Αυτοκινητιστικά νέα

Δεν είμαι σε θέση να κρίνω τον όποιο Τσελέντη, γεωλόγος δεν είμαι.
Ο τομέας μου δεν έχει την παραμικρή επαφή με τη δική του για να το γνωρίζω.
Αναγκαστικά λοιπόν, μένω στα λεγόμενά του.
O τομέας του Τσελέντη δεν έχει καμία σχέση με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι Γεωλόγος με εξειδίκευση στη Γεωδυναμική, το κοινώς λεγόμενο Σεισμολόγος. Ότι ξέρει εσύ ή εγώ για το συγκεκριμένο θέμα ξέρει κι αυτός. Επειδή ξέρει πόσοι τόνοι γης πρέπει να μετακινηθούν για να πάρουμε λίθιο για μια μπαταρία δεν έγινε ειδικός.
Αλήθεια, γιατί δε μας λέει πόσοι τόνοι γης μετακινούνται για να πάρουμε αρκετή Πλατίνα, Παλάδιο και Ρόδιο για έναν καταλύτη;

Γιατί διεκτραγωδεί τις ανεμογεννήτριες που έχουν ζωή "μόνο" 25 χρόνια; Οι τουρμπίνες πετρελαίου και αερίου είναι τάχα αιώνιες; Δεν έχουν όριο ζωής;

Γιατί παραπονείται ότι τα EV εξοικονομούν Διοξείδιο του Άνθρακα μόνο μετά από 7 χρόνια (που κι αυτό είναι μύθος); Τα ΕΚ δεν εξοικονομούν ποτέ, έτσι δεν είναι;

Πέφτει λέει η απόδοση των EV μετά από 10 χρόνια. Δηλαδή τα θερμικά το ίδιο αποδίδουν μετά από 15 χρόνια χρήσης; Το δικό μου πάντως όταν το πήρα σχεδόν καινούριο έπιανε 190χλμ τελική, τώρα, μετά από 12 χρόνια και 180.000χλμ πιάνει με το ζόρι τα 160. Για να μη μιλήσω για οικονομία καυσίμου, φθορές κλπ.
 
O τομέας του Τσελέντη δεν έχει καμία σχέση με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι Γεωλόγος με εξειδίκευση στη Γεωδυναμική, το κοινώς λεγόμενο Σεισμολόγος. Ότι ξέρει εσύ ή εγώ για το συγκεκριμένο θέμα ξέρει κι αυτός. Επειδή ξέρει πόσοι τόνοι γης πρέπει να μετακινηθούν για να πάρουμε λίθιο για μια μπαταρία δεν έγινε ειδικός.
Αλήθεια, γιατί δε μας λέει πόσοι τόνοι γης μετακινούνται για να πάρουμε αρκετή Πλατίνα, Παλάδιο και Ρόδιο για έναν καταλύτη;

Γιατί διεκτραγωδεί τις ανεμογεννήτριες που έχουν ζωή "μόνο" 25 χρόνια; Οι τουρμπίνες πετρελαίου και αερίου είναι τάχα αιώνιες; Δεν έχουν όριο ζωής;

Γιατί παραπονείται ότι τα EV εξοικονομούν Διοξείδιο του Άνθρακα μόνο μετά από 7 χρόνια (που κι αυτό είναι μύθος); Τα ΕΚ δεν εξοικονομούν ποτέ, έτσι δεν είναι;

Πέφτει λέει η απόδοση των EV μετά από 10 χρόνια. Δηλαδή τα θερμικά το ίδιο αποδίδουν μετά από 15 χρόνια χρήσης; Το δικό μου πάντως όταν το πήρα σχεδόν καινούριο έπιανε 190χλμ τελική, τώρα, μετά από 12 χρόνια και 180.000χλμ πιάνει με το ζόρι τα 160. Για να μη μιλήσω για οικονομία καυσίμου, φθορές κλπ.

