48fps και Soap Opera Effect

Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: 48fps και Soap

Αφου απαντας μονος σου στην ερωτηση σου.

Οι ατελειες φαινονται γιατι υπαρχει περισσοτερη πληροφορια. ΠΡΙΝ ΔΕΝ ΤΑ ΒΛΕΠΑΜΕ με το motion blur παρων ......ειναι απλο.

Ενα παραδειγμα να σας δωσω και μονον.....

Οι τηλεπαρουσιαστες φρικαραν με την ελευση του HD ακριβως γιατι πλεον η παραδοσιακη σχεση απεικονισης εξαρτομενη απο το τριπτυχο "Φως, αναλυση, μεικαπ" αλλαξε συσχετισμους και οι αλλοι δυο παραγοντες (Φως, Μεικαπ) δεν ηταν αρκετοι για να σβησουν αυτα που φανερωνε η νεα Υψηλη Αναλυση.

Ναι, τα είπαμε, αυτός ειναι ενας απο τους παραγοντες που χανεται η κινηματογραφική μαγεία, τουλαχιστον οπως ειδα το Hobbit.
Αλλα ο βασικοτερος ειναι το video look που μαλλον τελικα οφειλεται περισσότερο στο shutter speed που επελεξε ο PJ , στον φωτισμο και στην ελλειψη σκηνων με shallow depth field, παρα στα 48fps..
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: 48fps και S

Ναι, τα είπαμε, αυτός ειναι ενας απο τους παραγοντες που χανεται η κινηματογραφική μαγεία, τουλαχιστον οπως ειδα το Hobbit.
Αλλα ο βασικοτερος ειναι το video look που μαλλον τελικα οφειλεται περισσότερο στο shutter speed που επελεξε ο PJ , στον φωτισμο και στην ελλειψη σκηνων με shallow depth field, παρα στα 48fps..

Τι shutter speed χρησιμοποιησε, ξερουμε ? Παιζει κανα αρθρο ?
 
Ηταν σφαλμα που επελεξε τετοιο shutter speed....πηγε να κερδισει λιγο φως (μιας και τα περισσοτερα καρε απαιτουν διπλασιο φως) .
Το σωστο ηταν να επιλεξει 1/96 ... αυτο κανω κι εγω οταν τραβαω με την dslr μου (1/100 για 50 fps) για να εχεις 180 μοιρες.

Οσο για το μεγαλο βαθος πεδιου... προφανως το επελεξε για να "αναδειξει" τις λεπτομερεις στα γενικα πλανα.
Δεντ ην εχω δει τη ταινια δυστυχως, επιφυλασσομαι παντως οταν τη δω.

Παντως εγω που τραβαω μονιμα πια σε 50 fps, δεν διαπιστωσα αντιστοιχα θεματα... καποιο λακο εχει η φαβα.
 
Παιδες δεν υπαρχει περιπτωση ο τυπος να εκανε καποιο "λαθος" και να διαλεξε λαθος συνδυασμο.

Ειναι ΑΠΟΛΥΤΩς ΒΕΒΑΙΟ οτι σε μια τετοια παραγωγη εκαναν ΟΛΑ τα τεστ και καθε πιθανο συνδυασμο για να δουν που θα καταληξουν.

Κατι αλλο τους εκανε να καταληξουν εκει .....προφανως συμβιβαστικο με τις τεχνολογιες προβολης και ληψης.
 
ειναι λαθος παντως η επιλογη τους αυτη... καποια πραγματα δεν αλλαζουν!
Για να εχεις σωστη "αισθηση" κινησης χρειαζεσαι 180 μοιρες shutter speed, και αυτο σημαινει 1/96 ταχυτητα ληψης.
αν επελεξε αλλη (για οποιοδηποτε λογο) τοτε ειναι λαθος.
 
Καλα ειναι βεβαιο οτι θα μαθουμε πως και γιατι εφτασε εκει.....Μην ξεχναμε οτι ακροβατησε με τον κινδυνο να φαει πορτα απο τις αιθουσες αν τολμουσε τιποτα ολοκληρωτικα διαφορετικο.

