Αεροκινηματογράφηση - Drones gear

Το "καθαρό" link: https://www.dji.com/gr/euro-compliance

Το βαρος και η υπαρξη καμερας ειναι τα κριτηρια .
Τα κριτήρια για την χώρα μας είναι τρέχα γύρευε (όπως για την απόλυτη πλειοψηφία των κανονισμών στα πάντα όλα). Ουσιαστικά οποιοσδήποτε πετάει οτιδήποτε έχει κάμερα, πρέπει να είναι καταγεγραμμένος "εκμεταλλευομένος ΣμηΕΑ" - ούτε ένα ακρωνύμιο της προκοπής δεν μπορούμε να φτιάξουμε... :cry: :ROFLMAO:

edit: να προσθέσω ότι από τις εκπαιδευτικές πτήσεις που έκανα μέχρι τώρα, παρατήρησα το εξής: χρησιμοποιώντας το χειριστήριο RC-N3 σε συνδυασμό με κινητό και ανοιχτά 5G Data, το app μου έδωσε ειδοποίηση ότι βρίσκομαι σε restricted zone ( παραλία Διμηνιού - εγώ και τα βότσαλα... ), πάτησα "λήψη αδείας" την πήρα σε 2-3" αφού συμφώνησα με ανάληψη τυχόν ευθυνών, έλαβα προειδοποίηση οθόνης "πετάξτε με προσοχή" και απογειώθηκα κανονικά. Πριν γίνει αυτό, και προφανώς ανάλογα με την θέση, το gps σε βρίσκει και ενημερώνει την ζώνη πτήσεων...
 
Last edited:
Να σας πω τι έκανα εγώ (που είμαι ψείρας με τους νόμους, σε μια χώρα που μάλλον σε προτρέπει προς το αντίθετο).

Air3s, κατηγορία >250γρ με κάμερα, οπότε:

1. Έβγαλα άδεια A1/A3, την οποία δήλωσα στην ΥΠΑ, και έβγαλα αριθμό χειριστή.
2. Μαζί, έβγαλα και Άδεια εκμετάλλευσης ΣμηΕΑ, που σου δίνει τον κωδικό που πρέπει να βάλεις αφενός στο χειριστήριο του DJI (ώστε να εκπέμπεται ηλεκτρονικά) και φυσικά σε ετικέτα πάνω στο drone. Τα έκανα και αυτά.
3. Από κει και πέρα, με βάση το πως θα διαβάσει κανείς τις οδηγίες, χρειάζεται -ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ- και αριθμός μητρώου στο ίδιο το drone. Για το οποίο έκανα αίτηση, στα μέσα Ιουλίου (!) και ακόμα βρίσκεται υπό διεκπεραίωση.

Το 3. φαίνεται να μην ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (που θεωρητικά λογοδοτούν όλες στην ίδια ευρωπαϊκή αρχή), οπότε αρχίζω να πιστεύω ότι με έχουν συνδέσει με Κάιρο απλά επειδή δεν έπρεπε να το κάνω και δε χρειάζεται. Αλλιώς, έχουν μεγάλο φόρτο (σιγά τώρα)...
 
  • Like
Reactions: cacau
Να σας πω τι έκανα εγώ (που είμαι ψείρας με τους νόμους, σε μια χώρα που μάλλον σε προτρέπει προς το αντίθετο).

Air3s, κατηγορία >250γρ με κάμερα, οπότε:

1. Έβγαλα άδεια A1/A3, την οποία δήλωσα στην ΥΠΑ, και έβγαλα αριθμό χειριστή.
2. Μαζί, έβγαλα και Άδεια εκμετάλλευσης ΣμηΕΑ, που σου δίνει τον κωδικό που πρέπει να βάλεις αφενός στο χειριστήριο του DJI (ώστε να εκπέμπεται ηλεκτρονικά) και φυσικά σε ετικέτα πάνω στο drone. Τα έκανα και αυτά.
3. Από κει και πέρα, με βάση το πως θα διαβάσει κανείς τις οδηγίες, χρειάζεται -ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ- και αριθμός μητρώου στο ίδιο το drone. Για το οποίο έκανα αίτηση, στα μέσα Ιουλίου (!) και ακόμα βρίσκεται υπό διεκπεραίωση.

