Εμένα μου φαίνεται ότι ο Μάρτιν δημιούργησε μια φεουδαρχική κοινωνία όπου οι φεουδάρχες λειτουργούν σαν καπιταλιστές επιχειρηματίες: Όπως ο σύγχρονος επιχειρηματίας επιδιώκει τη μεγιστοποίηση του κέρδους, έτσι και οι κατά Μάρτιν φεουδάρχες επιδιώκουν τη μεγιστοποίηση της ισχύος τους. H πραγματική φεουδαρχική κοινωνία ήταν βαθιά θρησκευόμενη και η Εκκλησία είχε τεράστια ισχύ. Ο Μάρτιν απλά δε μπορεί να φανταστεί κάτι τέτοιο. Θυμάστε στο Got που Εκκλησία και Κράτος συγκρούστηκαν, με αποτέλεσμα η Βασίλισσα Σέρσει να σφάξει όλους τους πιστούς και κληρικούς, γκρεμίζοντας και τον Καθεδρικό Ναό; Ε στην πραγματικότητα ,όταν συγκρούστηκαν Εκκλησία και Βασιλεία, η Εκκλησία νίκησε κατά κράτος, τόσο στην Ανατολική όσο και στη Δυτική Ρωμαική Αυτοκρατορία.
Όλα αυτά θα ήταν αδιάφορα -στην τελική μιλάμε για ένα φανταστικό κόσμο-αν ο Μάρτιν δεν περνούσε στο τεράστιο κοινό του την εντελώς λανθασμένη άποψη ότι ο κόσμος του είναι ρεαλιστικός σε αντίθεση π.χ. με του Τόλκιν, ότι το παρελθόν ήταν γεμάτο βία, σφαγές και αυθαιρεσία, ότι όλα ήταν μαύρα και άραχλα, όλοι ήταν δυστυχισμένοι και καταπιεσμένοι εκτός από μια πολύ μικρή ελίτ. Αυτό πιο πολύ παραπέμπει στην σύγχρονη κοινωνία των ΗΠΑ παρά στην Ευρώπη του Μεσαίωνα.