World Press Photo: απόλυτη κυριαρχία των DSLR και της Canon

udt71

AVClub Addicted Member
13 October 2006
1,792
Deep Sea
Η ιστοσελίδα Quesabesde έψαξε να βρει ποιες μηχανές χρησιμοποίησαν οι φωτογράφοι που διακρίθηκαν στο φετινό World Press Photo Contest.

Όπως είχαμε δει ο νικητής χρησιμοποίησε μία Canon EOS 5D Mark II.

Σύμφωνα με την ανάλυση των EXIF στοιχείων των υπόλοιπων εικόνων 28 φωτογράφοι χρησιμοποίησαν DSLR μηχανές της Canon, επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία της Canon στο φωτορεπορτάζ.

Οι 15 από τους 28 χρησιμοποίησαν την Canon EOS 5D Mark IIΙ, ενώ έξι φωτογράφοι χρησιμοποίησαν την Canon EOS 1D X.

Την Canon ακολούθησε η Nikon με 12 φωτογράφους να έχουν χρησιμοποιήσει τις DSLR μηχανές της, με πρώτο μοντέλο να είναι η Nikon D810 την οποία χρησιμοποίησαν 4 φωτογράφοι.

Από τις άλλες μηχανές που χρησιμοποιήθηκαν, έχουμε την παρουσία μίας μηχανής μεσαίου φορμά, την Pentax 645Z, ενώ εντύπωση προκαλεί ότι οι mirrorless μηχανές χρησιμοποιήθηκαν ελάχιστα, αφού μόλις μία εμφανίζεται στη λίστα και αυτή δεν είναι άλλη από τη Fujifilm X-Pro1.

Τέλος στις μηχανές που χρησιμοποιήθηκαν έχουμε μία compact μηχανή (Sony Cyber-Shot RX100) και μία action camera της GoPro (Hero4 Black).


http://www.quesabesde.com/noticias/world-press-photo-2016-camaras-usadas_14149
World-Press-Photo-2016-1.jpg
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,865
Athens
Ανούσιο πράγμα τελείως.
Ειδικά στην κατηγορία του "ειδησιογραφικού/editorial" δεν μετράει η μηχανή, αλλά η πρωτιά και το καλύτερο κλίκ από άποψης κυρίως στιγμής.
 

udt71

AVClub Addicted Member
13 October 2006
1,792
Deep Sea
Απάντηση: Re: World Press Photo: απόλυτη κυριαρχία των DSLR και της Canon

Ανούσιο πράγμα τελείως.
Ειδικά στην κατηγορία του "ειδησιογραφικού/editorial" δεν μετράει η μηχανή, αλλά η πρωτιά και το καλύτερο κλίκ από άποψης κυρίως στιγμής.



Αν είναι έτσι μήπως κακώς χρησιμοποιούν DSLR?
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,865
Athens
Δεν κυνηγάνε ούτε την ποιότητα εικόνας.

Προφανώς και θα πάνε με DSLR γιατί πολύ απλά είναι χιλιάδες φορές πιο ανθεκτικές και στιβαρές από mirrorless/bridge/compact, είναι πιο γρήγορες στο focusing (phase detect) και είναι και weather sealed.

Οι περισσότερες όπως λες/λένε είναι με 5D Mark II.
Άρα, με την λογική σου/άλλων/διαφορετική της δικιάς μου, η 5D Mark II είναι καλύτερη από την 5D Mark III αλλά και από την 1Dx ? :D
 

partisan

Supreme Member
3 June 2014
3,752
ενα μετραει.... την κρισιμη στιγμη να μην σε προδωση η μηχανη
η nikon/canon το εχουν αποδειξει εδω και χρονια, ειναι σκυλια
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,812
Εαν εξαρτιόταν η οικονομική μου κατάσταση από την φωτογραφία και ζούσα από αυτήν και αν φωτογράφιζα σε δύσκολες/περίεργες συνθήκες, συγγνώμη και εγώ θα πήγαινα any time με κάποια Nikon/canon, ωραίες/γλυκούλες κλπ. οι mirroless άλλα δεν θα τις εμπιστευόμουν σε τέτοιες συνθήκες.....
 

