70's

Εδώ έχουμε ένα ωραίο τραγούδι και σπάνιο θα έλεγα. Απίστευτο σόλο ηλεκτρικής κιθάρας ο ήχος του video το αδικεί.
Space Opera - Over And Over (1973)

σόλο?:grandpa:

αυτό είναι ο ορισμός (καθ υπερβολήν) του overdub....

παρ όλα αυτά ενδιαφέρον...(73....)
 
σόλο?:grandpa:

αυτό είναι ο ορισμός (καθ υπερβολήν) του overdub....

παρ όλα αυτά ενδιαφέρον...(73....)


Ο Scott Fraser που παίζει κιθάρα σε αυτό το κομμάτι δεν παίζει μια απλή εξάχορδη ηλεκτρική κιθάρα αλλά μια δωδεκάχορδη που αντί να την έχει χορδίσει σε οχτάβες την έχει χορδίσει σε πέμπτες.
Αυτό το ηχητικό εφέ που ακούγεται αν και όχι τόσο καθαρά στο youtube(αν βάλεις το link που έβαλα θα το ακούσεις καλύτερα) λέγεται http://en.wikipedia.org/wiki/Chorus_effect chorus effect .Έτσι εξηγείται η πολυτονικότητα ιδίως όταν ο νότα έχει διάρκεια. Εγώ θα έλεγα ότι postrockίζει πρώιμα
 
Last edited:
Ο Scott Fraser που παίζει κιθάρα σε αυτό το κομμάτι δεν παίζει μια απλή εξάχορδη ηλεκτρική κιθάρα αλλά μια δωδεκάχορδη που αντί να την έχει χορδίσει σε οχτάβες την έχει χορδίσει σε πέμπτες.
Αυτό το ηχητικό εφέ που ακούγεται αν και όχι τόσο καθαρά στο youtube(αν βάλεις το link που έβαλα θα το ακούσεις καλύτερα) λέγεται http://en.wikipedia.org/wiki/Chorus_effect chorus effect .Έτσι εξηγείται η πολυτονικότητα ιδίως όταν ο νότα έχει διάρκεια. Εγώ θα έλεγα ότι postrockίζει πρώιμα

την επόμενη φορά αγαπητή μου ρωτήστε έναν μουσικό αντί να διαβάζετε τι σερβίρει η γουίκι.:grandpa:
Ασχέτως αν η κιθάρα του εν λόγω είναι "χορδισμένη" σε "οχτάβες" ή σε πέμπτες ή είναι 12χορδη ή εξάχορδη, αυτό που ακούγεται από το 2.5 και μετά δεν είναι σόλο, αλλά θέματα επί θεμάτων, φράσεις επί φράσεων μέχρι να σκάσει που λέει ο λόγος η καημένη η ταινία από το overdub.
Και φυσικά δεν έχει να κάνει τίποτα με το chorus.

Είναι ενδιαφέρον, σαφώς, αλλά έως εκεί.

Τα ανωτέρω με κάθε συμπάθεια και προτροπή στο να συνεχίσετε την παρουσία σας εδώ.-bye-
 
Επίσης το chorus σαν effect pedal κυκλοφόρησε γύρω στο 1975...
(boss CE-1), μετά την ανάπτυξη της τεχνολογίας digital delay....
 
την επόμενη φορά αγαπητή μου ρωτήστε έναν μουσικό αντί να διαβάζετε τι σερβίρει η γουίκι.:grandpa:
Ασχέτως αν η κιθάρα του εν λόγω είναι "χορδισμένη" σε "οχτάβες" ή σε πέμπτες ή είναι 12χορδη ή εξάχορδη, αυτό που ακούγεται από το 2.5 και μετά δεν είναι σόλο, αλλά θέματα επί θεμάτων, φράσεις επί φράσεων μέχρι να σκάσει που λέει ο λόγος η καημένη η ταινία από το overdub.
Και φυσικά δεν έχει να κάνει τίποτα με το chorus.

