Aγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.

Aπόσπασμα απο χτεσινό πρωτοσέλιδο άρθρο της εφημερίδας ´Τό Βήμα´.´Οι Αμερικανοί απο την πλευρά τους αντιδρούν.Νοιώθουν να θίγονται τα συμφέροντά τους.Μετρούν απώλειες στο παιχνίδι ισχύος.Ακομα και παραδοσιακοί σύμμαχοι λοξοκοιτάνε.Αλλού ,γι άυτούς τούς αγωγούς προκάλεσαν ´πορτοκαλί´επαναστάσεις,πολέμους ,αναταραχές.Τι μας περιμένει άραγε???'
To κείμενο αυτό προσωπικά το θεωρώ κατάπτυστο.Ειναι κείμενο απίστευτης ξενοδουλείας ,κατατρομοκράτησης τών Ελλήνων και ύμνος στην ολοκληρωτική υποταγή στις βουλές των αμερικανών,ανεξαρτήτως τών ελληνικών συμφερόντων.
Τα ίδια γράφανε και για το σχέδιο Ανάν.Σχεδόν υπονοούσαν οτι θα βομβαρδιστεί η κυπρος εάν ψηφίσει όχι.Τελικά μάλλον η τουρκία ζορίζεται συμφωνα με τις ανακοινώσεις της φινλανδικής προεδρίας.
Αυτά που γράφει ο συμφορουμίτης konnos μου θυμίζουν εκεινους τούς κυρίους της δεκαετίας τού 60,που μάς έλεγαν οτι χάρις στην αμερικανική βοήθεια θά γίνουμε άνθρωποι.Οσο για την μετατροπή της χωρας σε Ρουμανία επειδή θα συνεργαστεί με την Ρωσία,να τού θυμίσω ότι η Ρωσία έχει πάψει νάχει κομμουνιστικό καθεστώς απο το 1989,και οτι αυτή την στιγμή δεν χρωστάει ουτε ρούβλι στο εξωτερικό.
Επίσης οτι ο πρεσβύτερος Κ.Καραμανλής ειχε πολλάκις αποπειραθεί να συνεργαστεί με την Σ.Ενωση,αλλά δεν ειχε επιδείξει το ανάλογο σθένος στις πιέσεις τής εποχής εκείνης.Πίστευε όμως οτι η τοτε Σ.Ενωση ,και η ρωσία γενικότερα πολύ πιό συχνά ετάσσοντο υπέρ των ελληνικών συμφερόντων,παρά οι δυτικοι συμμαχοι.Αλλά μάλλον ηταν αγέννητος τότε και αυτά δεν τα θυμάται ο συμφορουμίτης.Ακου ρουμανία λογω τού αγωγού....
 
Να βάλουμε και μερικές άλλες παραμέτρους στην σκέψη μας;
1. Η ρωσική οικονομία είναι ανεξάρτητη;
2. H Ρωσία φαίνεται ότι πάει να γίνει ενεργειακός πόλος και ανταγωνιστής εναντι ποιού; Των Αράβων και της Ευρώπης έμεσσα φυσικά.
3. Με ποιά κεφάλαια κινείται η Ρώσικη οικονομία;
4. Το να πουλήσει εξοπλισμό το θεωρώ απο αδύνατο έως ανεδαφικό, οι λόγοι αναφέρθηκαν παραπάνω, δηλ. υποδομή, προσωπικό κλπ. Αποτελεί όμως σοβαρό μοχλό πίεσης να αντραπούν κάποιες καταστάσεις και συμπεριφορές υπερ των γειτόνων (ο φόβος φυλάει τα έρμα).
5. Η Αμερική ήδη έχει προβλήματα με την τακτική της να προστατεύει τα συμφέροντα των "φίλων της" (Ισραήλ), δεν χρειάζεται και άλλα.
Οπότε μάλλον καλά το σέρνει το χορό η Ελλάδα.
 
Last edited:
Εγω παντως το λεω πολυ καλα καναμε !!!!!!!!

απο τις λιγες φορες που καναμε καλα !!!!

Να μαθει και η Αμερικη να προσφερει πιο πολλα απο οσα ζηταει γιατι εχει και αλλου πορτοκαλιες .....

