4Κ - Ποιότητα βιντεοσκόπισης

Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: 4Κ - Ποιότητα βιντεοσκόπισης

Βρε Μπαμπη, δεν καταλαβα το παραπανω, τι εννοει. ???? :flipout:

Γιάννη, θα στα εξηγήσω με PM αυτά... Μην ενοχλούμε και τους άλλους που τα ξέρουν. :coool:
 
Τα τελευταία δυο χρόνια βλέπουμε ~50Mbps
Στην ουσία πρόκειται για ένα target και του hw compressor engine
Το Bottleneck είναι (ήταν) στο storage, είτε συζητούσαμε μέχρι πέρσι για SD Cards, ή για τα ενσωματωμένα μέσα αποθήκευσης (ας τα πουμε ssd) και τα προβληματα τύπου trim/fragmentation.
Και για αυτό είναι κάπου εκεί
Όσο για την ποιότητα του h264 σε αυτά τα rates την έχουμε πια συνηθίσει
Η265 hardware encoded έχουμε δει από qualcomm (snapdragon) σε demo από το 2012
Το επόμενο εξάμηνο υποθέτω θα δούμε όλο και περισσότερες υλοποιήσεις
Και πάλι όμως δε νομίζω να δούμε ρυθμούς πολύ πιο πάνω από 50Mbps, δηλαδή δε φαντάζομαι 150αρια, γιατί μετά οι χρήστες θα παραπονιούνται ότι δε τους φτάνει ο χώρος στα κινητά τους.

Τασο, έχεις μπολικο δίκιο στο κομμάτι που διαπραγματεύεσαι, αλλά εγώ το πηγαίνω αλλού .. να γίνει μια διερεύνηση στο πόσο ποιοτικό encoding γίνεται σε αυτές τις συσκευές.

Ενα θέμα είναι το bitrate .. ίσως το σπουδαιότερο αλλά οχι το μόνο. Αλλά και έτσι να το δείς 2.5Χ bitrate (σε σχέση με avchd 1080p30 24Mbps που ήδη ήταν ανεπαρκές ειδικά αν ήθελε κανείς να κάνει grating) για 4Χ μέγεθος κάδρου ήδη δέχνει ανεπαρκές. Μπορεί στην πράξη να μην χρειάζεται το 4Χ κάδρο ακριβώς 4Χ bitrate για ίδια ποιότητα αλλά εκεί κοντα είναι ..

Ενας HW encoder που πρέπει να βγεί ασπροπρόσωπος σε real time πρέπει να είναι πολύ δυνατός (και έξυπνος ) για να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία αποτελεσματικότητας του format AVC και δεν είναι δυνατόν να έχει την απαιτουμενη ισχύ σε τέτοιου είδους συσκευές.

Παράδειγμα το Cabac που είναι βελτιωμένη lossless συμπίεση σε σχέση με το απλό Cavlc που χρησιμοποιεί το δείγμα του Μπάμπη. Προσφέρει περίπου 15% οικονομία σε bitrate για ίδια ποιοτητα αλλά είναι βαρύ υπολογιστικά τόσο στο encoding οσο και στο decoding. To άφησαν στην άκρη ...

Ο μετασχηματισμός 8Χ8 γενικώς και μάλιστα adaptive 8Χ8/4Χ4 αναλόγως του περιεχομένου, επίσης δίνει ενα 10-12% πλεονέκτημα αποτελεσματικότητας αλλά είναι βαρύ υπολογιστικά .. επίσης συνήθως το αφήνουν στην άκρη.

Η χρήση B frames δίνει επίσης ενα 20% πλεονέκτημα αλλά και πάλι θέλει περισσότερους πόρους .. θέλω να δώ αν χρησιμοποιείται αυτή η δυνατότητα (συνήθως δεν την αφήνουν απέξω ..)

Επίσης οφελούν τα περισσότερα απο 1 reference frames κλπ.

Βλέπω στα στοιχεία του Μπάμπη profile: baseline@Level 5.1 που σημαίνει οτι δεν χρησιμοποιείται σχεδόν τίποτα απο τα εργαλεία αποτελεσματικότητας. Αλλά και Hi profile να ήταν πάλι μπορεί να μην χρησιμοποιούνταν τα βαριά υπολογιστικώς εργαλεία του φορματ ..

Με εναν analyzer τύπου elecard streameye* αυτά φαίνονται. Οπως και το πόσο απωλεστική συμπίεση χρησιμοποιείται ..
*Δίνουν δοκιμαστική έκδοση .. έχω μια απο 5+ χρονια που δουλεύει ακόμα ;) αλλα αν κατεβάσεις την πρόσφατη θα δουλέψει σίγουρα για κανενα μηνα ..
 
Ηλία,
Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι αυτό του αναφέρεις περί κατανάλωσης ενέργειας.
Όντως το encoding σε κινητές συσκευές δεν έχει την άνεση να καταναλώνει μερικές δεκάδες watt.
Οπότε αναγκαστικά γίνονται εκπτώσεις στην επεξεργασία κατά την κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση.

CABAC θα έχουμε σε όλα τα h265 , οπότε και αυτό μένει να το περιμένουμε για κάνα χρόνο το πολύ από όλους τους κατασκευαστές.

Αλλά μιας και παραξενεύεσαι που τα κινητά είναι ‛’τοσο πισω’’ σε σχέση με τα τέρατα 100watt+ που χρησιμοποιούνται σε broadcasting,
Απλά να δώσω ένα παράδειγμα για τις nVidia κάρτες γραφικών
Μόλις ανακοινώθηκαν οι 970 και 980,
Οι πρώτες κάρτες που υποστηρίζουν hardware decode h264 Level 5.2, ως τώρα τo dedicated hardware decoding engine υποστήριζε level 5.1
Σίγουρα εάν είναι δυνατή η κάρτα γραφικών σου μπορεί να τρέξεις εναλλακτικούς software αλγορίθμους (madvr whatever) που στην ουσία αξιοποιείς όλους τους πόρους της κάρτας γραφικών, δηλαδή και 300 watt ανάλογα με το μοντέλο
Αλλά το dedicated hardware καίει 10watt , άρα έχουμε λόγο να το θέλουμε.

Όσον αφορά τις δυνατότητες των καρτών γραφικών για PC στο encoding, κάθε εταιρία υλοποιεί το δικό της hardware accelerator. Το αποτέλεσμα μέσω του hardware encoder είναι διαφορετικό ανάλογα με τον encoder, intel /ati /nvidia. Μάλιστα στο παρελθών υπήρχαν πολλές κόντρες για το ποιος έχει το καλύτερο αποτέλεσμα. (eg. Nvenc vs intel quick sync)

Σήμερα το παράδοξο είναι ότι βλέπουμε σε κινητά τηλέφωνα Hardware accelerators, αντίστοιχων δυνατοτήτων με workstation-class encoder/decoder.

Αλλά στον τομέα του encoding, πάντα θα υπάρχει αλγόριθμος non relatime, Που θα είναι καλύτερος από οποιοιδήποτε realtime. Φυσικά με κόστος. Κόστος αγοράς και απόκτησης (είναι ακριβοί οι επαγγελματικοί), κόστος σε χρόνο (πολλαπλά pass), κόστος σε ρεύμα και θερμότητα κ.ο.κ.

Τι θα κοιτούσα για να καταλάβω πότε μας έρχονται οι επόμενες μεγάλες αλλαγές?
GoPro και HTC θα παρουσιάσουν τις νέες κάμερες τους σύντομα, υποθέτω και sony
Λες η νέα γενιά αυτή να έχει HEVC ??? Δε ξέρω, αλλά υποθέτω από εκεί θα δούμε το πόσο κοντά είμαστε
Σε κινητά, υποθέτω μέχρι του χρόνου θα έχουμε εξελίξεις.
 
μιας και αναφέρθηκαν Oneplues, LG G3, snapdragon κλπ... εδώ έχει μια ανάλυση για τους επεξεργαστές τους (800/801/805...)

μερικά ζουμερά σημεία νομίζω είναι αυτά:

Finally the 805 comes with hardware-based HEVC (H.265) support, which offers better battery life during video consumption and provides a smaller file size for high-quality video files by using better compression techniques. If you want to know more read our feature on H.265.

[...]

The 805 is different. Qualcomm is betting that 4K is the next big thing in mobile and has designed a SoC that can take full advantage. We'll start to see phones and tablets using the CPU appear in mid to late 2014.
 
Ηλία,
Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι αυτό του αναφέρεις περί κατανάλωσης ενέργειας.
Όντως το encoding σε κινητές συσκευές δεν έχει την άνεση να καταναλώνει μερικές δεκάδες watt.
Οπότε αναγκαστικά γίνονται εκπτώσεις στην επεξεργασία κατά την κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση.

CABAC θα έχουμε σε όλα τα h265 , οπότε και αυτό μένει να το περιμένουμε για κάνα χρόνο το πολύ από όλους τους κατασκευαστές.

