Αέρας κοπανιστος

Ton PM80MKII (δηλαδή όχι αυτός που σου αρέσει που είναι ο PM80 σκέτο) τον είχα δει μια φορά να τον φέρνει για service ένας γνωστός αμυντικός της ΑΕΚ... 😁
Και ο ΜΚ1 και ο ΜΚ2 μου αρέσουν το ίδιο.. απλά έπεσα πάνω στον ΜΚ2 στο ψάξιμο..
Άλλωστε θυμάμαι ότι μικρές διαφορές είχαν στην εμφάνιση.. κουκλιά και οι 2


Ποιός ήταν ο αμυντικός;;
Μανωλάς;;
Καραγιάννης;;;
 
Από τον υπέροχο ΡΜ80 το θυμάμαι αυτό..
Όνειρο για μένα ο ενισχυτής , ακόμα αν δω καμιά φωτογραφία του λιώνω....

Ρε γμτ,, δεν μπορώ να το καταλάβω...


Δεν βλέπουν οι σημερινοί σχεδιαστές της marantz την απίστευτη ομορφιά του παρελθόντος ;;;
Πως μπορούν και βγάζουν τα σημερινά εκτρώματα ;;;;

Eνταξει υπερβαλεις. Δεν ηταν ο PM 80 και κανενα τοπ μοντελ. Τον ειχα καποτε. Χοντροκομενος, Μετα απο ενα χρονο χρησης απηβδηζες.

Τωρα αν και εχει πολυ πλαστοκ η φινισιον ειναι πιο ντηζαϊν. Δηλαδη τι αν βλεπαμε Σανσουι με λακέ πιανου, η Ακιουφαζ.

Για να επανελθουμε του θεματος. Η ιστορια παιζει χαμηλα καιει, παιζει στο μαξιμουμ δεν καιει... νομιζω κανεις δεν παιζει η δεν μπορει να παιξει στο μαξιμουμ.

Εγω με δυο διαφορετικους ενισχυτες 100 και 130 βατ ποτε δεν μπορεσα να παιξω στο μαξιμουμ. Και οχι λογω γειτονων και ακομα και οταν ειχα χωρο 50 τμ2. Αδυνατον.

Οποτε μενουμε παντα με την θερμοτητα χωρις να διαπιστοστουμε αν δεν καιει στα υψιστα. Και παλι με την λογικη περναει το ρευμα και δεν καιει ο ενισχυτης... αρα καινε τα ηχεια.

Ετσι απλα τα λεω οπως τα καταλαβαινω, δεν ξερω αν η φυσικη ειναι απλη, αλλα ετσι μας ειχαν μαθει. Οποτε ασφαλεια η "το παιζεις" ...

Ειναι αυτο ολο το διλημα ;
 
Sugden σερι Α21

Καποτε κοντεψα να τον αγορασω για να πω οτι θα τελειωσω την ζωη μου μαζι του με την Ταξη Α.
Ειχα μια εμπειρια μαζι του.

Και σχετικα σε οχι εξωτικες τιμες (υπαρχουν ακομα τιμιες κατασκευες)

Αλλα επαιζε δυνατα και εκαιγε. Τον φοβηθηκα στην κυριολεξια. Ειπα ασε,,, μην εχουμε κανα ευτραπελο. Και εμεινα σε ΑΒ.
 
Eνταξει υπερβαλεις. Δεν ηταν ο PM 80 και κανενα τοπ μοντελ. Τον ειχα καποτε. Χοντροκομενος, Μετα απο ενα χρονο χρησης απηβδηζες.

Τωρα αν και εχει πολυ πλαστοκ η φινισιον ειναι πιο ντηζαϊν. Δηλαδη τι αν βλεπαμε Σανσουι με λακέ πιανου, η Ακιουφαζ.

Για να επανελθουμε του θεματος. Η ιστορια παιζει χαμηλα καιει, παιζει στο μαξιμουμ δεν καιει... νομιζω κανεις δεν παιζει η δεν μπορει να παιξει στο μαξιμουμ.

Εγω με δυο διαφορετικους ενισχυτες 100 και 130 βατ ποτε δεν μπορεσα να παιξω στο μαξιμουμ. Και οχι λογω γειτονων και ακομα και οταν ειχα χωρο 50 τμ2. Αδυνατον.

Οποτε μενουμε παντα με την θερμοτητα χωρις να διαπιστοστουμε αν δεν καιει στα υψιστα. Και παλι με την λογικη περναει το ρευμα και δεν καιει ο ενισχυτης... αρα καινε τα ηχεια.

Ετσι απλα τα λεω οπως τα καταλαβαινω, δεν ξερω αν η φυσικη ειναι απλη, αλλα ετσι μας ειχαν μαθει. Οποτε ασφαλεια η "το παιζεις" ...

Ειναι αυτο ολο το διλημα ;

Για Sansui με λάκα πιάνου τον παίζαμε... όχι απλά λιώναμε....

(Χοντροκομμένος ο ΡΜ80 ;; τι να πω... γούστα είναι αυτά...)
 
Vlad, επειδη σε εχω κοψει για αρκετα εστετ τυπο.
Νομιζω οπως και γω δε θα αγοραζες συστημα που δεν εχει αισθητικη.
Ξερεις απο Μαραντζ πιο ειναι το πιο τοπ αισθητικα, και απο κοντα, οχι απο φωτογραφια.

Αυτα τα μπλοκ μονο της δεκαετιας των 90ς απλα "κουτια παπουτσιων αλλα σε ενα μεταλο... και με το αστερι τη μαραντζ σε χαραγμα. μαζι με το προ τους.

Τιποτα το τενεκεδενιο η το πλαστικο.

Μετα η σειρα ..000 (παραδειγμα 6000 SE ) σε στιβαρη μεταλικη κατασκευη.
Η η σειρα ..200 (πχ ΠΜ 7200)


Μετα ηρθαν τα πολυ καλα ακουστικα αλλα με πολυ προσθηκη πλαστικου (συνθετικου) στυλ αυτα με τις καμπθλωτες ακρες.
Κατεληξα να αγορασω ενα απο αυτα και δεν το μετανοιωσα αλλα αυτη η ελαφροτητα (ελειψη μεταλου) με χαλαει λιγο.

Τωρα προσπαθουν στα υψηλης τιμης τους μια διαφορετικη αισθητικη. Αλλα καπου το χανουν, εκει που κανει τα καρω στην προσοψη.

Και μην θεωρηθω εκτος του θεματος. να μια εταιρια που δεν πουλαει αερα κοπανιστο.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Και ο ΜΚ1 και ο ΜΚ2 μου αρέσουν το ίδιο.. απλά έπεσα πάνω στον ΜΚ2 στο ψάξιμο..
Άλλωστε θυμάμαι ότι μικρές διαφορές είχαν στην εμφάνιση.. κουκλιά και οι 2


Ποιός ήταν ο αμυντικός;;
Μανωλάς;;
Καραγιάννης;;;

O Μανωλάς.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Τωρα προσπαθουν στα υψηλης τιμης τους μια διαφορετικη αισθητικη. Αλλα καπου το χανουν, εκει που κανει τα καρω στην προσοψη.

Και μην θεωρηθω εκτος του θεματος. να μια εταιρια που δεν πουλαει αερα κοπανιστο.

Για να καταλάβεις τον σχεδιασμό του ανάγλυφου, πρέπει να το δεις σε μοντέλο με κρυφό φωτισμό (δεν έχουν όλα) και να δεις τα παιχνδίσματα του φωτός επάνω στο ανάγλυφο. Ιδανικά με χαμηλό φωτισμό στον χώρο.
Θετικό ότι επέστρεψε η silver gold απόχρωση εδώ και λίγα χρόνια, αν και δεν είναι το ίδιο με το champagne gold που είχε παλιότερα.
 
  • Like
Reactions: Cicadelic Ranger
Δεν διαφωνω σε αυτο , αλλα μπορει ανετα να φτιαχτει ενας ενισχυτης μικρης ισχυος π.χ 30W η 40W , που να μπορει να παιζει με μεταβλητο bias εως το τελευταιο του W και να παραμενει σε ταξη Α .
Ναι, γίνεται το έκανε η Krell.
 
