600Hz Sub-Field Drive: ΜΥΘΟΣ Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ;

Δεν σε ξέχασα Γιάννη -bye-

Πριν τα 600 των Neo-PDP είχαμε τα 480 ... εδώ η "εξήγηση" της Panasonic ... 60 Ηz x 8 sub-fields ...

480t.png


Και εδώ παρόμοια εξήγηση για τα 600 Hz .... (60Ηz x 10 sub-fields) ...

600kk.png



Το "εξήγηση" σε εισαγωγικά για να μην παρεξηγηθούμε ... εννοείται πως ο αριθμός των υποπεδίων δεν έχει σχέση με τον ρυθμό ανανέωσης ... και πως όλα είναι θέμα μάρκετινγκ για να μην μείνουν πίσω στον πόλεμο των Hz που είχε ξεκινήσει με τις LCD.

Επίσης μόλις συνειδητοποίησα ότι δυο χρόνια πρίν είχα ανεβάσει patent (αυτό με τα διαγράμματα στα ιαπωνέζικα) το οποίο εξηγεί το fluctuating brightness των Panasonic στα μοντέλα που έβγαλε τον επόμενο χρόνο :flipout:


Επειδή όμως το θέμα των υποπεδίων είναι πολύ σημαντικό για την τεχνολογία των πλάσμα και υπάρχει σχετική κουβέντα που είχαμε αφήσει στην μέση, προτείνω να αφήσουμε το μάρκετινγκ στην άκρη και να εστιάσουμε στην πραγματική λειτουργία τους.

Με την πρώτη ευκαιρία θα παραθέσω μερικά στοιχεία για την οδήγηση που είχα αναφέρει για τις Pioneer και η οποία δίνει N+1 διαβαθμίσεις φωτεινότητας για Ν υποπεδία (το ονόμασε Clear Drive) σε αντίθεση με το συμβατικό των Panasonic που δινει 2^Ν.

Σε μια πρώτη ανάγνωση ακούγεται εξωφρενικό το να προτιμήσει κάποιος κατασκευαστής τις 15-16 διαβαθμίσεις φωτεινότητας (14SF+1) από τις 1024 (2^10SF), αλλά αυτή η επιλογή αφενός (σχεδόν) εξαφάνισε το πρόβλημα του dynamic false contouring (posterisation) που βασάνιζε τις πλάσμα για χρόνια και αφετέρου δίνει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στις χαμηλές στάθμες φωτεινότητας και στις μεταξύ τους διαβαθμίσεις.

Όταν θα βρω χρόνο θα ανεβάσω κι άλλες λεπτομέρειες ...

.. ελπίζω μόνο να μη το πάρει κατάκαρδα ο Βλάχος τώρα που θα μάθει ότι η Kuro του έχει 4-bit πάνελ :BDGBGDB55:
 
Last edited:
Με την πρώτη ευκαιρία θα παραθέσω μερικά στοιχεία για την οδήγηση που είχα αναφέρει για τις Pioneer και η οποία δίνει N+1 διαβαθμίσεις φωτεινότητας για Ν υποπεδία (το ονόμασε Clear Drive) σε αντίθεση με το συμβατικό των Panasonic που δινει 2^Ν.

Αν και απ' όσο γνωρίζω, το Clear Drive αναφέρονταν στη χρήση ενός παλμού erase ανά frame αντί ανά subfield, ως γνωστός βλαμμένος για τέτοια θέματα, αναμένω με ανυπομονησία να δω τα εν λόγω στοιχεία, καθώς μου έχουν εξάψει την περιέργεια. :D Μέχρι τότε όμως, Γιώργο, θα εμμείνω στην άποψη που εξέφρασα προγενέστερα:

Σα δε ντρέπεσαι να με βάζεις μεσημεριάτικα να διαβάζω PDF στα Ιαπωνικά... :p -bye-

Σε όλες αυτές τις πατέντες της Matsushita, γίνεται αναφορά για 256 διαβαθμίσεις, δηλαδή 8 bit πάνελ, με 10 υποπεδία στην 1η, 3η και 4η και με 12 ή 14 υποπεδία στην 2η.

