- 29 June 2006
- 4,393
Εχετε παρατηρήσει μετά απο παρατεταμένες ακροάσεις σε χαμηλή ένταση τα μεγάφωνα των χαμηλών να θέλουν αρκετή ώρα σε υψηλές εντάσεις για να αποδώσουν σωστά;
Εχετε παρατηρήσει μετά απο παρατεταμένες ακροάσεις σε χαμηλή ένταση τα μεγάφωνα των χαμηλών να θέλουν αρκετή ώρα σε υψηλές εντάσεις για να αποδώσουν σωστά;
Πονεμένη Ιστορία με κομπάρσους... εγωϊστές γιατί πρωταγωνιστές είναι οι ...χώροι .
Προσωπικά δεν το έχω παρατηρήσει. Εάν όντως συμβαίνει είναι ενδιαφέρον. Υπάρχουν κάποιες σχετικές αναφορές στο Internet για το θέμα αυτό?
εγώ τα ζεσταίνω λίγο με ένα ημίτονο 20hz και μετά πάνε μπούνιες![]()
Για να μην ανοίγω άλλο νήμα κατά πόσο επηρεάζεται η μέγιστη εμπέδηση απο το cross και κατά πόσο απο τα μεγάφωνα;
Δηλαδή απο τι καθορίζεται αν ένα ηχείο θα είναι εύκολο φορτίο;
Προσοχή δεν μιλάω για ευαισθησία.
Για να μην ανοίγω άλλο νήμα κατά πόσο επηρεάζεται η μέγιστη εμπέδηση απο το cross και κατά πόσο απο τα μεγάφωνα;
Δηλαδή απο τι καθορίζεται αν ένα ηχείο θα είναι εύκολο φορτίο;
το τι ειναι ευκολο φορτίο το απάντησε ήδη ο Μανώλης. Αυτό που εχει σταθερή τιμή για κάθε συχνότητα. Εννοείται ότι αναφερόμαστε πάνω απο τα 200Hz, γιατί κάτω απο αυτά, οι διακυμάνσεις λόγω συντονισμου μεγαφώνου και κουτιου (BR) είναι δεδομένες και δυσκολα αντιμετωπίσιμες.
Τωρα από τι εξαρτάται, εξαρτάται απο τις επιλογές του σχεδιαστή. Αν θέλει να το κάνει ευκολο φορτίο, γενικά μπορεί να το κάνει. Συνήθως (στα διδρομα ηχεία) υπάρχει μια σημαντική εξαρση στην περιοχή διασταύρωσης (και λίγο χαμηλότερα) λόγω του συνδυασμού των φιλτρων του κροσόβερ. Αυτη ειναι που κάνει και την μεγάλη ζημιά. Συνήθως αντιμετωπίζεται πολύ ευκολα είτε με overlap που θα κανει ο σχεδιαστής στα δυο φιλτρα, εφόσον αυτό το επιτρέπουν οι συνθήκες αλλά και οι στόχοι του σχεδιαστή, ή με ενα conjugate RLC παράλληλα στην είσοδο του cross. Κοστος πχ 20 - ΧΧ ευρώ ανα κανάλι δηλαδή, ανάλογα με τα απαιτούμενα μεγέθη αλλά και την ποιότητα των υλικών. Τωρα γιατι αυτό υπάρχει σε ελάχιστα ηχεία παραγωγής είναι ενα ενδιαφέρον θέμα προς συζήτηση.. Ο Μανώλης πχ το βαζει κατα κόρον στις σχεδιάσεις του.
Προσωπικά πιστεύω ότι ειναι δυο οι βασικοί παράγοντες που δεν ασχολούνται οι περισσότεροι κατασκευαστές με το αν θα ειναι ευκολο το φορτίο. Ο πρωτος ειναι το κόστος. Απο την μύγα ξύγκι δηλαδή. Ο δευτερος είναι ότι κακώς ή ..κακώς επικρατεί στην αγορά ότι το δύσκολο ηχείο είναι standard χαρακτηριστικό των hi-end υλοποιήσεων. Μεγάλε τετοιο ηχείο ειναι δυσκολο φορτίο, ποιοτικό μεν, αλλά θελει και εναν πανακριβο κτήνος ενισχυτικό για να δείξει την αξία του. Κλασική κουβέντα. Επειτα σου λεει αν ο πελατάκος πλερώσει τόσα πολλά χιλιάρικα για το ηχείο που του πουλάω, ε θα εχει δωκει άλλα τόσα για κτηνος ενισχυτή? Κι αν δεν το εχει κάνει κακώς, να ξηλωθεί και να τα σκάσει γιατι στο κάτω κάτω κλεφτες θα γινουν οι συνάδελφοι που φτιαχνουν ακριβά ενισχυτικά?
Είναι γεγονός, ότι η εξομάλυνση της καμπύλης της σύνθετης αντίστασης ενός ηχείου (μέτρου και φάσης), με την παράλληλη σύνδεση κάποιων παθητικών κυκλωμάτων αντιστάθμισης RCL (Zobel, κτλ) έχει ευνοϊκή επίδραση στην τελική απόκριση συχνοτήτων του ηχείου. Η χρήση του κατάλληλου δικτυώματος αντιστάθμισης μπορεί να δώσει μία αρκετά επίπεδη καμπύλη σύνθετης αντίστασης και να τη μετατρέψει σε σχεδόν σταθερό ωμικό φορτίο, έτσι ώστε να διευκολύνεται σημαντικά και η σχεδίαση του crossover.
Όμως, η σύνδεση τέτοιων κυκλωμάτων δεν είναι χωρίς αντίτιμο, αφού μπορεί να επιδρά αρνητικά στην τελική ηχητική ποιότητα και επίσης αυξάνει τις απώλειες σήματος (μειώνει την ευαισθησία των ηχείων).
Ευτυχώς το ένα και μοναδικό αντίτιμο είναι η μεγαλύτερη ισχύς που δαπανάται
Πέραν αυτού, η χρήση τέτοιων δικτυωμάτων δεν μειώνει το συντελεστή απόσβεσης του συστήματος?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.