Είναι ενδιαφέρον, σαφώς, αλλά έως εκεί.

Τα ανωτέρω με κάθε συμπάθεια και προτροπή στο να συνεχίσετε την παρουσία σας εδώ.-bye-

Η δωδεκάχορδη κιθάρα που δεν είναι ηλεκτρική έχει φυσικό chorus effect πόσο μάλλον η ηλεκτρική κιθάρα. Δεν αποκλείεται να υπάρχει και dub, όμως το έχω ακούσει με πιο καθαρό ήχο γι αυτό έγινε και η συγκεκριμένη αναφορά ως προς το κιθαριστικό σόλο που ακούγεται πάνω από την φωνή ενώ γίνονται διάφορα πράγματα από πίσω. Τέλος πάντων κουβέντα να γίνεται, το θέμα είναι ότι το άκουσμα είναι ενδιαφέρον και σας ευχαριστώ για τις συμβουλές τις οποίες θα τις λάβω σοβαρά υπόψη μου. Η αλήθεια είναι ότι μου αρέσει το διάβασμα μα περισσότερο να ρωτώ και να μαθαίνω. Δεν αναφέρθηκα στο pedal Boss ce -1 chorus Ensemble του 75-76
Πριν από αυτό υπήρχαν νομίζω Amplifiers built-in tremolo and echo effects και το 1965 το Gibson Maestro Fuzz-Tone pedal. Mετά βέβαια το 76 ήρθε η τεχνολογία..:-)
 
Last edited:
Αριάδνη...
Αν προσέξεις καλά το κομμάτι θα παρατηρήσεις ότι ξεκινάει μιά φράση και πριν ολοκληρωθεί ξεκινάει άλλη, άλλη, επαναλαμβάνεται η πρώτη και έχει άλλη κατάληξη και το ίδιο συνεχίζεται και συνεχίζεται.
Παρά την φτωχή ποιότητα του ήχου του βίντεο θα συμφωνήσεις ότι σε κάποιεες στιγμές μπορεί να ακούγονται και 10 και 20 κιθάρες....λέω ένα νούμερο χωρίς να δώσω ιδιαίτερη σημασία, με ένα περαστικό ή δεύτερο άκουσμα.
Δεν χρειάζεται να το ακούσω παραπάνω παρά μόνο αν επιμένεις να σου πω αν είναι 12 ή 23...
Είναι τεχνική overdub (πολύ της μόδας τότε....νομίζω την ίδια χρονιά βγήκε το tubular bells) με κάθε κιθάρα να έχει και διαφορετικό ήχο, αλλά κύρια να έχει και έντονη χρήση analog delay.
Πρέπει λίγο να ξεχωρίσουμε τους όρους,
Το φυσικό chorus σαφώς το έχει μιά δωδεκάχορδη, αλλά φυσικά το χάνει αν είναι κουρδισμένη σε πέμπτες. Αρα αυτό το βάζουμε στην άκρη. Εδώ δωδεκάχορδη αν υπάρχει δεν αναπαράγεται ακουστικά αλλά μέσω κάποιου επεξεργαστή σήματος.
Το ψηφιακό chorus που υιοθετήθηκε αργότερα γύρω στο 75-76 (λένε ότι ήταν παραγγελιά της Joni Mitchell στην Roland γιά να μπορέσει να έχει ήχο δωδεκάχορδης από εξάχορδη) καθυστερεί το αρχικό σήμα της κιθάρας κατά ένα ελάχιστο ποσοστό 20-30/1000 του δλ το πολύ ενώ παράλληλα το "ξεκουρδίζει" ελαφρά ή μεταβάλει το ποσοστό καθυστέρησης. Το αποτέλεσμα είναι να ακούει κανείς ένα όργανο σαν δυό, που παίζονται από δυό μουσικούς.
Αυτό ήταν το chorus, και εξακολουθεί να είναι και σήμερα και το CE-1 ήταν το πρώτο που κυκλοφόρησε, και φυσικά δεν ακούγεται στο κομμάτι αυτό.
Στο κομμάτι που ακούμε, έχουμε εκτεταμένη χρήση αναλογικού delay που εκείνα τα χρόνια γινόνταν με συσκευές που προσομοίαζαν εν μέρει μαγνητόφωνα με αρκετές κεφαλές και ατέρμονη ταινία... Το αποτέλεσμα ήταν να ακούγεται και να επαναλαμβάνονται ολόκληρες μουσικές φράσεις οργάνων διάρκειας από 300/1000 του δλ έως αρκετών δευτερολέπτων.

