24,6mp

Απάντηση: Re: Απάντηση: 24,6mp

Πάντως έχω την εντύπωση ότι τα 24 μεγα δεν θα τα δούμε από την αρχή. Περισσότερο πιθανό βλέπω να υπάροχυν 2 μοντέλα ένα "επαγγελματικό του ρεπόρτερ" στα 13-14 μεγα και ένα στα 16-17 μεγα γι αυτούς που θέλουν μόνο ποιότητα. 24 στο μέλλον.


Aκούγεται ότι μετά το καλοκαίρι η νέα Νikon D3X θά φοράει τον ίδιο αισθητήρα 24,6.
Θέλουν να κτυπήσουν την EOS 1DsMk3!
 
Re: Απάντηση: 24,6mp


τώρα μάλιστα... K20D ή 40D ή 5D? Μούμπλε μούμπλε....

Άριστα γράφει στα 1600, και τα 3200 της μια χαρά τα βλέπω. Βέβαια και ο Vivitar Series 1 105/2.5 macro (κατασκευή της Kiron είναι στην πραγματικότητα) είναι εξαιρετικός, αλλά όλο πάνω από 150 ευρώ φεύγει στο ebay...
 
Tι να τα κανεις τα MP οταν ολη η δουλεια γινεται με interoplation.....

Αντι να επενδυσουν σε καλυτερους σενσορες απλα μας παραθυμιαζουνε....

Αληθεια ποσο να κοστιζε σε μια εταιρεια του βεληνεκους τους να αγορασουν την πατεντα -και ισως και να την εξελιξουν- του Foveon?
 
Ναθαναήλ ίσως σνομπαρουμε περισσότερο από όσο χρειάζεται τους αισθητήρες bayer και να τονίζουμε περισσότερο τους foveon. Έχοπυν αρχίσει να εμφανίζονται άρθρα από οπαδούς του foveon που μάλλον αποδέχονται ότι the game is over κι όχι μόνο εμπορικά, αφού σε κάθε γενιά αισθητήρων η διαφορά κλείνει και τώρα στο 2008 οι FF δείχνουν καλύτεροι από τους foveon του 1,7.

Και στους αισθητήρες των ψηφιακών πλατών (που κι αυτοί bayer δεν είναι;) η κατάσταση είναι ακόμη καλύτερη σε τελικά αποτελέσματα.
 
Από την άλλη εκείνο που βλέπω ως κύριο μειονέκτημα του συγκεκριμένου αισθητήρα είναι ότι δουλεύει στα 12 bits Κι όχι σε 14 ή σε 16 bits.
 
Μη ξεχνάμε ότι τα 24Mp έχουν μόλις 2x μεγαλύτερη ευκρίνεια από τα 6Mp!
Βάλε και τις απώλειες του bayer, πες 1.7 καλύτερη από 6 ιδανικά Mp (πχ foveon).

Από την άλλη εκείνο που βλέπω ως κύριο μειονέκτημα του συγκεκριμένου αισθητήρα είναι ότι δουλεύει στα 12 bits Κι όχι σε 14 ή σε 16 bits.

Αυτό ξαναπέστο! Αυτό και μόνο δείχνει ότι θα απευθύνεται σε μέση κατηγορία τιμής.
 
Μη ξεχνάμε ότι τα 24Mp έχουν μόλις 2x μεγαλύτερη ευκρίνεια από τα 6Mp!

Εάν είναι έτσι, τότε να μην ξεχνάμε ούτε και ότι στα 200mm ο κορυφαίος σε ανάλυση φακός για Canon, ο νέος 70-200/4 L is, ξεπερνά (τουλάχιστον σε 8ρα μηχανή) μόλις κατά 30% έναν από τους χειρότερους σε ανάλυση φακούς στο συγκεκριμένο εστιακό μήκος, τον ταπεινό Sigma 18-200.
 
Απάντηση: Re: 24,6mp

Εάν είναι έτσι, τότε να μην ξεχνάμε ούτε και ότι στα 200mm ο κορυφαίος σε ανάλυση φακός για Canon, ο νέος 70-200/4 L is, ξεπερνά (τουλάχιστον σε 8ρα μηχανή) μόλις κατά 30% έναν από τους χειρότερους σε ανάλυση φακούς στο συγκεκριμένο εστιακό μήκος, τον ταπεινό Sigma 18-200.

Mε σεμνότητα και ταπεινότητα :flipout::flipout:
 
Πάντως το παλλικάρι στο γειτονικό νήμα αποκάλυψε πως κάνει την -εκπληκτική- δουλειά του με μία 1Ds (φαντάζομαι εννοεί την II των 16.7 mp και όχι την I, ούτε την όλως καινούργια III). Και κάνει λέει άριστες εκτυπώσεις 50x80. Κάνει όμως διπλές και τριπλές λήψεις, λόγω περιορισμένου δυναμικού εύρους. Αυτός είναι και ο μακράν βασικότερος τομέας που χρήζει βελτίωσης, αλλά πού....
Υποτίθεται πρωταθλήτρια στον τομέα είναι η S5, η οποία ενώ ξεκίνησε ψηλά σε τιμή, πλέον είναι κάπου στα 950 ευρώ.
 