εχοντας δει στο παρελθον τα ποστ του τσελεντη στον τοιχο του στο fb δεν απορω απλα οτι αυτος ο ανθρωπος ειναι καθηγητης πανεπιστημιου, αλλα οτι εχει απολυτηριο λυκειου
 
Όχι. Το ότι υπάρχει σύσταση να δουλεύεις τη μπαταρία από 20 ως 80 δε σημαίνει πως δε μπορείς να τη δουλεύεις 0-100

Φυσικά και μπορείς να τη φορτίζεις μέχρι το 100% αλλά η πτώση θα είναι μεγαλύτερη του 2% τον χρόνο. Πιθανόν δεν θα μιλάμε για τάξεις του 0,5-1% παραπάνω για να το τονίζουν.
Οπότε στα 10 χρόνια δεν θα μιλάμε για πτώση της τάξης του 20% αλλά 30%+ και στα 15 χρόνια θα έχεις μείνει με το 50% της μπαταρίας σου.

Ε και ? Αν πέσει τι έγινε ? Πάει κ τι φτιάχνει . Γιατί κόλλησες εκεί ?

Όταν λέμε ότι πέφτει η απόδοση μία μπαταρίας, στο δικό μου μυαλό έχω τη συνολική χωρητικότητα και όχι σε ένα στοιχείο.
Όταν ας πούμε τελειώνουν οι μπαταρίες σε ένα τηλεκοντρόλ δεν αλλάζω μία, όλες μαζί πάνε για ανακύκλωση.


O τομέας του Τσελέντη δεν έχει καμία σχέση με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι Γεωλόγος με εξειδίκευση στη Γεωδυναμική, το κοινώς λεγόμενο Σεισμολόγος.

Ο Τσελέντης μιλάει για το οικολογικό κόστος εξόρυξης των στοιχείων που χρειάζεται μία μπαταρία. Το ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας πέφτει το γνωρίζουμε, δεν χρειάζεται κανένας επιστήμονας να μας το πει.

Αλήθεια, γιατί δε μας λέει πόσοι τόνοι γης μετακινούνται για να πάρουμε αρκετή Πλατίνα, Παλάδιο και Ρόδιο για έναν καταλύτη;

Δεν νομίζω ότι συγκρίνονται τα μεγέθη. Πόσο παλάδιο πλατίνα και ρόδιο νομίζεις ότι υπάρχει σε έναν καταλύτη; :)

Πέφτει λέει η απόδοση των EV μετά από 10 χρόνια. Δηλαδή τα θερμικά το ίδιο αποδίδουν μετά από 15 χρόνια χρήσης;

Αν τα συντηρείς σωστά, ναι.
Αν σου καίει περισσότερη βενζίνη τώρα σε σχέση με πριν από 10 χρόνια κάπου δεν έχει γίνει σωστό service.
 
Ο Τσελέντης μιλάει για το οικολογικό κόστος εξόρυξης των στοιχείων που χρειάζεται μία μπαταρία. Το ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας πέφτει το γνωρίζουμε, δεν χρειάζεται κανένας επιστήμονας να μας το πει.



Δεν νομίζω ότι συγκρίνονται τα μεγέθη. Πόσο παλάδιο πλατίνα και ρόδιο νομίζεις ότι υπάρχει σε έναν καταλύτη; :)
4-7 γραμμάρια πλατίνας σε κάθε καταλύτη. Αλλά για να πάρεις 1 γρ. πλατίνα θέλει να επεξεργαστείς 400 κιλά μετάλλευμα, οπότε κάθε καταλύτης αντιστοιχεί σε 1,6-2,8 τόνους γη. Μόνο για την πλατίνα...
Αν τα συντηρείς σωστά, ναι.
Αν σου καίει περισσότερη βενζίνη τώρα σε σχέση με πριν από 10 χρόνια κάπου δεν έχει γίνει σωστό service.
Συντήρησα το skoda Fabia Diesel μου ευλαβικά, στα καλύτερα συνεργεία που μπορούσα να βρω εδώ στας Γερμανίας και πάντα στα ενδεδειγμένα χρονικά διαστήματα.Αν δε μπορώ εγώ να το συντηρήσω σωστά, τότε δε μπορεί κανένας.
 
