8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

Απάντηση: Re: 8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

Mε τους ιους, τα PC (και οτιδηποτε σε MSDOS) ειδαν ασπρη μερα, πολυ πιο γρηγορα .... απο καθε αλλη πλατφορμα.

Αρα, δεν ηταν μονο ντισαβανταζ να εισαι DOSας :proud: .... απολαυσαμε και μερικα προνομια.

Σκεψου να ειχες τον λεβιαθαν το DEC (της προηγουμενης σελιδας) που δεν επιτρεποταν και να σβησει. Κολαση !
Βεβαια, οι συγγραφεις ιων .... δεν απολαμβαναν μεγαλη δημοφιλια και προβολη μεσα απο τα εν λογω UNIXes.
Μην βλεπετε τι συνεβη με το Linux (μετα το '93 '94). Πιο πριν .... μετρημενοι στα δαχτυλα του ενος χεριου
οι Γιουνιξαδες μας.

-bye-

Δεν γινόταν και δεν γίνεται να κολλήσεις ιό στα UNIX. Δεν είναι αδύνατον αλλά είναι τόσο δύσκολο που καταλήγει τέτοιο. Δυστυχώς τα Windows ήταν έτη πίσω σε αυτό το θέμα. Τώρα έχει διορθωθεί λίγο με το UAC. Παλιότερα που το Linux ήταν εντελώς HC δεν είχες καν ήχο αν δεν ήσουν στο audio group. Και πολλά άλλα χαριτωμένα. Σήμερα όλα τα exploits έρχονται από κακογραμμένα services και τα περισσότερα είναι για υποκλοπή δεδομένων. Λίγα είναι που αποκτούν remote access. Αν ο sysadmin δεν είναι ##%@$&@ δεν θα έχει πρόβλημα.
 
Ολα γινονται ... αν σε βαλουν στο ματι.
Οταν κατι ειναι ψηφιακο ειναι ... εξ'ορισμου παραβιασιμο.
Απλα θα γινοταν πολυ πολυ πιο δυσκολο σε Unix.
Eχει πολυ αυστηρη και ιεραρχημενη προσβαση σε αρχεια.
Αυτο, χωρις να ειμαι Unixας, το γνωριζω.
Επισης δεν εχουν ΟΛΟΙ προσβαση σε ΟΛΑ (οτι τρεχει).
Και αυτο το αναγνωριζω.
 
Διαβαστε τι τραβηξε ενας ευτυχης κατοχος επιταχυντικης καρτας με i860 :laugh:
για να ανοιξει ενα PIC αρχειο : (προσφατα > 30 Απριλιου 2016)

http://www.geekdot.com/tag/i860/

Παρουσιαζονται και αλλα περιστατικα .... οπου ο χρηστης σταθηκε τυχεροτερος.
Ετρεξε ενα mandebrot set σε 8 δευτερολεπτα ..... μονο !
 
Last edited:
Re: Απάντηση: 8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

Οι παλιότερες δισκέτες 720 δεν γινόντουσαν 1.44. Ηταν διαφορετική η επίστρωση. Αργότερα που το υλικό ήταν κοινό αλλά για λόγους πχ. συμβατότητας έβγαιναν ακόμα 720, μπορούσαν αυτές να γίνουν 1.44. Πολλές απο τις 720 που προσπάθησα, αρνούνταν πεισματικά. Δεν θυμάμαι τώρα αν αποτύγχανε το φορματ, ή αν δεν τις διάβαζε μετά ή άν μου έβγαζε μήνυμα. Νομίζω δεν τις έβλεπε καθόλου το drive.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

O πρώτος ιός που κόλλησα ήταν ο MS-DOS 2.11... :)))

Έκοβες το πλαστικό με κατσαβιδάκι ή κοπιδάκι στο σημείο ακριβώς που είχε το τετράγωνο σημάδι η δισκέτα;
 
Ναι, αλλά οι παλιότερες 720 είχαν διαφορετική επίστρωση απο τις νεότερες (διαφορετικό μέγεθος μαγνητικού "κόκκου"), δεν χωρούσε 1.44 mb data.
 
Re: Απάντηση: 8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

To 1978 .... δεν υπηρχαν γραφικα για υπολογιστες !