Το 3. φαίνεται να μην ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (που θεωρητικά λογοδοτούν όλες στην ίδια ευρωπαϊκή αρχή), οπότε αρχίζω να πιστεύω ότι με έχουν συνδέσει με Κάιρο απλά επειδή δεν έπρεπε να το κάνω και δε χρειάζεται. Αλλιώς, έχουν μεγάλο φόρτο (σιγά τώρα)...

Ιάσωνα σε ευχαριστούμε, επειδή κι εγώ είμαι (μάλλον) υποχόνδριος σκέπτομαι να ακολουθήσω το 2. - αφού το 1. δεν απαιτείται για τα CE 0, και ίσως κάνω μια ασφάλεια για κανά εξάμηνο/χρόνο - αν μου βρει κάτι οικονομικό η ανηψιά μου.
Αναρωτιέμαι βέβαια αν τελικά θα μπορέσω να πετάξω νόμιμα στο κέντρο της Αθήνας - όχι Ακρόπολη, εκεί υποτίθεται ότι είναι no fly zone, άσχετα με τα εκατοντάδες βίντεο που κυκλοφορούν... 🤔
 
Εν τω μεταξύ, στις ΗΠΑ (που είναι και τυπολάτρες) χρειάστηκε να κάνω τα εξής: Ένα δωρεάν online training (TRUST certification), δημιουργία λογαριασμού στην υπηρεσία αεροπορίας (με 5 δολλάρια), δήλωση του drone εκεί (χωρίς έξτρα κόστος) και αντίστοιχη ετικέτα στο drone. Ζήτημα μισαώρου όλα μαζί.Και από κει και πέρα, ελέγχεις κάποια πιστοποιημένα websites για απαγορευμένες περιοχές κλπ. Μάλλον δε θα ξέρουν αυτοί, γι'αυτό είμαστε και πιο οργανωμένο κράτος στην Ελλάδα άλλωστε. :poop:
 
  • Haha
Reactions: cacau
Αναρωτιέμαι βέβαια αν τελικά θα μπορέσω να πετάξω νόμιμα στο κέντρο της Αθήνας - όχι Ακρόπολη, εκεί υποτίθεται ότι είναι no fly zone, άσχετα με τα εκατοντάδες βίντεο που κυκλοφορούν... 🤔

Αυτό μάλλον ξέχνα το, δυστυχώς. Μπορείς πάντα να προσπαθήσεις, αλλά αν απαντάνε στα σχέδια πτήσεις με τον ίδιο ρυθμό που διεκπεραιώνουν αιτήσεις, δε θα ήμουν ιδιαίτερα αισιόδοξος. Προσπάθησε να χαρείς τις διάφορες ερημιές, ευτυχώς στη χώρα μας έχουμε πολλές και όμορφες.
 
Κλαυσίγελως, είμαστε οι πρώτοι διδάξαντες - αλλά πλέον μείναμε μόνο με αυτό...

edit: εννοείται ότι αν δεν απαντήσουν σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα πετάξω όπου μου επιτρέπει η διαδικασία μέσω dji που περιέγραψα πιο πάνω...
 
Για να αποφύγετε τυχόν παρωχημένες πληροφορίες λόγω πιθανής καθυστερημένης ενημέρωσης της σελίδας της ΥΠΑ, παίρνετε τηλέφωνο σε ένα πιστοποιημένο κέντρο εκπαίδευσης (εκεί ας πούμε που θα κάνετε την εκπαίδευση και θα δώσετε εξετάσεις για το Α1 και το Α3) και σας κατευθύνουν με ακρίβεια και εγκυρότητα για όλες τις τρέχουσες διαδικασίες που ισχύουν σήμερα.
 
