεβάζεις ISO με το στανιό .. απο ένα σημείο και μετά (ISO1600 νομίζω στην 7100), ανεβάζοντας ISO τζαμπα ή μειώνεις την έκθεση (μειωμένη έκθεση = θόρυβος) ή καίς φωτεινά .. άς βλέπεις την φωτό σκοτεινή στο preview .. αν και υπάρχουν τρόποι να λυθεί και αυτό με το preview (highlight protection mode .. κάπως έτσι .. και βλέπεις 1 στοπ πιο φωτεινό jpeg σε σχέση με το πραγματικό περιεχόμενο του RAW .. επίσης κάτι κόλπα με τα προφάιλ ..) [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Βασικές Αρχές Φωτογραφίας
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…