Και ομως .... ηταν η χρονια που (πρωτο)οπτικοποιηθηκε το διασημο mandelbrot set
(ΟΧΙ ... οπως οι περισσοτεροι πιστευουν απο τον ιδιο τον Benoit Mandelbrot ... αλλα
απο αλλους δυο μαθηματικους, λιγοτερο διασημους > Robert Brooks και Peter Matelksi)

Πως στα κομματια σχεδιαστηκε κατι ..... χωρις pixel plane ?
Μα .... φυσικα ..... πανω σε character plane !!!!! Yeap :proud: ....
To γκροτεσκο της μαθηματικης ιχνηλατησης σε ολο του το μεγαλειο ....

https://narrativesculptures.files.wordpress.com/2015/08/figure-111.jpg

figure-111.jpg


Bεβαια, για να μαστε σοβαροι, ειναι αδυνατο να διακριθει φρακταλ επαναληψιμοτητα
σε αυτο το επιπεδο λεπτομερειας. Οποτε, εκει τους εφαγε τους αλλους δυο, ο Benoit.
Πηγε στo ερευνητικο κεντρο Watson της IBM και .... τα υπολοιπα .... ειναι ιστορια !
 
Ποτέ δε κατάλαβα αυτούς που πορώνονταν με τα fractal. Μου φαινόταν ανούσιο.

Αντίθετα εντυπωσιάστηκα όταν πρωτοείδα κάποια ray tracing scenes.
 
Ποτέ δε κατάλαβα αυτούς που πορώνονταν με τα fractal. Μου φαινόταν ανούσιο.

Αντίθετα εντυπωσιάστηκα όταν πρωτοείδα κάποια ray tracing scenes.
Τι εννοείς; σε επίπεδο γραφικών η γενικά;

Στάλθηκε από το Nexus 6P μου
 
Re: Απάντηση: 8 και 16 bit θρύλοι και αναμνήσεις

Αντίθετα εντυπωσιάστηκα όταν πρωτοείδα κάποια ray tracing scenes.

Μια και το ανέφερες, δουλεύει κανείς εδώ μέσα RADIANCE; Δε μπορώ να σας περιγράψω την περηφάνεια που ένιωσα όταν "ζωγράφισα" μια σκηνή με ένα δωμάτιο, καρέκλα, τραπέζι, και παράθυρο με ήλιο απ'εξω, όλα σε γραμμή εντολών.

Ηint:
αυτό δε συνέβη στις θρυλικές εποχές που περιγράφει το νήμα, αλλά πριν 3 χρόνια. :flipout:
 
Eχει κατι αφυσικο ....
ολη αυτη η γυαλαδα, η στιλπνοτητα, οι πεντακαθαρες μορφες/φωτισμοι/σκιες ....
η αποστειρωση της "βρωμιας" της φυσης ..... a sleek cartoon universe.

6a0120a85dcdae970b0128777032aa970c-pi.gif


Βεβαια .... αυτη ειναι και η μαγεια του !!! Η ελξη και ο εθισμος. Το κατανοω ... :p
 
Ειναι και δικη μου απορια ... γιατι το software για ray-tracing αργησε ΤΟΣΟ πολυ να κυκλοφορησει.
Νομιζω οτι (για τον περισσοτερο κοσμο) το ray-tracing μπηκε στα σπιτια με .... την Amiga (500).
Αν δεν ειμαι επαρκως ενημερωμενος .... με διορθωνεται :p (που κατα βαση ... αυτο επιθυμω !)
Chips υπηρχαν τοτε .... ισως οχι με τις σημερινες δυνατοτητες .... αλλα .... ΥΠΗΡΧΑΝ !!!!!!!!!
Και για να τιμησω και το δικο μου σπιτι, ζητηση για σβελτη επεξεργασια λαχταρουσαν KAI
οι θιασωτες των fractals που, με τα αναιμικα 0.5 MIPS του 8086 .... απλα ξεχναγαν το ολο θεμα :laugh:

ΒEHOLD ...... The InMos B004 Transputer .... Οκτωμβριος 1985 !