  • Like
Reactions: karajim80
Oταν λέμε ότι πέφτει η απόδοση μία μπαταρίας, στο δικό μου μυαλό έχω τη συνολική χωρητικότητα και όχι σε ένα στοιχείο.
Όταν ας πούμε τελειώνουν οι μπαταρίες σε ένα τηλεκοντρόλ δεν αλλάζω μία, όλες μαζί πάνε για ανακύκλωση.
Καμία σχέση . Στις μπαταρίες αυτές τη συνολική χωρητικότητα μπορεί να την επηρεάζει 1 κ μόνο στοιχείο από τα 12 πχ που έχει η δικιά μας .Άρα αλλάζεις το 1 κ καθάρισες ή επισκευάζεις το ένα κ είσαι οκ πάλι με τη χωρητικότητα .
 
Ακόμα και με ευχέλαιο δεν σώζεται κινητήρας που λόγω τριβής θα καίει λάδι και ως εκ τούτου θα καίει περισσότερο καύσιμο, θα έχει χειρότερες επιδόσεις κλπ. Όμως το θέμα είναι ότι δεν είναι όλοι οι κινητήρες ίδιοι. Και αυτό δείχνει ότι τα όρια σε ένα θερμικό κινητήρα πριν αρχίσει να φτάνει σε αυτό το σημείο, και άρα αρχίζει να αποδίδει λιγότερο, είναι υψηλότερα συνήθως. Ειδικά αν είναι από Ιαπωνία μεριά... .

Αυτά θα πρέπει να τα κάνει αρκετά μετά που θα έχει περάσει το ωφέλιμο εύρος της ζωής του. Αλλά βλέπετε ακόμα και αυτό το ωφέλιμο εύρος, κάποια boards τα έχουν προαποφασίσει. Σου λέει ας αρχίσει να γίνεται οβάλ το πιστόνι ή το χιτώνιο του κυλίνδρου στα 5 χρόνια. Θα το βαφτίσουμε φυσιολογική φθορά και έτσι θα έχουμε μικρότερο κατασκευαστικό κόστος λόγω πιο φθηνού μετάλλου και θα έχουμε και μια καινούργια πώληση αυτοκινήτου.

Γνωστές ιστορίες που κυκλοφορούν στην πιάτσα για κινητήρες από συγκεκριμένο όμιλο. Όπου υπάρχει (μπλε) καπνός, υπάρχει και φωτιά... 😁
 
Πολύ δυνατή υποκρισία..

Τα τελευταία 20+ χρόνια που τα θερμικά αμάξια συνεχώς μεγάλωναν σε διαστάσεις και σε βάρος (γιατί bigger is better, ως γνωστό) δεν τους πείραζαν.

Όταν τα SUV εκτόπιζαν τα (αρκετά ελαφρύτερα) συμβατικά αυτοκίνητα επίσης δεν τους πείραζε.

Τώρα που γίνονται ηλεκτρικά, και οπότε το αποτύπωμά τους στο περιβάλλον μειώνεται δραματικά, τώρα τους πείραξε.

Ντροπή.
Τα θερμικά μεγάλωναν σε διαστάσεις και για να
βγάλουν καλά αποτελέσματα στα euro NCAP
test.
Τα suv τα πέρασαν οι αυτοβιομηχανίες στη
συνείδηση του κόσμου όπως περνάνε τόσες
μόδες, και βλέπουμε δυστυχώς θηρία για αστικές μετακινήσεις..
Ότι και να γράφουμε εδώ, αυτό που νικάει
είναι το τεχνοοικονομικό κομμάτι και τα πράγματα δεν γυρίζουν πίσω.
Αν καταφέρουν και ελαφρύνουν τις μπαταρίες
η αγορά ηλεκτρικού θα είναι μονόδρομος,
λογω της αυτονομίας που θα μεγαλώσει,
ισως και του κόστους γιατί διακρίνω
τυποποιημένα "πακέτα" με διαφορετικό
σηματάκι εξωτερικά..
Για τα οικονομικά κριτήρια του κάθε ενός μας,
γιατι η τσέπη "αποφασίζει", το υβριδικό
δείχνει να συνδιάζει πολλά πλεονεκτήματα..
 
  • Like
Reactions: karajim80
Εγώ πάντως όταν άρχισε να συζητέιτε η εφαρμογή των τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους είχα πει ότι πρέπει να υπολογίζονται με βάση τους ρύπους και τους βάρους, για τον απλούστατο λόγο ότι τα βαριά οχήματα φθείρουν περισσότερο οτυς δρόμους. Αρχίζει να συζητάται σοβαρά;
 
Καμία σχέση . Στις μπαταρίες αυτές τη συνολική χωρητικότητα μπορεί να την επηρεάζει 1 κ μόνο στοιχείο από τα 12 πχ που έχει η δικιά μας .Άρα αλλάζεις το 1 κ καθάρισες ή επισκευάζεις το ένα κ είσαι οκ πάλι με τη χωρητικότητα .

Κάτσε ρε φίλε, γιατί θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε.
Έχεις π.χ. 20 μπαταρίες των 3.000mAh που τις χρησιμοποιείς επί ένα χρόνο (τυχαία νούμερα).
Στον χρόνο επάνω έχεις χάσει το 2% της απόδοσής τους και από εκεί που έκανες 100 χιλιόμετρα, τώρα κάνεις 98.
Αυτό σημαίνει ότι ΟΛΕΣ οι μπαταρίες σου έχουν πέσει κατά 2%. Δεν χάλασε η μία.

Δεν μιλάμε για προβληματικές κυψέλες που έχουν πέσει κατά 5% που προφανώς υπάρχει τρόπος να τις αλλάξεις.
Οπότε, η αλλαγή αυτών μετά από 10 χρόνια δεν θα επαναφέρει το αυτοκίνητο σε εμβέλεια καινούργιου, αλλά απλά σε μία αποδεκτή εμβέλεια (καινούργιο - 20% π.χ.).

Αν θα μπορούσε να επανέρθει σε κατάσταση καινούργιου δεν θα βλέπαμε Tesla model S δεκαετίας στα 30.000€!

Συντήρησα το skoda Fabia Diesel μου ευλαβικά, στα καλύτερα συνεργεία που μπορούσα να βρω εδώ στας Γερμανίας και πάντα στα ενδεδειγμένα χρονικά διαστήματα.Αν δε μπορώ εγώ να το συντηρήσω σωστά, τότε δε μπορεί κανένας.

Εγώ ένα Ford Focus 20αετίας έχω, από τη μέρα που το αγόρασα έως τώρα, κάπου στα 12 λίτρα / 100 χιλιόμετρα μου καίει ακόμη εντός πόλης.
Να μην έκανα 400 χιλιόμετρα με γεμάτο ντεπόζιτο και να έκανα 410;
Αν ήταν ηλεκτρικό μετά από 20 χρόνια αντί για 400 χιλιόμετρα θα έκανα 260 και θα το θεωρούσαμε και αποδεκτό.

Οκ, δεν λέω, καλά τα ηλεκτρικά και πιθανόν σε τέτοιο να πάω όταν αλλάξω αμάξι, αλλά σε κάποια πράγματα, ακόμη δεν πλησιάζουν τα θερμικά.
 
  • Like
Reactions: pathfinder
Κάτσε ρε φίλε, γιατί θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε.
Έχεις π.χ. 20 μπαταρίες των 3.000mAh που τις χρησιμοποιείς επί ένα χρόνο (τυχαία νούμερα).
Στον χρόνο επάνω έχεις χάσει το 2% της απόδοσής τους και από εκεί που έκανες 100 χιλιόμετρα, τώρα κάνεις 98.
Αυτό σημαίνει ότι ΟΛΕΣ οι μπαταρίες σου έχουν πέσει κατά 2%. Δεν χάλασε η μία.

Δεν μιλάμε για προβληματικές κυψέλες που έχουν πέσει κατά 5% που προφανώς υπάρχει τρόπος να τις αλλάξεις.
Οπότε, η αλλαγή αυτών μετά από 10 χρόνια δεν θα επαναφέρει το αυτοκίνητο σε εμβέλεια καινούργιου, αλλά απλά σε μία αποδεκτή εμβέλεια (καινούργιο - 20% π.χ.).

Αν θα μπορούσε να επανέρθει σε κατάσταση καινούργιου δεν θα βλέπαμε Tesla model S δεκαετίας στα 30.000€!



