42αρα για gaming

βάζουν μια κάρτα με γραμμές κοκκινες μάυρες πάχους δυο εικονοστοιχείων - έχει το spears & munsil κατι τέτοια να οδηγείται η τηλεόραση στη σωστή ρύθμιση απο λάπτοπ φωτογραφίζουν με μάκρο φακό τα πίξελ μετακινουν τη κάρτα ένα δυο πίξελ δεξια και ξαναφωτογραφίζουν να δούν αν τα δείχνει θαμπά ή ευκρινώς..
http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=19356993&postcount=2120
 
Re: Απάντηση: 42αρα για gaming

βάζουν μια κάρτα με γραμμές κοκκινες μάυρες πάχους δυο εικονοστοιχείων - έχει το spears & munsil κατι τέτοια να οδηγείται η τηλεόραση στη σωστή ρύθμιση απο λάπτοπ φωτογραφίζουν με μάκρο φακό τα πίξελ μετακινουν τη κάρτα ένα δυο πίξελ δεξια και ξαναφωτογραφίζουν να δούν αν τα δείχνει θαμπά ή ευκρινώς..
http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=19356993&postcount=2120


Προσπερνώντας το γεγονός πως δεν κατάφερε να κλειδώσει σε 1080p60 σε πολλές τηλεοράσεις και παρόλαυτα δε βλέπει κανένα πρόβλημα στον εξοπλισμό και τη μεθοδολογία του, θα εστιάσω στα ακόλουθα:

α) Ο υποδειγματισμός χρώματος (chroma subsampling) σε σήματα Y'CbCr, αφορά στη ψηφιακή μετάδοση και την αποθήκευσή τους ΜΟΝΟ, για οικονομία bandwith και χώρου, αντίστοιχα.

β) Κατά την επεξεργασία και προβολή τους, τα σήματα Y'CbCr υποχρεωτικά πρέπει να ανέβουν σε 4:4:4, καθώς ο εκάστοτε επεξεργαστής εικόνας έχει να κάνει με πολύ συγκεκριμένο αριθμό εικονοστοιχείων, για τα οποία πρέπει να δώσει πολύ συγκεκριμένες τιμές R, G, B.

γ) Κατά τα υποστηριζόμενα στο link λοιπόν, τηλεοράσεις με επεξεργαστές που χειρίζονται σήματα 4:4:4 Y'CbCr, για κάποιον λόγο δεν δέχονται τέτοια σήματα στην είσοδό τους.

δ) Ας θεωρήσουμε πως το (γ) όντως ισχύει... Μας νοιάζει; ΟΧΙ !
Ποιός ο λόγος να μπλέξουμε με σήματα Y'CbCr σε μία παιχνιδοκονσόλα ή υπολογιστή, όταν το πρωτογενές μας σήμα είναι σε RGB μορφή και κατά την μετάδοση αυτού δεν υπάρχουν υποδειγματισμοί;
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: 42αρα για gaming

Προσπερνώντας το γεγονός πως δεν κατάφερε να κλειδώσει σε 1080p60 σε πολλές τηλεοράσεις και παρόλαυτα δε βλέπει κανένα πρόβλημα στον εξοπλισμό και τη μεθοδολογία του, θα εστιάσω στα ακόλουθα:

α) Ο υποδειγματισμός χρώματος (chroma subsampling) σε σήματα Y'CbCr, αφορά στη ψηφιακή μετάδοση και την αποθήκευσή τους ΜΟΝΟ, για οικονομία bandwith και χώρου, αντίστοιχα.

β) Κατά την επεξεργασία και προβολή τους, τα σήματα Y'CbCr υποχρεωτικά πρέπει να ανέβουν σε 4:4:4, καθώς ο εκάστοτε επεξεργαστής εικόνας έχει να κάνει με πολύ συγκεκριμένο αριθμό εικονοστοιχείων, για τα οποία πρέπει να δώσει πολύ συγκεκριμένες τιμές R, G, B.

γ) Κατά τα υποστηριζόμενα στο link λοιπόν, τηλεοράσεις με επεξεργαστές που χειρίζονται σήματα 4:4:4 Y'CbCr, για κάποιον λόγο δεν δέχονται τέτοια σήματα στην είσοδό τους.

δ) Ας θεωρήσουμε πως το (γ) όντως ισχύει... Μας νοιάζει; ΟΧΙ !
Ποιός ο λόγος να μπλέξουμε με σήματα Y'CbCr σε μία παιχνιδοκονσόλα ή υπολογιστή, όταν το πρωτογενές μας σήμα είναι σε RGB μορφή και κατά την μετάδοση αυτού δεν υπάρχουν υποδειγματισμοί;
Y'CbCr και 4:4:4 δέν είναι ασύμβαστα; νόμιζα οτι το Y'CbCr είναι 422.

Και όταν στελνει εικόνα απο υπολογιστή μέσω dvi/hdmi το σήμα δέν είναι RGB 0-255;
οι περισσότερες τα "θαλάσσωσαν" εκεί..
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: 42αρα για gaming

Y'CbCr και 4:4:4 δέν είναι ασύμβαστα; νόμιζα οτι το Y'CbCr είναι 422.

Και όταν στελνει εικόνα απο υπολογιστή μέσω dvi/hdmi το σήμα δέν είναι RGB 0-255;
οι περισσότερες τα "θαλάσσωσαν" εκεί..

Η έγχρωμη εικόνα, πάντα ξεκινάει ως RGB στον αισθητήρα μιας κάμερας ή σε έναν υπολογιστή και καταλήγει πάλι σε RGB για να προβληθεί σε μία οθόνη. Στα ενδιάμεσα στάδια, μπορούμε να την μετατρέψουμε για διάφορους λόγους σε κάτι άλλο, ένα από τα οποία στον ψηφιακό κόσμο, είναι το σήμα Y'CbCr.

Το Y'CbCr, ΠΑΝΤΑ ξεκινάει και τελειώνει τη ζωή του ως 4:4:4. Στα ενδιάμεσα στάδια, μπορεί νο προβούμε σε υποδειγματισμό του χρώματος για λόγους οικονομίας bandwith και αποθήκευσης, αλλά το πρώτο στάδιο μετά την μετατροπή από RGB και το τελευταίο στάδιο πριν τη μετατροπή σε RGB θα είναι πάντα 4:4:4. Από εκεί και πέρα, διάφορα μέσα χρησιμοποιούν διαφόρου βαθμού υποδειγματισμό. Π.χ. στην παραγωγή ψηφιακού κινηματογράφου, κατά κανόνα δουλεύουν με 4:4:4, χωρίς κανέναν υποδειγματισμό, στις τηλεοπτικές παραγωγές δουλεύουν συνήθως με 4:2:2 ή 3:1:1 και στα σπιτικά φορμά (DVB-T, BluRay, DVD) παίζει το 4:2:0.

Ο υπολογιστής, μέσω βύσματος HDMI μπορεί να στείλει και ψηφιακό RGB (κάτι που είναι η προεπιλογή) και Y'CbCr. Στο σήμα RGB δεν υφίσταται η δυνατότητα για υποδειγματισμό χρώματος, οπότε με ποιόν ακριβώς τρόπο δημιουργείται πρόβλημα εκεί;
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: 42αρα για gaming

Ο υπολογιστής, μέσω βύσματος HDMI μπορεί να στείλει και ψηφιακό RGB (κάτι που είναι η προεπιλογή) και Y'CbCr. Στο σήμα RGB δεν υφίσταται η δυνατότητα για υποδειγματισμό χρώματος, οπότε με ποιόν ακριβώς τρόπο δημιουργείται πρόβλημα εκεί;

οτι οι περισσοτερες τηλεοράσεις δέν το αποδίδουν αυτούσιο όπως πρέπει;
και οτι το υποδειγματίζουν;
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: 42αρα για gaming

οτι οι περισσοτερες τηλεοράσεις δέν το αποδίδουν αυτούσιο όπως πρέπει;
και οτι το υποδειγματίζουν;

Mα το RGB δεν "υποδειγματίζεται"... :bigcry:

Δηλαδή έχουμε πάλι το "διεστραμμένο" κύκλωμα στην τηλεόραση, που μετατρέπει το RGB σε Y'CbCr 4:4:4, στη συνέχεια το υποδειγματίζει σε 4:2:2 ή 4:2:0 πριν το εισάγει στον επεξεργαστή, όπου θα ξανανέβει στα 4:4:4; :blink:

Εκτός αυτού, ο τύπος λέει ότι στέλνει 4:4:4 από τον υπολογιστή, άρα μάλλον παίζει με Y'CbCr και όχι με RGB.

Tέλος, αρχείο JPEG είναι παντελώς ακατάλληλο για αυτού του είδους τις δοκιμές...

Κοινώς, θέλω να καταλήξω στο ότι η μεθοδολογία και το θεωρητικό υπόβαθρο του συγκεκριμένου δεν είναι τα ενδεδειγμένα για αυτού του είδους τις διαπιστώσεις. Συμπεριλαμβάνοντας και το γεγονός πως δεν κατάφερε να κλειδώσει στα 1080p60 με τηλεοράσεις που είναι γνωστό ότι το υποστηρίζουν, με τοποθετεί σε μεγάλη επιφυλακτικότητα ως προς τα συμπεράσματά του...
 
δέν αντιλέγω, και για τη μεθοδολογία του, αλλά αυτό είναι ένα θέμα που και "αξιόπιστες" πηγές αναφέρουν σάν πρόβλημα με τις τηλεοράσεις, είναι απόψεις που βγαίνουν απο "επίσημες" δοκιμές και όχι απο "απλούς χρήστες" |prad.de hdtv.co.uk, avforms.com.
Στο τελευταιο τέστ του Μακένζι στο hdtv.co.uk για την panasonic 42VT20 αναφέρει υποδειγματισμό στο 2D αλλά όχι στε 3D....
επίσης, άν δεν υφίσταται λόγος κατι τέστ σαν το Spears & munsil chroma test γιατι υπάρχουν;
 
Last edited:
Δεν αμφιβάλλω ως προς το αν υπάρχει πρόβλημα ή όχι, αλλά θα πρέπει αυτό να οριοθετείται στις πραγματικές του διαστάσεις. Αν π.χ. οι τηλεοράσεις απλώς δεν περνάνε σήματα Y'CbCr 4:4:4 αλλά περνάνε χωρίς μετατροπές το ψηφιακό RGB, δεν θεωρείται αυτό πρόβλημα, γιατί οι παιχνιδοκονσόλες και οι υπολογιστές δίνουν και ψηφιακό RGB, ενώ όλες οι καταναλωτικές πηγές Y'CbCr είναι καθηλωμένες στο 4:2:0.

To τεστ των Spears & munsil δεν αξιολογεί τις ικανότητες της τηλεόρασης, αλλά του BluRay-Player ως προς την ποιότητα του ανεβάσματος του 4:2:0 σε ανώτερο επίπεδο.

Ο σωστός και ασφαλής τρόπος για να ελέγξεις ένα μέσο προβολής ως προς τη δυνατότητα Y'CbCr 4:4:4 είναι με την κατάλληλη γεννήτρια σημάτων...
 
όπως το καταλαβαίνω το πρόβλημα έγκειται στο άν απο υπολογιστή που δίνει 444 0-255 RGB η τηλεόραση το δείχνει αυτούσιο ή το υποδειγματίζει.

JL_? said:
To τεστ των Spears & munsil δεν αξιολογεί τις ικανότητες της τηλεόρασης, αλλά του BluRay-Player ως προς την ποιότητα του ανεβάσματος του 4:2:0 σε ανώτερο επίπεδο.
σωστά, αφου θα παίζει ο δίσκος απο BluRay-Player...