Under Fire

AVClub Enthusiast
29 April 2014
735
Creta
τα ποιο πολλά θέματα της World Press Photo(τουλάχιστον παλιότερα που παρακολουθούσα) ήτανε κάτω από αντίξοες συνθήκες (βλέπε πολέμους) και εννοείται οτί συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις πας με κάτι αξιόπιστο και αντοχής και ποιοτικό
 

timaios

AVClub Addicted Member
16 November 2009
1,363
Billpeppas οι περισσότερες είναι 5d3 ίσως να μην το πρόσεξες,οι Canon αυτή την στιγμή έχουν προβάδισμα στις πωλήσεις DSLR αλλά μέχρι το 1989 οι nikon είχαν το 75 %με την Canon 15% στις επαγγελματικες μηχανές και φακους, Το 1990 η Canon με το νεοφερτο σύστημα eos άρχισε να παίρνει ανοδική πορεία καί σε 5 χρόνια πολλοί επαγγελματιες αλάξαν σύστημα με την υποστήριξη των εταιριών που ασχολούνταν με τα σπορ και την είδεισεογραφια και όχι μόνο, ο λόγος ήταν ότι το AF καί το υψηλό iso ήταν πολύ καινοτόμο υπέρ της Canon.Η Nikon πήρε ξανά το προβάδισμα με την D3 αναγκαστικά η Canon αντέδρασε εισαγαγοντας το σύστημα APS-H για να σταματήσει να χάνει πελάτες οι οποίοι είχαν επενδύσει δεκάδες χιλιάδες δολάρια σε τηλεφακους και το κατάφερε εν μέρειάσχετα αν η ΝΙΚΟΝ είχε το προβάδισμα ξανά η Canon παρέχει μεγάλη υποστήριξη στους επαγγελματιες και έχει καταπληκτικουςτηλεφακουςτον μόνο φακό που δεν έχει είναι ο 800αρης τον οποίο σύντομα θα λανσάρει,προβλέπεται μάχη παρόλο το προβάδισμα της Nikon στους αισθητήρες υψηλό DR,ISO ιδιαίτερα στην D5 που είναι πάλι πολύ μπροστά
 

timaios

AVClub Addicted Member
16 November 2009
1,363
Πάντως και τα δύο μοντέλα είναι αξιόπιστα καί εξαιρετικά ανθεκτικά στην σειρά PRO η
Marianne Oelound εξαιρετικη φωτογράφος και επιστήμονας μηχανικός ηλεκτρονικών ίσως η μόνη πού μπορεί να μπαίνει στα εργαστήρια τής ΝΙΚΟΝ,έφτασε τα 800000 κλικ σε μια D3 χωρίς αλλαγή κλείστρου και συνεχίζει ακάθεκτη.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Πάντως ανταγωνισμός είναι καλός για όλους μας και για την καινοτομία στην τεχνολογία αλλά καί στις λογικοτερες τιμές που προκύπτουν αλλά όχι παντα. .Ορθογραφία ταμπλετ με εκνευρίζει καθώς δεν μου δίνεται ο χρόνος να τα διορθώσω.
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Γνωστός - κι όχι φίλος- φωτορεπόρτερ, ακόμη και σήμερα μάχιμος αλλά όχι στα Βαλκάνια, μου ανέφερε ότι οi canon/nikon είναι ανθεκτικές στα αέρια και στα χημικά. Η μια στα αέρια αυτά που υπάρχουν στα πεδία των μαχών και η άλλη στα πεδία των διαδηλώσεων μέσα στις πόλεις αλλά δεν θυμάμαι ποιά είναι η κατάλληλη σε ποιά κατάσταση.