Ποιούς ακριβώς συνδυασμούς υποπεδίων διαβάθμισης (gradation subfields) χρησιμοποιούν σήμερα οι κατασκευαστές, δεν είναι δυνατόν να το γνωρίζουμε τώρα, ίσως μετά από χρόνια... Όσο και να παιδευτεί κανείς, δεν πρόκειται να βρει κάποιο δημόσιο έγγραφο που να περιγράφει ποιά αλληλουχία χρησιμοποιείται σήμερα. Επειδή πρόκειται περί αντικειμένου που δεν μπορεί να πατενταριστεί (όπως π.χ. η συνταγή της Coca Cola) αποτελούν επτασφράγιστο μυστικό της κάθε εταιρείας. Γι' αυτό και σε κάθε πατέντα driver, αναφέρονται πάντα ως παράδειγμα ή υποθετικά...

Assumption is made in this exemplary embodiment
Μόνο σε πατέντες drivers που προέρχονται από πανεπιστήμια, μπορεί κανείς να δει μη υποθετικό αριθμό υποπεδίων διαβάθμισης και σε αυτές των τελευταίων ετών, κυμαίνονται από 20 έως 208... :blink:

Το 600 Hz Subfield-Drive δεν έχει καμμία σχέση με τα υποπεδία διαβάθμισης, η ίδια η Panasonic ποτέ δεν το συσχέτισε με αυτά, παρά το αναφέρει πάντα σε σχέση με το IFC και πολύ κακώς διάλεξαν οι μαρκετινίστες τους να χρησιμοποιήσουν τη λέξη subfield. Τα 600 Hz είναι πολύ μικρό νούμερο για να αναφέρεται στα υποπεδία διαβάθμισης. Μην ξεχνάμε πως οι τηλεοράσεις αυτές είναι όλες με refresh rate στα 100-120 Hz, αν τα 600 Hz αναφέρονταν στα υποπεδία διαβάθμισης, τότε στην Ιαπωνία/ΗΠΑ έχουν 5 bit πάνελ και οι τυχεροί Ευρωπαίοι έχουμε 6 bit, κάτι που φυσικά δεν αληθεύει... :D

Σε τεχνικά εγχειρίδια της Panasonic που απευθύνονται στα κατά τόπους Service, γίνεται λόγος για 11 υποπεδία διαβάθμισης στην 7η γενιά και 12 υποπεδία διαβάθμισης στην 10η γενιά (είναι οι μόνες γενιές, για τις οποίες έχω προς το παρόν καταφέρει να βρω σαφή προσδιορισμό των υποπεδίων διαβάθμισης). Η σημαντική μείωση του dynamic false contouring που παρατηρήθηκε ακολούθως στην 11η και 12η γενιά, υποδεικνύει ότι τα υποπεδία διαβάθμισης που χρησιμοποιούν είναι αρκετά περισσότερα από τα 8 και 10 που ευαγγελίζεται το τμήμα marketing, αντίστοιχα. Προσωπικά, είμαι πεπεισμένος πως τα υποπεδία των μαρκετινίστων είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από τα υποπεδία διαβάθμισης.

Και κάτι άσχετο με τα υποπεδία, αλλά σχετικό με το IFC. Υπάρχει πουθενά έστω μια επίσημη αναφορά που να λέει πως λειτουργεί όπως οι αντίστοιχες υλοποιήσεις interpolation των LCD ? Το μόνο επίσημο στοιχείο που έχω δει αναφέρει πως μετατρέπει 5 καρέ πληροφορίας σε 6, άρα μιλάμε για μετατροπή από 50Hz σε 60Hz.

Ακριβώς έτσι δούλευε για τα σήματα 50Hz, το IFC στις ΡΖ και στη σειρά 20, Γιώργο. Στη σειρά 10, τα 5 καρέ πληροφορίας γίνονταν 10, δηλαδή μετατροπή των 50Hz σε 100Hz, όπως στις LCD. Στη φετινή σειρά (30) συνδυάζονται και οι δύο μέθοδοι: στην επιλογή "Μεσαίο" χρησιμοποιείται η μέθοδος των 10άρων και στην επιλογή "Μέγιστο" η μέθοδος των ΡΖ/20άρων... -bye-

Σε μια πρώτη ανάγνωση ακούγεται εξωφρενικό το να προτιμήσει κάποιος κατασκευαστής τις 15-16 διαβαθμίσεις φωτεινότητας

Είμαι σίγουρος πως ο petasis θα υιοθετήσει αυτή την άποψη για τη U20 του... :D :flipout:
 
Γιάννη όπως έγραψα και πριν το 600Hz ειλικρινά δεν με απασχολεί. Εγώ πιστεύω ότι η Panasonic το συσχέτισε με τον αριθμό των υποπεδίων, αλλά και έτσι να μην είναι ελάχιστη σημασία έχει. Συμφωνούμε στο ότι είναι τρικ του μάρκετινγκ οπότε πάμε παρακάτω. [όταν θα το ονομάσει 840Hz (60x14SF) θα στο υπενθυμίζω όμως :BDGBGDB55:]

Επίσης αν αρχίσουμε χρονικά με τους λόγους που η Pioneer επέλεξε την "διαδοχική" οδήγηση (N+1 διαβαθμίσεις) Ν υποπεδίων, από την "βηματική" οδήγηση τους (2^Ν διαβαθμίσεις) θα πρέπει να ασχοληθούμε αναλυτικά με τα προβλήματα που είχε η δεύτερη διάταξη με το false contouring κλπ και πιθανόν να βγούμε εκτός θέματος,

Οπότε αφήνω το false contouring για κάποια άλλη στιγμή και μπαίνω κατευθείαν στην ουσία του θέματος παραθέτοντας μια εξήγηση της "διαδοχικής" οδήγησης.

US Patent 7379035
Assignee: Pioneer Corp.


fig1.png


FIG. 1 of the attached drawings shows an example of a light emission drive sequence based on this subfield method. This emission drive sequence is disclosed in, for example, Japanese Patent Application Kokai (Laid-Open Publication) No.2000-227778.

The light emission drive sequence shown in FIG. 1 divides a single field period into 14 subfields, which are the subfields SF1 to SF14. All the discharge cells of the PDP are initialized in lit mode only in the leading subfield SF1 of the sesubfields SF1 to SF14 (Rc). Each of the subfields SF1 to SF14 sets some of the discharge cells to unlit mode in accordance with the video input signal (Wc) and causes only the discharge cells of lit mode to discharge light over the period allocated to the subfield concerned (Ic).


fig2a.png


FIG. 2 of the attached drawings shows an example of a light emission drive pattern in a single field period of each discharge cell that is driven on the basis of this light emission drive sequence (see Japanese Patent Application Kokai No.2000-2277785).
Και μπαίνουμε στο "ψητό" ...


According to the light emission pattern shown in FIG. 2, the discharge cells initialized in lit mode in the leading subfield SF1 are then set to unlit mode in a particular one subfield of the subfields SF1 to SF14, as indicated by the blackcircles. Once the discharge cell is set to unlit mode, the discharge cell does not re-enter lit mode until the one field period ends. Accordingly, during the period until the discharge cells are set to unlit mode, as indicated by the white circles, the discharge cells discharge light continuously in these subfields. Here, each of the fifteen different light emission patterns shown in FIG. 2 has a different total light emission period within a single field period, and hence fifteen different intermediate luminances are rendered. That is, an intermediate luminance display for (N+1) grayscales (N being the number of subfields) is feasible.
Αναφέρεται το πρόβλημα των λίγων διαβαθμίσεων:

However, with this driving method, because there are restrictions on the number of subfields, there is a shortage in the number of grayscales. In order to compensate for the shortage in the number of grayscales, multiple gtayscale processingsuch as error diffusion and dither processing is performed on the video input signal.
Και ο τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος ο οποίος πολύ περιληπτικά έχει ως εξής:

Τα 8 bit του εισερχόμενου σήματος γίνονται πρώτα 6 bit με Error Diffusion και στην συνέχεια 4 bit μετά από dithering.