και εγω δεν καταλαβαινω το σκεπτικο ΡΟΥΜΑΝΙΑ !!!!

τι σχεση εχει η προμηθεια οπλικων η ο αγωγος με φαντασματα ;;;;

δηλ και Η Αργεντινη που καποτε ηταν στα χαλια της και τωρα ειναι υπο διαλυση δεν ηταν και ειναι στην σφαιρα επιροης των Αμερικανων ;;;
Η Χιλη ;;;;
Η Αιγυπτο ;;;;;
το Μεξικο ;;;;;

δηλαδη οσοι ειναι κοντα στους Αμερικανους προκοψαν ;;;;;;;;;

αμαν βρε παιδια .......
σιγα την προκοπη ....
 
ΒΛΑΣΙΔΗΣ said:
Η διαμεταγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου είναι μια κλειστή διαδικασία. Χωρίς κατάλοιπα. Το Αιγαίο θα έχει την ίδια μόλυνση είτε το πετρέλαιο έρχεται από το Βόσπορο, είτε από την Αλεξανδρούπολη.

Μονο που στην κλειστη θαλασσα του Αιγαιου τα μονοπυθμενα (λογω βετο ελληνικης κυβερνησης στην ΕΕ) τανκερ που θα το ξεφορτωνουν θα ειναι πολυ μεγαλυτερα απο αυτα που κυκλοφορουν αυτη τη στιγμη.
Αν ΑΝ καποιο απο αυτο παρουσιασει καποιο προβλημα, το Αιγαιο μας θα γινει ασορτι με τη Χαλκιδικη.
Τις περιβαντολογικες επιπτωσεις τις εχει σκεφτει κανεις; Διοτι καλος ο αγωγος (δηλαδη τι καλος, εκει που λεγαμε να απεξαρτηθουμε θα το θεωρουμε και δεδομενο το πετρελαιο τεσπα) αλλα μια καταστροφη του Αιγαιου την βουλιαξε τη χωρα..
 
Απάντηση: Re: Aγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.

santon said:
Μονο που στην κλειστη θαλασσα του Αιγαιου τα μονοπυθμενα (λογω βετο ελληνικης κυβερνησης στην ΕΕ) τανκερ που θα το ξεφορτωνουν θα ειναι πολυ μεγαλυτερα απο αυτα που κυκλοφορουν αυτη τη στιγμη.
Αν ΑΝ καποιο απο αυτο παρουσιασει καποιο προβλημα, το Αιγαιο μας θα γινει ασορτι με τη Χαλκιδικη.
Τις περιβαντολογικες επιπτωσεις τις εχει σκεφτει κανεις; Διοτι καλος ο αγωγος (δηλαδη τι καλος, εκει που λεγαμε να απεξαρτηθουμε θα το θεωρουμε και δεδομενο το πετρελαιο τεσπα) αλλα μια καταστροφη του Αιγαιου την βουλιαξε τη χωρα..


καλα δεν το συζητω !!!!!!!!!!

ενα τανκερ με ρηγμα καλο και παει ο τουρισμος για 10 χρονια .......


ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ !!!!!!!!!!! :grandpa: :grandpa: :grinning-smiley-043
















Χαιρετισματα βρε στην Κυρα !!!!!!!! -bye- -bye- -bye-

ποτε θα τα πουμε ;;;;;;
 
Re: Απάντηση: Aγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.

Βασίλης Σωκρατίδης said:
Προτιμω μια Ελλαδα συμμετοχο στο διεθνες γιγνεσθαι της οικονομιας, ενεργειακης και γενικοτερης, με το δικο της μεριδιο. Η παθητικη λογικη ειναι χειροτερη εξαρτηση και καταστροφη...

