40KHz +-3dB

Το ίδιο πράγμα λέμε Πάνο (χοντρικά) με άλλα λόγια. Είναι θέμα σχεδίασης και το πώς ένας κατασκευαστής θέλει να πετύχει την απόκριση της συχνότητας του ηχείου του σε καθορισμένα πλαίσια. Αλλοι βάζουν άλλοι δεν βάζουν και ο καθένας από εμάς επιλέγει με βάση αυτό που ακούει. Τώρα αν το ηχείο παίζει στα 30Khz είναι δεκτόν αλλά για εμάς αλλά παντελώς αδιάφορο εν τέλει....
 
Εχμ...
Μπορεί να επαναλαμβάνομαι, αλλά παίζει λίιιιιγο ρόλο και το αν η πηγή δίνει κάτι πάνω από τα 20Khz...
Γιατί, ακόμη και high definition να είναι το αρχείο, ακόμη και από DAC που έχει την απόκριση να το παίζεις, θα πρέπει και τα όργανα που χρησιμοποίησε ο ηχολήπτης και η ψηφιοποίηση που έκανε να υποστηρίζει αυτές τις συχνότητες.
Άσε που θα έχει ένα μικρό θέμα κατά το editing αυτών των συχνοτήτων αν ο σκύλος του βαριέται να τον βοηθήσει...
 
Εχμ...
Μπορεί να επαναλαμβάνομαι, αλλά παίζει λίιιιιγο ρόλο και το αν η πηγή δίνει κάτι πάνω από τα 20Khz...
Γιατί, ακόμη και high definition να είναι το αρχείο, ακόμη και από DAC που έχει την απόκριση να το παίζεις, θα πρέπει και τα όργανα που χρησιμοποίησε ο ηχολήπτης και η ψηφιοποίηση που έκανε να υποστηρίζει αυτές τις συχνότητες.
Άσε που θα έχει ένα μικρό θέμα κατά το editing αυτών των συχνοτήτων αν ο σκύλος του βαριέται να τον βοηθήσει...

Περάστε έξω κύριε από το νήμα....Δεν μιλάμε για XMOS εδώ!!!! Αμέσως κάναμε μια αναφορά σε θαλάσσια θηλαστικά και πεταχτήκατε!!:Banane0:


:ernaehrung004:

ΥΓ : Αλήθεια δεν μας είπατε..........τα μονόδρομα ATC που έχετε τί εύρος έχουν??
 
:grandpa: Τα θαλάσσια θηλαστικά δεν έχουν ανάγκη υψηλών συχνοτήτων. Ούτως η άλλος δεν μεταδίδονται μέσα στο νερό.
 
ΥΓ : Αλήθεια δεν μας είπατε..........τα μονόδρομα ATC που έχετε τί εύρος έχουν??

Τα μετράνε μέχρι τα 22Khz.
Στην ATC είναι όμως ρατσιστές. Δεν φτιάχνουν ηχεία για νυχτερίδες και άλλα πετούμενα του ουρανού. :p
 
The saccule gathers sensory information to orientate the body in space. It primarily gathers information about linear movement in the vertical plane. The structures that enable to saccule to gather this vestibular information are the hair cells. Τώρα πώς αυτό βοηθάει την ακοή πάνω από τα 20Κhz υποθέω πως θα μας εξηγήσεις.....

Nonlinear explanation for bone-conducted ultrasonic hearing
Besides the cochlea, the saccule has been thought to be an ultrasound sensor because its hair cells respond to. 20–100 kHz vibrations

Επίσης

At least one member of each instrument family (strings, woodwinds, brass and percussion) produces energy to 40 kHz or above, and the spectra of some instruments reach this work's measurement limit of 102.4 kHz. Harmonics of muted trumpet extend to 80 kHz; violin and oboe, to above 40 kHz; and a cymbal crash was still strong at 100 kHz.
 
Εχμ...
Μπορεί να επαναλαμβάνομαι, αλλά παίζει λίιιιιγο ρόλο και το αν η πηγή δίνει κάτι πάνω από τα 20Khz...
Γιατί, ακόμη και high definition να είναι το αρχείο, ακόμη και από DAC που έχει την απόκριση να το παίζεις, θα πρέπει και τα όργανα που χρησιμοποίησε ο ηχολήπτης και η ψηφιοποίηση που έκανε να υποστηρίζει αυτές τις συχνότητες.
Άσε που θα έχει ένα μικρό θέμα κατά το editing αυτών των συχνοτήτων αν ο σκύλος του βαριέται να τον βοηθήσει...
Το τοποθετείς πολύ σωστά . :smile:

Τελευταία πάντως έχει αρχίσει να αναπτύσσεται μία τάση ανάμεσα στους κατασκευαστές μικροφώνων, που άρχισαν να φτιάχνουν μικρόφωνα με αποκρίσεις μέχρι τα 30-40 KHz. Και αναφέρομαι σε μικρόφωνα μουσικής παραγωγής, όχι επιστημονικών μετρήσεων. Παράδειγμα κάποια μικρόφωνα από τις σειρές της Earthworks.