Το σίγουρο πάντως είναι ότι τα κορυφαία μοντέλα μπορούν να λειτουργούν και σε συνθήκες πολύ υψηλών θερμοκρασιών με υγρασία πάνω από 90% και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (π.χ. -30 κελσίου) χωρίς προβλήματα.
 

NNOW

AVClub Addicted Member
3 July 2006
1,352
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: World Press Photo: απόλυτη κυριαρχία των DSLR και της Canon

,προβλέπεται μάχη παρόλο το προβάδισμα της Nikon στους αισθητήρες υψηλό DR,ISO ιδιαίτερα στην D5 που είναι πάλι πολύ μπροστά

Στο DR συμφωνώ , στα ψηλά iso πως το βγάζεις το συμπέρασμα , από 800 και πάνω στις μετρήσεις δεν υπάρχουν διαφορές . Και την D5 ακόμη κανείς δεν την τέσταρε όπως και την 1DX ii για να έχουμε πραγματική εικόνα και όχι μόνο από τα χαρακτηριστικά .
 

isin

Senior Member
19 October 2011
464
Οι επαγγελματίες φωτορεπόρτερ που έχουν επενδύσει χρόνια σε εξοπλισμό Canon και Nikon δύσκολα να αλλάξουν σε κάτι άλλο τόσο γρήγορα. Την τελευταία 2-3ετία βγήκαν καλές (+ ανθεκτικές) mirrorless και νέοι φακοί για να θεωρηθεί πλήρες το σύστημα m43 / fuji / sony κτλ. Θεωρώ ότι δεν θα αργήσουν πολύ ακόμα να εμφανιστούν σε αυτό το πίνακα και οι πρώτες Mirrorless. Εγώ με Olympus E-M1, 12-40 και 40-150 PRO σε φωτορεπορτάζ σε βουνά και χιονοδρομικά (ελλάδα έως -5 και εξωτερικό έως -15) δεν είχα προβλήματα. Δεν έχω δοκιμάσει ακόμα τις πορείες που αναφέρθηκαν πιο πριν.
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,865
Athens
Re: Απάντηση: Re: World Press Photo: απόλυτη κυριαρχία των DSLR και της Canon

Στο DR συμφωνώ , στα ψηλά iso πως το βγάζεις το συμπέρασμα , από 800 και πάνω στις μετρήσεις δεν υπάρχουν διαφορές . Και την D5 ακόμη κανείς δεν την τέσταρε όπως και την 1DX ii για να έχουμε πραγματική εικόνα και όχι μόνο από τα χαρακτηριστικά .

Βλέπεις από τις υπάρχουσες ( π.χ. D750, D810 ) ότι είναι ξεκάθαρα μπροστά, η D5 έχει και το πλεονέκτημα των χαμηλότερων MP.

Φυσικά δεν θα συγκρίνεις το ISO μεταξύ μηχανής π.χ. 36MP & μιας 12MP.
 

udt71

AVClub Addicted Member
13 October 2006
1,792
Deep Sea
Αυτό που γράφεις δεν ισχύει…
Η νέα 1dx mark ii έχει καινούργιο αισθητήρα ο οποίος ακολουθεί την τεχνοτροπία με τα on sensor DAC, και έχει 14+ στοπ δυναμικού εύρους.
 