Δικοπο μαχαιρι..
Γιατι δεν φτιαχνουμε πυρηνικα εργοστασια τοτε; Και ενεργεια και απο ολα στο μαξιμουμ, μηπως ομως καπου υπαρχει και το περιβαλλον και οι σχετικοι κινδυνοι;
Και συγγνωμη αλλα δεν το εχω καταλαβει,περα καποιων τελων διελευσης και μερικων παραπανω μαουνων που θα μολυνουν το Αιγαιο μας τι αλλο κερδος εχουμε; Τσαμπα θα μας το δινουν το oil οι συντροφοι;
Χιλιες φορες να κυνηγουσαμε παραπανω τη φαση ευρωπαϊκου hub για Κινα Κορεα κτλ παρα αυτο το διαλο..
Ενα ατυχημα δηλαδη σαν του Prestige ξερουμε τι θα προκαλουσε στο Αιγαιο;
Γιατι να μην ακολουθησουμε τον δυσκολο δρομο (ουραγοι στην ευρωπη προς το παρον) τον εναλλακτικων πηγων;
Εδω πριν ενα μηνα καποιος στο Σαρωνικο μολυνε τις ακτες, ολοι πατουσαν μες στις πισσες και δεν μπορεσαν να βρουν ποιος ηταν και ποτε εγινε, τωρα που θα γινουμε σταυροδρομι της πισσας και του πετρελαιου μηπως τελικα μας μενουν μονο τα πουπουλα για να δεσει το γλυκο;
 
Last edited:
Σπύρος Σούρλας said:
Aπόσπασμα απο χτεσινό πρωτοσέλιδο άρθρο της εφημερίδας ´Τό Βήμα´.´Οι Αμερικανοί απο την πλευρά τους αντιδρούν.Νοιώθουν να θίγονται τα συμφέροντά τους.Μετρούν απώλειες στο παιχνίδι ισχύος.Ακομα και παραδοσιακοί σύμμαχοι λοξοκοιτάνε.Αλλού ,γι άυτούς τούς αγωγούς προκάλεσαν ´πορτοκαλί´επαναστάσεις,πολέμους ,αναταραχές.Τι μας περιμένει άραγε???'
To κείμενο αυτό προσωπικά το θεωρώ κατάπτυστο.Ειναι κείμενο απίστευτης ξενοδουλείας ,κατατρομοκράτησης τών Ελλήνων και ύμνος στην ολοκληρωτική υποταγή στις βουλές των αμερικανών,ανεξαρτήτως τών ελληνικών συμφερόντων.
Τα ίδια γράφανε και για το σχέδιο Ανάν.Σχεδόν υπονοούσαν οτι θα βομβαρδιστεί η κυπρος εάν ψηφίσει όχι.Τελικά μάλλον η τουρκία ζορίζεται συμφωνα με τις ανακοινώσεις της φινλανδικής προεδρίας.

ΣΥΜΦΩΝΩ!!
 
Η μεταφορά πετρελαίου με αγωγό θα γίνεται στη συνέχεια με τανκερς ίδιας κατασκευής και ίδιας χωρητικότηταςε με αυτά που ήδη διασχίζουν το Βόσπορο, τα Δαρδάνέλλια και το Αιγαίο.

Το πετρέλαιο θα περνά τράνζιτ, αλλά υπήρχει και το θέμα της εκμετάλλευσης του αγωγού. Το πετρέλαιο πουθενά δεν ρέει τσάμπα.
 
ΒΛΑΣΙΔΗΣ said:
Η μεταφορά πετρελαίου με αγωγό θα γίνεται στη συνέχεια με τανκερς ίδιας κατασκευής και ίδιας χωρητικότηταςε με αυτά που ήδη διασχίζουν το Βόσπορο, τα Δαρδάνέλλια και το Αιγαίο.

Νομιζω οτι δεν ειναι ετσι. Απο τον βοσπορο/δαρδανελια επιτρεπεται συμφωνα με κανονισμους να περασει (λογω στενοτητας και μεγαλης κινησης) τανκερ μεχρι 140000 κυβικους τονους (κατηγορια aframax/suezmax στα μεσαια τους)
Στο αιγαιο ομως δεν υπαρχει καποιος περιορισμος αυτη τη στιγμη, απο οσο γνωριζω βεβαια, αρα μπορουν να ερθουν και V.L.C.C. η και γω δεν ξερω τι.
Βεβαια να μου πεις αυτη ειναι η διαφορα που θα κανει την καταστροφη;
Ε τι να πω, καμια φορα το μεγεθος μετραει :nounder:
 
