ZYX R100H

blugosi

Senior Member
17 November 2007
627
Κατόπιν παρότρυνσης μελών του φόρουμ, γράφω πέντε αράδες για την κεφαλή κινητού πηνίου ΖΥΧ R100H.

Η κεφαλή είναι κινητού πηνίου με έξοδο 0,45 mv.

Υπάρχει και η σκέτη R100 με ακόμη χαμηλότερη έξοδο, αλλά δε γνωρίζω για ποιο λόγο τη βγάζει και σε low output.

Η τιμή της είναι από 650-1100 Ευρώ, ανάλογα από που την αγοράζεις.

Με βάρος λίγο πάνω από 4 γραμμάρια και ενδοτικότητα γύρω στο 15, είναι ταμάμ για βραχίονες με βάρος 10-15 γραμμάρια (effective).

Πριν από αυτή έπαιζα με Denon DL103, DL103R και DL304 (μπλιαχ για την 304!).

Παλαιότερα στο gyro είχα βάλει και μία Koetsu , την πιο φθηνή, αλλά δεν μπορώ να κάνω άμεση σύγκριση με την ZYX γιατί δεν τις είχα παράλληλα.

Είχα επίσης Kontrapunkt, Sumiko BPS, Grado μία μεσαία πλαστική και τη μεσαία την ξύλινη και φυσικά Santon :music-smiley-005:

H ZYX παίζει πολύ καλύτερα από όλες, πλην της Koetsu.

Είναι ουδέτερη κεφαλή, δεν τονίζει κάποια φάσματα δηλαδή. Και μπάσα έχει, και οι φωνές ζεστές βγαίνουν, και πρίμα έχει, και το σίγμα του Μαργαρίτη το βγάζει χωρίς να σφυρίζει :award:

Το εντυπωσιακό στον ήχο είναι οι δυναμικές της. Επίσης ότι βγάζει πολλή λεπτομέρεια χωρίς να "δαγκώνει".

Η kontrapunkt ας πούμε, βγάζει πιο γρέτζο ήχο, ενώ η πιο
κοντινή της σε ήχο είναι η DL103R. Η απλή DL103 δε βγάζει τόση λεπτομέρεια , ούτε δυναμικές, ούτε τοποθετεί τα όργανα στο χώρο τόσο όμορφα.

Από την άλλη η DL103 συγχωρεί κακοπρεσαρισμέους δίσκους στρογγυλεύοντας τον ήχο.


Κάτι ακόμη. Η ZYX είναι πολύ γερή κεφαλή, αντέχει δηλαδή και έναν κακό χειρισμό. Το ίδιο και οι Denon. Οι άλλες ήταν μη μου άπτου.

Ένα κακό που έχει είναι ότι δυστυχώς θέλει αρκετό στρώσιμο και επηρεάζεται πολύ από τη σωστή ρύθμιση πάνω στο βραχίονα. Η DL103 σε σύγκριση, είναι πολύ πιο εύκολη.


Γενικά είμαι πολύ ευχαριστημένος, και όταν φαγωθεί πάλι ZYX θα πάρω. Με τις κεφαλές που θέλουν καλό στρώσιμο δεν είναι εύκολο να δοκιμάζεις κεφαλές αν δεν έχεις πολύ χρόνο ελεύθερο.

Αυτά!!
 

dimkasta

AVClub Addicted Member
14 November 2006
2,246
Πές μας λίγο και σε τι μουσικές έβγαλες αυτά τα συμπεράσματα.
Υποθέτω λόγω Koetsu ότι μάλλον μιλάς για κλασσική? Αν και με μπέρδεψες με το Μαργαρίτη :D
 

Totsipaki

Supreme Member
27 February 2007
5,054
Καταρχάς σε ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιέρωσες για να γράψεις όλο αυτό το μακρυνάρι που με κάλυψε σχεδόν τελείως.