Error diffusion processing converts the video input signal into 8-bit pixel data, for example for each pixel the upper 6 bits of the pixel data is treated as display data and the remaining lower two bits of the pixel data is treated as errordata. Then, the error data of the pixel data are weighted and added based on the respective peripheral pixels and the resultant is reflected in the display data. As a result of this operation, a pseudo-representation of the luminance of the lower twobits of the original pixel is provided by the peripheral pixels, and, consequently, a luminance grayscale representation of the 8 bits of pixel data is possible by means of the six bits of display data.

Further, dither processing is performed on the six-bit error-diffusion-processed pixel data obtained by the error diffusion processing. In dither processing, a single pixel unit is rendered from a plurality of adjoining pixels, and dither coefficients consisting of different coefficient values are allocated and added to the error-diffusion-processed pixel data corresponding with the respective pixels in the single pixel unit. As a result of the addition of the dither coefficients, when viewed in the single pixel unit, the luminance of the 8-bit original data can be represented by only the upper four bits of the dither-added pixel data. Therefore, the upper four bits of the dither-added pixel data are extracted and allocated to each of the 15 different light emission patterns shown in FIG. 2 as multiple grayscale pixel data PDs.

Αυτό για αρχή ώστε να ανοίξει η κουβέντα, γιατί αν μπουν όλα μαζεμένα θα χαθεί η μπάλα. Την περιγραφή της συγκεκριμένης οδήγησης την έχω και σε άλλα patents της Pioneer, ενώ πλέον υπάρχει και στην μεγαλύτερη πλειοψηφία των νέων patents της Panasonic. Αν κρίνουμε από την έρευνα, η Panasonic μάλλον στο σύντομο μέλλον θα αλλάξει από την "βηματική" στην "διαδοχική" οδήγηση.


Υ.Γ 1: Οι όροι "διαδοχική" και "βηματική" οδήγηση είναι δικοί μου. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ή πιο σωστή μετάφραση.

Υ.Γ 2: Θα δίνω μόνο τον αριθμό σε κάθε patent. Όποιος θέλει ολόκληρο το κείμενο μπορεί να χρησιμοποιεί την σελίδα http://www.pat2pdf.org/ στην οποία βάζεις τον αριθμό και στην ανοίγει σε .pdf το οποίο μπορείς να αποθηκεύσεις.
 
Last edited:
Η βασική διαφορά των δυο διατάξεων όσο πιο απλοϊκά γίνεται είναι ότι:

Με την "βηματική" οδήγηση μπορείς να επιλέξεις να ενεργοποιηθούν όποια υποπεδία θέλεις από τα συνολικά Ν και για αυτό μπορείς να πάρεις 2^Ν διαβαθμίσεις. Ο Γιάννης έχει εξηγήσει λεπτομερώς σε προηγούμενα μηνύματα πως βγαίνουν οι πιθανοί συνδυασμοί.

Με την "διαδοχική" οδήγηση μπορείς να επιλέξεις μόνο μέχρι ποιο υποπεδίο θα ενεργοποιήσεις. Αναγκαστικά θα ξεκινήσεις από το SF1 και το μόνο που μπορείς να ορίσεις είναι που θα σταματήσεις ενεργοποιώντας αναγκαστικά και όλα τα ενδιάμεσα υποπεδία.

Στο σχήμα 1 του προηγούμενου μηνύματος φαίνεται η κατανομή των 14 υποπεδίων ανά πεδίο σε:

SF1= 0
SF2= 1
SF3= 3
SF4= 5
...
SF14= 39

Στο σχήμα 2 στην τελευταία στήλη φαίνονται οι διαβαθμίσεις φωτεινότητας (G) που αυτά τα υποπεδία μπορούν να δώσουν:

G1= 0 (SF1)
G2= 1 (SF1+SF2)
G3= 4 (SF1+SF2+SF3)
G4= 9 (SF1+SF2+SF3+SF4)
....
G15= 256 (SF1+SF2+SF3+SF4+...+SF14)
 
Last edited by a moderator: