Αυτοκινητιστικά νέα

A, σχετικό-άσχετο. Στο focus 11 ετών μου έβγαλε την πρώτη μεγάλη βλάβη. Πρόβλημα στον εγκέφαλο που ελέγχει τους ανεμιστήρες και μαζί με την ecu το σύστημα ψύξης. Η διάγνωση διασταυρώθηκε και είχε και συμπτώματα ορατά με συμβατικές μεθόδους και στο διαγνωστικό. Τα προβλήματα είχαν αρχίσει πάνω από 1 χρόνο πριν, απλά τότε δεν ήταν μόνιμα και δεν έδειχνε κάποιο χοντρό error το διαγνωστικό (μόνο κάποια warnings). Το καλό είναι πως ποτέ δεν υπερθεμάνθηκε το αυτοκίνητο, απλά δούλευαν στο τέρμα οι ανεμιστήρες και όταν δεν χρειαζόταν και έσβηνε και το κλιματιστικό στην κίνηση χωρίς να υπάρχει λόγος.

Οι επιλογές που είχα ήταν:
- Αυθεντικό ανταλλακτικό με εγγύηση, απλά η ford το δίνει μαζί με τους ανεμιστήρες σετ. Επίσης δεν υπήρχε ετοιμοπαράδοτο και έπρεπε να περιμένω από εξωτερικό.
- Ημιτασιόν ανταλλακτικό με μικτές κριτικές, σε άλλους δουλεύει 2-3 χρόνια τώρα, άλλοι έτρεχαν πάλι μετά από 2-3 μήνες.
- Μεταχειρισμένο ανταλλακτικό, χωρίς να γνωρίζεις από που ήρθε και σε τι κατάσταση είναι.

Επέλεξα το πρώτο με εγκατάσταση σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Τελική τιμή 1250 ευρώ... Δεν το λες και φθηνά...
 
A, σχετικό-άσχετο. Στο focus 11 ετών μου έβγαλε την πρώτη μεγάλη βλάβη. Πρόβλημα στον εγκέφαλο που ελέγχει τους ανεμιστήρες και μαζί με την ecu το σύστημα ψύξης. Η διάγνωση διασταυρώθηκε και είχε και συμπτώματα ορατά με συμβατικές μεθόδους και στο διαγνωστικό. Τα προβλήματα είχαν αρχίσει πάνω από 1 χρόνο πριν, απλά τότε δεν ήταν μόνιμα και δεν έδειχνε κάποιο χοντρό error το διαγνωστικό (μόνο κάποια warnings). Το καλό είναι πως ποτέ δεν υπερθεμάνθηκε το αυτοκίνητο, απλά δούλευαν στο τέρμα οι ανεμιστήρες και όταν δεν χρειαζόταν και έσβηνε και το κλιματιστικό στην κίνηση χωρίς να υπάρχει λόγος.

Οι επιλογές που είχα ήταν:
- Αυθεντικό ανταλλακτικό με εγγύηση, απλά η ford το δίνει μαζί με τους ανεμιστήρες σετ. Επίσης δεν υπήρχε ετοιμοπαράδοτο και έπρεπε να περιμένω από εξωτερικό.
- Ημιτασιόν ανταλλακτικό με μικτές κριτικές, σε άλλους δουλεύει 2-3 χρόνια τώρα, άλλοι έτρεχαν πάλι μετά από 2-3 μήνες.
- Μεταχειρισμένο ανταλλακτικό, χωρίς να γνωρίζεις από που ήρθε και σε τι κατάσταση είναι.

Επέλεξα το πρώτο με εγκατάσταση σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Τελική τιμή 1250 ευρώ... Δεν το λες και φθηνά...

Αν μετα απο 11 χρόνια ειχες μονο αυτη τη βλαβη ως σοβαρή, καλα είσαι νομιζω.
 
