12-Νikita Mihalkov.

17 June 2006
62,715
Χολαργός
Θεωρητικά είναι διασκευή τού '12 Αngry Men' τού Sidney Lumet(1957)..
Aντικειμενικά πρόκειται γιά μιά αριστουργηματική ταινία τού Mihalkov,πού τοποθετείται στην σύγχρονη Ρωσία..

Η υπόθεση φαινομενικά απλή:Eνα νεαρός Τσετσένος κατηγορείται γιά τον φόνο τών Ρωσων θετών γονιών του και ολα τα στοιχεία είναι συντριπτικά εις βάρος του.

Οι 12 ένορκοι (ολοι άνδρες)συγκεντρωνονται σε ένα δωμάτο γιά να εκδόσουν μιά ετυμηγορία που φαίνεται εύκολη και μάλιστα οι περισσότεροι φαίνεται να θέλουν να ξεμπερδέψουν γρήγορα.

Ενας απ´αυτούς ,χωρίς νάναι βέβαιος,ψηφίζει την αθώωση του νεαρού,γιά να εξετάσει καλύτερα την υπόθεση..

Απ´εκεί και πέρα ο Mihalkov στήνει αριστουργηματικά μιά ιστορία δωματίου διαρκείας 150 λεπτών (τού Lumet ηταν 96)μέ ελάχιστες εξωτερικές,αλλά πολύ δυνατές σκηνές απο την ιστορια του νεαρου Τσετσένου,πού ομως δεν γινεται καθόλου θεατρική αλλά αντιθέτως παραμένει ένας γνήσιος Κινηματογράφος..

Οι 12 ένορκοι δείχνουν πτυχές τού εαυτού τους ,μέσα απο τις δικές τους ιστορίες,αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν και ένα μωσαϊκό τής σημερινής αλλά και τής κομμουνιστική Ρωσίας,πού είναι ένα κράμα εθνικισμού,ποίησης,εν μέρει αντισημιτισμού,ανθρωπιάς και λυρισμού.

Ο Σκηνοθέτης τών ´Μηχανικών Πιάνων ´και τού´ Ψεύτη Ηλιου´δημιουργεί μιά ταινία πού θυμίζει παραλλαγές Jazz,οπου οι ηθοποιοί βγαίνουν στο προσκήνιο σαν ντουέτα,trio ή κουαρτέτα δημιουργώντας σκηνές γεμάτες ένταση προσπαθώντας νά πείσει ο ένας τον άλλον για τη ενοχή ή μή τού νεαρού Τσετσένου(η αναφορά προς τον πόλεμο με την Τσετσενία ειναι προφανής και ευθεία),μέσα απο τις δικές τους Ιστορίες η απο ιστορίες συγγενών τους ή ακόμα και απο επαγγελματικές τους εμπειρίες.

Το μοντάζ στίς σκηνές τού κλειστού χώρου ειναι συναρπαστικό και οι ερμηνείες τών 12 Ηθοποιών καθηλωτικές.

Αντιστοίχως οι εξωτερικές σκηνές ,με τον άγριο χορό τού νεαρού Τσετσένου,είτε στην παιδική του ηλικία,είτε στην φυλακή την ώρα πού περιμένει την ετυμηγορία είναι γεμάτες δυναμη και περηφάνεια.

Υπάρχουν ποικίλοι συμβολισμοί στο έργο,όπου ακόμα και ένα μικρός σπουργίτι πού περιφέρεται στο κλειστό δωμάτιο παραπέμπει και στο μυστικιστικό θρησκευτικό συναίσθημα τών Ρώσων,υποδηλώνοντας την ύπαρξη τού Αγίου Πνεύματος πού επιθυμεί να ´φωτίσει´τού ενόρκους,γιά να εκδόσουν τήν σωστή(??)απόφαση..Ειναι στιγμές πού νομίζεις πώς οι 12 Ενορκοι συμβολίζουν τούς 12Αποστόλους,υπο μία διευρυμένη έννοια.

Οι εναλλαγές στά συναισθήματα,οι αλλαγές στίς γνώμες διατηρούνται μέχρις το τέλος τής ταινίας η οποία δέν κουράζει ούτε στιγμή.

Ο Nikita Mihalkov είναι ´εδώ´και παράγει έναν κινηματογράφο επιπέδου.
 