Microway-B004.jpg


Ας αφησουμε τo κοστoς κατα μερος. Τι βλεπουμε ? Ενα υπερωκεανιο καρτα, ενα απεραντο καρπετο,
με ... βασικο επεξεργαστη τον ΙnMos T212 (16-bit, χωρις FPU :blink), 2 Mb RAM και .... 8-bit data bus !
Με τι απο ολα ... να πρωτογελασει κανεις ! Και ομως, για την εποχη, αυτη μαουνα πετυχαινε ... 10 ΜΙPS.
10 MIPS ηταν υπεραρκετα για σχεδιασμο fractals και ray-tracing (με καποιες παραχωρησεις).
Θυμηθειτε την αποδοση του 8086 (που τοτε λογιζοταν για i7 και βαλε !)

Οριστε το chip ....

240px-KL_inmos_IMST212_ES.jpg


Kαι ομως, η κατασκευαστρια εταιρια InMos παλευε επι δεκα χρονια να σπρωξει την ιδεα
του parallel computing (με πολυ πιο σπαθατα μοντελα). H ιδεα ειναι πολυ απλη (και ακριβη) >
εφοσον δεν μπορουμε να στριμωξουμε πολλα κυκλωματα στους CISC επεξεργαστες
ας στοιβαξουμε οσους περισσοτερους TPU επεξεργαστες σε .... ΜΙΑ καρτα.
Αλλωστε αυτο σημαινει transputer > μετατρεπουμε καθε CPU σε απλο transistor
μιας μεγαλυτερης συστοιχιας (.... transistor computer). To εργαλειο που θα εκανε ολα αυτα
εφικτα ηταν η γλωσσα προγραμματισμου Occam. Μια γλωσσα που μπορουσε να χρησιμοποιηθει
για οποιονδηποτε αλγοριθμο, οχι μονο fractals αλλα και (κυριως) υπολογισμο φωτισμων/σκιων.
Δηλαδη, αυτο που .... αργοτερα ονομαστηκε PovRay. Πολυ αργοτερα .... παρα πολυ αγοτερα.

Φυσικα .... η ελευση του 386 (το 1985) και οχι μονο αυτου .... κλαδεψε την ιδεα των multiCPUs cards.

Αρχες του '90, η InMos εσπρωχνε πραγματικες φαρμες ολοκληρωμενων για να αποδειξει οτι η ιδεα της
ειχε μελλον. Μερικες ειναι .... πραγματικος οργασμος ολοκληρωμενων κυκλωματων (και οχι μονο) >

InMos B042 .... :blink::blink::blink::blink:

09-DSCF4272.JPG


OΜΩΣ ..... ο φοβερος και τρομερος Intel i860 (RISC) .... ειχε ΗΔΗ κλεψει την αγορα ... απο το 1989.

GAME OVER ! .... :icon15:
 
Last edited:
Υπήρχε και τότε στις αρχές του’90 povray για DOS ;-)
Κάποιά demo files ήθελαν ολόκληρη βδομάδα πανελληνίων για να ολοκληρωθούν…
 
Η dosαδικη version του POVRay πρωτοκυκλοφορησε το 1991.
Ο InMos B004 κυκλοφορησε τον Οκτωμβριο του 1985.
Αρα, 6 και κατι χρονια διαφορα.

6 χρονια ... εκεινο τον καιρο ... ηταν γεωλογικες εποχες.

Ακομα και χωρις τον InMos, ενα προγραμμα raytracing γραμμενο αποκλειστικα για 386
σιγουρα θα τα καταφερνε καλυτερα απο οτι γραμμενο για 8086. Φανηκε με την Amiga
και τον 68000. Kαταφανηκε ....

Βεβαια, ειναι και το θεμα κοστους .... ο transputer ηταν κατι πρωτογνωρο και ως τετοιο
"βαρουσαν στα αυτια" οι προμηθευτες. Σιγουρα οχι η επιλογη του χομπιστα κομπιουτερα.
Εκτος .... αν ο χομπιστας δουλευε για την (νεοσυστατη τοτε) PIXAR ... :p ....