Last edited by a moderator:
Απάντηση: Re: Aγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.

santon said:
Νομιζω οτι δεν ειναι ετσι. Απο τον βοσπορο/δαρδανελια επιτρεπεται συμφωνα με κανονισμους να περασει (λογω στενοτητας και μεγαλης κινησης) τανκερ μεχρι 140000 κυβικους τονους

Η συνθήκη του Μοντρέ, η οποία ήταν μια διπλωματική νίκη της Τουρκίας όσον αφορά την στρατικοποίηση των Στενών, είναι αυτή που καθορίζει την ελεύθερη διέλευση και ναυσιπλοϊα (Άρθρο 1) και ότι εν καιρώ ειρήνης τα εμπορικά πλοία απολαμβάνουν πλήρης ελευθερίας στην διέλευση και ναυσιπλοϊα μέρα ή νύχτα, υπο οποιαδήποτε σημαία (εθνικότητα πλοίου) και με οποιοδήποτε φορτίο (Άρθρο2 ) και όχι η Τουρκική, εθνική, νομοθεσία.

Η ελληνική θέση έχει ώς εξής:
Στενά Δαρδανελλίων - Θάλασσα Μαρμαρά και Βόσπορος

Τα Στενά των Δαρδανελίων, η Θάλασσα του Μαρμαρά και ο Βόσπορος διέπονται από καθεστώς ελεύθερης ναυσιπλοϊας σύμφωνα με τις προβλέψεις της Σύμβασης του Montreux 1936. Η Τουρκία προσπαθεί παρά τις συμβατικές της υποχρεώσεις, αφενός να ρυθμίσει μονομερώς το καθεστώς ναυσιπλοϊας στα Στενά (τουρκικοί κανονισμοί 1994, 1998 και μέτρα περιοριστικά της ελευθεροπλοϊας Νοεμβρίου 2002) και αφετέρου να επιβάλει διεθνώς άλλη ονομασία (Turkish Straits/Cannakale Straits, Marmara Sea, Istanbul Straits) από αυτήν της Σύμβασης του Montreux.

Η Ελλάδα δεν αμφισβητεί ότι η αυξημένη κίνηση πλοίων στα Στενά δημιουργεί προβλήματα και συνεπάγεται κινδύνους για την περιοχή, θεωρεί ωστόσο ότι σε καμμία περίπτωση δεν πρέπει να θιγεί το καθεστώς της Σύμβασης του Montreux και η ελεύθερη ναυσιπλοϊα στα Στενά, με οιοδήποτε πρόσχημα. Ευνόητο, άλλωστε, είναι ότι σε ουδεμία περίπτωση μονομερείς τουρκικές ενέργειες (κανονισμοί ναυσιπλοϊας στα Στενά) δεν επιτρέπεται να καταργούν ή να υποκαθιστούν διεθνείς Συμφωνίες, όπως η Σύμβαση του Montreux.

Σχετικά με το θέμα της ονομασίας των Στενών, η θέση της Ελλάδας είναι ότι πρέπει να χρησιμοποιείται και να γίνεται σεβαστή από όλους, της Τουρκίας συμπεριλαμβανομένης, η ορολογία της Σύμβασης του Montreux, ήτοι "Straits of Dardanelles, Sea of Marmara and Bosphorus" ή απλώς "Straits". Η αντίθεση της Ελλάδας δεν περιορίζεται στη σημειολογική διάσταση του θέματος. Αφορά την μέσω της ορολογίας ("Τουρκικά Στενά") προσπάθεια έμμεσης νομιμοποίησης παράνομων τουρκικών Κανονισμών επί θεμάτων ναυσιπλοϊας στα Στενά και τη φαλκίδευση στην πράξη της ισχύος της Σύμβασης του Montreux και των διεθνών εγγυήσεων ελευθεροπλοΐας που αυτή θεσπίζει.


santon said:
Στο αιγαιο ομως δεν υπαρχει καποιος περιορισμος αυτη τη στιγμη, απο οσο γνωριζω βεβαια, αρα μπορουν να ερθουν και V.L.C.C. η και γω δεν ξερω τι. Βεβαια να μου πεις αυτη ειναι η διαφορα που θα κανει την καταστροφη;
Ε τι να πω, καμια φορα το μεγεθος μετραει :nounder:

