Αφορμή για την μικρή συγκέντρωση σπίτι μου , στάθηκε η διαπίστωση του Βασίλη τσάκωνα ότι έχει το Physical Graffiti των Led Zeppelin σε κόπια εισαγωγής αμερικάνικης εκτύπωσης . Πρότεινα λοιπόν να την συγκρίνουμε με την επανέκδοση της Classic Records που έχω εγώ . Το ραντεβού ψηνόταν από το Σάββατο , αλλά πραγματοποιήθηκε τελικά Δευτέρα απόγευμα . Ο ΑΓΔ έφερε και την ελληνική κόπια από τα νιάτα μας ( εγώ την έχω πετάξει ) .
Εκτός από το Physical Graffiti είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε το πασίγνωστο Time out του Dave Brubeck σε επανέκδοση επίσης της Classic Records κόντρα σε μια , μάλλον , επανέκδοση , αγνώστου όμως πατρότητας , ομοίως σε βαρύ βινύλιο , το «Χαμόγελο της Τζοκόντας» για το οποίο τόσος ντόρος έγινε τώρα τελευταία για την νέα ψηφιακή επεξεργασία του , κόντρα στην παλιά ελληνική κόπια του Παναγιωτίδη .
Παρεμπιπτόντως ακούσαμε και cd κόντρα σε βινύλιο , νέας κυκλοφορίας , προφανώς ψηφιακής ηχογράφησης ( Tom Tyler / “Forward Going backward” του 2005 ) , καθώς και παλιό αναλογικό βινύλιο , κόντρα σε direct metal master of a digitally remastered original tape ( γλωσσοδέτης που μόνον οι Γιαπωνέζοι μπορούσαν να σκεφτούν) βινύλιο ( The Βeatles / “Rubber Soul”Capitol ST 2442 vs Τhe Beatles / «Rubber Soul» της EMI Toshiba ) ενώ κλείσαμε με βινύλιο κόντρα σε K2HD remastered cd ( Gong/ “Flying Teapot” .
Και μια και ήμασταν μαζεμένοι είπαμε να ξαναακούσουμε το Live at Fillmore των Allman Brothers από βινύλιο της Classic records και από cd .
Μπορεί να έχω ξεχάσει κάτι , ελπίζω όμως ότι θα το θυμούνται οι υπόλοιποι .
Θα πρέπει να υπενθυμίσω ότι τα συμπεράσματα μας , έχουν εφαρμογή μόνο στο δικό μου σύστημα και βεβαίως επηρεάζονται από τα υποκειμενικά αυτιά μας .
Κατ’ αρχήν το Take Five. Aρχικά το ακούσαμε στην δική μου «ύποπτη» κόπια . Κλασσικός ήχος Columbia του εμπορίου , ευχάριστος , αλλά θολός – τουλάχιστον δύο κουρτίνες μπροστά από την ορχήστρα . Μόλις στο πλατώ πήρε τη θέση της η κόπια της classic records , τα πέπλα έφυγαν , ο ήχος καθάρισε , τα ντραμς ακούστηκαν υπέροχα , με διαύγεια , το ίδιο και το σαξόφωνο του Desmond – αν και αρχικά μας φάνηκε λίγο πιο σκληρό . Λέω αρχικά γιατί όταν ξαναάκουσα τον δίσκο όταν έφυγαν τα παιδιά , ακόμα και αυτό ήταν καλύτερο . Γενικά η διαφορά ανάμεσα στις δύο κόπιες , ήταν ίδια με την διαφορά μεταξύ δίσκου και της ορχήστρας σπίτι σου ( όσο κι αν αυτό ακούγεται τραβηγμένο )
Μετά ήρθε η σειρά του Physical Graffiti. Κατ’ αρχήν έπαιξε η ελληνική κόπια . Φρίκη . Καθόλου μπάσα , θαμμένα φωνητικά , τσιριχτός ήχος . Βγήκε πριν τελιώσει το τραγούδι . Την θέση πήρε η 1ης κοπής κόπια του Βασίλη ( SwanSong 200) . Τα πράγματα είχαν σαφέστατη βελτίωση , όμως όλα ξεκαθάρισαν όταν στο πλατώ κάθησε η κόπια της Classic records όπου το μπάσσο πήρε τις συστές μεγαλόπρεπες διαστάσεις του , η γκραν κάσσα ακουγόταν σε όλο της το μεγαλείο , τα φωνητικά ήταν πεντακάθαρα κι οι κιθάρες γεμάτες ένταση χωρίς σκληράδα . 2/2 λοιπόν για την classic records. Ειρήσθω εν παρόδω ότι όλο αυτό το διάστημα ο Παναγιωτίδης παραπονιόταν για τα πιατίνια , αλλά δεν του δίνουμε σημασία ( πάντα παραπονιέται για τα πιατίνια )
Το Χαμόγελο της Τζοκόντας , πάλι , μπορεί μεν να απεκτησε μεγαλύτερη διαύγεια με την νέα του επεξεργασία , αλλά έχασε σε συναίσθημα , σε ηχητικό πλούτο κι έγινε κλινικό . Ασε που η άρπα ( ή η κιθάρα ) στο β´ κομμάτι της α´ πλευράς , ακουγόταν καλύτερα στην παλιά ελληνική κόπια του ΑΓΔ . Νομίζω και οι τρείς συμφωνήσαμε ότι η νέα εκδοχή είναι χειρότερη ( πάντα στο δικό μου σύστημα )
Εδώ κάπου τελείωσαν και οι ομόφωνες απόψεις μας . Στα υπόλοιπα διαφοροποιήθηκε ο ένας από τους 3 , αρκετές φορές ( είχαμε αποφάσεις πλειοψηφίας δηλαδή ) με κορυφαία την διαφωνία του ΑΓΔ όταν ακούσαμε και το Blue Sky ( φρίκη για μένα και τον Βασίλη , πολύ ωραίο για τον ΑΓΔ ) .
Αλλά αυτά θα τα συνεχίσουμε αύριο , με γνώμες και των λοιπών και σχετικές φωτογραφίες ( έχουμε και δουλειά το πρωϊ ) .
Εκτός από το Physical Graffiti είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε το πασίγνωστο Time out του Dave Brubeck σε επανέκδοση επίσης της Classic Records κόντρα σε μια , μάλλον , επανέκδοση , αγνώστου όμως πατρότητας , ομοίως σε βαρύ βινύλιο , το «Χαμόγελο της Τζοκόντας» για το οποίο τόσος ντόρος έγινε τώρα τελευταία για την νέα ψηφιακή επεξεργασία του , κόντρα στην παλιά ελληνική κόπια του Παναγιωτίδη .
Παρεμπιπτόντως ακούσαμε και cd κόντρα σε βινύλιο , νέας κυκλοφορίας , προφανώς ψηφιακής ηχογράφησης ( Tom Tyler / “Forward Going backward” του 2005 ) , καθώς και παλιό αναλογικό βινύλιο , κόντρα σε direct metal master of a digitally remastered original tape ( γλωσσοδέτης που μόνον οι Γιαπωνέζοι μπορούσαν να σκεφτούν) βινύλιο ( The Βeatles / “Rubber Soul”Capitol ST 2442 vs Τhe Beatles / «Rubber Soul» της EMI Toshiba ) ενώ κλείσαμε με βινύλιο κόντρα σε K2HD remastered cd ( Gong/ “Flying Teapot” .
Και μια και ήμασταν μαζεμένοι είπαμε να ξαναακούσουμε το Live at Fillmore των Allman Brothers από βινύλιο της Classic records και από cd .
Μπορεί να έχω ξεχάσει κάτι , ελπίζω όμως ότι θα το θυμούνται οι υπόλοιποι .