PIXAR Render Accelerator V1.0A ....

pixar_transputer_card1.jpg


Με το λογοτυπο της παρακαλω (πανω αριστερα). Custom made .... η για την ακριβεια custom ordered !
Γιατι (φυσικα) τα τσιπακια δεν τα κατασκευαζε η PIXAR ... αλλα βεβαια τα κολλαγε η ιδια (μαζι με τα υπολοιπα).
Αργοτερα, τα πραγματα εγιναν ολιγον πιο .... κομιξαδικα > QuinTek T9 (.... με ΕΝΝΕΑ T800 transputers :blink:)

Quintek_9T-e1462952220417.jpg


Καθε κατακορυφη λωριδα ονομαζοταν TRAM ... με δικο της TPU, SRAM, DRAM και DMA.
Ο εκτος (απο αριστερα) T800 τελουσε χρεη χωροφυλακα αναμεσα στους υπολοιπους οχτω !
Ωραιες εποχες ..... ρομαντικες ...... υπερβολικες .... παραμυθενιες !
Πριν ακομα επιβληθει ο ορθολογισμος κοστους ....

Ποιοι παρεγγελναν τετοια πραγματα ?
Κατι πανεπιστημια (κυριως βρετανικα) για να τρεξουν τις προσομοιωσεις τους.
Αλλωστε, αν δεν τιμησεις το σπιτι σου, σιλικονη να πεσει να σε καψει (η InMos ηταν βρετανικη, τζανουμ :p)
 
Last edited:
(Καλα ..... που να ελεγα οτι ειναι 12 τα τσιπακια .... στο ντουκου θα περναγε ! :icon15:)

Κανεις δεν με προσεχει, ρε παιδια ? ....

Τα τσιπακια ειναι ΔΕΚΑ και οχι εννια. Το πεμπτο τσιπακι απο αριστερα (ΙMS C004A) ειναι ο χωροφυλακας
ανταλλαγης σηματων αναμεσα στους υπολοιπους εννεα T800. Εννεα και οχι οχτω. Ζητω συγνωμη για
την φτωχη παρατηρητικοτητα μου.
 
Βασικες αρχες παραλληλου προγραμματισμου .... lesson 101 ..... :p

Ας πουμε οτι θελουμε να κανουμε μια προσθεση, μια αφαιρεση, εναν πολλαπλασιασμο και μια διαιρεση (δηλαδη
4 αριθμητικες πραξεις). Στον κλασσικο προγραμματισμο, πρωτα θα τελεστει η προσθεση, ΜΕΤΑ η αφαιρεση,
ΜΕΤΑ ο πολλαπλασιασμος και ΜΕΤΑ η διαιρεση. ΣΕ ΣΕΙΡΑ .... !

Στον παραλληλο προγραμματισμο .... οι πραξεις θα εκτελεστουν ταυτοχρονα απο 4 υπολογιστικες μοναδες (CPUs)
που ενδεχεται να βρισκονται στο ιδιο chip (η σε 2 η 4 διαφορετικα chip) οποτε θα εκτεστουν στο 1/4 του χρονου
που θα χρειαστει η κλασσικη μεθοδος (σειραϊκη). Τ-ε-ρ-α-σ-τ-ι-ο το ωφελος !!!! Πιστευω οτι γινεται αντιληπτο οτι
στην ιδια συχνοτητα CPU εχεις τετραπλασια αποδοση (ταχυτητα). Χωρις να αλλαξεις τιποτε αλλο (σε αρχιτεκτονικη
η συχνοτητα λειτουργιας).

Serial vs Parallel.png

Τι γινεται ομως .... με το ΠΟΙΟΣ και ΠΟΤΕ αποφασιζει ποιος κωδικας θα "σπασει" σε μικροτερους. Ολες οι πραξεις
δεν ειναι το ιδιο δυσκολες για μια CPU. Οι προσθεσεις/αφαιρεσεις ειναι ψωμοτυρι. Ομως ο πολλαπλασιασμος ειναι
5 φορες απαιτητικοτερος απο μια προσθεση. Η διαιρεση .... 2 φορες απαιτητικοτερη απο εναν πολλαπλασιασμο.
Οι πραξεις με δεκαδικους απαιτουν εντελως διαφορετικο τυπο CPU (που λεγεται FPU). Οποτε, πρεπει παση θυσια
να αποφυγουμε καποιες πραξεις να τελειωσουν και ... να κανουν τσιγαρακι μεχρι να τελειωσουν και οι υπολοιπες.
Γιατι τοτε .... οτι κερδισαμε (ως χρονο) απο τις ευκολες πραξουλιτσες .... το χασαμε απο τις δυσκολες.