Μια δύο ερωτησούλες μόνο
Στο ΗΙ FI CHOICE του Οκτωμβρίου του 2010 γράφτηκε οτι ήταν οτι "θελει πολύ προσεκτικό στήσιμο και πάλι δεν διαβάζει καλά" το οποίο διασταυρώνεται κατα κάποιον τρόπο απο τα γραφόμενα σου.
-Αλήθεια πώς τα πάει απο tracking; Ξέρεις αυτό το ανεπαίσθητο γρεζάκι στο τέλος της κάθε πλευράς το οποίο γίνεται απο ψιλό εως χοντροεννοχλητικό σε ένα αποκαλτυπτικό σύστημα όπως το δικό μου..
-Είναι ψυχοβγάλτης στο στήσιμο;
-Απο πού μπορούμε να την προμηθευτούμε με 650 ευρώ;..
-Πως λές θα τα πάει με τον Satisfy Carbon? ποιά είναι η ενεργή του μάζα? (Αυτό δεν "τόχω"..)

Aυτά τα ολίγα και πάλι σε ευχαριστώ!..-bye-
 

blugosi

Senior Member
17 November 2007
627
Πές μας λίγο και σε τι μουσικές έβγαλες αυτά τα συμπεράσματα.
Υποθέτω λόγω Koetsu ότι μάλλον μιλάς για κλασσική? Αν και με μπέρδεψες με το Μαργαρίτη :D
Τώρα ...δέσαμε!!!

Παίζω σχεδόν από όλα.

Και κλασσική, και jazz, και rock, και Ελληνικά...

Αν δεις το νήμα μου περί σύγκρισης των τριών προενισχυτών phono, εκεί γράφω κάποιους δίσκους που παίζω όταν τσεκάρω ήχο.

Φαντάσου ότι παίζω αρκετά δημοτικά από δίσκους αρχές δεκαετίας 70, που είναι αρκετά δύσκολοι να ακουστούν λόγω κακής ηχογράφησης....

Η Koetsu αυτά τα έπαιζε πολύ ωραία. Το Remain in Light ας πούμε και το Seventeen Seconds που τα αγαπάω πολύ, δεν τα έπαιζε...

Δεν την είχα για πολύ επειδή με το παραμικρό έσπασε η βελόνα της και από τότε δεν ξανάδωσα τόσα λεφτά για κεφαλή . Αυτός είναι ο λόγος που δεν τη συγκρίνω άμεσα με την ZYX, τις είχα με διαφορά ετών...Άλλα ηχεία, άλλοι ενισχυτές... άλλο σαλόνι!!!

Είπαμε ...
"Δεν κόβω εγώ τις τρέλλες μου...", -George Magaret! -bye-
 

blugosi

Senior Member
17 November 2007
627
Καταρχάς σε ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιέρωσες για να γράψεις όλο αυτό το μακρυνάρι που με κάλυψε σχεδόν τελείως.

Μια δύο ερωτησούλες μόνο
Στο ΗΙ FI CHOICE του Οκτωμβρίου του 2010 γράφτηκε οτι ήταν οτι "θελει πολύ προσεκτικό στήσιμο και πάλι δεν διαβάζει καλά" το οποίο διασταυρώνεται κατα κάποιον τρόπο απο τα γραφόμενα σου.
-Αλήθεια πώς τα πάει απο tracking; Ξέρεις αυτό το ανεπαίσθητο γρεζάκι στο τέλος της κάθε πλευράς το οποίο γίνεται απο ψιλό εως χοντροεννοχλητικό σε ένα αποκαλτυπτικό σύστημα όπως το δικό μου..
-Είναι ψυχοβγάλτης στο στήσιμο;
-Απο πού μπορούμε να την προμηθευτούμε με 650 ευρώ;..
-Πως λές θα τα πάει με τον Satisfy Carbon? ποιά είναι η ενεργή του μάζα? (Αυτό δεν "τόχω"..)

Aυτά τα ολίγα και πάλι σε ευχαριστώ!..-bye-

Κατ´αρχήν εδώ υπολογίζεις συχνότητα συντονισμού

http://www.resfreq.com/resonancecalculator.html

Ο Satisfy , σύμφωνα με τον κατασκευαστή, είναι 9 γραμμάρια effective.