timaios

AVClub Addicted Member
16 November 2009
1,363
NOW πραγματικά δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασματα από μία μηχανή πού είναι υπό δοκιμή,αλλά βάσει των ανακοινώσεων από τις ίδιες τις εταιρείες η ναυαρχιδα της Canon εναι πιο γρήγορη έστω και οριακά,τώρα για τo ISO υπό συνθήκες φθάνει το εξωφρενικό 3276800 σε HI 5 η nikon ενώ η Canon το 409600 σεHI 3 . Πιστεύω πως σε αυτες τις συνθήκες τα αρχεία δεν είναι αξιοποιησημα για ποιότητας φωτογραφίες,εκτυπώσεις αν και θα είναι για συνθήκες πολέμου και ερευνών,εγκληματολογικα εργαστήρια( κοκ).sportmag όντως οι καινούργιες mirrorless ανέβηκαν πολύ σε ποιότητα πάντα η Ολύμπους,ήταν ανθεκτικές στις Pro τώρα και η Sony στην 7rm2 δίνει 500000 κλικ δοκιμασμένο.
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,812
Οι επαγγελματίες φωτορεπόρτερ που έχουν επενδύσει χρόνια σε εξοπλισμό Canon και Nikon δύσκολα να αλλάξουν σε κάτι άλλο τόσο γρήγορα. Την τελευταία 2-3ετία βγήκαν καλές (+ ανθεκτικές) mirrorless και νέοι φακοί για να θεωρηθεί πλήρες το σύστημα m43 / fuji / sony κτλ. Θεωρώ ότι δεν θα αργήσουν πολύ ακόμα να εμφανιστούν σε αυτό το πίνακα και οι πρώτες Mirrorless. Εγώ με Olympus E-M1, 12-40 και 40-150 PRO σε φωτορεπορτάζ σε βουνά και χιονοδρομικά (ελλάδα έως -5 και εξωτερικό έως -15) δεν είχα προβλήματα. Δεν έχω δοκιμάσει ακόμα τις πορείες που αναφέρθηκαν πιο πριν.

Ισχύουν όσα λες, άλλα θέλουν πολλά ψωμιά ακόμα οι Mirrorless να φτάσουν τις ακριβές μηχανές Dslr, π.χ. μια Nikon D4 είναι τανκ, με εκπληκτικό αισθητήρα, απίστευτο dynamic range και iso, τρομερό κράτημα, εργονομία, μπαταρία που είναι πολύ σημαντικό, grip, εστίαση κάτω από όλες τις συνθήκες......αν πήγαινα σε ''πόλεμο'' κλπ. μια τέτοια μηχανή θα ήθελα να με συνοδεύει, είτε Nikon είτε Canon....
 

timaios

AVClub Addicted Member
16 November 2009
1,363


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Εδώ για την δυσκολία af υπό συνθήκες σε μια d4 το ποστ της marianne Oelound [http://www.dpreview.com/forums/post/57322174 επίσης για την δίκαιη επικράτηση τής Canon σε φωτογραφίες αθλητικών γεγονότων παλαιότερα http://www.dpreview.com/forums/post/57321949 καί για την δυσκολία af υπό συνθήκες στην άγρια ζωή 3D af από έναν άλλο επαγγελματία με D4. http://www.dpreview.com/forums/post/57060778. Καλό θα ήταν να μας γράψει ο ΛΕΩΝΊΔΑΣ (LEONKOUM )γιατί έχει πολύ ενδιαφέρον η άποψη του αφού άρχισε να φωτογραφίζει καί με Canon.
 
Last edited:

isin

Senior Member
19 October 2011
464
Ισχύουν όσα λες, άλλα θέλουν πολλά ψωμιά ακόμα οι Mirrorless να φτάσουν τις ακριβές μηχανές Dslr, π.χ. μια Nikon D4 είναι τανκ, με εκπληκτικό αισθητήρα, απίστευτο dynamic range και iso, τρομερό κράτημα, εργονομία, μπαταρία που είναι πολύ σημαντικό, grip, εστίαση κάτω από όλες τις συνθήκες......αν πήγαινα σε ''πόλεμο'' κλπ. μια τέτοια μηχανή θα ήθελα να με συνοδεύει, είτε Nikon είτε Canon....