Αυτό γίνεται κατά τους κατασκευαστές, για ν' αξιοποιηθούν τα νέα format υψηλής ανάλυσης. Έχω την αίσθηση όμως, ότι ηχεία και γενικότερα εξοπλισμός με απόκριση συχνότητας ως τα 40 KHz συντελεί στην ομαλότερη και γραμμικότερη συμπεριφορά εντός του ακουστού φάσματος, ενώ δεν αποκλείεται και κάποια επίπτωση στην αντίληψη των ανωτέρων αρμονικών κάποιων οργάνων, οι οποίες δεν γίνονται αυτές καθαυτές ακουστές, γίνονται όμως με κάποιο τρόπο αντιληπτές, όπως μερικοί ισχυρίζονται.

Επ' αυτών ωστόσο χρειάζεται περαιτέρω έρευνα. Μέχρι τότε, βλέπουμε... :cool:
 
Η κατάσταση με το super tweeter ούτε βελτιώνεται ούτε τίποτα γιατί πολύ απλά είναι θέμα αρχικής σχεδίασης του ηχείου. Αν ο κατασκευαστής θέλει να σχεδιάσει το ηχείο με super tweeter ή όχι για τους δικούς του λόγους. Είναι ικανή αλλά όχι και αναγκαία συνθήκη για το αν ένα ηχείο παίζει ή όχι. Εξαρτάται.....

ΠΡΟΣΟΧΗ : Είναι άλλο πράγμα η ύπαρξη του λεγόμενου "αέρα" που δίνει το τουίτερ σε ένα ηχείο επειδή είναι εκτός καμπίνας και δεν χρωματίζεται από αυτήν πχ και άλλο πράγμα να λέμε ότι το super tweeter δίνει τον "αέρα" επειδή παίζει στο υπερηχητικό φάσμα και το αντιλαμβανόμαστε. Μην τα μπερδεύουμε.....

Και τι γίνεται με τα super-tweeter που προσθέτεις στο ηχείο και όντως ακούγεται διαφορά;
 
Επ' αυτών ωστόσο χρειάζεται περαιτέρω έρευνα. Μέχρι τότε, βλέπουμε... :cool:

That's the point. :smile:

Μέχρι τότε, θα είχε ενδιαφέρον μία δοκιμή όπου το ίδιο κομμάτι σε εγγραφή με κομμένες τις συχνότητες άνω των 20Khz γίνεται αντιληπτό σε ABX από το κοινό...
 
Last edited:
Αυτό γίνεται κατά τους κατασκευαστές, για ν' αξιοποιηθούν τα νέα format υψηλής ανάλυσης. Έχω την αίσθηση όμως, ότι ηχεία και γενικότερα εξοπλισμός με απόκριση συχνότητας ως τα 40 KHz συντελεί στην ομαλότερη και γραμμικότερη συμπεριφορά εντός του ακουστού φάσματος, ενώ δεν αποκλείεται και κάποια επίπτωση στην αντίληψη των ανωτέρων αρμονικών κάποιων οργάνων, οι οποίες δεν γίνονται αυτές καθαυτές ακουστές, γίνονται όμως με κάποιο τρόπο αντιληπτές, όπως μερικοί ισχυρίζονται.

Προς τα εκεί τείνω κι εγώ. Αυτό που περιγράφεται ως "αέρας" κατά τη χρήση super-tweeter οφείλεται κυρίως στη βελτίωση παραμέτρων εντός του ακουστού φάσματος.

Όλα αυτά βέβαια αρχίζουν να έχουν σημασία αν έχουν λυθεί άλλα πολύ σημαντικότερα θέματα. Ένα καλό ηχείο είναι ένα καλό ηχείο ασχέτως αν έχει super-tweeter ή όχι.
 
Για να μπορέσει ένα tweeter ν'αναιβει μέχρι εκεί πρέπει το break-up του υλικού που το αποτελεί να είναι σε τουλάχιστον διπλάσια συχνότητα εξ ου και η χρήση βυριλιου, διαμαντιού η ανθρακονηματων για την ενίσχυση άλλων υλικών.
Το θετικό είναι ότι οι χαμηλότερες συχνότητες δεν παρουσιάζουν καθόλου break up (συντονισμός του ιδίου του υλικού με αποτέλεσμα να δημιουργεί παλμούς μόνο του, στη επιφάνεια του).
Το αρνητικό είναι το κόστος των συγκεκριμένων υλικών και οι βλακείες του marketing (π.χ. όταν λένε βυριλιο εννοούν κράμα και όχι καθαρό, κλπ.)
 
Και τι γίνεται με τα super-tweeter που προσθέτεις στο ηχείο και όντως ακούγεται διαφορά;

Αυτό δεν μπορώ να το εξηγήσω. Μπορώ να κάνω υποθέσεις αλλά δεν βοηθούν στην συζήτηση. Κάποιος που κατασκευάζει ηχεία μπορεί να μας το πει πχ μπουλαμάτσης

Sent from The Dark Side Of The Moon
 

Επιφυλάσσομαι για απάντηση αύριο διότι τέτοια που γύρησα σπίτι...


Sent from The Dark Side Of The Moon
 
Προς τα εκεί τείνω κι εγώ. Αυτό που περιγράφεται ως "αέρας" κατά τη χρήση super-tweeter οφείλεται κυρίως στη βελτίωση παραμέτρων εντός του ακουστού φάσματος.

Όλα αυτά βέβαια αρχίζουν να έχουν σημασία αν έχουν λυθεί άλλα πολύ σημαντικότερα θέματα. Ένα καλό ηχείο είναι ένα καλό ηχείο ασχέτως αν έχει super-tweeter ή όχι.

Και πάλι μιλάμε για απόκριση εντός του ακουστικού φάσματος και όχι πέραν αυτού....

Και φυσικά όπως πολύ σωστά λες Ένα καλό ηχείο είναι ένα καλό ηχείο ασχέτως αν έχει super-tweeter ή όχι. :thumbup:

Sent from The Dark Side Of The Moon
 
Και πάλι μιλάμε για απόκριση εντός του ακουστικού φάσματος και όχι πέραν αυτού....

Και φυσικά όπως πολύ σωστά λες Ένα καλό ηχείο είναι ένα καλό ηχείο ασχέτως αν έχει super-tweeter ή όχι. :thumbup:

Sent from The Dark Side Of The Moon

Μιλάμε για το roll-off συχνοτήτων που γίνεται αντιληπτό εντός του ακουστικού φάσματος. Δηλαδή, όταν υπάρχει ενέργεια εκτός ακουστικού φάσματος, πως γίνεται αυτή αντιληπτή μέσω των αρμονικών που υπάρχουν εντός του ακουστικού φάσματος.

Τεσπα, πολύ θεωρία, τη στιγμή που είναι πιο σημαντικά άλλα πράγματα. Όπως ας πούμε τι να το κάνω το super-tweeter όταν το tweeter μου δεν παίζει κάτω από τα 2KHz, ή δεν οδηγώ σωστά ένα ηχείο, πολύ σημαντικότερα πράγματα από το refinement των super-tweeter.
 

Διάβασα την μελέτη που ανέβασες. Πολύ ενδιαφέρουσα αλλά κρατώ επιφυλάξεις διότι (κάνω copy paste αποσπάσματα ):

These results suggest
nonlinear conduction that demodulates audible signals from ultrasounds and provides inputs to the cochlea.


we speculate that nonlinear conduction demodulates the audible signals from ultrasounds and provides inputs to the cochlea, which sends neural inputs to the auditory cortex

Lenhardt et al. (1991) first supposed that the saccule was an ultrasound receptor because it has hair cells with short cilia, which respond to vibrations of 20–100 kHz. This implies linear demodulation in the ultrasonic range. However, this is implausible from our results


Δλδ από ότι καταλαβαίνω όλη αυτή η περιοχή μαζί με τον εγκέφαλο σε μερικές περιπτώσεις δρα σαν φίλτρο και απομονώνει τις αρμονικές που υπάρχουν στο ακουστό φάσμα υπέρηχων συχνοτήτων. Δλδ δεν ακούμε τις συχνότητες αυτές αλλά τις βασικές αρμονικές τους μέσω μιας ανάλυσης fourier τρόπον τινά θα λέγαμε. Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος κάπου
 
Δλδ δεν ακούμε τις συχνότητες αυτές αλλά τις βασικές αρμονικές τους...

Προφανώς.

Άλλωστε, αφού αυτό συμβαίνει στους υπόηχους, γιατί να μην συμβαίνει στους υπέρηχους; Όλοι γνωρίζουμε για τον βρυχηθμό της τίγρης και πως αυτός επιδρά επάνω στα θύματά της. :idea:
 
Δλδ δεν ακούμε τις συχνότητες αυτές αλλά τις βασικές αρμονικές τους μέσω μιας ανάλυσης fourier τρόπον τινά θα λέγαμε. Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος κάπου

Οι αρμονικές είναι στα 2x, 3x, 4x, κλπ σε χαμηλότερη ένταση από τη βασική. Αυτό δεν παίζει γιατί προφανώς αν δεν ακούς τα 40KHz δεν ακούς και τα 80KHz.