Ο συνδυασμός με τη ZYX100R δίνει 11.3 Ηz , που είναι μια χαρά. Υποτίθεται ότι το ιδανικό είναι 8-12, αλλά αν έχεις ξύλινο πάτωμα το 8 είναι ρίσκο. Εκ πείρας, το 12άρι,ακόμη και το 14άρι είναι ΟΚ και μακριά από συντονισμό όταν τρέχουν παιδιά πάνω κάτω στο σπίτι.

Αν βέβαια έχεις μαρμαρίνα η πλακάκια, το 8 είναι καλύτερος στόχος, παρακάτω θα έχεις πρόβλημα ακόμη και με ελάχιστα στραβούς δίσκους.

Αυτό με το tracking που γράφεις, δεν το έχω αντιμετωπίσει τόσο έντονα ποτέ, με καμία κεφαλή!!!

Για τη ZYX, αν την στήσεις σωστά, με proctractor, σωστό αζιμούθιο και βάρος, δεν κολώνει σχεδόν πουθενά. Ούτε η Denon, ούτε η kontrapunkt κολώνανε κάπου....

Δεν ξέρω τι γράφει το τεστ, αλλά είναι μία αναλυτική κεφαλή και δε μακιγιάρει τον ήχο.

Αν θες κάτι τέτοιο , δες κάτι σε Denon... H την Grado Sonata....

650 τη βρίσκεις στον Μπέη. Δεν ξέρω φυσικά αν είναι retip.

Ο Μητσιώνης σε εμένα την είχε φέρει σπίτι μου , την έστησε
στο πικάπ μου, την ακούσαμε και μου άρεσε.

Έβγαλε μία άλλη καινούργια από την τσάντα του και μου την έστησε. Αυτό , δεν τιμάται 650 ευρώ όπως καταλαβαίνεις.
 

Totsipaki

Supreme Member
27 February 2007
5,054
Κατ´αρχήν εδώ υπολογίζεις συχνότητα συντονισμού

http://www.resfreq.com/resonancecalculator.html

Ο Satisfy , σύμφωνα με τον κατασκευαστή, είναι 9 γραμμάρια effective.

Ο συνδυασμός με τη ZYX100R δίνει 11.3 Ηz , που είναι μια χαρά. Υποτίθεται ότι το ιδανικό είναι 8-12, αλλά αν έχεις ξύλινο πάτωμα το 8 είναι ρίσκο. Εκ πείρας, το 12άρι,ακόμη και το 14άρι είναι ΟΚ και μακριά από συντονισμό όταν τρέχουν παιδιά πάνω κάτω στο σπίτι.

Αν βέβαια έχεις μαρμαρίνα η πλακάκια, το 8 είναι καλύτερος στόχος, παρακάτω θα έχεις πρόβλημα ακόμη και με ελάχιστα στραβούς δίσκους.

Αυτό με το tracking που γράφεις, δεν το έχω αντιμετωπίσει τόσο έντονα ποτέ, με καμία κεφαλή!!!

Για τη ZYX, αν την στήσεις σωστά, με proctractor, σωστό αζιμούθιο και βάρος, δεν κολώνει σχεδόν πουθενά. Ούτε η Denon, ούτε η kontrapunkt κολώνανε κάπου....

Δεν ξέρω τι γράφει το τεστ, αλλά είναι μία αναλυτική κεφαλή και δε μακιγιάρει τον ήχο.

Αν θες κάτι τέτοιο , δες κάτι σε Denon... H την Grado Sonata....

650 τη βρίσκεις στον Μπέη. Δεν ξέρω φυσικά αν είναι retip.

Ο Μητσιώνης σε εμένα την είχε φέρει σπίτι μου , την έστησε
στο πικάπ μου, την ακούσαμε και μου άρεσε.

Έβγαλε μία άλλη καινούργια από την τσάντα του και μου την έστησε. Αυτό , δεν τιμάται 650 ευρώ όπως καταλαβαίνεις.