12.jpg
 
τό 'χω αγοράσει κάνα δίμηνο τώρα και δεν αξιώθηκα να το δω .... καλά που το ανέβασες και με έβαλες στην πρίζα ... thnx s. moderator !!!
 
Απάντηση: Re: 12-Νikita Mihalkov.

τό 'χω αγοράσει κάνα δίμηνο τώρα και δεν αξιώθηκα να το δω .... καλά που το ανέβασες και με έβαλες στην πρίζα ... thnx s. moderator !!!

Δέστο Σπύρο.
Κουβεντιάζαμε το μεσημέρι με τον Λύμπε και μούλεγε πώς έχει καιρό να δεί καλή ταινία τού Nikita.
Και όμως.
Αυτή εδώ ειναι εξαιρετική ..
Και επι της ουσίας δεν εχει καμιά σχεση με τού Lumet,πού είναι μέν εξαιρετική ,αλλά κινείται πρός άλλη κατεύθυνση.
 
Από τις καλύτερες.

Την είδα καθηλωμένος...


Η σύμπτωση είναι πως την είδα ακριβώς όπως τα συναισθήματα που σου βγάζει κατά τη διάρκεια της.
Στην αρχή ξεκίνησα να δω άλλη μια ταινία (όπως και οι ένορκοι άλλη μια δίκη) και σταδιακά με υποχρέωσε να τη παρακολουθήσω με όλο και πιο πολύ ενδιαφέρον όπως υποχρεώθηκαν και οι ένορκοι...
 
Re: Απάντηση: Re: 12-Νikita Mihalkov.

Κουβεντιάζαμε το μεσημέρι με τον Λύμπε και μούλεγε πώς έχει καιρό να δεί καλή ταινία τού Nikita.
Και όμως.
Αυτή εδώ ειναι εξαιρετική ..

πρέπει να κάνω ταχύρυθμα courses μου φαίνεται. :icon15:
τα 'Μαύρα Μάτια' είναι η τελευταία καλή ταινία του Μιχαλκόφ που έχω δεί.
έχασα τον 'Ψεύτη Ηλιο'.
να πάρει και να σηκώσει...έχω και μιά ...εγγενή αδυναμία σε σχέση με εσάς:
δυσκολεύομαι με το video
το σκοτάδι της κινηματογραφικής αίθουσας, δεν το αλλάζω με τίποτα :rolleyes:
στο σπίτι χτυπάνε τηλέφωνα, μπαινοβγαίνουν παιδιά, ο μεγάλος μελετάει κιθάρα ή ακούει Metallica.

εγώ είμαι ...παλαιάς κοπής: το Σινεμά, όπως και να το κάνεις, θέλει και το τελετουργικό του. :grinning-smiley-043
 
Δυστυχώς Κωστή και στο σινεμά μπαινοβγαίνουν, χτυπάνε τηλέφωνα κλπ.

Όχι τόσο συχνά, αλλά εκεί έχεις πληρώσει....
 
Δυστυχώς Κωστή και στο σινεμά μπαινοβγαίνουν, χτυπάνε τηλέφωνα κλπ.

το ξέρω αλλά, όπως και να το κάνεις, δεν υπάρχει σύγκριση.
στην αίθουσα η ταινία έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να σε πάρει μαζί της.
εμένα μου τη δίνει και ...ιδεολογικά αυτό το κλείσιμο καθενός στο κουκούλι του με τον HD εξοπλισμό του: λίγα πράγματα κάναμε συλλογικά, μαζί με άλλους, τώρα ένα ένα τα χάνουμε και αυτά.

όπως είπα είμαι παλαιάς κοπής.
βλέπε: certified γκρινιάρης :icon15:

you can't teach an old dog new tricks :rolleyes:
 
Τη τελευταία φορά που πήγα, ήταν ένα χαμένο δίπλα και έπαιζε με το κινητό.
Έχεις δίκιο πάντως. Μόνο εκεί υπάρχει μαγεία....


Σόρρυ για το offtopic Σπύρε...-bye-
 
Τη τελευταία φορά που πήγα, ήταν ένα χαμένο δίπλα και έπαιζε με το κινητό.
Έχεις δίκιο πάντως. Μόνο εκεί υπάρχει μαγεία....