Η Ελλάδα έχει υπογράψει όλες της Διεθνείς συνθήκες που αφορούν την Πρόληψη της Θαλάσσιας Ρύπανσης, και τις αναθεωρήσεις αυτών.
Επίσης είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία έχει αυστηρότερους κανονισμούς ή και πιο σφιχτά χρονοδιαγράμματα εφαρμογής τους από ότι διεθνώς. Επίσης συμετέχει ενεργά στο Paris M.o.U. που σαν αντικείμενο έχει την λεπτομερής επιθεώρηση γενικώτερα και ακινητοποίηση και φακέλωμα των επικίνδυνων πλοίων.
Τώρα αν έλθουν V.L.C.C. ή U.L.C.C. να το φορτώσουν.. δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα, από την στιγμή που μπαίνουν στα χωρικά σου ύδατα και μπορείς να τα ελέγξεις και άρα να το επιτρέψεις ή να το αποτρέψεις.
Και κάτι άλλο... αν τα ρωσικά πετρέλαια έβρισκαν διέξοδο στην ΝΑ Τουρκία ο κίνδυνος για την χώρα μας, απο ρύπανση θα ήταν ανύπαρκτος;;;
 
εταιρια που διαχειριζεται VLCC/ULCC δεν παιζει να εμπλακει σε μολυνση της θαλασσας.
εκτος απο το οτι θα βρεθει αμεσως τι και ποιος, θα χασει ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ απο την υποθεση...
 
Re: Απάντηση: Re: Aγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.

mpokeRas said:
Η συνθήκη του Μοντρέ, η οποία ήταν μια διπλωματική νίκη της Τουρκίας όσον αφορά την στρατικοποίηση των Στενών, είναι αυτή που καθορίζει την ελεύθερη διέλευση και ναυσιπλοϊα (Άρθρο 1) και ότι εν καιρώ ειρήνης τα εμπορικά πλοία απολαμβάνουν πλήρης ελευθερίας στην διέλευση και ναυσιπλοϊα μέρα ή νύχτα, υπο οποιαδήποτε σημαία (εθνικότητα πλοίου) και με οποιοδήποτε φορτίο (Άρθρο2 ) και όχι η Τουρκική, εθνική, νομοθεσία.
;;;

>Και κάτι άλλο... αν τα ρωσικά πετρέλαια έβρισκαν διέξοδο στην ΝΑ Τουρκία ο κίνδυνος για την >χώρα μας, απο ρύπανση θα ήταν ανύπαρκτος;;;
Δυστυχως οχι, απο αυτην την αποψη ας γινουμε εμεις οι αυτοχειρες λοιπον..

Στο ζητουμενο οτι το μεγεθος των πλοιων θα ειναι πολλαπλασιο δεν απαντας. Εχω επισημη απαντηση απο clarksons τους οποιω τυγχανω να κανω support στην Ελλαδα:

"The bigest size going through boporus is suezmax ie 150/165000dwt.there are bigger tankers upto 450k but the most usual size is 300k
Call me if u need further info

Regrds"

Aρα μιλαμε για μεγαθηρια τανκερ που για πρωτη φορα θα περνανε συχνα πυκνα απο το Αιγαιο ειναι ετσι ή δεν ειναι;
Τωρα για αξιοπιστους μηχανισμους παρακολουθησης κτλ, να ρωτησουμε τους Ισπανους η καποιους αλλους τι τους προσεφεραν οταν εγινε το κακο..
Τελος παντων, εμεις θα σωσουμε το περιβαλλον; Τσιμεντο να γινει δεν ελεγαν το 60 και 70 στην Ελλαδα; Πετρελαιο να γινει το παλιαμπελο και ας γινει ο,τι θελει !
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Aγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.

santon said:
>Και κάτι άλλο... αν τα ρωσικά πετρέλαια έβρισκαν διέξοδο στην ΝΑ Τουρκία ο κίνδυνος για την >χώρα μας, απο ρύπανση θα ήταν ανύπαρκτος;;;
Δυστυχως οχι, απο αυτην την αποψη ας γινουμε εμεις οι αυτοχειρες λοιπον..