Εγώ ένα Ford Focus 20αετίας έχω, από τη μέρα που το αγόρασα έως τώρα, κάπου στα 12 λίτρα / 100 χιλιόμετρα μου καίει ακόμη εντός πόλης.
Να μην έκανα 400 χιλιόμετρα με γεμάτο ντεπόζιτο και να έκανα 410;
Αν ήταν ηλεκτρικό μετά από 20 χρόνια αντί για 400 χιλιόμετρα θα έκανα 260 και θα το θεωρούσαμε και αποδεκτό.

Οκ, δεν λέω, καλά τα ηλεκτρικά και πιθανόν σε τέτοιο να πάω όταν αλλάξω αμάξι, αλλά σε κάποια πράγματα, ακόμη δεν πλησιάζουν τα θερμικά.
η πτωση των θερμικων δεν ερχεται απο την αυξηση της καταναλωσης αλλα απο την μιεωση της ισχυος του κινητηρα. Ειναι σιγουρο οτι θερμικο 20 ετιας στο δυναμομετρο, εχει χαμηλοτερη αποδοση απο οταν ηταν καινουριο.

Εχουμε πει πολλες φορες οτι η πτωση χωρητικοτητας των συγχρονων μπαταριων των ηλεκτρικων δεν ειναι γραμμικη, αλλα καμπυλη που παρουσιαζει (σχεδον) plateau στο περιπου 80%.

Η μεγαλη ποσοστιαια μειωση της τιμης των ηλεκτρικων οταν πωλουνται μεταχειρισμενα, εχει περισσοτερο να κανει με την υψηλη αρχικη τους τιμη (ειδικα των πρωτων που βγηκαν, οπως το model S) και με αλλους παραγονες, που δεν εχουν αμεση σχεση με τα αυτοκινητα, αυτα καθεαυτα. Το model S αυτην τη στιγμη πωλειται στα 85k usd. Βρες ενα θερμικο αντιστοιχης αξιας (και μαζικης παραγωγης) μοντελο 2015 και δες σε τι τιμη πωλειται στην αμερικη τωρα. Ειμαι σχεδον σιγουρος οτι η τιμη θα ειναι παραπλησια με το μτχ τεσλα. Ναι υπαρχει degradation και απειρα βιντεακια στο youtube, οπου το εχουν μετρησει. Επισης ομως, σε μεγαλες αγορες οπως η αμερικη, υπαρχουν εξειδικευμενα κεντρα επισκευης που αλλαζουν battery pack (κυκλοφορει και ενα τετοιο βιντεακι με Model S μαλιστα, τις τελευταιες μερες).
Στην μειωση τιμης των ηλεκτρικων μτχ συμβαλλει σιγουρα και η (λανθασμενη) αντιληψη του κοσμου. Δεν με ενδιαφερει να πεισω κανενα που δεν μπορει να καταλαβει, αλλα ακουνε/διαβαζουν τις εξαγγελιες για φοβερα και τρομερα πραγματα στο θεμα της μπαταριας και νομιζουν οτι σε 2-3 χρονακια θα υπαρχουν ηλεκτρικα με εμβελεια (αυτοκινητοδρομου) 1000χλμ που θα κοστιζουν 30 χιλιαρικα. Δεν θα γινει αυτο. Φτηνοτερα ηλεκτρικα με πανω/κατω ιδια εμεβελεια, θα δουμε, ειδικα με τους κινεζους να εχουν μπει δυνατα στο παιχνιδι. Σταδιακη αυξηση της εμβελειας, λογω αποδοτικοτερων συστηματων αλλα και μειωμενου αεροδυναμικου συντελεστη θα δουμε. Αλλα εως εκει...
 
Όντως, τα clickbait άρθρα κάνουν μεγάλη ζημιά στην ηλεκτροκίνηση, γιατί (ας μη κοροϊδευόμαστε) ο πολύς κόσμος τα καταπίνει αμάσητα.

Πάρτε για παράδειγμα solid state μπαταρίες.. όλοι για αυτές μιλάνε, και πρέπει να διαβάσεις πολύ για να φτάσεις στο ζουμί, το οποίο είναι ότι όταν τελικά βγουν στην παραγωγή και για τα πρώτα χρόνια παραγωγής τους θα είναι τόσο ακριβές που θα μπαίνουν μόνο σε ultra expensive μοντέλα αυτοκινήτων. Μέχρι να φτάσουν να γίνουν mainstream θα περάσουν πολλά χρόνια.