Για αυτο λεω και συμβιβαστηκε, ειχε να κανει με τα τα στουντιο και την παγκοσμια διανομη και προβολη δεν παιζεις με αυτα τα θεματα....


Θα δειξει αν και ο Καμερον επιλεξει να παει σε HFR shooting τα επομενα Avatar. Εκει θα φανουν πολλα...
 
Καλα ειναι βεβαιο οτι θα μαθουμε πως και γιατι εφτασε εκει.....Μην ξεχναμε οτι ακροβατησε με τον κινδυνο να φαει πορτα απο τις αιθουσες αν τολμουσε τιποτα ολοκληρωτικα διαφορετικο.

Για αυτο λεω και συμβιβαστηκε, ειχε να κανει με τα τα στουντιο και την παγκοσμια διανομη και προβολη δεν παιζεις με αυτα τα θεματα....


Θα δειξει αν και ο Καμερον επιλεξει να παει σε HFR shooting τα επομενα Avatar. Εκει θα φανουν πολλα...

για τoν cameron λέγεται ότι σκέφτεται να τα γυρίσει στα 60fps
 
αν και δεν την εχω δει ακόμα παντου διαβάζω
οτι ισως ηταν λαθος ταινια για αυτο το "πειραμα"
λογω μιξης cgi + live

εκει που θα δειξει τα δοντια του θα ειναι σιγουρα στα animation
ή σε ταινιες που θα ειναι σχεδον ολοκληρες cgi (βλεπε avatar sequels)
 
Εμένα πάλι γιατί μου φαίνεται οτι 25% περισσότερα frames κάτι παραπάνω δίνουν στην κίνηση και την ευκρίνεια; :chinscratch:
Σε τηλεοπτικό NTSC μου φαίνεται αρκετά καλύτερο το 30αρι.

Υπάρχει ένα μηδαμινό κέρδος στην καθαρότητα των περιθωρίων, από την κατά κανόνα 25% γρηγορότερη ταχύτητα κλείστρου (εφόσον είναι ορισμένο στις 180 μοίρες και για τις δύο περιπτώσεις), αλλά η κίνηση εξακολουθεί να αποδίδεται με judder, είδωλα και θολώματα για τα ταχέως κινούμενα αντικείμενα και τα γρήγορα παναρίσματα...

Για να αρχίσει να κάνει την εμφάνισή της η ομαλότητα του βίντεο, πρέπει τα στιγμιότυπα κίνησης ανά δευτερόλεπτο να ξεπεράσουν τα 40-45...
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: 48fps και Soap Opera Effe

Αφου απαντας μονος σου στην ερωτηση σου.

Οι ατελειες φαινονται γιατι υπαρχει περισσοτερη πληροφορια. ΠΡΙΝ ΔΕΝ ΤΑ ΒΛΕΠΑΜΕ με το motion blur παρων ......ειναι απλο.

Ενα παραδειγμα να σας δωσω και μονον.....

Οι τηλεπαρουσιαστες φρικαραν με την ελευση του HD ακριβως γιατι πλεον η παραδοσιακη σχεση απεικονισης εξαρτομενη απο το τριπτυχο "Φως, αναλυση, μεικαπ" αλλαξε συσχετισμους και οι αλλοι δυο παραγοντες (Φως, Μεικαπ) δεν ηταν αρκετοι για να σβησουν αυτα που φανερωνε η νεα Υψηλη Αναλυση.

Ναι και μετά (ξανα)ήρθε το detail button και όλοι τους ηρέμησαν. Σου (ξανα)φλούταραν την εικόνα στο δέρμα και όλα καλά...
 
Υπάρχει ένα μηδαμινό κέρδος στην καθαρότητα των περιθωρίων, από την κατά κανόνα 25% γρηγορότερη ταχύτητα κλείστρου (εφόσον είναι ορισμένο στις 180 μοίρες και για τις δύο περιπτώσεις), αλλά η κίνηση εξακολουθεί να αποδίδεται με judder, είδωλα και θολώματα για τα ταχέως κινούμενα αντικείμενα και τα γρήγορα παναρίσματα...

Για να αρχίσει να κάνει την εμφάνισή της η ομαλότητα του βίντεο, πρέπει τα στιγμιότυπα κίνησης ανά δευτερόλεπτο να ξεπεράσουν τα 40-45...
Όταν αρχίζεις να μιλάς για ταχύτητες κλείστρου κι μοίρες, πάει, με έχασες :p

Αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι πως μπορεί να περάσει το υψηλό frame rate σε bluray. Κινηματογράφους της προκοπής δεν έχουμε εδω οπότε οι οικιακές προβολές είναι η μόνη επιλογή
 
Όταν αρχίζεις να μιλάς για ταχύτητες κλείστρου κι μοίρες, πάει, με έχασες :p

Αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι πως μπορεί να περάσει το υψηλό frame rate σε bluray. Κινηματογράφους της προκοπής δεν έχουμε εδω οπότε οι οικιακές προβολές είναι η μόνη επιλογή

Αυτό είναι το ζουμί, να ζήσεις συνονόματε, κι εγώ αυτά με τα κλείστρα και τις μοίρες δεν τα καταλαβαίνω τίποτα, κινέζικα μου ακούγονται.
 
Όταν αρχίζεις να μιλάς για ταχύτητες κλείστρου κι μοίρες, πάει, με έχασες :p

Αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι πως μπορεί να περάσει το υψηλό frame rate σε bluray. Κινηματογράφους της προκοπής δεν έχουμε εδω οπότε οι οικιακές προβολές είναι η μόνη επιλογή

Θα βγάλουν μία νέα προδιαγραφή και θα αγοράσουμε καινούρια BluRay, τηλεοράσεις και ενισχυτές... :laugh:

Σε πρώτη φάση, ο Jackson καιγόταν για την ομαλή διανομή στις αίθουσες. Για το σπίτι, θα μας το δώσουν στα 24 και θα μας πουν να ενεργοποιήσουμε το frame interpolation... :p

Από πλευράς τωρινών προδιαγραφών, υπάρχει η λύση της 4% επιτάχυνσης και κυκλοφορία σε 1080i50 SBS ή 720p50 frame packing, αλλά δεν θα δουλέψει για την αμερικάνικη αγορά...

Ίσως αφού διαγράψει την πορεία του το Hobbit, τα οικονομικά αποτελέσματα των προβολών 48p να είναι σε θέση να πείσουν για καθιέρωση των 60 καρέ στις μελλοντικές HFR παραγωγές...
 
Θα βγάλουν μία νέα προδιαγραφή και θα αγοράσουμε καινούρια BluRay, τηλεοράσεις και ενισχυτές... :laugh:

Αυτό φοβάμαι κι εγώ. Αν βγει το Avatar 2 σε HFR, βγάλει και η Disney κανένα Star Wars, κλάψτε τα τα players που έχετε.
 
Σε πρώτη φάση, ο Jackson καιγόταν για την ομαλή διανομή στις αίθουσες.


Ακριβως.


Ενα πειραμα ηταν ολα αυτα.Δεν πειθονται ετσι ευκολα οι αγορες για να αλλαξουν τα παντα ολα....
 
Εγω δεν καταλαβα κατι. Εστω οτι βγαινουν players με υποστηριξη 48 fps, η οθονη πως θα κλειδωσει στα 48hz. ?
Μεχρι τωρα κλειδωνουν στα 24, 50, 60. Αρα θα χρειαστουν και tv's που να υποστηριζουν τη λειτουργια.
Αντε να εχουν πολλαπλασια συχνοτητα ανανεωσης (π.χ. 96hz) Yπαρχει τετοια tv. ?
Ειμαι καπου λαθος. ?
 
Και το HTPC ακόμα θα χρειαστεί καινούργια κάρτα γραφικών (εκτός από software).

Επίσης καινούργιο ενισχυτή και καινούργια μέσα προβολής (δεν νομίζω να βγουν FW updates για TVs και PJs ακόμα και αν γίνεται τεχνικά).