Αρα με πλακακι πατωμα ειμαι μεσα..

Σε ευχαριστω που με ξαλαφρωσες με το θεμα του Tracking γιατι με ειχε αγχωσει λιγακι το ριβιου, βεβαια στην R50 που ακουσα ουδεν προβλημα οποτε με την δικη σου "καταθεση" ολα Οκ!

Σαν φιλος της αποκαλυπτικης φιλοσοφιας θελω ακριβως αυτο που δινει η κεφαλη σου και οχι κατι αλλο, οι Grado μου φερνουν αναγουλα...

ΕΕ και απλα ημουν περιεργος με το θεμα της τιμης, φυσικα και δεν θα ρισκαρω την αγορα μιας τετοιας κεφαλης απο το ebay.

Oυτε συκρινεται η εξυπηρετηση που αναφερεις με μια απροσωπη-Αβεβαιη και παρολα αυτα δαπανηρη συναλλαγη με ρισκο και ας ειναι μισοτιμης..

Και παλι σε ευχαριστω-bye-
 

AUDIOLYTIC

AVClub Fanatic
13 August 2010
10,063
Μια ερωτηση αν μπορω;

Ποια σχεση βρισκεις μεταξυ συχνοτητας συντονισμου βραχιωνα/κεφαλης και υλικου πατωματος;
 

blugosi

Senior Member
17 November 2007
627
Re: Απάντηση: ZYX R100H

Μια ερωτηση αν μπορω;

Ποια σχεση βρισκεις μεταξυ συχνοτητας συντονισμου βραχιωνα/κεφαλης και υλικου πατωματος;
Η "αθώα" συχνότητα συντονισμού του βραχίονα είναι από 8 μέχρι 12 Hz.

Αυτό γιατί πιο χαμηλά από εκεί αρχίζουν οι συντονισμοί λόγω στραβών δίσκων και πιο ψηλά αρχίζουμε να έχουμε πραγματικές ηχογραφημένες συχνότητες.

Το πάτημα ενός ανθρώπου πάνω σε ένα ξύλινο πάτωμα, δημιουργεί παλμούς (διακεκομμένους) συχνότητας 6-10 Hz. Μπορείς να το δεις και μόνος σου, ένα βήμα "κουνάει" το πάτωμα σε χρόνο περίπου 1/10 του δευτερολέπτου, αυτό βγάζει 10 Hz. Όσο πιο παλιό το πάτωμα τόσο χαμηλότερα πάει αυτή η συχνότητα.

Άρα όταν έχουμε ξύλινο πάτωμα, καλό είναι να μη σημαδεύουμε το 8, καλό είναι και το 12....

Ίσως και το 14;

Στη μαρμαρίνα η το πλακάκι δεν υπάρχει συντονισμός σε τόσο χαμηλές συχνότητες, οπότε μπορούμε άφοβα να αποδεχόμαστε συχνότητες ιδιοσυντονισμού πιο χαμηλά , μέχρι τα 8, ώστε να μη συντονίζεται με τα βαθιά μπάσα της μουσικής....

Τα παραπάνω τα έχω βρει με πειράματα κάνοντας χρήση του δίσκου τεστ του περιοδικού Stereophile.

Ετοιμάζω ένα αρθράκι για το θέμα, κραδασμοί, μηχανήματα και αντικραδασμικοί σχεδιασμοί και τεχνικές.

Να γράψουμε τι ρόλο βαράνε οι ακίδες βρε αδερφέ!! :drummer:
 

AUDIOLYTIC

AVClub Fanatic
13 August 2010
10,063
Θα ελεγα οτι οι κραδασμοι του πατωματος γενικα,επηρεαζουν ενα πικαπ οχι μονο σε μια συχνοτητα αλλα πολλες.

Περισσοτερο θα σκεφτομουν τους κραδασμους που προκαλουνται απο τα ηχεια κατα την διαρκεια μιας ακροασης και οχι απο το αν περπατα καποιος στο (ξυλινο) πατωμα.