Αλλά ο Μήτσος από τη Μαγούλα που ξέρει από αυτά λέει να τις περιμένουμε για να αλλάξουμε αμάξι..
 
Εχουμε πει πολλες φορες οτι η πτωση χωρητικοτητας των συγχρονων μπαταριων των ηλεκτρικων δεν ειναι γραμμικη, αλλα καμπυλη που παρουσιαζει (σχεδον) plateau στο περιπου 80%.

Μα για αυτό παίρνω σαν ορίζοντα τα 10 χρόνια και όχι λιγότερα.
Και το 20% είναι ένας μέσος όρος και μάλλον υπέρ των ηλεκτρικών.

Βρες ενα θερμικο αντιστοιχης αξιας (και μαζικης παραγωγης) μοντελο 2015 και δες σε τι τιμη πωλειται στην αμερικη τωρα.

Δεν είδα τιμές Αμερικής αλλά Ελλάδα.
Εδώ (δυστυχώς) δεν συμβαίνει αυτό που περιγράφεις.


η πτωση των θερμικων δεν ερχεται απο την αυξηση της καταναλωσης αλλα απο την μιεωση της ισχυος του κινητηρα. Ειναι σιγουρο οτι θερμικο 20 ετιας στο δυναμομετρο, εχει χαμηλοτερη αποδοση απο οταν ηταν καινουριο.

Έχουμε κάπου μετρήσεις να δούμε πόσο θα πέσει σε 10 χρόνια;
Δηλαδή τα 100 άλογα γίνονται 80 σε 10 χρόνια;

Μέχρι να φτάσουν να γίνουν mainstream θα περάσουν πολλά χρόνια.

Σίγουρα, κάποια στιγμή, αν συνεχίσουν έτσι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν mainstream, εκτός αν κάτι πάει πολύ στραβά.
Οπότε και τα parts τους θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο μέχρι να βρεθούν άλλα που θα μπουν στα extreme μοντέλα (πάντα θα υπάρχουν).
Αυτό όμως νομίζω θα το δουν τα παιδιά μας. :)
 
Κάτσε ρε φίλε, γιατί θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε.
Έχεις π.χ. 20 μπαταρίες των 3.000mAh που τις χρησιμοποιείς επί ένα χρόνο (τυχαία νούμερα).
Στον χρόνο επάνω έχεις χάσει το 2% της απόδοσής τους και από εκεί που έκανες 100 χιλιόμετρα, τώρα κάνεις 98.
Αυτό σημαίνει ότι ΟΛΕΣ οι μπαταρίες σου έχουν πέσει κατά 2%. Δεν χάλασε η μία.

Δεν μιλάμε για προβληματικές κυψέλες που έχουν πέσει κατά 5% που προφανώς υπάρχει τρόπος να τις αλλάξεις.
Οπότε, η αλλαγή αυτών μετά από 10 χρόνια δεν θα επαναφέρει το αυτοκίνητο σε εμβέλεια καινούργιου, αλλά απλά σε μία αποδεκτή εμβέλεια (καινούργιο - 20% π.χ.).

Αν θα μπορούσε να επανέρθει σε κατάσταση καινούργιου δεν θα βλέπαμε Tesla model S δεκαετίας στα 30.000€!



Εγώ ένα Ford Focus 20αετίας έχω, από τη μέρα που το αγόρασα έως τώρα, κάπου στα 12 λίτρα / 100 χιλιόμετρα μου καίει ακόμη εντός πόλης.
Να μην έκανα 400 χιλιόμετρα με γεμάτο ντεπόζιτο και να έκανα 410;
Αν ήταν ηλεκτρικό μετά από 20 χρόνια αντί για 400 χιλιόμετρα θα έκανα 260 και θα το θεωρούσαμε και αποδεκτό.

Οκ, δεν λέω, καλά τα ηλεκτρικά και πιθανόν σε τέτοιο να πάω όταν αλλάξω αμάξι, αλλά σε κάποια πράγματα, ακόμη δεν πλησιάζουν τα θερμικά.
Ναι, να τα ξεχάσεις αυτά που ξέρεις Μιχάλη μου .
Στα 12 στοιχεία που ανοίξαμε πρόσφατα μπαταρία από ηλεκτρικό κ έγινε μέτρηση με πολλά χλμ έδειξε ότι οι 5 από τις 12 μόνο είχαν χάσει το ποσοστό που λες ενώ οι άλλες 7 μόνο 1% .