ε δεν θά'ρθουν τώρα τα άγρια να διώξουν τα ήμερα.
'κι ούτε θα κόψουμε τα μπάνια επειδή πνίγηκαν καμπόσοι'.
οι Φιλισταίοι. αυτοί να χωθούν στο καβούκι τους.
που είναι και εξόχως αντικοινωνικοί if you ask me -bye-
 
Απάντηση: Re: 12-Νikita Mihalkov.

το ξέρω αλλά, όπως και να το κάνεις, δεν υπάρχει σύγκριση.
στην αίθουσα η ταινία έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να σε πάρει μαζί της.
εμένα μου τη δίνει και ...ιδεολογικά αυτό το κλείσιμο καθενός στο κουκούλι του με τον HD εξοπλισμό του: λίγα πράγματα κάναμε συλλογικά, μαζί με άλλους, τώρα ένα ένα τα χάνουμε και αυτά.

όπως είπα είμαι παλαιάς κοπής.
βλέπε: certified γκρινιάρης :icon15:

you can't teach an old dog new tricks :rolleyes:

Εσένα μπρέ μεγαλώσανε τά τέκνα..:grandpa:
Εμείς μειώσαμε τίς αναντικατάστατες κινηματογραφικές αίθουσες μέ τά dvd ,γιά τούς γνωστούς λόγους,που συμβαίνουν σε οσους έχουν μικρά παιδιά.:2thumb22sup::2thumb22sup:
 
Με ενοχλησαν λιγο οι υπερβολικοι (σχεδον καρικατουρες ) χαρακτηρες της ταινιας. Δεν ξερω αν συμφωνει κανεις αλλος βεβαια.Βρηκα και λιγο αφελες το διλλημα στο τελος.Ισως το αδικω λογω της συγκρισης του με το 12 Angry Men.Αλλα εξακολουθω να προτιμω τις ρεαλιστικοτερες (για μενα ) ερμηνειες του δευτερου..
 
Απάντηση: Re: 12-Νikita Mihalkov.

Με ενοχλησαν λιγο οι υπερβολικοι (σχεδον καρικατουρες ) χαρακτηρες της ταινιας. Δεν ξερω αν συμφωνει κανεις αλλος βεβαια.Βρηκα και λιγο αφελες το διλλημα στο τελος.Ισως το αδικω λογω της συγκρισης του με το 12 Angry Men.Αλλα εξακολουθω να προτιμω τις ρεαλιστικοτερες (για μενα ) ερμηνειες του δευτερου..

Αν μου επιτρέπεις,οι χαρακτήρες κουβαλάνε ολο αυτό το ´πολύ´τού Ρώσικου ταμπεραμέντου,που διαφέρει απο το πιό ορθολογικό Αμερικάνικο..
Το δίλημα τού τέλους,μου φάνηκε και λογικό,δεδομένω τών συνθηκών,που επικρατούν στην περιοχη.
 
Re: Απάντηση: Re: 12-Νikita Mihalkov.

Αν μου επιτρέπεις,οι χαρακτήρες κουβαλάνε ολο αυτό το ´πολύ´τού Ρώσικου ταμπεραμέντου,που διαφέρει απο το πιό ορθολογικό Αμερικάνικο..

Πάρα πολύ εύστοχη παρατήρηση, θα μπορούσα να πω ότι περιγράφει όλον τον Ρωσικό κινηματογράφο.
 
o nikita εχει κανει δυο αριστουργηματα
δεν εχω δει αυτη την ταινια
η παρουσιαση ομως του Σπυρου με προωθει στην αναζητηση της


.
 
Να πω την αλήθεια δεν με άγγιξε και τόσο πολύ. Όχι γιατί η προσπάθεια δεν ήταν καλή, ούτε γιατί οι ερμηνείες χώλαιναν. Και τα δύο ήταν σε υψηλό επίπεδο και η φωτογραφία ήταν πάρα πολύ καλή αν και όλα εξελίσσονταν σε κλειστό χώρο.
Μάλλον φταίει ότι αρχικά το είχα διαβάσει, μετά είχα δει την κλασσική ταινία toy 57 και τέλος και το ρώσικο.
Πάντως αξίζει να το δει κάποιος, δεν θα χάσει!