Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Βινύλια ( ελληνικά , αμερικάνικα , Classic records και δεν συμμαζεύεται
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Δημήτρης Ν." data-source="post: 196050" data-attributes="member: 79"><p>Δράττομαι της ευκαιρίας από την επισήμανση αυτή του Βασίλη σχετικά με το "κανονικό" όταν αυτό εκλαμβάνεται ως μέτρο αξιολόγησης μιάς ηχογράφησης και σημείο αναφοράς για την ηχητική της ποιότητα και θέτω τον προβληματισμό μου .</p><p></p><p>Ο Παναγιωτίδης έχει μιά αδυναμία - υπερ το δέον ίσως - για τον τρόπο με τον οποίο ακούγονται τα πιατίνια . Ως εκ τούτου μία εκ των πλέον καταφροητικών κριτικών του για κάποια ηχογράφηση , εστιαζόταν στο "Low" του David Bowie και στον "φρικτό" κατά την άποψη του και αναληθή τρόπο με τον οποιο ακούγονται τα πιατίνια εκεί. Εκ πρωτης όψεως φαινόταν να έχει δίκαιο , μιά και ο ήχος τους ξενίζει . </p><p></p><p>Κάποια στιγμή διαβάζοντας ένα βιβλίο για το Low , έμαθα ότι ο παραγωγός/ηχολήπτης , είχε περάσει τον ήχο από τα πιατίνια μέσα από συνθεζάϊζερ , αλλάζοντας τελείως την ηχητική τους φυσιογνωμία . Αυτή η αλλοίωση και ηθελημένη ήταν και στην εποχή της θεωρήθηκε ως επίτευγμα , αφού - όπως διαβάζω και πάλι στο ίδιο βιβλίο - κατά δήλωση του παραγωγού , άλλοι συνάδελφοι του του τηλεφωνούσαν εκστασιασμένοι για να μάθουν τον τρόπο με τον οποίο έβγαλε τέτοιο ήχο από τα πιατίνια . </p><p></p><p>Το "κανονικό" λοιπόν είναι πολύ πιθανόν σε μία ηχογράφηση να είναι ηθελημένα αλλοιωμένο , και η παραποίηση αυτή , η διαστρέβλωση να οφείλεται σε λόγους καλλιτεχνικής άποψης . Μ' αυτό το σκεπτικό αυτός που αργότερα καλείται ίσως να κάνει την επεξεργασία μιάς παλιάς ηχογράφησης , έχει καθήκον να παραμείνει μέσα στα πλαίσια αντικανονικότητας του αρχικού παραγωγού , προσπαθώντας απλώς να φέρει στην επιφάνεια αυτην την αντικανονικότητα όσο καλύτερα μπορεί . </p><p></p><p>Συνεπώς το "κανονικό" ως αξιολογικό στοιχείο και μέτρο σύγκρισης έχει νόημα εάν ξέρουμε τις προθέσεις του ηχολήπτη / παραγωγού / μηχανικού ήχου κλπ . Ειδ' άλλως ενδέχεται η πλάνη μας να είναι σοβαρή και να μας οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα .</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Δημήτρης Ν., post: 196050, member: 79"] Δράττομαι της ευκαιρίας από την επισήμανση αυτή του Βασίλη σχετικά με το "κανονικό" όταν αυτό εκλαμβάνεται ως μέτρο αξιολόγησης μιάς ηχογράφησης και σημείο αναφοράς για την ηχητική της ποιότητα και θέτω τον προβληματισμό μου . Ο Παναγιωτίδης έχει μιά αδυναμία - υπερ το δέον ίσως - για τον τρόπο με τον οποίο ακούγονται τα πιατίνια . Ως εκ τούτου μία εκ των πλέον καταφροητικών κριτικών του για κάποια ηχογράφηση , εστιαζόταν στο "Low" του David Bowie και στον "φρικτό" κατά την άποψη του και αναληθή τρόπο με τον οποιο ακούγονται τα πιατίνια εκεί. Εκ πρωτης όψεως φαινόταν να έχει δίκαιο , μιά και ο ήχος τους ξενίζει . Κάποια στιγμή διαβάζοντας ένα βιβλίο για το Low , έμαθα ότι ο παραγωγός/ηχολήπτης , είχε περάσει τον ήχο από τα πιατίνια μέσα από συνθεζάϊζερ , αλλάζοντας τελείως την ηχητική τους φυσιογνωμία . Αυτή η αλλοίωση και ηθελημένη ήταν και στην εποχή της θεωρήθηκε ως επίτευγμα , αφού - όπως διαβάζω και πάλι στο ίδιο βιβλίο - κατά δήλωση του παραγωγού , άλλοι συνάδελφοι του του τηλεφωνούσαν εκστασιασμένοι για να μάθουν τον τρόπο με τον οποίο έβγαλε τέτοιο ήχο από τα πιατίνια . Το "κανονικό" λοιπόν είναι πολύ πιθανόν σε μία ηχογράφηση να είναι ηθελημένα αλλοιωμένο , και η παραποίηση αυτή , η διαστρέβλωση να οφείλεται σε λόγους καλλιτεχνικής άποψης . Μ' αυτό το σκεπτικό αυτός που αργότερα καλείται ίσως να κάνει την επεξεργασία μιάς παλιάς ηχογράφησης , έχει καθήκον να παραμείνει μέσα στα πλαίσια αντικανονικότητας του αρχικού παραγωγού , προσπαθώντας απλώς να φέρει στην επιφάνεια αυτην την αντικανονικότητα όσο καλύτερα μπορεί . Συνεπώς το "κανονικό" ως αξιολογικό στοιχείο και μέτρο σύγκρισης έχει νόημα εάν ξέρουμε τις προθέσεις του ηχολήπτη / παραγωγού / μηχανικού ήχου κλπ . Ειδ' άλλως ενδέχεται η πλάνη μας να είναι σοβαρή και να μας οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα . [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Γενικά περί Δικάναλου Ήχου
Βινύλια ( ελληνικά , αμερικάνικα , Classic records και δεν συμμαζεύεται
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…