Εδώ https://uas.hcaa.gov.gr/Faq#anchor2 τα λέει πολύ αναλυτικά - με κάθε επιφύλαξη βέβαια για το πόσο ενήμερη είναι η σελίδα όπως λέει κι ο Νάσσος. Υπέβαλα στοιχεία/αίτηση, μου απέδωσαν άμεσα ΑΜ χειριστή και αναμένω ΑΜ Εκμεταλλευόμενου. Παραδόξως δεν ζητάνε κατηγορία drone... 🤔

...και επίσης μόλις πληροφορήθηκα ότι ΔΕΝ απαιτείται παράβολο για ΑΜ Εκμεταλλευόμενου CE 0...
 
Last edited:
Υπέβαλα στοιχεία/αίτηση, μου απέδωσαν άμεσα ΑΜ χειριστή και αναμένω ΑΜ Εκμεταλλευόμενου. Παραδόξως δεν ζητάνε κατηγορία drone... 🤔
Μα δεν παίζει ρόλο τι drone έχεις για αυτούς τους αριθμούς. Ο ΑΜ εκμεταλλευόμενου παραμένει ο ίδιος όσα drone και αν αλλάξεις.

Το ποιο drone έχεις, σε ποια κατηγορία ανήκει κλπ, σχετίζεται με το πιστοποιητικό χειριστή που θα πρέπει να έχεις για να το πετάς (ΑΝ ανήκει σε κατηγορία για την οποία απαιτείται πιστοποιητικό).

Παρεμπιπτόντως, πολλά απ' όσα αναφέρονται στο λινκ που ανέβασε ο Δημήτρης, ανήκουν στην εξεταστέα ύλη για τα πιστοποιητικά χειριστή.

Επιμένω, μιλήστε με ένα πιστοποιημένο εκπαιδευτικό κέντρο. Ανάλογα με το χρόνο που μπορεί να διαθέσει ο καθένας, είναι υπόθεση 5-6 ημερών όλη η διαδικασία (διάβασμα, εξετασεις, λήψη βεβαίωσης), και απο κει και πέρα, η ΥΠΑ εκδίδει το πιστοποιητικό σχετικά σύντομα (αν θυμάμαι καλά είχε βγει σε μια εβδομάδα το δικό μου).
 
Για να αποφύγετε τυχόν παρωχημένες πληροφορίες λόγω πιθανής καθυστερημένης ενημέρωσης της σελίδας της ΥΠΑ, παίρνετε τηλέφωνο σε ένα πιστοποιημένο κέντρο εκπαίδευσης (εκεί ας πούμε που θα κάνετε την εκπαίδευση και θα δώσετε εξετάσεις για το Α1 και το Α3) και σας κατευθύνουν με ακρίβεια και εγκυρότητα για όλες τις τρέχουσες διαδικασίες που ισχύουν σήμερα.
Σωστα,

Εγω πχ που ασχολήθηκα τον Ιουλιο, το κέντρο https://squadrone.gr/ μου ειπε πχ ότι δε χρειάζεται ετικέτα στο drone
 
Η διδικασία έκδοσης
Εδώ https://uas.hcaa.gov.gr/Faq#anchor2 τα λέει πολύ αναλυτικά - με κάθε επιφύλαξη βέβαια για το πόσο ενήμερη είναι η σελίδα όπως λέει κι ο Νάσσος. Υπέβαλα στοιχεία/αίτηση, μου απέδωσαν άμεσα ΑΜ χειριστή και αναμένω ΑΜ Εκμεταλλευόμενου. Παραδόξως δεν ζητάνε κατηγορία drone... 🤔

...και επίσης μόλις πληροφορήθηκα ότι ΔΕΝ απαιτείται παράβολο για ΑΜ Εκμεταλλευόμενου CE 0...
Η διαδικασία ολοκληρώθηκε σε λιγότερο από 24 ώρες...