Στο ζητουμενο οτι το μεγεθος των πλοιων θα ειναι πολλαπλασιο δεν απαντας. Εχω επισημη απαντηση απο clarksons τους οποιω τυγχανω να κανω support στην Ελλαδα:

"The bigest size going through boporus is suezmax ie 150/165000dwt.there are bigger tankers upto 450k but the most usual size is 300k
Call me if u need further info

Regrds"

Aρα μιλαμε για μεγαθηρια τανκερ που για πρωτη φορα θα περνανε συχνα πυκνα απο το Αιγαιο ειναι ετσι ή δεν ειναι;
Τωρα για αξιοπιστους μηχανισμους παρακολουθησης κτλ, να ρωτησουμε τους Ισπανους η καποιους αλλους τι τους προσεφεραν οταν εγινε το κακο..
Τελος παντων, εμεις θα σωσουμε το περιβαλλον; Τσιμεντο να γινει δεν ελεγαν το 60 και 70 στην Ελλαδα; Πετρελαιο να γινει το παλιαμπελο και ας γινει ο,τι θελει !


λες να γινει κανα τετοιο κακο να κλαιμε .........

φτου φτου ....

τι να πεις ... δεν υπαρχουν λυσεις ασφαλεις σε κανια περιπτωση....

και η ατομικη ειναι ακομα χειροτερη ....
 
Προσωπικά έχω μία απορία.Γιατί ορισμένες οργανώσεις κόπτονται για το περιβάλλον τώρα πού η ελλάδα-εάν αντέξει στις αναμενόμενες πιέσεις-προχωρά σε μία πολύ σημαντική συμφωνία και συμμετέχει στίς επικείμενες αλλαγές τού ενεργειακού χάρτη,ενώ δεν θυμάμαι αντίστοιχες διαμαρτυρίες όταν η τουρκική πλευρά πρωτοστατούσε στα ενεργειακά θέματα???
Αυτό μου θυμίζει κατ´αναλογίαν τήν σταση της greenpeace στους βομβαρδισμούς τής Γιουγκοσλαβίας.Καμία διαμαρτυρία για τους βομβαρδισμούς,ελαφρές διαμαρτυρίες για την πιθανή μόλυνση τών ποταμών ,αλλά και απόκρυψη και καμία καταγγελία για τίς βόμβες ουρανίου.
Το παραπάνω δεν αφορά τον συμφορουμίτη πού εκφράζει μία ενδιαφέρουσα διαφωνία,αλλά διαφορους σχηματισμούς πού οταν ´θυμούνται´κινδυνολογούν.
 
Re: Απάντηση: Aγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.

Σπύρος Σούρλας said:
Προσωπικά έχω μία απορία.Γιατί ορισμένες οργανώσεις κόπτονται για το περιβάλλον τώρα πού η ελλάδα-εάν αντέξει στις αναμενόμενες πιέσεις-προχωρά σε μία πολύ σημαντική συμφωνία και συμμετέχει στίς επικείμενες αλλαγές τού ενεργειακού χάρτη,ενώ δεν θυμάμαι αντίστοιχες διαμαρτυρίες όταν η τουρκική πλευρά πρωτοστατούσε στα ενεργειακά θέματα???
.

Γιατι ειναι και οι ιδιες μερος του συστηματος κατι σαν το διδυμακι μπους-λαντεν.
 
στατιστικώς από ποια κατηγορία τάνκερ προκύπτουν τα περισσότερα ατυχήματα?
Δεν γνωρίζω, αλλά η λογική μου λέει ότι οι "γίγαντες" ίσως έχουν περισσότερες εγγυήσεις ασφάλειας.
 
send said:
Δεν γνωρίζω, αλλά η λογική μου λέει ότι οι "γίγαντες" ίσως έχουν περισσότερες εγγυήσεις ασφάλειας.
Τα διπυθμενα δειχνουν να εχουν καποια περισσοτερη ασφαλεια απο τα υπολοιπα. Μερικα στατιστικα εδω
Τελος παντων να μην σου τυχει ειναι οχι εδω αλλα και πουθενα αλλου