Εάν είναι έτσι, τότε να μην ξεχνάμε ούτε και ότι στα 200mm ο κορυφαίος σε ανάλυση φακός για Canon, ο νέος 70-200/4 L is, ξεπερνά (τουλάχιστον σε 8ρα μηχανή) μόλις κατά 30% έναν από τους χειρότερους σε ανάλυση φακούς στο συγκεκριμένο εστιακό μήκος, τον ταπεινό Sigma 18-200.

Σίγουρα δεν πρέπει να παραμυθιαζόμαστε από το marketing των εταιριών και από τις μεγαλόστομες περιγραφές προϊόντων!

Πρέπει να γίνεις όμως πιο αναλυτικός για να βγεί συμπέρασμα, 30% από πόση ευκρίνεια φακού (MTF κλπ) ή ο Sigma πόσα Mp αισθητήρα καλύπτει χωρίς να τα αδικεί; Μετά, μίλησες για 200mm, αλλά σε έναν αντίστοιχο 50άρη θα έχεις καλύτερη ευκρίνεια. Με ποιόν φακό θα συγκρίνουμε και πώς; Χρειάζεται σύστημα.
 
Εδώ συζητούσαμε για διαφορές raw-jpg που είναι λιγότερο του 1% και μας φαίνεται λίγο το κατά 1.7 καλύτερο , και το 30%. Μην τρελαθούμε εδώ βγαίνουν καινούργια μοντέλα χωρίς καθόλου ουσιώδεις διαφορές.
 
Η ουσία είναι το αποτέλεσμα να σε ικανοποιεί, η εικόνα να είναι εντυπωσιακή να "πουλάει", να στέκει αισθητικά και να εξυπηρετεί τον σκοπό για τον οποίο προορίζεται. Όλα τα άλλα είναι αριθμοί.
Χρόνια πρίν, αρχές '90 σε μια έκθεση φωτογραφίας για το νερό, συμμετείχα με 10 α/μ εικόνες 60χ40εκ. Σε ερώτηση συναδέλφου φωτογράφου τί φακό χρησιμοποίησα σε μια συγκεκριμένη φωτό του απάντησα: Leica Elmarit 24 f/2,8.
Τότε, ενθουσιασμένος, άρχισε να μου εκθειάζει τον συγκεκριμένο φακό, να μου δείχνει λεπτομέρειες της φωτογραφίας μου οι οποίες δεν θα αποδίδονταν απο κανένα άλλο φακό, το δυνατό γράψιμο, η οξύτητα και η ομαλότατη διαβάθμιση των γκρίζων τόνων, το σχεδόν 3D αποτέλεσμα.......μπλα-μπλαμπλα..... Τον άφησα στο παραλήρημα του να λέει τα δικά του -όχι άδικα βέβαια- και έφυγε χωρίς να του πώ την αλήθεια και τον στενοχωρήσω.
Στην πραγματικότητα η λήψη είχε γίνει με έναν Nikkor 24 f/2,8mm και η φωτογραφία εκείνη πουλήθηκε-τότε- 60.000 δρχ..
 
Μετά, μίλησες για 200mm, αλλά σε έναν αντίστοιχο 50άρη θα έχεις καλύτερη ευκρίνεια. Με ποιόν φακό θα συγκρίνουμε και πώς; Χρειάζεται σύστημα.

στα 50mm ακόμη και οι ζουμ βγάζουν συνήθως καλή ευκρίνεια, αλλά στα 200mm τα πράγματα δυσκολεύουν... στα 8mp της 350D ο 70-200/4 Lis βγάζει στα τεστ MTF50 πάνω από 2100 LW/PH, ο Sigma 18-200 στο ίδιο εστιακό μήκος (έβαλα τα 200mm, γιατί πιο πριν τα πάει καλύτερα...) με το ζόρι στο f/8 φτάνει τις 1560 LW/PH. Άρα ο Canon είναι περίπου 35% καλύτερος σε ευκρίνεια από αυτόν τον μετριότατο έως κακό στα 200mm φακό.
Κι όμως, από άποψη ευκρίνειας και μόνο μας φαίνονται η μέρα με τη νύχτα.
Άρα το +100% ευκρίνεια που λες, είναι τελικώς μεγάλο πράγμα...
 
Last edited:
Re: Απάντηση: 24,6mp

Τότε, ενθουσιασμένος, άρχισε να μου εκθειάζει τον συγκεκριμένο φακό, να μου δείχνει λεπτομέρειες της φωτογραφίας μου οι οποίες δεν θα αποδίδονταν απο κανένα άλλο φακό, το δυνατό γράψιμο, η οξύτητα και η ομαλότατη διαβάθμιση των γκρίζων τόνων, το σχεδόν 3D

κακούργε τον έφτιαξες αγρίως....

:flipout::flipout:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: 24,6mp

κακούργε τον έφτιαξες αγρίως....

:flipout::flipout:

Ουυυ.....καλά είσαι!! Μα δεν μου έκανε κανένα σχόλιο για την φωτογραφία καθ' αυτή, την αισθητική της κλπ. Μόνο για το νετ έλεγε, το κοντράστ και τα γκρίζα.Με λίγα λόγια μου είπε ότι η εικόνα ήταν νετ :flipout::flipout:
Είχε χάσει δηλαδή τήν ουσία.