Στα τέλη της 10ετίας του 70 με την ψηφιακή τεχνολογία, όλα αυτά τα ωραία πράγματα που παλιά ονομάζονταν βάθος ή έκο, απέκτησαν μιά κοινή στέγη κάτω από την γενική ορολογία digital delay.
Η νέα τεχνολογία έδωσε τη δυνατότητα μαζί με τα παλιά εφέ της αντήχησης βάθους, κλπ να εμφνιστούν νέοι όροι και εφέ όπως: flanger, chorus, doubling, detuning, harmonizer, phasing, rotary, octaver κλπ, παίζοντας κύρια με την παράμετρο του χρόνου.

Τέλος εφέ όπως tremolo και αναλογικό echo με ελατήρια είχαν όντως οι ενισχυτές από τη δεκαετία του 50, σαφέστατα, αλλά φυσικά δεν καταλαβαίνω ...επίσης καμμία σχέση με το κομμάτι αυτό...
Οι άνθρωποι προφανώς θέλανε να τονίσουν την "πρωτοπορεία τους" να κουρντίσουν μια 12χορδη σε πέμπτες, αλλά έμειναν εκεί, αντί να συμπληρώσουν ότι βαλανε τον κιθαρίστα να ηχογραφεί πάνω στο ίδιο του τον εαυτό από το πρωί ως το βράδυ...
Φυσικά, κουβέντα να γίνεται...

Και φυσικά να επαναλάβω με εξέπληξε ευχάριστα το κομμάτι, που δεν το ήξερα, ούτε ήξερα ότι κάποιοι έκαναν τοσο ευρύτατη χρήση overdub. Θα με εξέπληττε το 73 όσο ευχάριστα με εξέπληξε και τώρα.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: 70's

Ασχέτως αν η κιθάρα του εν λόγω είναι "χορδισμένη" σε "οχτάβες" ή σε πέμπτες ή είναι 12χορδη ή εξάχορδη, αυτό που ακούγεται από το 2.5 και μετά δεν είναι σόλο, αλλά θέματα επί θεμάτων, φράσεις επί φράσεων μέχρι να σκάσει που λέει ο λόγος η καημένη η ταινία από το overdub.

Ότι και να λες, γαμώ τα σόλο ήταν :grandpa::grandpa::grandpa:
 
μια μπαντα ηταν οι βασιλιαδες της τεχνικης των επαλληλων εγγραφων..

και βεβαια ηταν τα 10 cc

το i'm not in love 1975 μπηκε στο guinness book of records
για τα πανω απο 100 vocal overdubs..:grinning-smiley-043
δημιουργοντας ενα μοναδικο αναλογικο μωσαικο ηχουπου στελνει πολλα
volts down the spine...
 
μια μπαντα ηταν οι βασιλιαδες της τεχνικης των επαλληλων εγγραφων..

και βεβαια ηταν τα 10 cc

το i'm not in love 1975 μπηκε στο guinness book of records
για τα πανω απο 100 vocal overdubs..:grinning-smiley-043
δημιουργοντας ενα μοναδικο αναλογικο μωσαικο ηχουπου στελνει πολλα
volts down the spine...

όντως....:grandpa:
κοντεύουμε να τους ξεχάσουμε αυτούς...