Αν μετα απο 11 χρόνια ειχες μονο αυτη τη βλαβη ως σοβαρή, καλα είσαι νομιζω.
- Αλλαγή ένα σωληνάκι που το είχα διαβάσει ότι είναι προβληματικό και μου τρύπησε, κάτω των 50 ευρώ σύνολο στη διετία. Το έβαλαν στην παρακάτω ανάκλιση και αυτό, αλλά το είχα ήδη πληρώσει.
- Μια ανάκλιση στα 4 χρόνια που πρακτικά έβαλαν αισθητήρα στο δοχείο του ψυκτικού ρευστού για να ανάβει λυχνία στο ταμπλό αν αδειάσει (είχαν πάρει φωτιά κάποια αυτοκίνητα στις ΗΠΑ) και άλλαξαν και το παραπάνω σωληνάκι.
- Μια βάση μηχανής που έτριζε εντός εγγύησης δωρεάν αλλαγή
- 2 μπαταρίες της ford αλλαγή ως τώρα (στα 10 χρόνια η δεύτερη)
- 3 κολάρα αλλαγή γιατί έσταζαν (όλα μαζί 220 ευρώ στη ford)

αυτά και την προβλεπόμενη συντήρηση σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Πέρυσι στη 10ετία που ήθελε αλλαγή ιμάντα, άλλαξα και την αντλία νερού προληπτικά. Δεν έχει πολλά χιλιόμετρα...έκανε τα πρώτα 6 χρόνια κάπου 80.000 κμ και μετά ως δεύτερο έχει ξεπεράσει ως τώρα τα 110.000 κμ.
 
  • Like
Reactions: vadergr and vlad66
- Αλλαγή ένα σωληνάκι που το είχα διαβάσει ότι είναι προβληματικό και μου τρύπησε, κάτω των 50 ευρώ σύνολο στη διετία. Το έβαλαν στην παρακάτω ανάκλιση και αυτό, αλλά το είχα ήδη πληρώσει.
- Μια ανάκλιση στα 4 χρόνια που πρακτικά έβαλαν αισθητήρα στο δοχείο του ψυκτικού ρευστού για να ανάβει λυχνία στο ταμπλό αν αδειάσει (είχαν πάρει φωτιά κάποια αυτοκίνητα στις ΗΠΑ) και άλλαξαν και το παραπάνω σωληνάκι.
- Μια βάση μηχανής που έτριζε εντός εγγύησης δωρεάν αλλαγή
- 2 μπαταρίες της ford αλλαγή ως τώρα (στα 10 χρόνια η δεύτερη)
- 3 κολάρα αλλαγή γιατί έσταζαν (όλα μαζί 220 ευρώ στη ford)

αυτά και την προβλεπόμενη συντήρηση σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Πέρυσι στη 10ετία που ήθελε αλλαγή ιμάντα, άλλαξα και την αντλία νερού προληπτικά. Δεν έχει πολλά χιλιόμετρα...έκανε τα πρώτα 6 χρόνια κάπου 80.000 κμ και μετά ως δεύτερο έχει ξεπεράσει ως τώρα τα 110.000 κμ.

στείλε μου ένα πμ όταν σκεφτείς να το πουλήσεις......
 
- Αλλαγή ένα σωληνάκι που το είχα διαβάσει ότι είναι προβληματικό και μου τρύπησε, κάτω των 50 ευρώ σύνολο στη διετία. Το έβαλαν στην παρακάτω ανάκλιση και αυτό, αλλά το είχα ήδη πληρώσει.
- Μια ανάκλιση στα 4 χρόνια που πρακτικά έβαλαν αισθητήρα στο δοχείο του ψυκτικού ρευστού για να ανάβει λυχνία στο ταμπλό αν αδειάσει (είχαν πάρει φωτιά κάποια αυτοκίνητα στις ΗΠΑ) και άλλαξαν και το παραπάνω σωληνάκι.
- Μια βάση μηχανής που έτριζε εντός εγγύησης δωρεάν αλλαγή
- 2 μπαταρίες της ford αλλαγή ως τώρα (στα 10 χρόνια η δεύτερη)
- 3 κολάρα αλλαγή γιατί έσταζαν (όλα μαζί 220 ευρώ στη ford)

αυτά και την προβλεπόμενη συντήρηση σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Πέρυσι στη 10ετία που ήθελε αλλαγή ιμάντα, άλλαξα και την αντλία νερού προληπτικά. Δεν έχει πολλά χιλιόμετρα...έκανε τα πρώτα 6 χρόνια κάπου 80.000 κμ και μετά ως δεύτερο έχει ξεπεράσει ως τώρα τα 110.000 κμ.
Δηλαδή ρε Γιώργο πόσο σου έχει στοιχίσει το αμάξι τα 11 έτη ? Από συνεργεία μιλάω . Έχεις εικόνα ?
 
