Η να μην θελει να δωσει 3 χιλιαρικα για μια τηλεοραση που εχει ενα χρονο εγγυηση.
Παιδια επειδή το εχουμε λιγο τεντώσει το θεμα με τις εγγυήσεις τα πράγματα είναι απλά:
Το 99% των βλαβών που μπορεί να συμβουν σε μια ηλεκτρονική διαταξη
χωρις μηχανικά μερη (οπως ειναι μια τηλεόραση) συμβαινουν στους πρώτους 3-4 μήνες της ζωής της και οφειλονται σε λανθανοντα προβλήματα στη διαδικασία παραγωγής (π.χ ψυχρή κόλληση) η σε ελαττωματικά ηλεκτρονικά.
Μετα το διαστημα αυτό δεν αναμενετε να παρατηρηθούν προβληματα παρά οταν η συσκευή πλεον εχει διανυσει ενα σημαντικό χρονικό διαστημα χρήσης οπότε εχουμε τα φυσιολογικά φαινομενα γήρανσης (πανελ, πυκνωτές, αντιστάσεις κλπ)
Η κατανομή αυτή στατιστικά εχει το σχήμα της μπανιερας (υψηλες αναμενομενες τιμες στην αρχή, πολύ χαμηλές στην συνέχεια και υψηλές προς το τελος της ζωης του προιόντος)
Τώρα υπάρχουν παράγοντες που μπορει να προκαλέσουν προβλήματα και βλάβες στις συσκευές μας και οι οποιοι δεν καλύπτονται από το πιο πανω σενάριο όπως
α) Βλαβες από αμέλεια ή βλακεία του χρήστη
β) Βλάβες από προβλήματα στο δικτυο τροφοδοσιας..
Τετοιες βλαβες συνηθως δεν καλύπτονται απο τις εγγυήσεις και θα πρέπει ο χρήστης μονος του να προσπαθεί να προσέχει τα μηχανήματά του. Αν π.χ ζεις στην Ελλάδα γνωριζοντας το αθλιο δικτυο τροφοδοσιας της ΔΕΗ ειναι απαράδεκτο κατά τη γνώμη μου να μην μεριμνουμε για την αγορά ενος καλου σταθεροποιητή ρεύματος που θα προστατέψει στην δυσκολη στιγμή την πανάκριβη μας TV
Με λιγα λογια η παραπάνω εγγύηση καλοδεχουμενη ειναι αλλά δεν ειναι πανάκεια και δεν πρεπει κατά τη γνώμη μου να αποτελει βασικό κριτήριο επιλογής μιας TV. Πολύ δε περισσόtερο οταν μιλάμε για ονόματα οπως η Pioneer που δεν εχει δώσει δειγματα κακης ποιότητας κατασκευής (τουλάχιστον στις τηλεοράσεις της).
Πιο σημαντικο για μενα από την εγγύηση ειναι το καλό after sales support αλλά εδώ ολοι οι αντιπροσωποι των μεγαλων εταιρειων στην Ελλάδα ειναι για τα μπάζα με φωτεινές εξαιρέσεις την LG κυριως και σε δευτερο βαθμο την Philips..
Από τα χερια μου εχουν περάσει δεκάδες μηχανηματα και μεχρι στιγμης ολα εχουν επιβεβαιώσει τον παραπάνω κανονα : Την εγγυηση (στις καθαρά ηλεκτρονικές συσκευές) θα την χρειαστείς γρήγορα ή καθόλου. Αυτος ο κανονας δεν ισχύει στα ηλεκτρομηχανικά. Για τον λογο αυτό η Sony έδωσε 4 χρονια εγγυηση (στις τηλεοράσεις που θα πωληθουν μεχρι 31/8) με σκοπό να τονώσει τις πωλήσεις της ξεροντας οτι η κινηση αυτή δεν θα της
κοστίσει ιδιαίτερα.
Εννοείται οτι μια τέτοια κινηση για εξτρα εγγύηση δεν την συνέφερε να κανει (και δεν την έκανε) για βιντεοκάμερες, φωτ. μηχανές ή DVD Recorders διοτι εκεί η κατανομή βλαβών ειναι διαφορετική (η μπανιερα ειναι πιο μικρή, τα προβλήματα αρχιζουν σχετικά νωρις) και αυτό ισχύει για ολους τους κατασκευαστές βέβαια..