Ο πελάτης ζήτησε να φτιαχτούν οι 5 που είχαν απώλειες αλλιώς ν αντικατασταθούν κ τελείωσε το πανηγύρι κ αν δεν πιστεύεις έλα από το συνεργείο να τα δεις μπροστά σου .
Έχει λοιπόν αμάξι με μέτρηση στο 93% αυτή τη στιγμή κ κάνει πάρτι .

Πες μας εσύ πόσα χρήματα έχεις δώσει στα 20 χρόνια ή καλύτερα στα 10 , πόσα ξόδεψες σε καύσιμα, service , βλάβες , ανταλλακτικά , κτλ κτλ . Όταν αυτός πχ έδινε από το αρχείο που ειδα 5 φορές επί 286 Ευρω για service , ...κτλ κτλ .

ΔΕΝ προσπαθώ να σε πείσω απλά παρουσιάζω στοιχεία κ όχι youtube , tik tok k αλλες π@π@αρολογίες που ανεβάζει το κάθε Αμερικανάκι
 
Last edited:
Έχουμε κάπου μετρήσεις να δούμε πόσο θα πέσει σε 10 χρόνια;
Δηλαδή τα 100 άλογα γίνονται 80 σε 10 χρόνια;

Αν δεν έχει "ανοίξει" ο κινητήρας και δίνει περισσότερα άλογα για μεγάλη περίοδο της ζωής του, οι φθορές με συνεπακόλουθο την αύξηση της κατανάλωσης λαδιού, την όχι και τόσο καλή συμπίεση στον θάλαμο καύσης η οποία φαίνεται και από την κατανάλωση του λαδιού, θα φέρουν μείωση της συνολικής ισχύος η οποία με τη σειρά της θα φέρει και αύξηση της κατανάλωσης γιατί θα πιέζεις περισσότερο τον κινητήρα για να πάρεις την ίδια ισχύ.
Όμως όχι, δεν είναι τόσο μεγάλη η διαφορά σε καμία περίπτωση. Ούτε μετά από 20 χρόνια.

Μιλάμε για μονοψήφιο αριθμό ίππων και μικρό γενικά.
 
  • Like
Reactions: Tzimisce and vlad66
Σίγουρα, κάποια στιγμή, αν συνεχίσουν έτσι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν mainstream, εκτός αν κάτι πάει πολύ στραβά.
Οπότε και τα parts τους θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο μέχρι να βρεθούν άλλα που θα μπουν στα extreme μοντέλα (πάντα θα υπάρχουν).
Αυτό όμως νομίζω θα το δουν τα παιδιά μας. :)

Για τις solid state μπαταρίες έλεγα ότι θα αργήσουν να γίνουν mainstream, όχι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Από αυτά που βλέπω στους δρόμους, είναι ήδη mainstream τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όλη την ώρα βλέπεις στο δρόμο, δεν τα ψάχνεις με το κιάλι.
 
  • Like
Reactions: avpap and takisot
Αστη , ... εγω που δουλεύω σε αυτήν λέω ΟΧΙ

απλα την ανεφερα, μαζι με το RR ως παραδειγμα οτι τα ακριβα αμαξια χανουν μεγαλυτερο ποσοστο της αξιας τους σε σχεση με τα φτηνα. Το model S ειναι στην κατηγορια "ακριβο" αμαξι και για αυτο πεφτει πολυ η τιμη του ως μτχ. Απαντηση στον μιχαλη ηταν τα δυο ποστ μου.

Παντως, ανετα αγοραζα model S 10ετιας, παρα οποιοδηποτε θερμικο δεκαετιας. Το τεσλα τουλαχιστον, ξερω οτι θα εχει καποιο degradation η μπαταρια, το οποιο ειναι μετρησιμο και ξερω τι να περιμενω. Η τζαγκ ή το RR τι θα μου βγαλει, δεν εχω την παραμικρη ιδεα!