  • Like
Reactions: Dim.AR
Στην τάξη Α ο ενισχυτής αυτοκαταναλώνει όλη την ισχύ που θα κληθεί να δώσει σε στο φορτίο (εδώ το ηχείο) δεδομένης αντίστασης (ιδανικά συνθέτης αντίστασης).
Όσο ισχυρότερα δουλεύει, τόσο περιορίζει την αυτοκατανάλωση και τόσο ισχύ εκτρέπει στο φορτίο - ηχείο.
Αυτό δημιουργεί δύο καλές συνθήκες:
η πρώτη είναι η χαμηλότερη crossover distortion
και η δεύτερη η απαίτηση τροφοδοσίας είναι μεγάλη μεν, αλλά συνεχής και προβλέψιμη
με απουσία μεταβατικών, ιδιαίτερα σε περίπτωση συμπληρωματικής οδήγησης (π.χ δυο ενισχυτές σε σύνδεση γεφύρας).
Το πολύ κακό παραμένει η μεγάλη κατανάλωση και ο κακός συντελεστής απόδοσης σε causal ακροάσεις.
Άλλωστε ενισχυτές σε τάξη ΑΒ τα καταφέρνουν πολύ καλά.
Εναλλακτικά για όσους επιμένουν σε τάξη Α, θα πρότεινα λυχνίες, με σχετικά λιγότερα Watt.
 
  • Like
Reactions: Tzimisce and kimon
Έκανα μια σχετική ερώτηση στο Γκουγκλ και έβγαλε αυτό:

How I-V limiters can impact stability
  • Introduces new poles:
    The circuitry of a limiter adds components that can introduce new poles into the amplifier's loop gain. These poles can decrease the phase and gain margins of the system, making it less stable.

    • Load dependency:
      The stability of the system can become dependent on the load. A limiter designed for one set of load conditions may become unstable if the load impedance changes, as it can significantly alter the amplifier's behavior.


    • Compensation is crucial:
      If the new poles created by the limiter are not properly compensated for, they can cause instability. Adding poles can worsen stability, but the careful addition of zeroes can help restore it.





    • Transient response:
      A poorly designed limiter can cause issues with the transient response of the amplifier. For example, a sudden change in supply voltage can cause a larger and longer-lasting error pulse, which indicates a loss of stability.
    • Η άποψη ότι τα κυκλώματα περιορισμού τάσης-ρεύματος επηρεάζουν άσχημα την ποιότητα του ήχου υπάρχει εδώ και αρκετές δεκαετίες σε κάποιους σχεδιαστές χάι εντ τελικών.
    • (Δεν αναφερόμαστε στα κυκλώματα προστασίας με ρελέ)
https://sound-au.com/vi.htm . Eνα ωραιο αρθρο του Rod Elliott για τα VI limiters .
 
  • Like
Reactions: kimon
Σκέφτηκα να το αναφερω, αλλά η συζήτηση είχε πάρει άλλον δρόμο...

Παρεμπιπτοντωϛ νομιζω πωϛ η ταξη Α δεν εχει καθολου παραμορφωση κροσοβερ, μιαϛ και τα τρανζιστορ εξοδου αγουν συνεχωϛ, τοσο για τα θετικα οσο και για τα αρνητικα μερη του σηματοϛ
 
Σκέφτηκα να το αναφερω, αλλά η συζήτηση είχε πάρει άλλον δρόμο...

Παρεμπιπτοντωϛ νομιζω πωϛ η ταξη Α δεν εχει καθολου παραμορφωση κροσοβερ, μιαϛ και τα τρανζιστορ εξοδου αγουν συνεχωϛ, τοσο για τα θετικα οσο και για τα αρνητικα μερη του σηματοϛ
Βεβαια δεν εχει παραμορφωση κροσοβερ , αυτο ειναι και το μεγαλο ατου της ταξης Α , παραμορφωση crossover εχουμε στην ταξη AB , οταν π.χ ο ενισχυτης εχει χαμηλη πολωση ( bias ) και παιζει σε υψηλες εντασεις , και συμβαινει στην μεταβαση απο τα θετικα στα αρνητικα μερη και αναστροφα .
 
Εναλλακτικά για όσους επιμένουν σε τάξη Α, θα πρότεινα λυχνίες, με σχετικά λιγότερα Watt.
Οι λαμπατοι ενισχυτες σε ταξη Α , εχουν πολυ πιο μεγαλο συντελεστη αποδοσης ( efficiency ) απο τους αντιστοιχους τρανζιστορατους .
 
  • Like
Reactions: Cicadelic Ranger
Παρεμπιπτοντωϛ νομιζω πωϛ η ταξη Α δεν εχει καθολου παραμορφωση κροσοβερ, μιαϛ και τα τρανζιστορ εξοδου αγουν συνεχωϛ, τοσο για τα θετικα οσο και για τα αρνητικα μερη του σηματοϛ

Γι' αυτό γίνεται όλη η δουλειά.

Το σκεφτόμαστε σαν τη διαφορά μιας κούρσας σκυταλοδρομίας (τάξη ΑΒ) με εκείνη μιας κανονικής κούρσας (τάξη Α).