Αλλά μιας και παραξενεύεσαι που τα κινητά είναι ‛’τοσο πισω’’ σε σχέση με τα τέρατα 100watt+ που χρησιμοποιούνται σε broadcasting,
Απλά να δώσω ένα παράδειγμα για τις nVidia κάρτες γραφικών
Μόλις ανακοινώθηκαν οι 970 και 980,
Οι πρώτες κάρτες που υποστηρίζουν hardware decode h264 Level 5.2, ως τώρα τo dedicated hardware decoding engine υποστήριζε level 5.1
Σίγουρα εάν είναι δυνατή η κάρτα γραφικών σου μπορεί να τρέξεις εναλλακτικούς software αλγορίθμους (madvr whatever) που στην ουσία αξιοποιείς όλους τους πόρους της κάρτας γραφικών, δηλαδή και 300 watt ανάλογα με το μοντέλο
Αλλά το dedicated hardware καίει 10watt , άρα έχουμε λόγο να το θέλουμε.

Όσον αφορά τις δυνατότητες των καρτών γραφικών για PC στο encoding, κάθε εταιρία υλοποιεί το δικό της hardware accelerator. Το αποτέλεσμα μέσω του hardware encoder είναι διαφορετικό ανάλογα με τον encoder, intel /ati /nvidia. Μάλιστα στο παρελθών υπήρχαν πολλές κόντρες για το ποιος έχει το καλύτερο αποτέλεσμα. (eg. Nvenc vs intel quick sync)

Σήμερα το παράδοξο είναι ότι βλέπουμε σε κινητά τηλέφωνα Hardware accelerators, αντίστοιχων δυνατοτήτων με workstation-class encoder/decoder.

Αλλά στον τομέα του encoding, πάντα θα υπάρχει αλγόριθμος non relatime, Που θα είναι καλύτερος από οποιοιδήποτε realtime. Φυσικά με κόστος. Κόστος αγοράς και απόκτησης (είναι ακριβοί οι επαγγελματικοί), κόστος σε χρόνο (πολλαπλά pass), κόστος σε ρεύμα και θερμότητα κ.ο.κ.

Τι θα κοιτούσα για να καταλάβω πότε μας έρχονται οι επόμενες μεγάλες αλλαγές?
GoPro και HTC θα παρουσιάσουν τις νέες κάμερες τους σύντομα, υποθέτω και sony
Λες η νέα γενιά αυτή να έχει HEVC ??? Δε ξέρω, αλλά υποθέτω από εκεί θα δούμε το πόσο κοντά είμαστε
Σε κινητά, υποθέτω μέχρι του χρόνου θα έχουμε εξελίξεις.

Με το h.265 δεν είναι το cabac που τρώει την πολλή ενέργεια αλλά τα τεράστια macroblock, οι τεράστιοι πίνακες μετασχηματισμού, πιο εκτενες motion search/compensation κλπ. Και απότι διαβάζω θέλει πολύ περισσότερη υπολογιστική ισχύ για να αποδώσει το φημολογούμενο 2/1 σε απόδοση.
Εχω την αίσθηση οτι τουλάχιστον στην πρώτη φάση θα είναι απλά marketing trick - δεν θα δίνει δηλ. πλεονέκτημα ποιότητας. Τό ίδιο άλλωστε έγινε οταν το h.264 αντικαθιστουσε το mpeg2, υλοποίησαν ενα κουτσουρεμένο σετ της προδιαγραφής που ήταν χειρότερο απο τις καλές υλοποιήσεις mpeg2 ..

Δεν παραξενεύομαι που είναι τόσο πίσω οι encoders των μικροσυσκευών .. απλά το αναφέρω προς γνώσιν .. καί δεν συγκρίνω με non real time encoders .. με κονσουμεράδικους in camera συγκρίνω π.χ. με τις καλές βιντεοκάμερες και dslr/mirrorless π.χ. GH4. Βέβαια ακόμα και αυτές έχουν την άνεση να καταναλώνουν (και να απάγουν θερμότητα) πολλαπλάσια απο τα κινητά.

Νομίζω οι συσκευές δεν έχουν accelerators αλλα dedicated encoding(decoding) τσιπάκια (σαν τον ΗW decoder των καρτών) και βέβαια δεν γίνεται αλλιώς με δεδομένη την ανεπάρκεια ισχύος/ενέργειας (μπαταρία). Και φυσικά οι δυνατότητες τους μικρη σχέση με 1X-2X real time workstation class encoding. Ποιοτικώς εννοώ διότι σου μοστράρουν ενα 4Κ 60Mbps και ψαρώνεις αλλά η ουσία δεν είναι στην ταμπέλα ..

H πρώτη σοβαρή υλοποίηση h.265 φαίνεται να είναι η Samsung NX1 .. που όμως είναι εργοστάσιο ..