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού, το μέτρο αυτό είναι πρωτίστως για να μειωθεί το πολύ άσχημο στατιστικό της πρώτης αιτίας θανάτου σε νέους κάτω των 29 ετών.

Οι ταξιτζήδες αν θυμάσαι είχαν αντιδράσει πριν λίγο καιρό σε ένα αντίστοιχο μέτρο που στόχευε στο ίδιο και αφορούσε το μειωμένο κόμιστρο τις Παρασκευές και τα Σάββατα, προκειμένου να επιλέξει ο άλλος το ταξί αντί το αυτοκίνητο του.

Υποθέτω ότι εδώ δεν θα μπορούσαν να αντιδράσουν, έτσι όπως ξανατέθηκε το θέμα και δεν τους επιβαρύνει οικονομικά.
Ναι, δεν το ειπα υπο την εννοια της οικονομικης επιβαρυνσης αυτων, αλλα επειδη τους "κλεβει" πελατες το κρατος.
 
Εγω μετα απο απο 15 χρονια και 205.000 χλμ. εχω πληρωσει για το ΚΙΑ 150 ευρω περιπου (σε επισημη αντιπροσωπεια): 1 ζαν φορ και 1 πολλαπλασιαστης κυλινδρου. Μου εβγαλε κι αλλα πριν απο αυτα, αλλα δεν πληρωσα μια διοτι ηταν εντος εγγυησης.
 
Δηλαδή ρε Γιώργο πόσο σου έχει στοιχίσει το αμάξι τα 11 έτη ? Από συνεργεία μιλάω . Έχεις εικόνα ?
Τιμή αγοράς χώμα, έπεσα στην περίπτωση γιατί την έκδοση με τον ecoboost 1.6 με τα 150 άλογα (λίγα παραπάνω στην πραγματικότητα) αποφάσισαν να σταματήσουν να την εισάγουν, έβγαλαν πινακίδες Χριστούγεννα και τα έβγαλαν προσφορά μετά - το πήρα Μάρτη σαν μεταχειρισμένο με 0 κμ). Την ίδια εποχή υπήρχε έκδοση με 180 άλογα με ~800 ευρώ παραπάνω. Όποιος ήθελε 1.6 πήγαινε τυφλά στην πιο γρήγορη έκδοση, όποιος ήθελε οικονομία έπαιρνε το 1000αρι turbo οικονομικότερα. Η συγκεκριμένη έκδοση ήταν βασικά με κομμένο το λογισμικό για να πέφτει φορολογική κατηγορία στη Γερμανία που φορολογούν με ίππους και όχι κυβικά. Το είχα πάρει 13500 από 21500 που έκανε κανονικά (βασικά μου άφηναν με προσφορά 19500 ευρώ τότε αυτό με τα 180 άλογα, οπότε πιο δίκαιο να συγκρίνω με αυτή την τιμή).
Από τότε αν βάλουμε ένα μέσο όρο 250 ευρώ το χρόνο το σέρβις για 10 χρόνια στην αντιπροσωπεία (χωρίς το περσινό μεγάλο) μιλάμε για 2500 ευρώ.
Δύο μπαταρίες 450 ευρώ.
Κολάρα 220 ευρώ
Μεγάλο σέρβις ιμάντα 450 ευρώ.
Λάστιχα βάλε κανένα 900 άρι 2 αλλαγές που έχω κάνει ως τώρα (δεν θυμάμαι καν πόσο έκαναν στην πρώτη αλλαγή στην 4ετία).
550 ευρώ full μεικτή ασφάλεια το χρόνο.

Βάλε 24000 ευρώ χοντρικά τα πάντα όλα. Τσάμπα έχει βγει. Ακόμη το εμπιστεύομαι για ταξίδι.
Με την βλάβη θα πάει στα 25250 - αύριο θα περάσω τον ανεμιστήρα.

Όσο για το Kuga, αν υπολογίσω το κέρδος από την εταιρία που το χρεώνω σε φόρους (βγάζω και το φόρο που θα πλήρωνα για το εισόδημα και την εξτρά εξωλογιστική φοροαπαλαγή του 30%) θα πληρώσω στην 5ετία 23000 € μόνο από τα 52000 € που έχει λιανική και να μην σημειώσω το μειωμένο κόστος σε καύσιμο λόγω της φόρτισης για όλες τις αστικές μετακινήσεις.
 
  • Like
Reactions: DimAsi
Ναι, δεν το ειπα υπο την εννοια της οικονομικης επιβαρυνσης αυτων, αλλα επειδη τους "κλεβει" πελατες το κρατος.
Νομίζω ότι κατάλαβαν και οι ίδιοι πως η αντίδραση με αφορμή το μέτρο για την 24ωρη λειτουργία των ΜΜΜ σε βασικούς συγκοινωνιακούς άξονες, δεν θα έβρισκε κανέναν σύμμαχο. Αντιθέτως θα έλεγα πως θα στρέφονταν όλοι εναντίον τους. Καλώς δεν αντέδρασαν, αν υπήρχε σκέψη να αντιδράσουν, που δεν μου φαίνεται ότι το σκέφτηκαν καν.
 
Όποιος έχει ηλεκτρικό τα έχει βιώσει αυτά. Είναι λυμένα.

Παρατηρείται αυξημένη μέση κατανάλωση μόνο αν χρησιμοποιείς το A/C για να ψύξεις το αμάξι πριν μπεις μέσα. Στην αρχή της πορείας βλέπεις κάποια πολύ φουσκωμένα νούμερα, τα οποία πέφτουν σε φυσιολογικά νούμερα όσο περνάει η ώρα (και τα χιλιόμετρα).

Παρεμπιπτόντως οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται μέσα στα αυτοκίνητα το καλοκαίρι όταν είναι στον ήλιο είναι παρανοϊκές. Έχω δει να πλησιάζουν τους 80 βαθμούς στο δικό μου. Αυτή τη στιγμή βλέπω έχει 78 βαθμούς μέσα.
 
  • Wow
Reactions: vlad66
Όποιος έχει ηλεκτρικό τα έχει βιώσει αυτά. Είναι λυμένα.

Παρατηρείται αυξημένη μέση κατανάλωση μόνο αν χρησιμοποιείς το A/C για να ψύξεις το αμάξι πριν μπεις μέσα. Στην αρχή της πορείας βλέπεις κάποια πολύ φουσκωμένα νούμερα, τα οποία πέφτουν σε φυσιολογικά νούμερα όσο περνάει η ώρα (και τα χιλιόμετρα).

Παρεμπιπτόντως οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται μέσα στα αυτοκίνητα το καλοκαίρι όταν είναι στον ήλιο είναι παρανοϊκές. Έχω δει να πλησιάζουν τους 80 βαθμούς στο δικό μου. Αυτή τη στιγμή βλέπω έχει 78 βαθμούς μέσα.
Πάντως αν έχεις φιμέ εργοστασιακά στα δύο πίσω (αν έχεις τετράπορτο) και πίσω, με μια ηλιοπροστασία των 3 ευρώ από το jumbo μπροστά η κατάσταση είναι απίστευτα καλύτερη.
Ο κλιματισμός άντε να ανεβάζει 1-2 kWh την κατανάλωση στα 100κμ.

Πάντως και η μέθοδος με το αντιδιαμετρικό παράθυρο και 2-3 κλεισίματα της πόρτας δουλεύει όπως και απλά να ανοίξεις όλα τα τζάμια 1-2 λεπτά πριν ξεκινήσεις και μετά οδηγήσεις έτσι για άλλο τόσο το κλιματιστικό μια χαρά θα στο δροσίσει γρήγορα.
 
  • Like
Reactions: DimAsi
Επειδή βλέπω από τη κουβέντα να παρελαύνουν ηλεκτρικά και μη δεκάδων χιλιάδων ευρώ και εκτός πραγματικότητας για το μέσο Έλληνα, βάζω την εικονα ως υπενθύμιση.
Τα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει, τα φθηνότερα ξεκινάνε από τις 20 χιλιάδες - άρα ήδη μιλάμε για δεκάδες χιλιάδες. Εκτός αν πρέπει να μιλάμε μόνο για μεταχειρισμένα σαπάκια 15ετιας για να μην ενοχλήσουμε το "μέσο Έλληνα".
 
  • Like
Reactions: karajim80
Τα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει, τα φθηνότερα ξεκινάνε από τις 20 χιλιάδες - άρα ήδη μιλάμε για δεκάδες χιλιάδες. Εκτός αν πρέπει να μιλάμε μόνο για μεταχειρισμένα σαπάκια 15ετιας για να μην ενοχλήσουμε το "μέσο Έλληνα".

Το κόστος μετακίνησης με ηλεκτρικό αν έχεις σούκο διαθέσιμη στο σπίτι είναι απίστευτα χαμηλότερο από οποιοδήποτε βενζινοκίνητο. Η Dacia έχει και με 18κ ηλεκτρικό πια που είναι 2κ ακριβότερο από το φθηνότερο συμβατικό της αντίστοιχων χώρων (αυτά χωρίς την όποια πιθανή επιδότηση όταν ξαναπροκύψει). Έχουν μικρύνει οι διαφορές πολύ.
 
  • Like
Reactions: takisot and avpap
Όποιος έχει ηλεκτρικό τα έχει βιώσει αυτά. Είναι λυμένα.

Παρατηρείται αυξημένη μέση κατανάλωση μόνο αν χρησιμοποιείς το A/C για να ψύξεις το αμάξι πριν μπεις μέσα. Στην αρχή της πορείας βλέπεις κάποια πολύ φουσκωμένα νούμερα, τα οποία πέφτουν σε φυσιολογικά νούμερα όσο περνάει η ώρα (και τα χιλιόμετρα).

Παρεμπιπτόντως οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται μέσα στα αυτοκίνητα το καλοκαίρι όταν είναι στον ήλιο είναι παρανοϊκές. Έχω δει να πλησιάζουν τους 80 βαθμούς στο δικό μου. Αυτή τη στιγμή βλέπω έχει 78 βαθμούς μέσα.

δοκιμασες cabin overheat protection και "no ac" ;
 
Το κόστος μετακίνησης με ηλεκτρικό αν έχεις σούκο διαθέσιμη στο σπίτι είναι απίστευτα χαμηλότερο από οποιοδήποτε βενζινοκίνητο. Η Dacia έχει και με 18κ ηλεκτρικό πια που είναι 2κ ακριβότερο από το φθηνότερο συμβατικό της αντίστοιχων χώρων (αυτά χωρίς την όποια πιθανή επιδότηση όταν ξαναπροκύψει). Έχουν μικρύνει οι διαφορές πολύ.

Θα πρέπει όμως να είσαι κάργα ηλεκτρακιας για να το προτιμήσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό που έχει στα ίδια λεφτά καλύτερες επιδόσεις και τρεις φορές περισσότερη αυτονομία.
Ακόμα και το φτηνότερο της ίδιας μάρκας (το sandero δηλαδή) είναι αρκετά καλύτερο αυτοκίνητο.

Ναι μεν... αλλά not just yet.
 
δοκιμασες cabin overheat protection και "no ac" ;
Όλο λέω να το βάλω και όλο το ξεχνάω..
Και για κάποιο λόγο δεν αφήνει να το ενεργοποιήσεις από το κινητό. Ίσως θέλει να το ενεργοποιήσεις πρώτα από το αμάξι.
 
Στα προηγούμενα αμάξια μου είχα, επειδή με καίει εύκολα ο ήλιος.
Το συγκεκριμένο έχει από τη μάνα του φίλτρα στα τζάμια, οπότε μιας και δεν καίγομαι καθόλου, είπα να μην βάλω μεμβράνες.
Ούτως ή άλλως έβαζα πάντα τις πιο "ελαφριές", οπότε δεν έκοβαν πάρα πολύ ήλιο.

Η πιο πολλή θερμότητα λογικά μπαίνει από την οροφή, η οποία είναι ήδη πάρα πολύ φιμέ.