Περα απο την συχνοτητα συντονισμου βραχιωνα/κεφαλης σημαντικο ειναι το ποσο καλο damping εχει η αναρτηση της κεφαλης,και εδω οι πιθανοτητες ειναι απειρες.

Δεν ειναι κακο να περιορισουμε τους κραδασμους,απλα μερικες φορες το να κινηθεις σε υψηλοτερη συχνοτητα συντονισμου,δεν ειναι και η καλυτερη λυση,ιδιαιτερα σε πολυ προσεγμενους συνδιασμους κεφαλης/βραχιωνα.

Μια προσεγμενη τοποθετηση του πικαπ θα ηταν η πρωτη μου κινηση,καθως μια καλη απομονωση των ηχειων απο το πατωμα.

Θεωρω την συχνοτητα των 14 Hz επικινδυνη και δεν θα την συνεστηνα ως "tuning" λογω κραδασμων του πατωματος.

Προσωπικα θεωρω κατι μεταξυ 8-11 ως "ιδανικο" και ασφαλες.Το 8 δεν ειναι κακο ιδιαιτερα αν η κεφαλη εχει καλο damping λογω προσεγμενης αναρτισης.

Περιμενουμε το αρθρο σου για το θεμα,σιγουρα θα ειναι ενδιαφερον.
 

blugosi

Senior Member
17 November 2007
627
Re: Απάντηση: ZYX R100H

Θα ελεγα οτι οι κραδασμοι του πατωματος γενικα,επηρεαζουν ενα πικαπ οχι μονο σε μια συχνοτητα αλλα πολλες.

Περισσοτερο θα σκεφτομουν τους κραδασμους που προκαλουνται απο τα ηχεια κατα την διαρκεια μιας ακροασης και οχι απο το αν περπατα καποιος στο (ξυλινο) πατωμα.

Περα απο την συχνοτητα συντονισμου βραχιωνα/κεφαλης σημαντικο ειναι το ποσο καλο damping εχει η αναρτηση της κεφαλης,και εδω οι πιθανοτητες ειναι απειρες.

Δεν ειναι κακο να περιορισουμε τους κραδασμους,απλα μερικες φορες το να κινηθεις σε υψηλοτερη συχνοτητα συντονισμου,δεν ειναι και η καλυτερη λυση,ιδιαιτερα σε πολυ προσεγμενους συνδιασμους κεφαλης/βραχιωνα.

Μια προσεγμενη τοποθετηση του πικαπ θα ηταν η πρωτη μου κινηση,καθως μια καλη απομονωση των ηχειων απο το πατωμα.

Θεωρω την συχνοτητα των 14 Hz επικινδυνη και δεν θα την συνεστηνα ως "tuning" λογω κραδασμων του πατωματος.

Προσωπικα θεωρω κατι μεταξυ 8-11 ως "ιδανικο" και ασφαλες.Το 8 δεν ειναι κακο ιδιαιτερα αν η κεφαλη εχει καλο damping λογω προσεγμενης αναρτισης.

Περιμενουμε το αρθρο σου για το θεμα,σιγουρα θα ειναι ενδιαφερον.
Έχεις δίκιο σε αυτά που γράφεις. Το καλύτερο είναι να απομονώσεις το πικάπ από το πάτωμα.

Είτε το πικάπ να έχει ανάρτηση, είτε με άλλους τρόπους.

Εγώ αναφέρομαι σε περιπτώσεις που κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό.

Η διαφορά που έχει το ξύλινο πάτωμα από όλους τους άλλους κραδασμούς είναι ότι κραδασμοί υψηλότερων συχνοτήτων περιορίζονται πιο εύκολα με βάσεις, αντικραδασμικά κλπ.

Οι ταλαντώσεις του πατώματος κατ´αρχήν δε συνδέονται με την ένταση και τη συχνότητα του προγράμματος (συνδέονται με το βάδισμα των ενοίκων), αφετέρου δε έχουν μεγάλο μήκος κύματος και πολλή ενέργεια που αν την μονώσεις με λάθος τρόπο σου αφαιρεί τη ζωή από τη μουσική.....