Θα πρέπει να υπενθυμίσω ότι τα συμπεράσματα μας , έχουν εφαρμογή μόνο στο δικό μου σύστημα και βεβαίως επηρεάζονται από τα υποκειμενικά αυτιά μας .
Κατ’ αρχήν το Take Five. Aρχικά το ακούσαμε στην δική μου «ύποπτη» κόπια . Κλασσικός ήχος Columbia του εμπορίου , ευχάριστος , αλλά θολός – τουλάχιστον δύο κουρτίνες μπροστά από την ορχήστρα . Μόλις στο πλατώ πήρε τη θέση της η κόπια της classic records , τα πέπλα έφυγαν , ο ήχος καθάρισε , τα ντραμς ακούστηκαν υπέροχα , με διαύγεια , το ίδιο και το σαξόφωνο του Desmond – αν και αρχικά μας φάνηκε λίγο πιο σκληρό . Λέω αρχικά γιατί όταν ξαναάκουσα τον δίσκο όταν έφυγαν τα παιδιά , ακόμα και αυτό ήταν καλύτερο . Γενικά η διαφορά ανάμεσα στις δύο κόπιες , ήταν ίδια με την διαφορά μεταξύ δίσκου και της ορχήστρας σπίτι σου ( όσο κι αν αυτό ακούγεται τραβηγμένο )
Μετά ήρθε η σειρά του Physical Graffiti. Κατ’ αρχήν έπαιξε η ελληνική κόπια . Φρίκη . Καθόλου μπάσα , θαμμένα φωνητικά , τσιριχτός ήχος . Βγήκε πριν τελιώσει το τραγούδι . Την θέση πήρε η 1ης κοπής κόπια του Βασίλη ( SwanSong 200) . Τα πράγματα είχαν σαφέστατη βελτίωση , όμως όλα ξεκαθάρισαν όταν στο πλατώ κάθησε η κόπια της Classic records όπου το μπάσσο πήρε τις συστές μεγαλόπρεπες διαστάσεις του , η γκραν κάσσα ακουγόταν σε όλο της το μεγαλείο , τα φωνητικά ήταν πεντακάθαρα κι οι κιθάρες γεμάτες ένταση χωρίς σκληράδα . 2/2 λοιπόν για την classic records. Ειρήσθω εν παρόδω ότι όλο αυτό το διάστημα ο Παναγιωτίδης παραπονιόταν για τα πιατίνια , αλλά δεν του δίνουμε σημασία ( πάντα παραπονιέται για τα πιατίνια )
Το Χαμόγελο της Τζοκόντας , πάλι , μπορεί μεν να απεκτησε μεγαλύτερη διαύγεια με την νέα του επεξεργασία , αλλά έχασε σε συναίσθημα , σε ηχητικό πλούτο κι έγινε κλινικό . Ασε που η άρπα ( ή η κιθάρα ) στο β´ κομμάτι της α´ πλευράς , ακουγόταν καλύτερα στην παλιά ελληνική κόπια του ΑΓΔ . Νομίζω και οι τρείς συμφωνήσαμε ότι η νέα εκδοχή είναι χειρότερη ( πάντα στο δικό μου σύστημα )
Εδώ κάπου τελείωσαν και οι ομόφωνες απόψεις μας . Στα υπόλοιπα διαφοροποιήθηκε ο ένας από τους 3 , αρκετές φορές ( είχαμε αποφάσεις πλειοψηφίας δηλαδή ) με κορυφαία την διαφωνία του ΑΓΔ όταν ακούσαμε και το Blue Sky ( φρίκη για μένα και τον Βασίλη , πολύ ωραίο για τον ΑΓΔ ) .
Αλλά αυτά θα τα συνεχίσουμε αύριο , με γνώμες και των λοιπών και σχετικές φωτογραφίες ( έχουμε και δουλειά το πρωϊ ) .