Αν καταφέρουν και αυτά που ανέφερες οι Mirrorless τότε πάνε για απόσυρση οι DSLR. Φοβάμαι να τεστάρω στα άκρα την ανθεκτικότητα της μηχανής μου (μην κλαίω στο τέλος) για να σου πω αν θα την έπαιρνα σε "πόλεμο" :)
Σίγουρα πάντως δεν είναι και πολύ μακρυά, όπως είπα, να μπουν και οι mirrorless στην λίστα αυτή...
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Προσωπικά όσο φωτογραφίζω με τις NIKON D200/D300/D700 δεν είχα πρόβλημα να τις βγάλω από τη θήκη οπουδήποτε και με οποιεσδήποτε συνθήκες και να κάνω αυτό που θεωρώ δουλειά μου. Ακόμη κι εκεί που οι συνθήκες είναι δύσκολες για τους ανθρώπους. Π.χ. σε -20 στην Ελλάδα (Φλώρινα 2012) +47 με υγρασία 90% (Αίγινα 2007 αν θυμάμαι καλά) σε χημικά σε φωτιές... Είχα όμως πρόβλημα να χρησιμοποιήσω τη d5100 και επίσης είχα απώλειες σε φακούς ακόμη και επαγγελματικούς. Π.χ. ένας 28-70 2.8 της ΝΙΚΟΝ χαιρέτισε το μοτέρ του μετά από μια ροπαλιά των ΜΑΤ πάνω του. Ένας TAMRON 17-35 28-4.0 επίσης δεν άντεξε πολλά πολλά. Ο 80-200 2.8 όμως χρησιμοποιήθηκε δυο φορές ως όπλο προστασίας και δεν έπαθε τίποτε. Ένα παρασολέιγ από φακό (δεν θυμάμαι πλέον ποιό) ψιλοέλιωσε από τη φωτιά (2007) μπροστά μου, βέβαια είχε αναφλεγεί και το παντελόνι μου. Στα σώματα είχα ένα σπασμένο τζαμάκι οθόνης από πτώση πάνω σε βράχο (η μηχανή λειτουργεί κανονικά) και ένα πορτάκι κάρτας.
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,812
Αν καταφέρουν και αυτά που ανέφερες οι Mirrorless τότε πάνε για απόσυρση οι DSLR. Φοβάμαι να τεστάρω στα άκρα την ανθεκτικότητα της μηχανής μου (μην κλαίω στο τέλος) για να σου πω αν θα την έπαιρνα σε "πόλεμο" :)
Σίγουρα πάντως δεν είναι και πολύ μακρυά, όπως είπα, να μπουν και οι mirrorless στην λίστα αυτή...

Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα...στις περισσότερες mirrorless πρέπει να σκάσεις μια περιουσία για να πάρεις φακούς, ενώ στις dlsr μπορείς ακόμα και με λίγα χρήματα να φτιάξεις ένα αξιοπρεπέστατο σύστημα...π.χ. με λιγότερα από 700 ευρώ μπορείς στην nikon να πάρεις τον sigma 17-50f2,8, τον Nikon 35mmf1,8 και τον nikon 50mmf1,8...μικρότερο ποσό από όσο κάνει μόνο ο 12-40 της Olympus και συνολικά μια χαρά φακοί όλοι, αξιοπρεπέστατοι, φωτεινοί και sharp....όσο δεν αλλάζει αυτή η ιστορία δύσκολα θα εξαφανιστούν οι dslr.....γενικότερα στις Mirrorless δεν υπάρχουν αρκετοί φωτεινοί φακοί με χαμηλές σχετικά τιμές και δύσκολα βρίσκεις και σε μεταχειρισμένα καλές τιμές....σίγουρα θα αλλάξει η κατάσταση στο μέλλον, άλλα όσο π.χ. δεν βρίσκεις σε mirrorless έναν φακό σαν τον sigma 17-50f2,8 που κάνει 300 ευρώ δύσκολα ο κόσμος θα εγκαταλείψει τις Dslr....φυσικά δεν μιλάμε καν για τους τεράστιους τηλεφακούς της Canon/Nikon που δύσκολα θα δούμε τέτοιες κατασκευές σε Mirrorless.....με λίγα λόγια έχει πολύ δρόμο ακόμα μέχρι να εξαφανιστούν οι Dslr....