Ποιος θα τα κανει ολα αυτα ?

Τον παλιο καλο καιρο .... ο προγραμματιστης. :blink:
Και που ειναι το δυσκολο ? Δινεις τις προσθαφαιρεσεις σε μια CPU, δινεις τους πολλαπλασιασμους/διαιρεσεις σε μια αλλη CPU
.... και τελος ! Ηγετης :proud: ..... AM ΔΕ ..... γιατι ολα τα προβλημα δεν ειναι τεσσερεις πραξεις !!!! Αλλα μπορει να ειναι πεντε,
η εφτα η κατι ... που ΔΕΝ διαιρειται ακριβως με τον αριθμο των CPUs. Τι θα γινει με την μια που περισσευει ? θα κανει τσιγαρακι ? :p
Kαι δεν ειναι μονο αυτο ..... φανταστειτε εναν προγραμματιστη που εφαγε ολο το βραδυ να φτιαξει ενα προγραμμα 1000 σειρων
με αμετρητες πραξεις/εξισωσεις και "κομματιασμενος" στις 6 το πρωι .... να πρεπει να σπασει τον κωδικα του .... στα 100 !!!! :blink:
Απο κει ξανα στα 20 .... και απο κει ξανα στα 4 ..... οσες ειναι οι υπολογιστικες μοναδες που θα αναλαβουν την επιλυση ????

ΚΟΛΑΣΗ !!!! ..... :laugh::laugh::laugh::laugh: ...... διασωληνομενος θα φυγει ......

Scheduler.png

Αρα, αυτη η ψυχοβγαλτικη δουλεια θα πρεπει να γινει απο καποιον (η κατι) που δεν κουραζεται απο μονοτονιες.
Επειδη εξωγηινος που να κανει τετοια tasks ακομα δεν εχει σκασει μυτη στον πλανητη .... την δουλεια αυτη θα την κανει
ΠΑΛΙ ενα chip. Η εστω η λειτουργια ενος chip. Αυτος ονομαζεται scheduler(-profiler). Δεν χρειαζεται να ναι ξεχωριστη CPU
αλλα ειναι προτιμοτερο αν ειναι. Ο scheduler ξερει ποσο χρονο τρωει καθε πραξη (για την CPU, οχι για τον εγκεφαλο μας).
Οποτε, προγραμματιζει πως θα κατανειμει τις πραξεις ετσι ωστε .... ΟΛΕΣ να καταληξουν σε αποτελεσμα ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΧΡΟΝΟ.
Και μαλιστα, χρησιμοποιει καποια αλλα εργαλεια σε κωδικα μηχανης (assembler code) που του δινουν πολυ μεγαλη ευελιξια.
Guess what ..... ΟΥΤΕ ΑΥΤΟΣ το καταφερνει ! Ομως, ειναι οτι αποδοτικοτερο για την επιτευξη αυτου του στοχου.
1 στις 4 φορες αποτυγχανει .... αλλα στις υπολοιπες 3 .... ΚΑΜΙΑ ΠΡΑΞΗ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΣΙΓΑΡΑΚΙ. Ειναι ετοιμες
να συνεχισουν στο επομενο κομματι κωδικα και καποια .... αγια μερα να καταληξουν (με τις ενδιαμεσες καθυστερησεις)
στο ποθητο αποτελεσμα. Το οποιο ειναι ποιο ?

Code step execution.png

Να τελειωσει το τρεξιμο του κωδικα σε ενα ΚΛΑΣΜΑ του χρονου (απο οτι με σειραϊκο προγραμματισμο) που να μας
ικανοποιει και να αξιζει τα εξοδα που σκασαμε για τα υπερμηχανηματα μας (αν και οχι στο ιδεατο ... 1/4 η 1/6 η 1/20
του χρονου που αρχικα φανταστηκαμε).

Ευχομαι να εγινα κατανοητος .... -bye-.... (αν και δεχομαι οτι, για τον αμυητο .... ηταν αρκουντως σπαζοκεφαλιες ολα αυτα !)
 
Last edited: