Η πληρης παρουσιαση κατασκευης της ξυλινης καροτσας με τα δυο αλογα. Σχεδιο του Steve Good σε
PDF.
Ειναι η πρωτη φορα που καθομαι και φτιαχνω 'fretwork', δηλαδη κατασκευη με τοσες πολλες μικρες εσωτερικες κοπες...πανω απο 40 -καροτσα και ροδες!
Ομως η συγκεκριμενη κατασκευουλα ταιριαζει σε ενα σκηνικο διοραματος/μινιατουρας που ειχα φτιαξει παλαιοτερα με θεμα την κοπη
καυσοξυλων!
Ενα ομορφο καροτσι με δυο αλογα (Σερ Μπιθι) σε φυσικο σκηνκικο οπου το αρμα μεταφερει κορμους δεντρων προς κοπη
Δεν χρησιμοποιησα κοντρα πλακε για το αμαξιδιο οπως στο σχεδιο, αλλα εβαλα σκληρα ξυλα (δρυ και οξια). Τα αλογα εγιναν απο ελατο/πευκο.
Επειδη δεν ειχα ρεταλακια τοσο λεπτα (3-4μμ), αυτα επρεπε να κοπουν απο παχυτερα ρεταλια. Το ιδιο και στο πευκο οπου επρεπε να εχω παχος 8-9μμ.
Η πρωτη υλη δημιουργηθηκε στην Proxxon με την ΄σκληρη' bi-metal λαμα, πλατους 6μμ, την μεγαλυτερη λαμα που βγαζει η Proxxon για την πριονοκορδελα της.
Εδω βλεπουμε ρεταλι απο συνθετη ξυλεια οξιας υψους 8εκ. Το Praktiter εχει συνθετη ξυλεια οξιας (εχω παρει σανιδα 800μμ μηκος, 200μμ πλατος και 18μμ παχος).
Το ρεταλι οξιας το εχω κοψει σε υψος 8 εκατοστων για να μπορει να κοπει απο μικρες πριονοκορδελες που εχουν οριο υψους κοπης τα 8εκ.
Στην πριονοκορδελα εχουν μπει οδηγοι/φραχτες δεξια αριστερα ωστε το ρεταλι να κοπει σε δυο κομματια ισοπαχα.
Η Proxxon με τα μολις 85w ισχυος εκοψε την οξια υψους 8εκ, στο οριο κοπης της δηλαδη. Η κοπη βεβαια εγινε πολυ αργα οπως ηταν αναμενομενο, αλλα εγινε!
Κοπηκε επισης και πευκο/ελατο καθως μου ειχαν τελειωσει τα ρεταλια των 8μμ παχους που ειχα κοψει παλαιοτερα.
Η κοπη στο μαλακο πευκο/ελατο εγινε πολυ πιο γρηγορα απο την κοπη της σκληρης οξια/δρυος.
Εδω το σχεδιο κολλημενο πλεον πανω στα ρεταλια που κοπηκαν.
Ολες οι εξωτερικες κοπες εγινας στην πριονοκορδελα Proxxon με την λεπτη λαμα.
Και οι βαρετες εσωτερικες κοπες στην μικρη σεγα παγκου της Proxxon που παιρνει μονο ακεφαλες λαμες.
Οι εσωτερικες κοπες ηταν παρα πολυ μικρες και οσο πιο μικρη σε διασταση ειναι η εσωτερικη κοπη, τοσο πιο επιπονη για να βγει με ακριβεια.
Μετα τις κοπες, σειρα εχει το γυαλοχαρταρισμα των κομματιων. Ευτυχως με τον αλοιφαδορο της Proxxon το τριψιμο γινεται ταχυτατα.
Επειδη η κοπη με την πριονοκορδελα αφηνει λιγο αγρια την επιφανεια του ξυλου, χρησιμοποιηθηκαν γυαλοχαρτα απο 180 εως 400 grit.
Θα μπορουσα να παω παραπανω, αλλα η 'καροτσα' δεν χρειαζεται πια και το τελειο φινιρισμα.
Κατοπιν ακολουθησε η λεπτομερης διορθωση των εσωτερικων κοπων με τις λεπτες λιμες (needle files).
Επισης στρογγυλευτηκαν και οι ακμες των αλογων.
Κατοπιν τα σκληρα ξυλα περαστηκαν με λαδι (ενα χερι λινελαιο και τα αλογα με ανιλινη (αποχρωση teak και καστανο)
Το πατωμα της καροτσας κολληθηκε με κυανοακρυλικη πανω στα πλαινα. Τα λαστιχακια κρατουν τα κομματια σωστα στη θεση τους.
Το αρχικο σχεδιο ειχε προβλεψει διαφορετικο τροπο ενωσης αλλα επειδη εχω αλλαξει την κλιμακα θα ηταν μεγαλη ταλαιπωρια η τελεια εφαρμογη.
Εδω ενα πλανο της καροτσας που ειναι το πιο ομορφο μερος της κατασκευης. Οι ροδες και το εξαρτημα στηριξης για τα αλογα γυριζουν κανονικα με αξονακια.
Τα αλογακια ετοιμα να φορτωσουν!
Τα αλογα θα αλλαχτουν και θα φτιαχτουν συντομα απο σκληρο ξυλο, ενα σκουροχρωμο και ενα ανοιχτοχρωμο. Νομιζω οτι ετσι το ολο εργακι θα αναβαθμιστει 100%.
Εδω με την καροτσα φορτωμενη.
Προτιμουσα να το φορτωνα καρπουζια, τα οποια ειναι λιγο δυσκολο για να γινουν -αλλα σε καποια φαση θα τα φτιαξω